Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Yeni ehliyet yasa tasarısının akla mantığa uygun olmaması

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Sepya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2015
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Motosikleti
    -
    Yav diyelim benim bobber motorum var iki sene arkamda ehliyetli adam mı gezdirecem ulan gezdirecek olsam adam depoya mı oturacak?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Gin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2015
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 125R
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki gerekli eğitimi vermiş mi?
    verilmedi ve zaten hiç verilmeyecek

    Alıntı Pangea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış olan sistem düzeltilmeye çalışılıyor neyi akla mantığa uygun değil anlayamadım, 18 yaşındaki çocuk 1000 lik kullanırsa neler olduğunu bunca senedir görüyoruz. Burada önemli olan yetenekten ziyade kendini bilme ve gaza gelmeme bana kalırsa en az 2 sene daha büyümeli limitler .
    bana göre de büyümeli ama sırf 24 yaşını geçti diye adam aklıselim davranacak kuralı da yok tabii ki neyse o ayrı benim bahsettiğim buna yeterli görmüşsün şuan sonra ne değişiyor onu anlatmaya çalışıyorum
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yasadan önce alınmış ehliyetinin derece düşürülerek 47 beygir motora mahkum edileceğini düşünen gençleri gerçekten 47 beygire mahkum etmek fena fikir değil aslında.
    bu forumdaki konu ve mesajlara istinaden ben bu yorumu yaptım,kendi kendime düşünürken böyle bi çekinceye kapılmadık sonuçta

  3. #23
    CxAnKACx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM Duke 200 (2014)
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devlet neden kontrol edemesin yahu?!!!
    Kontrolü en kolay mevzu bu.
    Aklıma bir yol gelmedi nerden bileceği hakkında benim,sizin varsa öğrenmek isterim. Ehliyete GPS mi takıcak desem o da olmaz...
    Life is just a BITCH but don't you worry i will sit her down

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir
    Kim ne derse desin kazalar genc yas syruculukle ilgili, bu tum dunyada yapilmis bir istatistik.

    Kucuk yas, az tecrube ve spor motosiklet bir araya geldimi risk cok artiyor.

    Sahsen ben bunu trafikte hep goruyorum. 1000 lik kullanmama ragmen beni sagimdan solumdan vizir vizir gecen 250 cc 125 cc arkadaslar. Aralara daliyorlar, her virajda yaristaymis gibi gereksiz yatiyorlar. Onlerinde bir duzluk gordulermi yapistiriyorlar sonra kaza oluyor.

    Ben hic kaza yapmam demiyorum. Ama muhtemelen yapacagim kazada hata oranim dusuk olacaktir sahsen.

    Sahil yolunda sag seritten 50-60 km hizla giderken yanimdan top speed yapmaya calisan 125-250 yada teker yapmaya calisan cross naked vs surekli geciyor. Yine cevre yolunda seridimde ortadan yasal hiz siniri ile giderken sagli sollu ari gibi yapistirmis, makas atan surekli aralara giren tipler geciyor, nedir derdiniz? Aceleniz? Yada motosiklet keyfi bumudur? Benmi yanlisim yoksa milletmi anlayamadim gitti.

  5. #25

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı CxAnKACx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklıma bir yol gelmedi nerden bileceği hakkında benim,sizin varsa öğrenmek isterim. Ehliyete GPS mi takıcak desem o da olmaz...
    Ehliyette sinif, ruhsatta da guc yaziyor.

  6. #26
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı CxAnKACx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklıma bir yol gelmedi nerden bileceği hakkında benim,sizin varsa öğrenmek isterim. Ehliyete GPS mi takıcak desem o da olmaz...
    Bu konuda görüslerimi yillar önce "motosiklet kullaniminin yayginlasmasi için devlete düsen görevler" basliginda yazmistim.
    Eski bir topic oldugu için arayip bulmak zor olacaktir kisaca buraya da yazayim.

