kuba cita ws ybr 125 kapıştık cita beni farka bodu ben 100 gecemedim adam 140 yaptım diyor ama ben ibre yalan söylüyor dedim
bu ybr dalga gecitler ybr sinirlemeye başladm şimdi 5,300 para boşunamı verdim ben
kuba cita ws ybr 125 kapıştık cita beni farka bodu ben 100 gecemedim adam 140 yaptım diyor ama ben ibre yalan söylüyor dedim
bu ybr dalga gecitler ybr sinirlemeye başladm şimdi 5,300 para boşunamı verdim ben
Sanarsın altinda h2 var dert ettigin seye bak.
125 cc motor gecmis yada gecememis ne fark eder
o dediğin motorlar 90 kg falan, senin motordan 20-25 kg hafif,ilk olarak seni geçmesindeki avantajı bu.
Genelde motor aksamına modifikasonlar yapıyorlar, sor bakalım orjinal miymiş,
o motorlar ybrden fazla yakıt tüketiyor,
bu da bir etken.
Çünkü ybr 125 esd'nin motoru az yaksın mantığı ile üretilmiş bir motor, hızdan ziyade ekonomiklik sunuyor.
Ybr'nin limitlerini fazla zorlayıp sürekli onla bunla kapışırsan çabuk bitirirsin motoru,
125cc 10hp gücünde, ekonomik olsun diye üretilmiş bir motor, kaliteli ve şık bi motor
80-90km/h hızlardan sonra zorlama motoru, en keyifli olduğu aralık bu.
Ybr yi modifiye edip o cogu cin mali motor gibi muhendislik hesaplarindan cikartirsan sende gecersin onu. Ama ybrnin ne saglamligi kalir, nede sorunsuzlugu
Keşke almadan önce bunları düşünseydin-
Motor almadan önce motorun parlak grenajına kanmayın Ne bekliyorsunuz o motordan, o motor sana ne verebilir? bunları düşünüp araştırıp sorup soruşturup alın.
Ybr sana sağlamlık ekonomiklik verir, Hız değil.
Selametle.
Evet o parayı ona boşuna verdin. Her kapışmada çinliler sana vuracak kırbacı.
Uzun yolda 125 cc motorumla sollamalarda yokuşlarda gariban kalıyordum motoru uçurumdan atasım geliyordu , Antalyada köylü cgli ufak çocuklar benle eleşti galiba cc yükseltmişler bajaj pulsar aldım bir daha ybrye çinliye ıvır zıvıra dönüpte bakmam sollamar daha rahat 1 vites düşürmem yetiyor
120 cok uzun surede görüyür ama görene kadar adam farka bouyor
Valla dostum kendi motorum için konuşim ben, 140 kendi ibresinde gördü. 95 kilo bir insanım. YBR falan zaten hız için tasarlanan bir makine değil. Seni havada karada geçmesi çok normal Arabayla km aldığımda motor 130 u gördüydü araba kilometresi 122 125 e doğru geliyordu. Bıraktık.
Ama şöyle bişey var senin motorun 90 da 100 de titreşimi bir nebzede olsa azdır, bir cg nin titreşimi ayrıca yolda savurması hafifliğinden dolayı daha fazladır. Hele motor kısmınla oynanmış bi motora denk gelirsen aklını yersin çekersin sağa beklersin adamı
Ben hep diyorum. 10 milyar 14 milyar bi 250 lik motora vericem yanımdan bir cg tiiiinnnnn tiiiiinnnn edip geçicek :D Bende de aynı sıkıntı var yediremem kendime :D Şimdi buraya gelip hangi cg miş falan filan eden de olucak araştırın yada bilenlere sorun
o cg üç defa motor bloğunu indirir sen o süre zarfında en fazla yağ filtre vs değiştirirsin. senin motorun uzun ömürlü masrafsız ve ekonomik.
Vallahi dostum KUBA lar doner sanzimandir. Yani hep asagiya vites yukseltir yukariya dusurur. Ayrica tek kotu yani 5 ten sonra asa basarsan 0 a duser. 0 dan sonra kac km hizla gidersen git tekrar asagi basarsan 1 e gecer vites. Buda dalginliga birakilmicak bisey. Hiz sanzimani buyuk ihtimalle dislileri farklidir. Spor dedigin sanzimani ilk defa duydum goruslerinu yazarsan sevinirim.
Vallahi dostum yanlis anlamada bu arkadas boyle yarislara giderse o cg kadar motor blogu degistirir sirf yetismek isterken bi o kadarda masraf acar. Cinlide olsa cgler eskinin torosu gibidir :D bakarsan bag bakmazsan dag olur :D Ne apaciler var guzelim ybr lerin motorlarini indiriyorlar :D Iyi davranmazsan motora buyuklerin sozu vardir ;
Demirdende olsa dayanmazsan sana
Ve ayrica her cg doner sanziman degildir. Motordan motora fark eder ama butun kuba citalar doner sanzimandir.
Benim motora uyar büyük ihtimalle. Vites sırasını belirleyen döner tambur vardır onun üzerindeki yollardır ve tamburun başındaki vites sabitleyici yıldız parçadır. Ben motoru açtığımda şanzımanı da yeniliyorum çok bi para değil çünkü. Ama sırf hız şanzımanı takmak için karter yarılmaz onun yerine performans debriyaj tamburu al dişli oranları normalden değişik olan. Yüzde 25 falan uzatıyo vitesleri.
cg nin tek iyi yanı hızıdır zaten başkada iyi yanı yok. bende mg deluxe vardı modifiyede ettim ellemedik yerini bırakmadım. şimdi ybr esd var gez dolaş sorunsuzluğun tadını çıkar yok orası gevşedi burası düştü derdi yok 3 bin km den fazla yol yapmama rağmen hala zincirini dahi gerdirme ihtiyacı duymuyorum. hız istiyorsan al cg üzerine 200 lük set tak püskürtmeli karbüratörde takınca kalkışta istemsiz tek teker yaparsın ;)
Sanzimani degismis, full set 200 silindir takimi, 250 lik stronglu yapili bir krank, 200 luk puskurtmeli bir karburator ve bu motor 65.5 ise kalkisda degil 2. 3. Vitesinde bile gaz actiktan tekere geliyorlar. Hele 2 kisi iken canli sahit oldum 4 de bile tekere geldi motor. Yani gercekten 600 luk makine gibi :D CG yi bu kadar hizdan ziyade bu kadar gucten ziyade durdurabilmek icinde ugraslar keskeee :D
bi el gidonda bi el maşada cgye binen gördüm :D
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)