Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Orjinal Fren Balataları Yerine , EBC Fren Balatası Kullanmak Ne Kadar Faydalı Olur ?

    REKLAM ALANI
  1. #41
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    [QUOTE=Sokollu;3654567]Burak, bugün Hasanpaşa'ya yolum düştü, gelmişken şu balataları alayım, bir daha ne zaman geçerim karşıya dedim. Arka fren için semi-sintered (yarı sinterli balata) satın aldım. Ön fren için organik veya yarı sinterli bulamadığımdan karbon içerikli denilen balatayı satın aldım. Satıcının da çok bilgisi yoktu ama sinterli olmadığını, uyumlu balatanın bu olduğunu söyleyince onu da satın aldım.

    Kullanan arkadaşlar EBC için zaten yorumda bulunmuşlar. Ben de hemen balata değişimi yapmayacağımdan şimdilik bir yorum yapmayacağım. 2bin sonra ön-arka değiştireceğim. Üzerindeki aşınmış balatalara göre daha iyi performans sunacağı kesin, Brenta'ya göre kıyaslayıp görüşümü yazarım, konuyu unutmazsam.

    http://i.hizliresim.com/NqQ9dX.jpg




    Hadi hayırlı olsun . 2.000 km sonra buraya yaz yine . Memnun kalırsan bende alırım olmadı . Bu arada fiyat ne kadar tuttu ?
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Balata değişimi yaparken ustaniza söyleyin kaliperleri söküp temizlesin öyle taksın

  3. #43
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster



    Hadi hayırlı olsun . 2.000 km sonra buraya yaz yine . Memnun kalırsan bende alırım olmadı . Bu arada fiyat ne kadar tuttu ?
    110 TL ikisi. Birisi 18 Eur, birisi 21 Eur idi sanırım. Ulan bi balata alırken bile euro kaç tl idi diye düşündüm ya bugün lanet olsun şu sisteme :(

    Alıntı Karalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Balata değişimi yaparken ustaniza söyleyin kaliperleri söküp temizlesin öyle taksın
    Yazdım kenara ab, Fren sıvılarını değiştirmeyi düşünmüştüm, etkisini kolay kolay kaybetmez 50 bin kadar gider diye duymuştum.

  4. #44
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    110 TL ikisi. Birisi 18 Eur, birisi 21 Eur idi sanırım. Ulan bi balata alırken bile euro kaç tl idi diye düşündüm ya bugün lanet olsun şu sisteme :(
    Fiyatıda uygunmuş baya , aslında denenebilir . Fazla boşa giden bi masraf olmaz .
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  5. #45
    Bulent78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CB 600f Hornet
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burak, bugün Hasanpaşa'ya yolum düştü, gelmişken şu balataları alayım, bir daha ne zaman geçerim karşıya dedim. Arka fren için semi-sintered (yarı sinterli balata) satın aldım. Ön fren için organik veya yarı sinterli bulamadığımdan karbon içerikli denilen balatayı satın aldım. Satıcının da çok bilgisi yoktu ama sinterli olmadığını, uyumlu balatanın bu olduğunu söyleyince onu da satın aldım.

    Kullanan arkadaşlar EBC için zaten yorumda bulunmuşlar. Ben de hemen balata değişimi yapmayacağımdan şimdilik bir yorum yapmayacağım. 2bin sonra ön-arka değiştireceğim. Üzerindeki aşınmış balatalara göre daha iyi performans sunacağı kesin, Brenta'ya göre kıyaslayıp görüşümü yazarım, konuyu unutmazsam.

    http://i.hizliresim.com/NqQ9dX.jpg




    Hocam detaylı bilgiler için ben de çok teşekkür ediyorum. Sinterli balataların daha iyi performans sunarken, disk ömründen yediğini ustam da söylemişti. Inazuma için organik EBC serisi bulamadım. Arka için yarı sinterli, ön için karbon organik denilen balatayı satın aldım.Fotoğrafını eklediğim carbon organic EBC hakkında bilginiz var mıdır ?
    Bu modelini duymamistim da, kullanmadim da. Siz sorunca baktim, bunun asli sfa serisi scooterlar icin uretilen organik balatalar. sfac ayni serinin karbon icerikli olani, o da daha buyuk, agir ve performansli scooterlar icin uretilmistir diyor, maxi scooterlar gibi...
    Iceriginde %30 yumusak bakir tozu var diyor, aslinda yari sinterli denebilir icerisinde bunu barindirdigindan dolayi. Diger organikler gibi diske zarar vermeyecegini ama icindeki bakir tozundan dolayi da daha uzun omurlu oldugunu ve organiklerden daha fazla isinmaya karsi dayanikli oldugunu yazmislar. Organik agirlikli oldugundan ozellikle ilk frenleme aninda tutusu iyidir, sicaga ve performansli kullanima ne kadar gelir onu artik deneyerek siz bulacaksiniz. Aklinizin bir kosesinde olsun, bu balatalarin isindikca perofrmanslarinin dusecegi. Tabii burda ne kadarlik isidan bahsediyoruz bilmiyorum, mesela extrem ornek olarak, bunlarla piste cikarsaniz, bol virajli ve bikac hizli duzlugu olan bir pistte, birkac tur sonunda frenlerin daha az tuttugunu farkedersiniz muhtemelen.
    Youtube da supermotocu birkac elemanin videolari vardi, stelvio virajlarini geciyorlar, 2 ktm bir xt660 ile. xt660in inisde frenleri artik sisiyor, tutmuyor ve kaza yapiyor. Bu sadece balatadan kaynaklanmaz tabii, fren hidroligi de kaynamis olabilir falan. Ama sonuc olarak boyle surekli yokus inisi olan ve bol virajli bir yolda, biraz da hizli gideyim dersen frenlerin hic tutmaz hale bile gelebiliyormus bunlari da aklimizin bi kosesinde tutmak lazim Yine de senin motorda(inazuma) s.icinde performansini cok kaybedecegini sanmam, yuksek hizli suruslerde birkac kez sert fren yapip test edebilirsin. Kac kez yaptiktan sonra performansi duser ya da duser mi denemek lazim.

    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    110 TL ikisi. Birisi 18 Eur, birisi 21 Eur idi sanırım. Ulan bi balata alırken bile euro kaç tl idi diye düşündüm ya bugün lanet olsun şu sisteme :(



    Yazdım kenara ab, Fren sıvılarını değiştirmeyi düşünmüştüm, etkisini kolay kolay kaybetmez 50 bin kadar gider diye duymuştum.
    Fren hidroligine km. bicmek cok mantikli degil. sonucta nasil kullanildigi, hangi iklimlerde kullanildigi omrunu direkt etkiler, servis manuellerinde 2 yilda bir degistirilmesi gerekir yazar ve servisin bahsettigi dot3 ya da dot4 neyse onu koymak lazim. performansli aletlerde dot4 hatta dot5 falan kullanilir, kaynamasi daha zordur falan filan...

    50bin km baya uzun bi sure normal bir kullanici icin. hidrolik pahali degil tutsa tutsa 15-20 lira tutar, siz en kotu 2 yilda bir degistirin bence, 50bin diye beklemeyin. Kafaniz rahat olur. Degistirirken hava yapmamasina dikkat etmek lazim hatirlatayim dedim.

