http://www.motoroids.com/news/scoop-4-cylinder-honda-cbr250rr-coming/
Boyle makineler gelsinde senlensin ortalik )
http://www.motoroids.com/news/scoop-4-cylinder-honda-cbr250rr-coming/
Boyle makineler gelsinde senlensin ortalik )
Japon olma koşuluyla markadan bağımsız, 4 silindir, ~20K rpm çeviren makinayı ilk kim yapar (1980-90 yıllarında zaten vardı bu aletler (cbr250rr vs), yapmaktan kastım güncelleştirilmiş halini piyasaya sürerse ) ve ülkemize getirirse sizi bilmem, ama ben fiyatına bakmadan alırım.
yakıt/servis/fiyat vs cok yüksek olacağından 250cc alıcısına bu devirde(!) fazla gelır dıye düşünüyorum.
sımdı h2r alan ınsanlar var. he o tayfa alabılır fantezi olsun dıye ama konusu açılıp güncel kalacak kadar satılmaz. kı Euro normları,amortısman degerlerı felan... uretıcı bu rıske gırıp banttan çıkarmaz bu muthıs aletlerı.
cbr 600rr ~15.000rpm de redline a giriyor.
cbr 250rr ~20.000rpm çevirebiliyor.
Şimdi senden ricam, F1 ( formula 1 ) sound şeklinde youtubeda arat. o sesi dinle, ~20K çeviren 250cc ile duyacağın ses eş benzeri olacak. Almasan bile neyi kaçırdığını bil
Elbette son sürat 600cc lik bir ss'e göre düşük olacaktır ( ~200+ ) ancak, sesi hepsini tarumar eder.
Not: mümkünse 2000- 2005 arası araçların seslerini dinle onlar daha güzel.
Not2: Bahsettiğim 90'lı yıllardaki 250cc lik 4 silindirli makina. Karışıklık olmasın.
Meselede o zate tamam vergisi düşük ama 20k devir cevirecek bu makineler uretimden keyfi olarak kaldirilmadi o makineler deli gibi bakım araligi vardı, motor ömrü kisaydi 20k devir çeviren makineden kac bin gitmesini bekliyosunuz allah aşkına tamamen hobi işi olur test ederim beğenirsem alırım.
26 bin liraya şuan temiz 600rr alınıyor lan, kendinizi öpülmeye ne kadar alıştırmışsınızda daha motor gelmeden 26 bin lira değer biçiyosunuz. 17 - 18 aralığında satılacağını düşünüyorum, r25 çıktığında ağlayan cıbırcılar şuan kolbastı oynuyor. Peynir ekmek gibi satacaktır türkiyede.
Sadece vergisi değil,
a) 600lük ve 1000 lik bir makina kadar hızlı olmayacağı için ölüm makinası gözü ile bakılmaz. ( yine öldürür ayrı )
b) Özen gösterirsen 100000 kmden daha fazla yaşar, 92 model 250 likler halen var yurtdışında bolca video bulabilirsiniz.
c) Benim gibi yüksek devir ve ses seven bireyleri kendine aşık eder. ( Düşünsene bu makina ile tünele girdiğinde çıkacak sesi )
a) Bu ülkenin maşallahı var zaten, tüm motosikletler pırıl pırıl, herkes sadece cumartesi pazar gazlıyor, hepsi düşük km de.
b) Motorcuysan eğer, kask, mont, motor, pantolon, eldiven, dizlik, benzin alırken öpüleceksin bunu değiştirmenin bir yolu var mıdır ki?
c) Yurtdışından girişi 10000TL olsa dahi, bizimkiler burada üzerine bi 15000TL daha koyar, 25000TLye alırsın.
d) Cıbırcıları bilemem ama, Eğer gelise ve 20K devir çevirebilirse, ben amuda kalkarak oynarım.
Hemen şu şunu döver gibi düşünmemek lazım. Alt devirler boMMMboş olacaktır bu modelde. Sürekli 17-20K devirde kullanmak trafiğin yoğun olduğu şehirlerde eziyet yaratacaktır. Tabi garajda bir tane dursun, haftasonu gazlarız :D Ellerim karıncalanmaya başladı bile...
Kağıt üzerinde herşey çok güzel, çok çekici de alt devirlerde hiç tork olmayacak ve bu yüzden sürekli 10 bin devir üzerinde gezileceğinden çok yakıt tüketecek. Bunu alacak adam zaten bunları biliyordur. Fiyatının da 20 bin'e yakın olacağını hesaba katarsak, 4 silindirin titreşiminin az olması dışında benim açımdan bir çekiciliği kalmıyor. Fantastik, özel bir motor isteyenler alsınlar ama bir muhtemelen RC 390'ın performansını hissedemeyeceksiniz (tork farkı). AEA gibi SS meraklıları veya tam tersi, motordan hiç anlamayan şekliciler sıraya gireceklerdir. Tabi fiyatından dolayı hiç satmama ihtimali de olacak.
The bike is expected to be powered by a inline, 4 cylinder, DOHC engine with 45 ps of power coming at an insane 15,000 RPM.
45 hp yi 15 000 de veriyor
90'lı yıllarda üretilen 250 cc bandındaki 4 silindirliler maalesef tutmadı sürekli sorun çıkardıklarından dolayı,fakat yeni nesil teknoloji ile bunların önüne geçilebilir ki Kawasaki piyasanın bu denli kızıştığı dönemde boşa sıkma şansı yok.
Kawasaki yaparsa olur,sürekli 10k üstü devir çevirmenize de gerek olacağını sanmıyorum ki en az 2 silindir ortalama bir 250 cc torkunu yakalayacağına eminim.
Eğer ki gelecek sene doviz kurunda aşırı bir dalgalanma olmassa 15.000 veya 15.500 tl seviyelerinden satacaktırlar. Arkadaşlar 250 cc ve altı olursa üst vergi dilimine girmeyecek. Siz neye göre 20.000-25.000 tl gibi garip fiyatlar çekiyorsunuz. 4 silindirlide olsa altı üstü 250 cc lik makina. Yolda hızlı gitmesine gider de heralde yakıtı 10 lt nin altına düşmez.
bu proje tr piyasasında ölü doğar. not olarak kalsın bu burada.
Daha motor gelmeden r25e mok atmaya başlamış millet nedense.
O motor geldikden sonra da,
20-22.000TL o motora verilir mi,
5-6lt yakıyor 600lük makina sürerim daha iyi
üstüne az daha koyup 2. el 600rr alırım vs muhabbetler dönecek
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)