Korkuyosunuz demiyorum, bir bayan olarak cesaret isi bençe trafige cikmak.. Bence isi ilerletmelisiniz
Iyi olmaz mi tekeri çamura dağa tasa bulamak
Motor insan gibi bence, insanlar uyum içerisinde mutlu olabiliyorlar eşleri ile.. Motorda bir eş.. Aranızdaki uyum geliştikçe daha rahat surusler gerceklestiiriliyor
Bence bu durumun hem psikolojik hem de fizik sebepleri var.
Öncelikle bir kadının böyle eril bir ortamda (trafik) varolması zor. Benim kız arkadaşım da yıllar önce araba kullanmasına ve bunu çok iyi yapmasına rağmen -ki ben ehliyetim olmasına rağmen kullanamıyorum- uzun zamandır araba kullanamıyor. Buna sebep olarak kornaların, hızlı giden araçların ve kalabalığın kendisini rahatsız ettiğini söylüyor ki kendisi psikolog Yine de kadın tabiatına uygun olmayabiliyor trafik, normal. Şayet motosiklet kullanmaktan keyif alıyorsun ki öyle görünüyor, bundan vazgeçmemelisin. Tabi sağlığını tehdit eden bir durum varsa ya da panik yapacağını düşünüyor/yapıyorsan kendini zorlaman da çok doğru değil bence.
İkincil olarak işin fizik konusu var: Kullandığın araç 50 CC ve 100 kilogramın altında bir motosiklet. Haliyle hızlanması, manevra kabiliyeti ve bozuk yol şartlarındaki performansı da standartların altında. O kuvvette bir motosikletin, yanından geçen bir aracın rüzgarından bile etkileneceğini düşünürsek korkuyor olman normal ama bu korkuların temelinde de hayalgücü var neticede. Her kuvvetsiz motosiklet ya da araç kaza yapacak diye bir kaide yok.
Son olarak kötü örneklere çok fazla takılmamanı tavsiye ederim. Evet motosiklet risk oranı en yüksek araçlardan birisi, hatta motorlu ulaşım araçları içinde en risklisi fakat risk hayatın her alanında da var. Dikkatli ve özgüvenli bir sürüş, doğru ekipmanlar ve kurallar/teknikler bütününde sıkıntı yaratmayacaktır. Elbette ekstrem durumlar olabilir ama yine de sakin olmakta fayda var.
Yahu iyi de bu durumda sen de trafiğe çıkmamalısın. Trafiğe çıkmadan nasıl tecrübe edinecek? Dağda bayırda boş yolda trafik tecrübesi edinilebilir mi? Erkek olunca binsin bi halt olmaz, bayan olunca hemen toplu taşıma.
Ceyda hanım, korku iyidir. Bizim kültürümüzde bazen cesaret ile aptallık, korku ile tedbir karıştırılıyor. Zamanla alışacaksınız, atlatacaksınız. Bütün mesele, bu süreçte daha dikkatli olmaya özen gösterin, kurallara uyun. Haklı ama yaralı olmaktansa çekilin kenara gitsinler. Bir de, bizim kültürümüzde bayanlar araba bile sürmemeli mantığı varken, motorunuz, ekipmanlarınız falan bayan sürücü olduğunuzu özellikle belli edecek renklerde olmasın mümkünse.
Kazasız sürüşler.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Bi şekilde trafikle yüzleşilecek, ancak today işleri daha zor hale getirebilir, güç gereken durumlar illaki olucak, bunun en taban gereksinimi 125 cc.
her gün yolda olmak motosikleti sürüşten çok etrafı çözümleme kabiliyeti katıyor, ilk etapta gereken bu zaten, mevcut kazalara bakınca zaten görülen bişey, araçların sağından, tam ortasından, kör noktasından gitmek risk, motoru çok iyi kullanabilsen bile kurtaramayacağın durumda bulabilirsin kendini,
eğitimlerde ilk gösterilen şeyde bu zaten, yolu okumak, takip mesafesi, güvenli sürüşe dair diğer detaylar vs.
çok fazla kaza haberi okuyoruz bu bir korkudan ziyade ders çıkarma niteliğinde değerlenmeli, ben mesela hemen merak ettiğim şey genelde kaza sebebini araştırmak, aşırı güvenli sürüşten yana olmadım hiç, özellikle kurallı ve nizami gittiğim yollarda tehlike yaşadım, bi zmn sonra kendi sürüş tekniğini geliştirip o şekilde yol alacaksın zaten, ama today ile değil
yapman gereken şehir içinde seni sıkıştırmalarına fırsat vermeden akıcı bi şekilde ilerlemek, aynalar, omuz üstü bakışı, kararlılık gibi özellikleri geliştirmek. tedirgin görünmemelisin, olumsuz düşündüğün her saniye felakete yaklaşırsın, şunu okumanı hatta izlemeni öneririm.
