Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

En kısa zamanda nasıl durulur??? [DURMUYOR]

    REKLAM ALANI
  1. #1
    boraciner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    Kocaeli ve Sakarya
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650cc. - Clio 1.4 - Opel Frontera 2.2 TDI
    merhaba arkadaşlar geçen hafta sonu anayolda giderken (şehirler arası 1 gidiş 1 geliş) adamın teki beni takmadı ve yola çıktı.. ama tam dönemediğinden geri vitese taktı o sırada ben arka+ön fren yapıp vites küçültüyordum ama yinede duramıyordum ayrca yolda arka teker kitlendiği için büyük bi "S" çizdim sonra adama silme bi şekilde yanından geçtim ... daha iyi bir taktik varmı bi gün kafadan dalcam arabanın tekine ...

    Teşekkürler ..
    Saygılar..
    YAMAHA DRAGSTAR 650


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Merhaba

    Ön fren kitlenene kadar sıkacaksın abi ağırlığınıda arkaya ver çabuk kitlenmesin arka taraf. Ayrıca vites düşür. Gene durmuyorsa motoru değiştir abi.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  3. #3
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Valla benim motorda önde çift 320 mm disk var. Şimdiye kadar hiç durmamazlık etmedi.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  4. #4

    Üyelik
    30 Mayıs 2006
    Slm Senİn Sorunun Fren Sİstemİnde Oldukca Önemlİ Bİr Ariza Var Acİl Servİse Gİt Kayserİden Mustafa

  5. #5

    Üyelik
    12 Mart 2006
    ya ben durmaya çalı8şsam benim önümde 12 m genişliğinde ve 1 km uzunluğunda yol olması gerekir tabi boş olacak yol ha ha ha.

  6. #6
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Vala sizin makinanın zımba gibi durması lazım.ya motorda ya sizin fren tekniğinizde bir sorun var.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  7. #7

    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul
    göründüğü kadarı ile makinada bir sorun hissetse yazardı arkadaş,
    sürücü panik ile vitesi hızla küçülttüğünde motorun teker dönme devir hızı hala yükseklerde anlık ta olsa ve o anlık dediğimiz aralıklarda devamlı basılan arka fren tekeri rahatlıkla kilitler. bilmem anlatabildim mi aslında o riskli anın neden daha da riskli hale geldiğini.
    bu arada s çizmenin sebebi arka freni kitlemen ve aynı zamanda belki bilerek belkide panik ile ön freni bırakmış olman ki iyiki bırakmışsın, panik ve olay anını net hatırlarsan sevinirim bende merak ediyorum tahminimdeki gibi mi diye.

  8. #8
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    önemli olan motorunuzu tanımak bi de. hangi hızlarda kaç metrede duruyor bunları gözkararı bile olsa bilmek gerekir. eğer durması zor oluyorsa yavaş gidiceksin ya da makine nin dediği gibi motoru değiştirceksin.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  9. #9
    rider89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2005
    Şehir
    Evimm
    Motosikleti
    Hussar125
    Scooterlarda ne yapmalıyız??????
    0 Rh (+)
    06 - 09

  10. #10
    HAYALBUYSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2005
    Motosikleti
    YZF - R6
    Alıntı rider89 adlı üyeden alıntı
    Scooterlarda ne yapmalıyız??????
    25 metre urgan ve ucuna bağlı bir çapa bulunduracan. Fren tutmadımı , çapayı bi yerlere tutturmaya bak....
    FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......

  11. #11
    Korhanx9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    benim frenler brembo olduğu için hiç sorun olmadı

  12. #12
    firtina110 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Şehir
    Adapazarı/erenler
    Motosikleti
    pejo-to-kat-layan
    ÇOK ACİL BİR DURUM OLDUMU BENİM YAPTIĞIMI YAP DOSTUM.

    KONTAĞI HEMEN KAPAT! MOTOR ANINDA STOPLAR .
    AMA ÇOK HIZLI OLMASLISIN!


