Bu modelini duymamistim da, kullanmadim da. Siz sorunca baktim, bunun asli sfa serisi scooterlar icin uretilen organik balatalar. sfac ayni serinin karbon icerikli olani, o da daha buyuk, agir ve performansli scooterlar icin uretilmistir diyor, maxi scooterlar gibi...
Iceriginde %30 yumusak bakir tozu var diyor, aslinda yari sinterli denebilir icerisinde bunu barindirdigindan dolayi. Diger organikler gibi diske zarar vermeyecegini ama icindeki bakir tozundan dolayi da daha uzun omurlu oldugunu ve organiklerden daha fazla isinmaya karsi dayanikli oldugunu yazmislar. Organik agirlikli oldugundan ozellikle ilk frenleme aninda tutusu iyidir, sicaga ve performansli kullanima ne kadar gelir onu artik deneyerek siz bulacaksiniz. Aklinizin bir kosesinde olsun, bu balatalarin isindikca perofrmanslarinin dusecegi. Tabii burda ne kadarlik isidan bahsediyoruz bilmiyorum, mesela extrem ornek olarak, bunlarla piste cikarsaniz, bol virajli ve bikac hizli duzlugu olan bir pistte, birkac tur sonunda frenlerin daha az tuttugunu farkedersiniz muhtemelen.
Youtube da supermotocu birkac elemanin videolari vardi, stelvio virajlarini geciyorlar, 2 ktm bir xt660 ile. xt660in inisde frenleri artik sisiyor, tutmuyor ve kaza yapiyor. Bu sadece balatadan kaynaklanmaz tabii, fren hidroligi de kaynamis olabilir falan. Ama sonuc olarak boyle surekli yokus inisi olan ve bol virajli bir yolda, biraz da hizli gideyim dersen frenlerin hic tutmaz hale bile gelebiliyormus bunlari da aklimizin bi kosesinde tutmak lazim
Yine de senin motorda(inazuma) s.icinde performansini cok kaybedecegini sanmam, yuksek hizli suruslerde birkac kez sert fren yapip test edebilirsin. Kac kez yaptiktan sonra performansi duser ya da duser mi denemek lazim.
Fren hidroligine km. bicmek cok mantikli degil. sonucta nasil kullanildigi, hangi iklimlerde kullanildigi omrunu direkt etkiler, servis manuellerinde 2 yilda bir degistirilmesi gerekir yazar ve servisin bahsettigi dot3 ya da dot4 neyse onu koymak lazim. performansli aletlerde dot4 hatta dot5 falan kullanilir, kaynamasi daha zordur falan filan...
50bin km baya uzun bi sure normal bir kullanici icin. hidrolik pahali degil tutsa tutsa 15-20 lira tutar, siz en kotu 2 yilda bir degistirin bence, 50bin diye beklemeyin. Kafaniz rahat olur. Degistirirken hava yapmamasina dikkat etmek lazim hatirlatayim dedim.
Balatalari degistirirken, yukardaki arkadaslardan birinin dedigi gibi kaliperlerin de temizligini yaptirirsaniz iyi olur. en kotu, balatalari cikardiktan sonra frene basip pistonlari iyice disari cikarip uzerlerindeki pisligi silebilirsiniz, boylece pistonlarin duzgun bir sekilde hareket edip etmedigini de gormus olursunuz.