Nasıl bir yöntem uyguladınız, ne kadar süreden sonra caddeye çıkmaya başladınız? Caddeye çıktığınızda, şöforluk dereceniz nasıl idi? Motorun kontrolünü kendinizde hissetmek için neler yaptınız ve bu ne kadar sürenizi aldı?
Nasıl bir yöntem uyguladınız, ne kadar süreden sonra caddeye çıkmaya başladınız? Caddeye çıktığınızda, şöforluk dereceniz nasıl idi? Motorun kontrolünü kendinizde hissetmek için neler yaptınız ve bu ne kadar sürenizi aldı?
önce özel ders aldım 10 saatti toplam.
6. saati bitirince motosikletimi aldım.
işyerimin kampüsünde, kasksız - ekipmansız turlamaya başladım. saatte 35 km hava sıcaklığı 4 derece
5 gün turladktan sonra ekipmanlarımı alıp, ankaranın en yoğun arterlerinden eskişehir yoluna çıkarak trafiğe karıştım. ek: 8 yıldır araç kullanıyordum
1.5 ay ehliyetsiz sürdüm.
ehliyetimi aldım.
hayat ne güzel.
Noterde motorun devrini aldıktan hemen sonra işe gitmek için caddeye çıktım , çok heycanlıydım çünkü ilk kez istanbul da kendi motorumu kullanıyordum , arabadan kaynaklı sağlam bir trafik tecrübem olduğu için motora alışma sürecimde yavaş ve en az riskle sürerek hayatta kaldım 1-2 ay içersin de motora uyum sağladım ve hala hayattayım.
Birazdan eğitim alcılar gelicek zaten bu sebepten eğitim de şart tabi
Benim peder 40 senelik kurye çocukluğum artçı olarak geçti bir gün bir baktım sürüyorum bende hala anlamış değilim.
Sanırım iyi gözlemciyim
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
Güzel soru
motoru aldım, ilk kez vitesli bi motor sürdüğüm için benden 1 hafta önce kadar motor alan arkadaşımın arkasına binerek motoru çıkardık, bam ilk tehlike tırın altında kalıyoduk :D
daha sonra sağsalim ulaştık ve motoru alıp sokak aralarında turladım, beni ilk zorlayan şey yolda olmaması gereken yerlerden gitmek oldu doğru düzgün arabaların arasına çıkamıyodum çünkü, ters yönden girmeler, kaldırımda sürmeler, ilk 7 gün falan semtten çıkamadım ama hergün sürdüm bilinçsizce de olsa bi aşinalık kattı, ardından ilk anayola çıkışım da maksimum strese ulaştım, yüzmeyi öğrenmek gibi bizim neslimizdeki çoğu kişi ailesi tarafından ilk yüzme deneyiminde tutulup suya atılmıştır
daha sonra otobana çıkış, daha sonra manisaya varış, nası mutlu olmuştum o esnada, daha sonra kuşadasına gidiş, yani adım adım yol mesafesi artıyordu, bu süre içinde ciddi tehlikeler yaşayabilirsin, ben bunu kendi sınırlarımı zorlarken yaşadım trafikte hayatta kalmak kısmını düşünmüyodum bile, kendi hatalarından ötürü yapılan kazalarda dersler çıkarıyosun zaten, motoru tanımak için yoldan çıkma pahasına onu zorlayarak girdim virajlara, birinde yoldan uçtum, diğerlerinde pabucumu yerlere değdirdim, kısacası bişeyleri göze almıştım zaten, öğrenicem öğrenicem, ve hala öğreniyorum şeklinde devam eden 2 senelik bi hayat.
eğitim almadım fakat teorik eğitimlere katıldım uygulamaya çalıştım, sonra da hep yolda oldum, kısaca böyle
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
Yeni motosiklete başlayanlar ve trafiğe hemen çıkmak konusunda aşırı korku yaşayanlar için bir tavsiyem olacak. Acemisiniz ve eğitim de almadınız diyelim. Trafiğe kapalı alan bulmak da ülkemizde çok zor.