    Geçen bir arkadaşın motoru ile bir tur atayım dedim motor daha ben gaza basmadan gitmeye başladı.Rölantiyi çok aşırı yükseltmiş.Arka freni tutmuyor .motoru az dada çarpıyordum .ama kontak kapatınca motru anca durdurabildim.
    itina ile kaza yapılır

  13. #13
    UnSpokeN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    ya harbiden rider89 yazmış scooter la ne yapmalıyız die ama kimse sallamıyo bizi ve hatta dalga geçiyo vatandaşın biri...
    bizde R6 yokki öyle 20 mt de dursun
    İlla devr-ül alemin, bi kerametun red - line

  14. #14
    boraciner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    Kocaeli ve Sakarya
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650cc. - Clio 1.4 - Opel Frontera 2.2 TDI
    Alıntı not_fear adlı üyeden alıntı
    göründüğü kadarı ile makinada bir sorun hissetse yazardı arkadaş,
    sürücü panik ile vitesi hızla küçülttüğünde motorun teker dönme devir hızı hala yükseklerde anlık ta olsa ve o anlık dediğimiz aralıklarda devamlı basılan arka fren tekeri rahatlıkla kilitler. bilmem anlatabildim mi aslında o riskli anın neden daha da riskli hale geldiğini.
    bu arada s çizmenin sebebi arka freni kitlemen ve aynı zamanda belki bilerek belkide panik ile ön freni bırakmış olman ki iyiki bırakmışsın, panik ve olay anını net hatırlarsan sevinirim bende merak ediyorum tahminimdeki gibi mi diye.
    evet panik yapmıştım .. arka teker kitlenince ön freni bıraktım çünkü aklıma o an arkanın kitlendiği değil ön tekeri fazla sıktığımdan motorun arkası sağa sola kaçmaya başlayıp öne gelmek istiyor gibi anladım..

    bu arada fren sisteminde hiç bir sorun yok.. yavaş hızlarda TAK! diye duruyor

    ön frene abanmalıyım yani ?? tabi aynı zamanda arka fren (kitlemeyecek kadar) ve vites küçültme ???
    YAMAHA DRAGSTAR 650

  15. #15
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    ön frene abanmalıyım yani ?? tabi aynı zamanda arka fren (kitlemeyecek kadar) ve vites küçültme ???
    aynen ööle abi..
    CBR 600F Honda,

  16. #16
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Alıntı firtina110 adlı üyeden alıntı
    ÇOK ACİL BİR DURUM OLDUMU BENİM YAPTIĞIMI YAP DOSTUM.

    KONTAĞI HEMEN KAPAT! MOTOR ANINDA STOPLAR .
    AMA ÇOK HIZLI OLMASLISIN!
    az dada çarpıyordum .ama kontak kapatınca motru anca durdurabildim.
    evet aynen böyle yap şanzıman kilitlensin kay düş
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  17. #17
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    @ boraciner,
    lastiklerinin durumu da fren hadisesini büyük ölçüde etkiler.

  18. #18
    cezerye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    Melbourne, AU
    Motosikleti
    Hyosung gt250 (vardi)
    benim bildigim kadariyla, arkaya abanip, kesik kesik on fren yapman gerekir.
    Wanna see my Bannnnnnnkai?!?!!!

  19. #19
    firtina110 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Şehir
    Adapazarı/erenler
    Motosikleti
    pejo-to-kat-layan
    ylmzz şanzıman kilitlenmesi diye bir hadise yok dostum!

    istersen 120 ile git.

    ama frenlere fazla abanırsan teker kilitlenmesi diye birşey var!


    benim motorda vites küçültmek için devrini beklemen gerekiyor.başka türlü ani durumlarda yapacak birşey yok.debriyaj yok.

    ama motorddan motora göre değişen durumlar var!

    biz yinede önümüze iyi bakıp öyle basalım sakat bir durum olan yerlerde basmayalım! sokak çıkışları olan caddelerde dikkatli gidelim yeter!

    yoksa 4 tekerli ayı çıkabilir!!
    itina ile kaza yapılır


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler