Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Orjinal Fren Balataları Yerine , EBC Fren Balatası Kullanmak Ne Kadar Faydalı Olur ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Burak ben de bu konuyu daha önce çok yüzeysel de olsa araştırmıştım. Evet Brembo ve Goldfren çok iyi balatalar ama fiyatlar bana göre aşırı pahalı. Çok çabuk ivmelenen ss bir motorum olsa alırdım tabi de, şimdilik gerek görmüyorum zira önce lastikleri değiştirmem gerek. Velhasıl durmak gibi hayati bir eyleme vesile olan bu zımbırtıların en ucuzu ve bilindiği olan Brenta'yı organik ve ucuz olduğu için (25 TL idi sanırım) Cbr üzerinde denemiştim. Hiç bir fark göremedim. Sonradan öğrendim ki beş para etmezmiş.

    Goldfren pahalı olduğu için Ebc deneyeceğim. Kilerli Motorlu Araçlar resmi distribütör, Hasanpaşa'da. Gidip modeli verdim önüme 3 balata koydular, birisi sinterli,diğeri semi-sintered denilen yarı-sinterli ve full organik olarak. Arkaya organik olan balata uyuyor (fiyat 23 Euro = 70 TL kadar) ön tarafa uyumlu olan semi-sintered balata stokta olmadığından daha sonra ikisini birden alıp, takacağım. 19bindeyim, 21bin'de periyodik bakım var be ön arka balatayı EBC ile değişeceğim. Orjinal balataların markasını bilmiyorum ama fark olunca yazarım buraya tekrar .
    Ezio41 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burak ben de bu konuyu daha önce çok yüzeysel de olsa araştırmıştım. Evet Brembo ve Goldfren çok iyi balatalar ama fiyatlar bana göre aşırı pahalı. Çok çabuk ivmelenen ss bir motorum olsa alırdım tabi de, şimdilik gerek görmüyorum zira önce lastikleri değiştirmem gerek. Velhasıl durmak gibi hayati bir eyleme vesile olan bu zımbırtıların en ucuzu ve bilindiği olan Brenta'yı organik ve ucuz olduğu için (25 TL idi sanırım) Cbr üzerinde denemiştim. Hiç bir fark göremedim. Sonradan öğrendim ki beş para etmezmiş.

    Goldfren pahalı olduğu için Ebc deneyeceğim. Kilerli Motorlu Araçlar resmi distribütör, Hasanpaşa'da. Gidip modeli verdim önüme 3 balata koydular, birisi sinterli,diğeri semi-sintered denilen yarı-sinterli ve full organik olarak. Arkaya organik olan balata uyuyor (fiyat 23 Euro = 70 TL kadar) ön tarafa uyumlu olan semi-sintered balata stokta olmadığından daha sonra ikisini birden alıp, takacağım. 19bindeyim, 21bin'de periyodik bakım var be ön arka balatayı EBC ile değişeceğim. Orjinal balataların markasını bilmiyorum ama fark olunca yazarım buraya tekrar .

    Ooo ferhat tamamdır eğer sen takacaksan senden yorum bekliyorum ona göre . Fazla para bağlamaya gerek yok zaten brembo falan aşar bizi . En güzeli yumuşak hamurlu lastik almak bizim 250 cc'lere
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  3. #23
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    250r arka balatam bitmişti ustanın ibneliginden brentanin dandik balatasini taktı diskimi çizmeye başlayınca ebc organik balata alıp takmıştim sanki orjinale göre daha geç kilitleniyor biran abs var sandım çok memnunum
    Ezio41 bunu beğendi.

  4. #24
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı Karalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250r arka balatam bitmişti ustanın ibneliginden brentanin dandik balatasini taktı diskimi çizmeye başlayınca ebc organik balata alıp takmıştim sanki orjinale göre daha geç kilitleniyor biran abs var sandım çok memnunum
    İşte benim merak ettiğim cevapta buydu . Orjinal balataya göre tekerin kilitlenmesi daha geç oluyorsa Ebc balata ile daha güvenli o zaman . Çünkü bende de abs olmadığı için arka teker özellikle kilitlenebiliyor .
    Karalı bunu beğendi.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  5. #25
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Serdal abi de referans olduğuna göre ilk bakımda EBC alıp deniyoruz o zaman Bak yine aklıma geldi o kadar adam toplandık da beraber oturup sohbet edemedik Yuvacıkta, neyse bir daha ki sefere inşallah
    Ezio41 bunu beğendi.

  6. #26
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Serdal abi de referans olduğuna göre ilk bakımda EBC alıp deniyoruz o zaman Bak yine aklıma geldi o kadar adam toplandık da beraber oturup sohbet edemedik Yuvacıkta, neyse bir daha ki sefere inşallah

    Aynen ya sorma kardeşim valla ayıp oldu sizede , buluştuk o kadar ama adam gibi motorcu muhabbeti yapamadık . Bir dahakine artık .
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  7. #27
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen ya sorma kardeşim valla ayıp oldu sizede , buluştuk o kadar ama adam gibi motorcu muhabbeti yapamadık . Bir dahakine artık .
    Tanıyor musun bilmiyorum ama biz yemek yerken yanımıza gelen esmer abi burdaki Karalı nickli abimiz ninja 300 kullanan arkadaş ile gelmişlerdi. Kusura bakılacak bir şey yok kardeşim, kalabalıkta olur böyle şeyler daha beraber sürüp, oturup muhabbet etmek nasip olur inş bakalım önümüz yaz

  8. #28
    k_ayhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    pulsar 200 abs
    Sonuç olarak Cbf1000'e hangi balatayı takıcaz.

  9. #29
    Palakadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio X10 350 Executive
    Aynen #cbf1000abs versiyonu icin brembo organik model bulamadim . Sinterlide istemiyorum .
    Ebay da baska bir marka buldum ( sumo racing ) butun harley modelleri ve yamaha kullanicilari begenmis tabi amerika icin gecerli bu yorumlar , 36 dolar gibi bir fiyati var sanirim ondan siparis edecegim .

  10. #30
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tanıyor musun bilmiyorum ama biz yemek yerken yanımıza gelen esmer abi burdaki Karalı nickli abimiz ninja 300 kullanan arkadaş ile gelmişlerdi. Kusura bakılacak bir şey yok kardeşim, kalabalıkta olur böyle şeyler daha beraber sürüp, oturup muhabbet etmek nasip olur inş bakalım önümüz yaz
    Yok bilmiyordum kardeşim valla . Artık ilerleyen buluşmalarda kısmetse .



    Alıntı k_ayhn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuç olarak Cbf1000'e hangi balatayı takıcaz.


    Bilenler yazacaktır birazdan
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  11. #31
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı k_ayhn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuç olarak Cbf1000'e hangi balatayı takıcaz.
    Brembonun websitesinde marka/model girdiğinizde uyumlu balatayı gösteren bir arama motoru var ama TR'de nasıl temin edersiniz bilemiyorum.

  12. #32
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Alıntı k_ayhn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuç olarak Cbf1000'e hangi balatayı takıcaz.
    KMA'yı arayın ne istediğinizi söyleyin yardımcı olur'lar
    "Tecrube, limitlerini bilmektir"

  13. #33
    k_ayhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    pulsar 200 abs
    cbf 1000 için balata fiyatı aldım
    ebc takım 350
    esengulde hondanın orjınalıymiş adını solemedı 450
    gold 225
    hepsi sintel metal
    mehmetenis bunu beğendi.

  14. #34
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Sintered (tam metal sertleştirilmiş metal tozları) balata diskleri eskitiyor, erkenden aşındırıyor...

  15. #35
    halilertan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Aprilia Tuono Factory
    bremboyu batuhan suzuki den temin edebilirsiniz
    mehmetenis bunu beğendi.
    let it be

  16. #36
    k_ayhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    pulsar 200 abs
    hondanın kullandığıda sintered metalmiş ki ben memnunum balatalardan.daha aşağı bir fiyat bulabilirmiyim diye baktım aynı kalitede.
    .bremboda 410 tl şuan.

  17. #37
    Bulent78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CB 600f Hornet
    Sintered denen balatalar metal icerikli bircogunuzun bildigi uzere. EBC cogunlukla bakir kullaniyor balatalarinda. Organik dedigimiz balatalarda da recine icine fiber kevlar gibi maddeler koyup sikistiriyolar. internette aradiginizda sizde bunlari bulabilirsiniz ama gordugum kadariyla bazi seyler yanlis anlasilmis o yuzden yazayim dedim.

    Organik balatalarin artilari arasinda,

    Sessiz olmalari
    Daha iyi fren hissiyati saglamalari
    Fren disklerini daha az yipratmalari
    ve daha az balata tozu cikarmalari, dolayisiyla fren diskini kirletmemeleri sayilabilir.