Keith Code'un Bileği Bükmek adlı kitabı pdf hali de vardır internette, videosu da var.
http://motosiklettv.web.tv/video/twi...i__e3qvzufhevq
hepimiz için gerekli bu kaynak.
korku ve tedirginlik iyidir dikkatli olmanı sağlar ama bir yerden sonra panik atağa çevirir ölçüyü iyi bilmen gerekir. bacım şunu bil motosiklet kesinlikle güvenli değil ve eğer düşmektense korkun kesinlikle düşeceksin bunu kabullen. profesyonel değilim belki ama çocukluğumdan beri motosiklet kullanırım. birçok kez ölümden döndüm korkuyor muyum? korkuyorum ama bunu kendime artı olarak kullanıyorum. kazaya mahal verecek herhangi bir durumda ilk geri adım atan oluyorum sol şeride pek yanaşmıyorum yol ayrımlarında araç olsun olmasın 3 4 kez kornaya basıyorum ve yavaşlıyorum. bütün bunları bana korku yaptırıyor ki birde hanımla berabersek x2 oluyor çünkü trafikte motosiklete saygı yok. o engelli kalan abimizin yazısını bende okudum yorum yazamadım.
tüm bunlara rağmen 3 saat sonra motosikletle kısa bir işim olacak içim heyecanlanıyor. eğer tüm bu korkularına saygısızlıklara başka insanların başına gelmiş olaylara rağmen korkarak bile olsa binerken heyecanlanmıyorsan bence kesinlikle bırak çünkü korkun seni felakete sürükler.
http://www.motosiklet.net/forum/kaza...si-yarali.html
Hanimi ve çocuğu(oldugunu sandığım) ile kaza yapan şahıs
ALLAH KORUSUN
zafere giden yolda çekilen çile kutsaldır tedbiri elden bırakmayıp tam teçhizat olduktan sonra korkucak bişey olmamalı psikolojik olarak takıntı haline getirme bu konuyu
Öncelikle şunu söylemem gerekir ki, korkunun cinsiyeti olmaz, insani bir duygudur.
Motosiklet sürüşünde bir noktaya kadar tedirginlik faydalıdır da, ama bunu takıntı haline getirmek hem sürüş kalitesini hem de sürüşten keyif almayı etkiler.
Kullandığınız motor yapısı ve gücü gereği çevre yollarında ve hızlı trafikte defansif sürüş yapmayı gerektirir.
İki önerim var ;
1- OMM yayını olan Motosiklet Yol Sanatı kitabını okuyup, gözlemleme ile ilgili bilgi edinin,
2-Kendi motorunuzla bir eğitim alın. Böylece hem motorun hem de kendinizin limitlerini, tehlike anında yapabileceklerinizi keşfedin, bu size güven kazandırır.
Keyifli sürüşler...
Her bir sürüş ardından (-ki çalıştığım için motora max iki saat binebildim, geriye kalan 10-15 dakikalık sürüşler oldu), kendimi daha kontrollu ve daha az korkusuz hissediyorum. Korkumun en temel sebebinin tecrübesizlik olduğunu algılıyorum artık. Fakat, aniden bir araba çıktı diyelim, ya da adam park halindeyken geri geri gelirken (yol tek şerit) beni göremedi (hemen de yaşadım bunları) o an napacağımı şaşırıyorum (araba geri geri gelirken, içimdeki korku dur dedi, fakat korkuyu dinleseydim, araca o kadar yakındım ki asla zamanında duramazdım- ben ise gaza abanıp aracı, araç üstüme gelemeden geçtim, -ki bu oto kararı nasıl verdim bilmiyorum, geçtiğim alan dar idi, oradan geçebileceğimi beynim nasıl hesaplamış ki! Belki de korkudan dondum ve kaldım, durmak varken gaza abanmışta olabilirim bak bunu ben bile bilmiyorum - fakat o anda durmayı tercih etseydim arabanın poposuna vuracağımı, ya da durmaya çalışırken tekeri kaydırıp yana düşeceğimi algılamıştım ) Umarım bu tür tedirginliklerim de sadece acemiliktendir :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:15 ----------
Her bir sürüş ardından bu korku büyük nebzelerle azalıp, yerini keyfe bırakmaya başlıyor Lâkin keşke gökten şimşek inse de hemen öğrensem, bu öğrenme süreci beni o kadar sıkıyor ki :(
1- Kitabi araştırdım, bir iletişim mail adresi verilmiş, bu kitabı elde etmek için oraya mail attım. Cevap bekliyorum, başka yöntemi var mıdır? google da, bu kitaba nasıl ulaşabileceğimi araştırdım, pek pratik bir bilgi göremedim.