    Balatalari degistirirken, yukardaki arkadaslardan birinin dedigi gibi kaliperlerin de temizligini yaptirirsaniz iyi olur. en kotu, balatalari cikardiktan sonra frene basip pistonlari iyice disari cikarip uzerlerindeki pisligi silebilirsiniz, boylece pistonlarin duzgun bir sekilde hareket edip etmedigini de gormus olursunuz.
    Sokollu bunu beğendi.
    ANGARAJ
    Whatever it is, it's better in the wind.
    Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

  6. #46
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı Bulent78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu modelini duymamistim da, kullanmadim da. Siz sorunca baktim, bunun asli sfa serisi scooterlar icin uretilen organik balatalar. sfac ayni serinin karbon icerikli olani, o da daha buyuk, agir ve performansli scooterlar icin uretilmistir diyor, maxi scooterlar gibi...
    Iceriginde %30 yumusak bakir tozu var diyor, aslinda yari sinterli denebilir icerisinde bunu barindirdigindan dolayi. Diger organikler gibi diske zarar vermeyecegini ama icindeki bakir tozundan dolayi da daha uzun omurlu oldugunu ve organiklerden daha fazla isinmaya karsi dayanikli oldugunu yazmislar. Organik agirlikli oldugundan ozellikle ilk frenleme aninda tutusu iyidir, sicaga ve performansli kullanima ne kadar gelir onu artik deneyerek siz bulacaksiniz. Aklinizin bir kosesinde olsun, bu balatalarin isindikca perofrmanslarinin dusecegi. Tabii burda ne kadarlik isidan bahsediyoruz bilmiyorum, mesela extrem ornek olarak, bunlarla piste cikarsaniz, bol virajli ve bikac hizli duzlugu olan bir pistte, birkac tur sonunda frenlerin daha az tuttugunu farkedersiniz muhtemelen.
    Youtube da supermotocu birkac elemanin videolari vardi, stelvio virajlarini geciyorlar, 2 ktm bir xt660 ile. xt660in inisde frenleri artik sisiyor, tutmuyor ve kaza yapiyor. Bu sadece balatadan kaynaklanmaz tabii, fren hidroligi de kaynamis olabilir falan. Ama sonuc olarak boyle surekli yokus inisi olan ve bol virajli bir yolda, biraz da hizli gideyim dersen frenlerin hic tutmaz hale bile gelebiliyormus bunlari da aklimizin bi kosesinde tutmak lazim Yine de senin motorda(inazuma) s.icinde performansini cok kaybedecegini sanmam, yuksek hizli suruslerde birkac kez sert fren yapip test edebilirsin. Kac kez yaptiktan sonra performansi duser ya da duser mi denemek lazim.



    Fren hidroligine km. bicmek cok mantikli degil. sonucta nasil kullanildigi, hangi iklimlerde kullanildigi omrunu direkt etkiler, servis manuellerinde 2 yilda bir degistirilmesi gerekir yazar ve servisin bahsettigi dot3 ya da dot4 neyse onu koymak lazim. performansli aletlerde dot4 hatta dot5 falan kullanilir, kaynamasi daha zordur falan filan...

    50bin km baya uzun bi sure normal bir kullanici icin. hidrolik pahali degil tutsa tutsa 15-20 lira tutar, siz en kotu 2 yilda bir degistirin bence, 50bin diye beklemeyin. Kafaniz rahat olur. Degistirirken hava yapmamasina dikkat etmek lazim hatirlatayim dedim.

    Balatalari degistirirken, yukardaki arkadaslardan birinin dedigi gibi kaliperlerin de temizligini yaptirirsaniz iyi olur. en kotu, balatalari cikardiktan sonra frene basip pistonlari iyice disari cikarip uzerlerindeki pisligi silebilirsiniz, boylece pistonlarin duzgun bir sekilde hareket edip etmedigini de gormus olursunuz.
    Bülent abi çok teşekkür ediyorum sayende epeyi bir bilgi sahibi oldum.Yazdığınız bilgiler doğrultusunda çok uygun bir balata almış olduğumu düşünüyorum. Sfa serisi maxi scooter'lar için (oldukça ağır ve gazı kapatınca kompresör imkanı olmayan makineler) düşünülerek yapıldıysa tam da Inazuma içindir , zira Inazuma'da ağır ve kısa vites aralıkları gereği üst viteste kalındığından ön-arka frenleri diğer spor motorlara kıyasla daha sık kullanıyorum. Performans ve uzun ömür konusunda çok da ikna olmayı beklemiyorum zaten, zira 50 TL bedeli olan bu hayati ürünleri alıp da 20bin km.değiştirmeden kullanmak istemeyeceğim. Fırsat bulurda Şile-Riva tarafına gidersem bahsettiğiniz testi yapacağım. Ramazan içinde Eyüp'de panik fren denersem, buraya sonucunu yazma fırsatım olmayabilir