    Eksileri arasinda da,

    Sinterli balatalar kadar dayanikli degillerdir ve daha cabuk biterler dolayisiyla daha kisa surede degistirmek gerekir.
    Herturlu yol sartina sinterli balatalar kadar uygun degillerdir, yagmur, camur,toz gibi dis etmenler performanslarini etkiler, balata uzerinde bir tabaka olusturur ve duzgun calismasini engeller.
    Isi transferini sinterli balatalar kadar iyi yapamazlar ve dolayisiyla isindikca performanslari duser, yani sinterli balatalar kadar performansli kullanima gelmezler.


    Bunlar bir kismi zaten bildiklerim, kalani da ilk bakista internette bulup cevirdigim bilgiler. Isteyen herkes zaten ufak bir arastirma ile bu bilgilere ulasabilir. Simdi gelelim benim tecrubeme;

    CBF1000 kullanip da organik balata almak isteyen arkadaslar orda bi durun, sizin balatalariniz sinterli nissin HH serisi balatalardir, ebc deki muadili de yine HH serisidir. Organik falan almayin, frende ciddi kayip yasayabilirsiniz. Hele ki dedigim gibi yogun trafik dur kalk gibi durumlarda organik balatalar iyice isinacagindan performans ciddi anlamda dusecektir. Organik balatalar isiyi direk diske iletirler, kendileri de isinirlar tabii ki, yuksek isida da duzgun performans gostermezler, sinterli balatalar, isiyi arkalarindaki plakaya ve dolayisiyla kalipere iletirler ve yapilari geregi organik balatalara oranla daha yuksek sicakliklarda performans kaybi olmadan calisirlar.

    Yukarda bir arkadas balata fiyatlarini yazmis, EBC HH serisi isterse orjinalinin yarisi olsun yine de gidip orjinalini almani tavsiye ederim, markasini bilmiyorum demissin, ben soyluyorum, nissin HH serisi, tam modelini bilmiyorum, ben Hornet de degistirdim eskilerini attim ama nissin HH olduklarindan eminim. Niye bunu tavsiye ettigime gelince, nissin yapi olarak ebc den daha yumusak, bu da biraz daha kisa omurlu olmasi ama ozellikle manete ilk bastiginda cok daha iyi ilk tutus saglamasi ve genel olarak fren hissiyatinin daha iyi olmasi anlamina geliyor. EBC ve nissin i birebir kac mt. de durduruyor diye denemedim aralarinda cok ciddi fark olacagini da sanmiyorum ama nissin in ilk tutusunun ve verdigi fren hissinin cok daha iyi oldugunu rahatlikla soyleyebilirim, az da olsa nissin sonucta daha kisa mesafede de durduracaktir.

    Eger motorunuz da orjinal oalrak sinterli balatalar varsa, bu disklerinizin de sinterli balataya uygun oldugu anlamina gelir, eger orjinali organik balata ise o zaman sinterli balata takmanizi tavsiye etmem, bu diskinizi haddinden fazla yipratabilir. sinterli balatalar, kendilerine uygun diskler ile kullanilmalidir, daha yumusak fren disklerini yipratip inceltecek ve bozacaklardir.

    Sinterli balatalar, organik olanlara gore diske daha az isi transferi sagladigindan, bi bakima disk yamulmalarinini da engellemeye yardimci olur, cunku disk ne kadar cok isinirsa, ani sui gecisleri gibi durumlarda yamulma ihtimali de o kadar artar.

    Son olarak konu sahibi arkadasa da tavsiye de bulunayim, ben er6-n de ebc HH serisi alip kullanmistim ve orjinalinden daha iyiydi. Yani daha cok begenmistim, gerek fren hissiyati gerek fren mesafesi anlaminda.

    Sana tavsiyem orjinal balata fiyatina bak, bir de ebc HH fiyatina bak, karsilastir, eger EBC daha ucuzsa muhtemelen orjinal balatalarin daha iyidir yok ebc daha pahaliysa buyuk ihtimalle ebc sende de bende oldugu gibi daha iyi sonuc verecektir.

