Dizel motosiklet niçin üretilmez ki?
Reklamlar
-
23 Haziran 2015, 18:04
#1
Benzin fiyatlarının alıp başını gitmesi başka bir tartışma konusu.
Dizel araçların hızının düşük ancak torkunun yüksek olmasının, motosiklet için bir avantaj olduğunu düşünüyorum.
Motosikler çok hızlı olmasın, ancak yüksek torku nedeni ile sollamalarda avantajı olsun.
Dizel motosiklet istiyoruz,
İlgililere duyurulur.
The earth does not belong to man, man belongs to the earth. Great Indian Chief Sitting Bul
Reklamlar
-
23 Haziran 2015, 18:08
#2
Sollamada torka değil güce devire yani beygir gücüne ihtiyaç olur. Otomobil sollayan traktör gördünüzmü hiç? Motosiklet hafif olduğu için dizelin vereceği torka ihtiyacı olmaz.
-
23 Haziran 2015, 18:08
#3
Ben olabilcekleri biraz yazim sana :D
- Başlangıç motoru alan olur.
- Alır almaz gazı açmasınla yüksek tork sahibi alet çıldırır at gibi kullanıcıyı atar üstünden.
Benim aklıma ilk gelen bunlar. Böyle aletin tork u çok olmalıki alıcısı etkilensin. Buna etkilenen insanlarda ne hale gelir allah bilir :D
Ama güzel olur belki orası ayrı :D Forumda LPG takan birisi vardı araştırın, güvenli olmasada benim için çok maliyeti baya düşürür yakıtın.
-
23 Haziran 2015, 18:30
#4
Y2K var..
Benzin, mazot, uçak benzini, gaz yağı...
Petrol istasyonunda satılan bütün yakıtlarla çalışıyor..
Torku da yüksek..
Diesel motor küçük işlerin motoru değildir, çim biçme makinasına vs öyle ota b.ka dizel olmaz.. 2 zamanlı benzinli olur..
Dizel yapılırsa hem maliyeti yüksek olur, hem de ağırlığı.. Benzinli vız vız motorlar varken dizelle güreşmez tüketici..
Yakıtta da ufak tefek işlerin ince hesabı olmaz...
-
23 Haziran 2015, 18:35
#5
Çılgın titreşim olur ayrıca.
Benzin yanarken dizel patlayarak çalışır bu nedenle ses ve titreşim çok daha fazladır.
-
23 Haziran 2015, 18:38
#6
-
23 Haziran 2015, 18:54
#7
tekrarları yaşıyoruz biz eski üyeler olarak.
8 yıl önce bu mevzulara girmiş dizel motosikletleri paylaşmış sonuçta dizelde üretsen ( üretmek kim biz kim ) dışardan alsak yani
bizdeki gelir dağılımı ekonomik adaletsizlik bitmediği süreçte şemsiyeyi hep görücez.
tuhaf oldum 8 yıl önceki mevzular yeni başlıklarda can bulmuş dejavu
-
23 Haziran 2015, 19:05
#8
Yanlışları düzeltelim,
Dizel aracın torku yüksek değildir, turbo aracın torku yüksektir. Nedense herkes bunu yanlış biliyor. Sollama demek ivmelenme demektir, ivmelenmeyi sağlayan da tekerlek torkudur. Bunu ister kısa oranlı vites kutusuyla sağlarsınız (yüksek güç), isterseniz vites küçültmeden yüksek tork ile, ikisi de aynı kapıya çıkar.
-
23 Haziran 2015, 19:14
#9
Tek silindirli olsun bide
-
23 Haziran 2015, 19:59
#10
4 silindirli arabam bile titriyor zangır zangır, o titreşimi 1 - 2 silindirde hem de motosiklette kabullenmek zor. Bir de eski (turbosuz) dizellere bakarsanız hepsi acayip hantaldır. Dizelleri seri yapan turbo sistemi. Maliyet yükselir, ağırlık artar, yakıttan da beklediğinizi alamazsınız, boşa harcanan para olur kısacası.
-
23 Haziran 2015, 20:02
#11
yüksek ccli ve turbolu olması gerekir diye düşünüyorum çünkü bizim traktör kocaman dizel motoru var sadece 35 beygircik yani 200cc dizel bi motorun gücü çok düşük olacaktır 3 tekerlekliler gibi gideriz sonra turbolu olursa gerçekten çok güzel olabilir mesela 1000cc turbo diesel bir motor 100 beygir civarı güç üretebilir buda yeterli olur bence
-
23 Haziran 2015, 20:06
#12
erensipahi adlı üyeden alıntı
yüksek ccli ve turbolu olması gerekir diye düşünüyorum çünkü bizim traktör kocaman dizel motoru var sadece 35 beygircik yani 200cc dizel bi motorun gücü çok düşük olacaktır 3 tekerlekliler gibi gideriz sonra
turbolu olursa gerçekten çok güzel olabilir mesela 1000cc turbo diesel bir motor 100 beygir civarı güç üretebilir buda yeterli olur bence
1000 cc turbo dizel motor kaç kg olur onu da araştır bence
-
23 Haziran 2015, 20:26
#13
eskiden paylaşmıştım yaad edelim
-
23 Haziran 2015, 20:28
#14
Arkadaşlar hiç macera aramayın ALIN bak honda amca yapmış 100/ km de 2.9 ile 3.6 arası Yakıt sarfiyatı var gaza bastığın zaman 160 165 e hiç tıkanmadan çıkıyor
Tork sa tork top speed se top speed yani
NC700/750 serisi
-
23 Haziran 2015, 20:29
#15
-
23 Haziran 2015, 21:36
#16
Dizel yakıtın tutuşması için yüksek başınç gerekiyor. Motosikletin çevirmesi gereken devirlere dizel motorla çıkmak pek mümkün değil gibi sanırım. Yani oluşacak basınç çok yüksek olacağından motorun da uzun ömürlü olacağını pek sanmıyorum.
-
23 Haziran 2015, 22:14
#17
basto adlı üyeden alıntı
Çılgın titreşim olur ayrıca.
Benzin yanarken dizel patlayarak çalışır bu nedenle ses ve titreşim çok daha fazladır.
Tam tersi değil mi ?
-
23 Haziran 2015, 22:25
#18
Cok titresim olur 1.
4 silindir titriyor, 3 silindir daha cok titriyor. Tek silindirin titredigi haliyle cisinizi tutamazsiniz. Megelli megelli diye dolasiyosunuz. Megelliyi cbf 150 ilan edersiniz dizel motorun yaninda :D
motor kulaklari titresimi tutmak icin tasarlanmis. Motosiklet kucuk oldugu icin yapilamaz.
11000 devir ceviren dizel motor olmaz 2
onu birak 6000 devir bile dizel icin fazladir cunku sikistirma oranlari fazladir 3
kimse motosiklette o kadar berbat kamyonet gibi bi ses istemez, herkes ciiyuuuv diye gelen 4 silindir sesini ister. 4
dizel motor benzinliye gore her zaman torkludur, bunun sebebi tork erken basliyo yuksek sikistirma oranindsn dolayi. 5
Dizel dedigin turbosuz rampada kalir. Turbo ekstra masraf gerektirir 6
Beygir gucu dusuk olacaktir 7
omrunu uzakmak icin bazi parcalar saglamlastirilacaktir. Bu yuzden agir olacaktir 8
Yazim hatalari icin ozur dilerim. Mobildeyim.
Saygilar..
-
23 Haziran 2015, 22:40
#19
kim demiş üretilmiyor diye.. sen paradan bahset önce =))
-
23 Haziran 2015, 23:31
#20
mazot, benzin gibi kolay kolay yanmaz, o yüzden pek üretmiyolar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)