Yeni ehliyet yasa tasarısının akla mantığa uygun olmaması
Reklamlar
-
24 Haziran 2015, 19:53
#21
Yav diyelim benim bobber motorum var iki sene arkamda ehliyetli adam mı gezdirecem ulan gezdirecek olsam adam depoya mı oturacak?
Reklamlar
-
24 Haziran 2015, 19:57
#22
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Peki gerekli eğitimi vermiş mi?
verilmedi ve zaten hiç verilmeyecek
Pangea adlı üyeden alıntı
Yanlış olan sistem düzeltilmeye çalışılıyor neyi akla mantığa uygun değil anlayamadım, 18 yaşındaki çocuk 1000 lik kullanırsa neler olduğunu bunca senedir görüyoruz. Burada önemli olan yetenekten ziyade kendini bilme ve gaza gelmeme bana kalırsa en az 2 sene daha büyümeli limitler .
bana göre de büyümeli ama sırf 24 yaşını geçti diye adam aklıselim davranacak kuralı da yok tabii ki neyse o ayrı benim bahsettiğim buna yeterli görmüşsün şuan sonra ne değişiyor onu anlatmaya çalışıyorum
zaferce adlı üyeden alıntı
Yasadan önce alınmış ehliyetinin derece düşürülerek 47 beygir motora mahkum edileceğini düşünen gençleri gerçekten 47 beygire mahkum etmek fena fikir değil aslında.
bu forumdaki konu ve mesajlara istinaden ben bu yorumu yaptım,kendi kendime düşünürken böyle bi çekinceye kapılmadık sonuçta
-
24 Haziran 2015, 20:37
#23
COQ adlı üyeden alıntı
Devlet neden kontrol edemesin yahu?!!!
Kontrolü en kolay mevzu bu.
Aklıma bir yol gelmedi nerden bileceği hakkında benim,sizin varsa öğrenmek isterim. Ehliyete GPS mi takıcak desem o da olmaz...
Life is just a BITCH but don't you worry i will sit her down
-
24 Haziran 2015, 20:45
#24
Kim ne derse desin kazalar genc yas syruculukle ilgili, bu tum dunyada yapilmis bir istatistik.
Kucuk yas, az tecrube ve spor motosiklet bir araya geldimi risk cok artiyor.
Sahsen ben bunu trafikte hep goruyorum. 1000 lik kullanmama ragmen beni sagimdan solumdan vizir vizir gecen 250 cc 125 cc arkadaslar. Aralara daliyorlar, her virajda yaristaymis gibi gereksiz yatiyorlar. Onlerinde bir duzluk gordulermi yapistiriyorlar sonra kaza oluyor.
Ben hic kaza yapmam demiyorum. Ama muhtemelen yapacagim kazada hata oranim dusuk olacaktir sahsen.
Sahil yolunda sag seritten 50-60 km hizla giderken yanimdan top speed yapmaya calisan 125-250 yada teker yapmaya calisan cross naked vs surekli geciyor. Yine cevre yolunda seridimde ortadan yasal hiz siniri ile giderken sagli sollu ari gibi yapistirmis, makas atan surekli aralara giren tipler geciyor, nedir derdiniz? Aceleniz? Yada motosiklet keyfi bumudur? Benmi yanlisim yoksa milletmi anlayamadim gitti.
-
24 Haziran 2015, 20:52
#25
CxAnKACx adlı üyeden alıntı
Aklıma bir yol gelmedi nerden bileceği hakkında benim,sizin varsa öğrenmek isterim. Ehliyete GPS mi takıcak desem o da olmaz...
Ehliyette sinif, ruhsatta da guc yaziyor.
-
24 Haziran 2015, 20:58
#26
Motosiklet Eğitmeni
CxAnKACx adlı üyeden alıntı
Aklıma bir yol gelmedi nerden bileceği hakkında benim,sizin varsa öğrenmek isterim. Ehliyete GPS mi takıcak desem o da olmaz...
Bu konuda görüslerimi yillar önce "motosiklet kullaniminin yayginlasmasi için devlete düsen görevler" basliginda yazmistim.
Eski bir topic oldugu için arayip bulmak zor olacaktir kisaca buraya da yazayim.
Sahislarin araç kullanabilmesi için bir takim sartlar olusmasi gerekiyor.
Ilk önce bir araç lazim.
Daha sonra da o aracin sigortalanmasi.