    Honda icin yine yeni yeniden soyluyorum EBC almayin, kotu demiyorum ama orjinali olan nissin kesinlikle daha iyi, en azindan on fren de nissin alin arkayi ebc alabilirsiniz muhim olan on takim zaten. Ben su aralar nissin bakiniyorum, ilk firsatta on balatalari nissin ile degistirecegim.
    Ezio41, Sokollu, k_ayhn ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  18. #38
    k_ayhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    pulsar 200 abs
    Alıntı Bulent78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sintered denen balatalar metal icerikli bircogunuzun bildigi uzere. EBC cogunlukla bakir kullaniyor balatalarinda. Organik dedigimiz balatalarda da recine icine fiber kevlar gibi maddeler koyup sikistiriyolar. internette aradiginizda sizde bunlari bulabilirsiniz ama gordugum kadariyla bazi seyler yanlis anlasilmis o yuzden yazayim dedim.

    Organik balatalarin artilari arasinda,

    Sessiz olmalari
    Daha iyi fren hissiyati saglamalari
    Fren disklerini daha az yipratmalari
    ve daha az balata tozu cikarmalari, dolayisiyla fren diskini kirletmemeleri sayilabilir.

    Eksileri arasinda da,

    Sinterli balatalar kadar dayanikli degillerdir ve daha cabuk biterler dolayisiyla daha kisa surede degistirmek gerekir.
    Herturlu yol sartina sinterli balatalar kadar uygun degillerdir, yagmur, camur,toz gibi dis etmenler performanslarini etkiler, balata uzerinde bir tabaka olusturur ve duzgun calismasini engeller.
    Isi transferini sinterli balatalar kadar iyi yapamazlar ve dolayisiyla isindikca performanslari duser, yani sinterli balatalar kadar performansli kullanima gelmezler.


    Bunlar bir kismi zaten bildiklerim, kalani da ilk bakista internette bulup cevirdigim bilgiler. Isteyen herkes zaten ufak bir arastirma ile bu bilgilere ulasabilir. Simdi gelelim benim tecrubeme;

    CBF1000 kullanip da organik balata almak isteyen arkadaslar orda bi durun, sizin balatalariniz sinterli nissin HH serisi balatalardir, ebc deki muadili de yine HH serisidir. Organik falan almayin, frende ciddi kayip yasayabilirsiniz. Hele ki dedigim gibi yogun trafik dur kalk gibi durumlarda organik balatalar iyice isinacagindan performans ciddi anlamda dusecektir. Organik balatalar isiyi direk diske iletirler, kendileri de isinirlar tabii ki, yuksek isida da duzgun performans gostermezler, sinterli balatalar, isiyi arkalarindaki plakaya ve dolayisiyla kalipere iletirler ve yapilari geregi organik balatalara oranla daha yuksek sicakliklarda performans kaybi olmadan calisirlar.

    Yukarda bir arkadas balata fiyatlarini yazmis, EBC HH serisi isterse orjinalinin yarisi olsun yine de gidip orjinalini almani tavsiye ederim, markasini bilmiyorum demissin, ben soyluyorum, nissin HH serisi, tam modelini bilmiyorum, ben Hornet de degistirdim eskilerini attim ama nissin HH olduklarindan eminim. Niye bunu tavsiye ettigime gelince, nissin yapi olarak ebc den daha yumusak, bu da biraz daha kisa omurlu olmasi ama ozellikle manete ilk bastiginda cok daha iyi ilk tutus saglamasi ve genel olarak fren hissiyatinin daha iyi olmasi anlamina geliyor. EBC ve nissin i birebir kac mt. de durduruyor diye denemedim aralarinda cok ciddi fark olacagini da sanmiyorum ama nissin in ilk tutusunun ve verdigi fren hissinin cok daha iyi oldugunu rahatlikla soyleyebilirim, az da olsa nissin sonucta daha kisa mesafede de durduracaktir.

    Eger motorunuz da orjinal oalrak sinterli balatalar varsa, bu disklerinizin de sinterli balataya uygun oldugu anlamina gelir, eger orjinali organik balata ise o zaman sinterli balata takmanizi tavsiye etmem, bu diskinizi haddinden fazla yipratabilir. sinterli balatalar, kendilerine uygun diskler ile kullanilmalidir, daha yumusak fren disklerini yipratip inceltecek ve bozacaklardir.

    Sinterli balatalar, organik olanlara gore diske daha az isi transferi sagladigindan, bi bakima disk yamulmalarinini da engellemeye yardimci olur, cunku disk ne kadar cok isinirsa, ani sui gecisleri gibi durumlarda yamulma ihtimali de o kadar artar.

    Son olarak konu sahibi arkadasa da tavsiye de bulunayim, ben er6-n de ebc HH serisi alip kullanmistim ve orjinalinden daha iyiydi. Yani daha cok begenmistim, gerek fren hissiyati gerek fren mesafesi anlaminda.