Ve sizde bir şekilde bu motosikleti kullanmayı az riskle öğrenmek istiyorsunuz. O zaman gece kullanın. Gece yarısı 12:00 - 02:00 saatleri arasında trafik birçok şehirde neredeyse hiç olmaz. Özellikle sokak araları ve yan yollar bomboş olur. Rahat rahat sokak aralarında gezerek antreman yapabilirsiniz. Ne arabaların sıkıştırma derdi olacak, ne de "eyvah, motoru devirirsem herkes bana bakacak" endişesi. Sakin sakin dur kalk, dik bayırda motosiklet kaldırma, 8 çizme, yavaş ilerleme, hafif hafif ani fren manevralarını çalışmak için bomboş yollardan iyisi olamaz.
1 Hafta boyunca gece sürüp motosiklete iyice alışın. Ondan sonra da yavaş yavaş gündüzleri trafiğe karışabilirsiniz.
2012de başladım cbr125 ile mağaza sahibine dedimki bak ben kullanmayı bilmiyorum dedim ben sana araçla gönderirim dedi motoru tamam dedim bende getiren biraz gösterir nasıl çalışır vitesi fireni gösterir neyse motor iş yerime geldi motoru indirdik adama dedim göster biraz bende bilmiyorum abi dedi oturdum kaldırıma ben ona baktım o bana çevremde motorcuda yok öğretsinler sonra arkadaş dediki benim dayı oğlu kullanıyor uzun zamandır iyi dedim gelsin ozaman demezmi Çanakkale'de oturuyo neyse sonra telefonla aradık çocuğu işte abi solda debriyaj sağda elde firen ayakta arka firen falan filan 1 telefon görüşmesi ile kullanmaya başladık ikitelli sanayiden cennete gelene kadar sudan çıkmış balık gibi oldum bir süre öyle devam etti 3bin km sonra hondanın gs eğitimi olduğunu öğrendim ordan sonra sürüşüm dahada düzeldi şuanda 30bin km devirdim 7500km trfik kazası yaptım sıkıştırma sonucunda köprücuk kemigimi kırdım buda bana ders oldu hep kendimi geliştirmeye devam ettim hala devam
Öncelikle vitesli motor sürmeye ehliyet sınavına girmeden önce yarım saat kadar çalışarak başladım.Mantığını anladıktan sonra sınava girdim ve geçtim.Ehliyeti beklerken eğitim almaya çok hevesliydim,görüşmeye gittim onlarda sıfır aldığım motosikletimin gelmesi beklememi onunla çıkmamamı istediler.Peki dedim,pazartesi bayiye gelen motorumun salı günü ücretinin tamamanı ödemiş olmama rağmen bir türlü faturasını kesemediler.Cuma günü geldi tabi bende hala plaka ruhsat çıkaramadığımdan motor bayiye görsel olarak hizmet yaptı.Ben de hafta sonuna eğitimi almak istedim pazar gününe anlaştık.Günlerden pazar geldi,saati sormak için aradığımda işi olduğunu ögleden sonra yok olduğunu söyledi.Kafamın tası attı motoru hazırlamalarını gelip teslim alacağımı söyledim.Yarım saat içinde gittim bayiye çıkmak üzerelerdi,biraz tırsarak korkarak motora bindim gel bırak hafta içi götür demelerine inat hareket ettim.Eve gelene kadar 3 yerde stop ettim,bizim burda 4 seritli ve boş bir yolda yarım saat kadar gittim geldim.Yaklaşık 15 gündür trafikteyim rahat kullanıyorum.Öz güven geldi üstüme,git gide daha çok alışmaya başladım.Vesselam ben bu şekilde öğrendim en önemlisi motorun nerde ne yapacağını bilmekten geçiyor...Eğitim almayı yine düşünüyorum ama bu temel eğitim olmayacak ArtıK ;)
Burada o dediğiniz saatlerde pek araç yok, lâkin olan araçlarda genelde alkollü olanlar bende onu keşfettim akşam 10-12 arasını tercih etmeye yöneldim, birde hava serin oluyor ve de araçları görmeden önce ışıklarını görüyorsun, daha kontrollü. Gerçekten güzel bir tavsiye...
Motoru aldım 2 gün arkadaşla antreman yaptık. 3. Gün trafikteydim hatta yol benim hakkımken atlayan yayanın birini dövmüştüm sinirden.
ilk motorumu aldığımda üniversiteye gidiyordum. hatta o ana kadarki tek motor tecrübem (artık tecrübe denirse) ehliyet sınavında sürdüğüm skuterdi. ilk 20-25 gün sadece kampüs içinde kullandım. bu arada motoru bayiden kampüsede bayide çalışan bir adam getirmişti motoru ilk kaldırışta filan yardımcı oldu bakma arabadan trafik tecrübem vardı ama motora alışma süreci işte viteslerdi debriyajın elde oluşu filan. onun dışında ufak kazalarla (durduğum yerde kakalak gibi yere düşmeler filan) filan öğrendik.