    Forumdaki bir arkadaşım 1 litre kadar Dot 4 sıvı almıştı, ondan kalanını almak için iletişime geçiyorum derhal. Fren sıvıları,radyatör sıvısı çoğumuzun ihmal ettiği şeyler malesef yetkili servislerde bu konuda bizi bilgilendirecek nitelikli ustalar da bulunmuyor.

    Tekrar teşekkürler

  7. #47
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ooo ferhat tamamdır eğer sen takacaksan senden yorum bekliyorum ona göre . Fazla para bağlamaya gerek yok zaten brembo falan aşar bizi . En güzeli yumuşak hamurlu lastik almak bizim 250 cc'lere
    Selamlar ,

    21bin bakımında ön arka balatamı EBC ile değiştirdim, aslında balatalarımın durumu fena değildi ama maksat denemek

    Öne fotoğraflarda görülen carbon isimli balata, arkaya yarı sinterli balata takıldı.

    200 km.dir kullanıyorum, ön fren performansından zaten çok memnun olduğum için (çıkan balatanın markasını bilmiyorum ama Suzuki servisi iyi bir balata takmış) ön fren aynı güzellikte devam ediyor. Şu sıralar bir ciyaklama var balata spreyi sıkmam lazım.

    Inazuma'nın yumuşak bir arka fren pedalı var ilk aldığım ay sürekli arkayı (düşük hızda trafikte) kilitliyordum, bu duruma alıştırdım kendimi. Şu an "hayvan gibi şiyapmadıktan sonra" arka kolay kolay kilitlenmiyor ve düşük hızlarda yavaşlama frenajını veriyor, tabi arka frenden hiç bir durma performansı beklemediğim için çok da önemli değil, demeye çalıştığım 20 kmh. ile giderken bile sadece arka freni kullanarak durmak uzun iş En azından ben beceremiyorum.

    Uzun lafın kısası piyasada 20-30 TL arasında satılan Brenta balatalarına göre çok daha iyi bir balata EBC. Öneririm.

    Bu yorum forumda gereksiz trollükler yaparak anasayfayı kirleten yeni üyelere de bilgi sağlar umarım.
    k_ayhn bunu beğendi.
    --------------------------------------

    Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.

  8. #48
    seta34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBR 250R - 2014
    Gecen gun bir abimizin arka balatasini degistirdik marka sorduk ebc dedi kalitesini sorduk ortanin iyisi oldugunu soyledi. 80 lira para aldi iscilik dahil motor Suzuki DL650 vstorm
    Not: eskisi kadar memnun degil arka frenden sanirim daha balatalar yeni oldugu icindir

  9. #49
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar ,

    21bin bakımında ön arka balatamı EBC ile değiştirdim, aslında balatalarımın durumu fena değildi ama maksat denemek

    Öne fotoğraflarda görülen carbon isimli balata, arkaya yarı sinterli balata takıldı.

    200 km.dir kullanıyorum, ön fren performansından zaten çok memnun olduğum için (çıkan balatanın markasını bilmiyorum ama Suzuki servisi iyi bir balata takmış) ön fren aynı güzellikte devam ediyor. Şu sıralar bir ciyaklama var balata spreyi sıkmam lazım.