    Sahislarin araç kullanabilmesi için bir takim sartlar olusmasi gerekiyor.
    Ilk önce bir araç lazim.
    Daha sonra da o aracin sigortalanmasi.
    Devlet sigorta kanununda küçük bir degisiklik yaparak sadece araç degil, kullanan kisilerin üzerine açilan bir sigorta sistemi getirir.
    Diyelim ki bir motosiklet aldiniz.
    Kullanici olarak isminize sigorta yapilmasi zorunlulugu getirilir.
    Ya da babanizin bir motosikleti var.
    Ikinci kullanici olarak (en fazla iki) sizin adiniza poliçe düzenlenir.
    Ehliyet büyütmeye kalkistiginizda bu sigorta sürenize bakilir.
    Eger iki yili doldurmamissaniz, ehliyet büyütmenize izin verilmez.
    Ya da sigorta fiyatlari 2 yil süreyi doldurmayanlar için fahis rakamlara çikarilabilir, bu da önleyici bir unsurdur.
    Yani devlet kisiyi degil, sigorta poliçesini takip ederek kolayca bu denetlemeyi saglayabilir.

  7. #27
    Gin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2015
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 125R
    Alıntı Shamy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kim ne derse desin kazalar genc yas syruculukle ilgili, bu tum dunyada yapilmis bir istatistik.

    Kucuk yas, az tecrube ve spor motosiklet bir araya geldimi risk cok artiyor.

    Sahsen ben bunu trafikte hep goruyorum. 1000 lik kullanmama ragmen beni sagimdan solumdan vizir vizir gecen 250 cc 125 cc arkadaslar. Aralara daliyorlar, her virajda yaristaymis gibi gereksiz yatiyorlar. Onlerinde bir duzluk gordulermi yapistiriyorlar sonra kaza oluyor.

    Ben hic kaza yapmam demiyorum. Ama muhtemelen yapacagim kazada hata oranim dusuk olacaktir sahsen.

    Sahil yolunda sag seritten 50-60 km hizla giderken yanimdan top speed yapmaya calisan 125-250 yada teker yapmaya calisan cross naked vs surekli geciyor. Yine cevre yolunda seridimde ortadan yasal hiz siniri ile giderken sagli sollu ari gibi yapistirmis, makas atan surekli aralara giren tipler geciyor, nedir derdiniz? Aceleniz? Yada motosiklet keyfi bumudur? Benmi yanlisim yoksa milletmi anlayamadim gitti.
    oransal olarak doğrudur ama genelleme yapmak yanlış benim gördüğüm bi sürü yaşını başını almış ama bu bahsettiğiniz apaçilikleri fazlasıyla yapan adam var.bu tip şeyler insanın kişiliğiyle alakalı.

    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuda görüslerimi yillar önce "motosiklet kullaniminin yayginlasmasi için devlete düsen görevler" basliginda yazmistim.
    Eski bir topic oldugu için arayip bulmak zor olacaktir kisaca buraya da yazayim.

    Sahislarin araç kullanabilmesi için bir takim sartlar olusmasi gerekiyor.
    Ilk önce bir araç lazim.
    Daha sonra da o aracin sigortalanmasi.
    Devlet sigorta kanununda küçük bir degisiklik yaparak sadece araç degil, kullanan kisilerin üzerine açilan bir sigorta sistemi getirir.
    Diyelim ki bir motosiklet aldiniz.
    Kullanici olarak isminize sigorta yapilmasi zorunlulugu getirilir.
    Ya da babanizin bir motosikleti var.
    Ikinci kullanici olarak (en fazla iki) sizin adiniza poliçe düzenlenir.
    Ehliyet büyütmeye kalkistiginizda bu sigorta sürenize bakilir.
    Eger iki yili doldurmamissaniz, ehliyet büyütmenize izin verilmez.
    Ya da sigorta fiyatlari 2 yil süreyi doldurmayanlar için fahis rakamlara çikarilabilir, bu da önleyici bir unsurdur.
    Yani devlet kisiyi degil, sigorta poliçesini takip ederek kolayca bu denetlemeyi saglayabilir.
    bu daha mantıklı ve makul bi çözüm ama sigorta yaptırmış bir kişi yine de motorunu yatırmış hiç kullanmamış olabilir mesela, 2 yıl süresini tamamlamış ama deneyim kazanmamış biri olacak yanlış anlamışsam düzeltin lütfen

  8. #28
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Tum A2 ehliyet sahipleri A ehliyeti almaya hak kazanicak.. 24 yas ve/veya 2 yil tecrube aranmadan


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)