    Sana tavsiyem orjinal balata fiyatina bak, bir de ebc HH fiyatina bak, karsilastir, eger EBC daha ucuzsa muhtemelen orjinal balatalarin daha iyidir yok ebc daha pahaliysa buyuk ihtimalle ebc sende de bende oldugu gibi daha iyi sonuc verecektir.

    Honda icin yine yeni yeniden soyluyorum EBC almayin, kotu demiyorum ama orjinali olan nissin kesinlikle daha iyi, en azindan on fren de nissin alin arkayi ebc alabilirsiniz muhim olan on takim zaten. Ben su aralar nissin bakiniyorum, ilk firsatta on balatalari nissin ile degistirecegim.
    sağol başkan baya iyi bir açıklama olmuş.şimdi doğu batı motoru aradım balatalar için orjınal dıyor.sanki honda balata yapıyor tuhaf.
    İstemez misin ey Ömer? Dünya onların olsun, ahiret te bizim!

  19. #39
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı Bulent78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sintered denen balatalar metal icerikli bircogunuzun bildigi uzere. EBC cogunlukla bakir kullaniyor balatalarinda. Organik dedigimiz balatalarda da recine icine fiber kevlar gibi maddeler koyup sikistiriyolar. internette aradiginizda sizde bunlari bulabilirsiniz ama gordugum kadariyla bazi seyler yanlis anlasilmis o yuzden yazayim dedim.

    Organik balatalarin artilari arasinda,

    Sessiz olmalari
    Daha iyi fren hissiyati saglamalari
    Fren disklerini daha az yipratmalari
    ve daha az balata tozu cikarmalari, dolayisiyla fren diskini kirletmemeleri sayilabilir.

    Eksileri arasinda da,

    Sinterli balatalar kadar dayanikli degillerdir ve daha cabuk biterler dolayisiyla daha kisa surede degistirmek gerekir.
    Herturlu yol sartina sinterli balatalar kadar uygun degillerdir, yagmur, camur,toz gibi dis etmenler performanslarini etkiler, balata uzerinde bir tabaka olusturur ve duzgun calismasini engeller.
    Isi transferini sinterli balatalar kadar iyi yapamazlar ve dolayisiyla isindikca performanslari duser, yani sinterli balatalar kadar performansli kullanima gelmezler.


    Bunlar bir kismi zaten bildiklerim, kalani da ilk bakista internette bulup cevirdigim bilgiler. Isteyen herkes zaten ufak bir arastirma ile bu bilgilere ulasabilir. Simdi gelelim benim tecrubeme;

    CBF1000 kullanip da organik balata almak isteyen arkadaslar orda bi durun, sizin balatalariniz sinterli nissin HH serisi balatalardir, ebc deki muadili de yine HH serisidir. Organik falan almayin, frende ciddi kayip yasayabilirsiniz. Hele ki dedigim gibi yogun trafik dur kalk gibi durumlarda organik balatalar iyice isinacagindan performans ciddi anlamda dusecektir. Organik balatalar isiyi direk diske iletirler, kendileri de isinirlar tabii ki, yuksek isida da duzgun performans gostermezler, sinterli balatalar, isiyi arkalarindaki plakaya ve dolayisiyla kalipere iletirler ve yapilari geregi organik balatalara oranla daha yuksek sicakliklarda performans kaybi olmadan calisirlar.

    Yukarda bir arkadas balata fiyatlarini yazmis, EBC HH serisi isterse orjinalinin yarisi olsun yine de gidip orjinalini almani tavsiye ederim, markasini bilmiyorum demissin, ben soyluyorum, nissin HH serisi, tam modelini bilmiyorum, ben Hornet de degistirdim eskilerini attim ama nissin HH olduklarindan eminim. Niye bunu tavsiye ettigime gelince, nissin yapi olarak ebc den daha yumusak, bu da biraz daha kisa omurlu olmasi ama ozellikle manete ilk bastiginda cok daha iyi ilk tutus saglamasi ve genel olarak fren hissiyatinin daha iyi olmasi anlamina geliyor. EBC ve nissin i birebir kac mt. de durduruyor diye denemedim aralarinda cok ciddi fark olacagini da sanmiyorum ama nissin in ilk tutusunun ve verdigi fren hissinin cok daha iyi oldugunu rahatlikla soyleyebilirim, az da olsa nissin sonucta daha kisa mesafede de durduracaktir.