Devlet sigorta kanununda küçük bir degisiklik yaparak sadece araç degil, kullanan kisilerin üzerine açilan bir sigorta sistemi getirir.
Diyelim ki bir motosiklet aldiniz.
Kullanici olarak isminize sigorta yapilmasi zorunlulugu getirilir.
Ya da babanizin bir motosikleti var.
Ikinci kullanici olarak (en fazla iki) sizin adiniza poliçe düzenlenir.
Ehliyet büyütmeye kalkistiginizda bu sigorta sürenize bakilir.
Eger iki yili doldurmamissaniz, ehliyet büyütmenize izin verilmez.
Ya da sigorta fiyatlari 2 yil süreyi doldurmayanlar için fahis rakamlara çikarilabilir, bu da önleyici bir unsurdur.
Yani devlet kisiyi degil, sigorta poliçesini takip ederek kolayca bu denetlemeyi saglayabilir.
-
24 Haziran 2015, 21:25
#27
Shamy adlı üyeden alıntı
Kim ne derse desin kazalar genc yas syruculukle ilgili, bu tum dunyada yapilmis bir istatistik.
Kucuk yas, az tecrube ve spor motosiklet bir araya geldimi risk cok artiyor.
Sahsen ben bunu trafikte hep goruyorum. 1000 lik kullanmama ragmen beni sagimdan solumdan vizir vizir gecen 250 cc 125 cc arkadaslar. Aralara daliyorlar, her virajda yaristaymis gibi gereksiz yatiyorlar. Onlerinde bir duzluk gordulermi yapistiriyorlar sonra kaza oluyor.
Ben hic kaza yapmam demiyorum. Ama muhtemelen yapacagim kazada hata oranim dusuk olacaktir sahsen.
Sahil yolunda sag seritten 50-60 km hizla giderken yanimdan top speed yapmaya calisan 125-250 yada teker yapmaya calisan cross naked vs surekli geciyor. Yine cevre yolunda seridimde ortadan yasal hiz siniri ile giderken sagli sollu ari gibi yapistirmis, makas atan surekli aralara giren tipler geciyor, nedir derdiniz? Aceleniz? Yada motosiklet keyfi bumudur? Benmi yanlisim yoksa milletmi anlayamadim gitti.
oransal olarak doğrudur ama genelleme yapmak yanlış benim gördüğüm bi sürü yaşını başını almış ama bu bahsettiğiniz apaçilikleri fazlasıyla yapan adam var.bu tip şeyler insanın kişiliğiyle alakalı.
COQ adlı üyeden alıntı
Bu konuda görüslerimi yillar önce "motosiklet kullaniminin yayginlasmasi için devlete düsen görevler" basliginda yazmistim.
Eski bir topic oldugu için arayip bulmak zor olacaktir kisaca buraya da yazayim.
Sahislarin araç kullanabilmesi için bir takim sartlar olusmasi gerekiyor.
Ilk önce bir araç lazim.
Daha sonra da o aracin sigortalanmasi.
Devlet sigorta kanununda küçük bir degisiklik yaparak sadece araç degil, kullanan kisilerin üzerine açilan bir sigorta sistemi getirir.
Diyelim ki bir motosiklet aldiniz.
Kullanici olarak isminize sigorta yapilmasi zorunlulugu getirilir.
Ya da babanizin bir motosikleti var.
Ikinci kullanici olarak (en fazla iki) sizin adiniza poliçe düzenlenir.
Ehliyet büyütmeye kalkistiginizda bu sigorta sürenize bakilir.
Eger iki yili doldurmamissaniz, ehliyet büyütmenize izin verilmez.
Ya da sigorta fiyatlari 2 yil süreyi doldurmayanlar için fahis rakamlara çikarilabilir, bu da önleyici bir unsurdur.
Yani devlet kisiyi degil, sigorta poliçesini takip ederek kolayca bu denetlemeyi saglayabilir.
bu daha mantıklı ve makul bi çözüm ama sigorta yaptırmış bir kişi yine de motorunu yatırmış hiç kullanmamış olabilir mesela, 2 yıl süresini tamamlamış ama deneyim kazanmamış biri olacak yanlış anlamışsam düzeltin lütfen
-
25 Haziran 2015, 00:16
#28
Tum A2 ehliyet sahipleri A ehliyeti almaya hak kazanicak.. 24 yas ve/veya 2 yil tecrube aranmadan
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)