Sürücü kursunda 7 saat dersten sonra tamam dedim oldu bu iş. Ama yanlış anlaşılmasın, olan tek şey motosikleti sürebilmemdi. Motosikletimi alınca bayiden eve kadar tın tın kendim getirdim. Bu olaydan sonra bir genişleme oldu zaten :D Akabinde rodaj bitsin diye her boşluğumda yola çıktım. Sasalı gibi sakin yolları tercih ettim rodaj için. Kontrolü artırmak için de Ulukent'te aktarma merkezi var, orada düzenli olarak gymkhana yapıyorum, tavsiye ederim. Biraz yatkınlık var bende makine kullanımına, pek korkan biri de değilim. Bu yüzden bir sorun yaşamadım, marttan beri 4000km oldu. Elimde para birikmez oldu ama olsun, zaman çok güzel geçiyor
150 CC Jinlun Cruiser Bi arkadaşım vesile oldu aldık geldik onun arkasında eve. Kapı önünde 10 dk. gösterdi. Mahalle arasında gez bakalım dedi, bi iki tembihledi, çalışmazsa ayaklık, olmadı şu kırmızı düğme diye iyice belletti. Başladım turlamaya. 5 dk geçti motor çalışmıyo, ileri geri yapıyorum. Kontağı açıp kapıyorum yok. Aradım arkadaşı telefonu açar açmaz ben söze girmeden, ayaklığı kapat dedi Kapattım devam ettim. Sabahına Maltepe Dudullu arası dağ yollarından gidip gelmeye başladım. O ara bir kez keklik gibi virajın dışında gözüme kestirdiğim bi yere doğru sürüp son anda durdurdum makinayı, onun dışında bi tehlike atlatmadım. Şanslıydım. Hoş, 40- 50 yi geçmiyordum. Yine de artık her yerde eğitim kurumları, hocalar, kurslar var. Birine gidip yazılın. Belli olmaz, belki şanslı değilsinizdir.
Seyrek'e giden yolun bağlı olduğu yonca kavşağın yan tarafı, Shell in arkası gibi kalıyor. Normalde aktarma merkezi orası ama otobüsler kullanmıyor. Birileri gelip de etrafı rahatsız edene ya da orada birbirini yaralayana kadar, şu an olduğu gibi insanların güzel güzel pratik yaptığı bir alan olarak kalacak
Antalya Side'de 16 yaşında BWS100 scooter kiraladım motor kullanmayı öğrendim. İlk motor kullandığım günün akşamı bile hızlı trafiğe çıkmıştım. 80km hızla sürdüm trafikte. 95km'de son hızı vardı. Bisikletten motora geçince hem de o yaşta inanılmaz bir hızdı benim için
mobylette bionik 52 motor bozuktu ilk sahibinden aldım.tamirci geldi eve yaptı baktım saat 12 olmuş dedim sabah sürerim,ama dayanamayacağım galiba dedim neyse gittim yattım sabah kalktım saat 5,aldım motoru saat 8e kadar çalıştıramadım babam kaltı işe gidiyordu dedi benide atsana durağa kadar hayatımda hiç motor sürmedim gibi bişey,ilk kez bilmediğim bir motorla artçılı sürecektim haydi bismillah dedim 160 kg bindik mobilete bağıra bağıra dumanlı bi şekilde gittik ama hiçbirşey mobilet zevki veremez sonra başladık çitayı yükseltip cup aldık şuan tavuk ve koyun ezme işleriyle uğraşıyorum.
Danaya birileriyle ortak girersin sanırım..Tek başına ağır gelir....
valla ben ilk 15 yaşımda dayımın motorunu kaçırarak başladım.nasıl trafiğe çıktım ? sanki yıllardır sürüyor gibi çıktım trafiğe tabi yunus polis yakalamasaydı daha sürerdim neyse 2 sene bekleyip ehliyetimi aldım işe girdim kuryelik sonra hergün motor tepesi zaten yatkındım iyice alıştım gitti.şuan yaş 22 acayip sürerim maşşallah ehehehe
Tutkudur Motosiklet
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)