    Eger motorunuz da orjinal oalrak sinterli balatalar varsa, bu disklerinizin de sinterli balataya uygun oldugu anlamina gelir, eger orjinali organik balata ise o zaman sinterli balata takmanizi tavsiye etmem, bu diskinizi haddinden fazla yipratabilir. sinterli balatalar, kendilerine uygun diskler ile kullanilmalidir, daha yumusak fren disklerini yipratip inceltecek ve bozacaklardir.

    Sinterli balatalar, organik olanlara gore diske daha az isi transferi sagladigindan, bi bakima disk yamulmalarinini da engellemeye yardimci olur, cunku disk ne kadar cok isinirsa, ani sui gecisleri gibi durumlarda yamulma ihtimali de o kadar artar.

    Son olarak konu sahibi arkadasa da tavsiye de bulunayim, ben er6-n de ebc HH serisi alip kullanmistim ve orjinalinden daha iyiydi. Yani daha cok begenmistim, gerek fren hissiyati gerek fren mesafesi anlaminda.

    Sana tavsiyem orjinal balata fiyatina bak, bir de ebc HH fiyatina bak, karsilastir, eger EBC daha ucuzsa muhtemelen orjinal balatalarin daha iyidir yok ebc daha pahaliysa buyuk ihtimalle ebc sende de bende oldugu gibi daha iyi sonuc verecektir.

    Honda icin yine yeni yeniden soyluyorum EBC almayin, kotu demiyorum ama orjinali olan nissin kesinlikle daha iyi, en azindan on fren de nissin alin arkayi ebc alabilirsiniz muhim olan on takim zaten. Ben su aralar nissin bakiniyorum, ilk firsatta on balatalari nissin ile degistirecegim.
    Detaylı yazınız için teşekkür ederim . Baya açıklayıcı oldu bu yazı .
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  20. #40
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Burak, bugün Hasanpaşa'ya yolum düştü, gelmişken şu balataları alayım, bir daha ne zaman geçerim karşıya dedim. Arka fren için semi-sintered (yarı sinterli balata) satın aldım. Ön fren için organik veya yarı sinterli bulamadığımdan karbon içerikli denilen balatayı satın aldım. Satıcının da çok bilgisi yoktu ama sinterli olmadığını, uyumlu balatanın bu olduğunu söyleyince onu da satın aldım.

    Kullanan arkadaşlar EBC için zaten yorumda bulunmuşlar. Ben de hemen balata değişimi yapmayacağımdan şimdilik bir yorum yapmayacağım. 2bin sonra ön-arka değiştireceğim. Üzerindeki aşınmış balatalara göre daha iyi performans sunacağı kesin, Brenta'ya göre kıyaslayıp görüşümü yazarım, konuyu unutmazsam.




    Alıntı Bulent78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sintered denen balatalar metal icerikli bircogunuzun bildigi uzere. EBC cogunlukla bakir kullaniyor balatalarinda. Organik dedigimiz balatalarda da recine icine fiber kevlar gibi maddeler koyup sikistiriyolar. internette aradiginizda sizde bunlari bulabilirsiniz ama gordugum kadariyla bazi seyler yanlis anlasilmis o yuzden yazayim dedim.

    Organik balatalarin artilari arasinda,

    Sessiz olmalari
    Daha iyi fren hissiyati saglamalari
    Fren disklerini daha az yipratmalari
    ve daha az balata tozu cikarmalari, dolayisiyla fren diskini kirletmemeleri sayilabilir.

    Eksileri arasinda da,

    Sinterli balatalar kadar dayanikli degillerdir ve daha cabuk biterler dolayisiyla daha kisa surede degistirmek gerekir.
    Herturlu yol sartina sinterli balatalar kadar uygun degillerdir, yagmur, camur,toz gibi dis etmenler performanslarini etkiler, balata uzerinde bir tabaka olusturur ve duzgun calismasini engeller.
    Isi transferini sinterli balatalar kadar iyi yapamazlar ve dolayisiyla isindikca performanslari duser, yani sinterli balatalar kadar performansli kullanima gelmezler..
    Hocam detaylı bilgiler için ben de çok teşekkür ediyorum. Sinterli balataların daha iyi performans sunarken, disk ömründen yediğini ustam da söylemişti. Inazuma için organik EBC serisi bulamadım. Arka için yarı sinterli, ön için karbon organik denilen balatayı satın aldım.Fotoğrafını eklediğim carbon organic EBC hakkında bilginiz var mıdır ?
    Ezio41 bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)