    Inazuma'nın yumuşak bir arka fren pedalı var ilk aldığım ay sürekli arkayı (düşük hızda trafikte) kilitliyordum, bu duruma alıştırdım kendimi. Şu an "hayvan gibi şiyapmadıktan sonra" arka kolay kolay kilitlenmiyor ve düşük hızlarda yavaşlama frenajını veriyor, tabi arka frenden hiç bir durma performansı beklemediğim için çok da önemli değil, demeye çalıştığım 20 kmh. ile giderken bile sadece arka freni kullanarak durmak uzun iş En azından ben beceremiyorum.


    Uzun lafın kısası piyasada 20-30 TL arasında satılan Brenta balatalarına göre çok daha iyi bir balata EBC. Öneririm.

    Bu yorum forumda gereksiz trollükler yaparak anasayfayı kirleten yeni üyelere de bilgi sağlar umarım.

    Hayırlı olsun yeni balataların . Frenleme performansında çok değişiklik yok mu şimdi ? Zamanı geldiğinde bende bi Ebc deneyerek yazarım buraya .
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  10. #50
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun yeni balataların . Frenleme performansında çok değişiklik yok mu şimdi ? Zamanı geldiğinde bende bi Ebc deneyerek yazarım buraya .
    Burak dediğim gibi zaten ön fren performansım iyiydi sadece denemek için değiştirdim. Ön yine mükemmel Arka daha bitik olduğu için etkisi oldu düşük hızda yavaşlamalarda . Zaten çıkan ön balata bitik olmadığından ve kaliteli olduğundan sadece erkenden değişim yapmış olduk. Ama dediğim gibi fiyatına göre çok iyi hele 20-30 TL'ye satılan piyasa balatarını düşününce denemeye değer diyorum
    --------------------------------------

    Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.

  11. #51
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burak dediğim gibi zaten ön fren performansım iyiydi sadece denemek için değiştirdim. Ön yine mükemmel Arka daha bitik olduğu için etkisi oldu düşük hızda yavaşlamalarda . Zaten çıkan ön balata bitik olmadığından ve kaliteli olduğundan sadece erkenden değişim yapmış olduk. Ama dediğim gibi fiyatına göre çok iyi hele 20-30 TL'ye satılan piyasa balatarını düşününce denemeye değer diyorum
    Benim balatalar da biraz eskisin , bende o zaman denerim artık . Şimdi fazladan masraf yapmaya gerek yok o zaman .
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  12. #52
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    Orjinal balata fiyat olarak yüksek olsada hem uzun omurludur hem iyi tutar hemde diski yemez. Yan sanayilerde işler değişir;

    Çok uzun omurlu= diski yer + tutmaz
    Çok iyi tutan = diski yer + kısa ömürlü
    Diski yemeyen = tutmaz

    Bi bunun kadar daha handikap çıkartırım

  13. #53
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı ryangt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orjinal balata fiyat olarak yüksek olsada hem uzun omurludur hem iyi tutar hemde diski yemez. Yan sanayilerde işler değişir;

    Çok uzun omurlu= diski yer + tutmaz
    Çok iyi tutan = diski yer + kısa ömürlü
    Diski yemeyen = tutmaz

    Bi bunun kadar daha handikap çıkartırım

    Yan sanayi olarak değil de , orjinal balatadan daha performanslı balata bulabilir miyiz onu merak ediyorum. Baltada da Ebc , brembo falan denemek lazım . Yan sanayiler gibi dandik olacaklarını düşünmüyorum .
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  14. #54
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    EBC,Goldfren,Brenta ve SBS markalarının sinterli balatalarını kesinlikle tavsiye etmiyorum..

    fren disklerini aşırı derecede çizdiğini deneyerek görmüş oldum,bu markaların organik üretimleri fiyat performans açısından alınabilir..

    özellikle Brenta çok uygun fiyatıyla öne çıkıyor..

    illaki sinterli derseniz NISSIN markasını tercih edin..zaten büyük firmaların bir çoğunun montaj balatasıdır

  15. #55
    sezginozkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2011
    Şehir
    LÜLEBURGAZ
    Motosikleti
    CBF1000FBA
    peki ya NISSIN'i nereden bulacağız
    ---


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)