2- Şu an paralı bir eğitime katılmam söz konusu değil. Sağolsun motor beni fazlasıyla eksiye düşürdü , motorun kendisi, koruma ekipmanları, devir giderleri falan filan... Kendi kendime sıkıcı bir eğitim almaya çalışıyorum, ya da bir arkadaşla arada bir ikili sürüşe çıkıyoruz. Başka ne yapabilirim bilmiyorum :/
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:23 ----------
İzmir'de yaşıyorum,o tür bir mantalite NEYSEKİ bu şehirde pek nadir bulunan bir olgu. Özellikle benim yaşadığım semtte neredeyse hiç yok. Bayan olduğum için ilk etaplarda çok tedirgindim, ama bir kaç sürüşten sonra gördüm ki, bayan olduğumu gizlemek yerine, cinsiyetimi gururla taşımak daha mantıklı imiş. Zira bayan sürücüler gördüğümde o kadar hoşuma gidiyor ki Onların varlığı beni bu motora daha çok teşvik ediyor, benim acemi de olsa varlığımda başkalarını teşvik edebilir... Hem, tamam kabul ufacık bir scooter benim ki ama yine de motoru kullandığım sırada, tanımasam da insanların taktirine maruz kalabiliyorum ve açıkçası bu hoşuma gidiyor. Birde yol veriyorlar (belki bayan olduğum için, belki de acemi olduğumu anladıklarından o kadarını bilemiyorum :D )
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:35 ----------
Amaçsızca motora binince çok sıkılıyorum, o yüzden binmiyorum. Ama mesela arkadaşım çağırıyor, gel hadi oturalım diyor, işten gelmişim yorgunum filan, normalde "hayır, dinlenmek istiyorum" diyecekken, aklıma bahçede duran motor geliyor, hemen atlıyorum motorun üstüne gidiyorum, otururken de hadi şu sohbet bitsin de eve motorumla gideyim diye heyecanlanıyorum. Motora binmek için kendime hep iş çıkarıyorum, hiç markete bu kadar çok gitmemiştim mesela, poşetleri alıp motora yüklemek ve gazlayıp gitmek hoşuma gidiyor. Yani amaçsızca sürdüğümde ne kadar çok sıkılıyorsam, amacım olduğu zamanda o derece keyif alıyorum, içim kıpır kıpır... Ay şimdi keşke evde olsam valla amaç niyet dinlemeden bineceğim üzerine...
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:41 ----------
Ayy1 izleyemedim çok uzun, evde izlim ben bunu
Bu kadar tedirginlik yaşıyorsan sürüş açısından kendine güvenin çok zayıf demektir. Bunu aşmanın tek yolu bir eğitim almak. Motosikletin de güvenli bir araç değil. Tavsiyem öncelikle bir eğitim alman sonra motosikletini değiştirmen. Şu an için uygun bir motosikletin olmadığı için İzmir'de GO Moto Training var. GO eğitiminde motosikletin olması gerekmiyor onlar motosikleti sağlıyorlar. Yanılmıyorsam birinci seviye eğitimleri 400TL, ikinci seviye 300TL gibi birşeydi. Kabul ediyorum fiyat fazla. Benzer şekilde motor sağlayacak başka bir eğitmen araştırabilirsin. Kapalı alan eğitimi aldıktan sonra motorunu da YBR125 gibi bir motorla değiştirirsen rahat edersin.
Eğitim almadan ve dahah güvenli bir motora geçmeden bu şekilde sürmeye devam etmen seni kaçınılmaz olarak bir kazaya götürecek. Büyük olur, küçük olur ama bu işin sonu ya kaza ile biter ya da en azından bir tehlike atlatırsın korkudan bir daha artçı olarak bile binemezsin. yavaş gidiyorum ban birşey olmaz deme, gayet iyi bir motoru olan bir arkadaşım aynı mantıkla 50-60la giderdi hep güvende olcam diye, ters yöne dönen biri bu arkadaşa durduğu yerde çarptı, arkadaş yaralandı, 3-4 ay yataktan kalkamadı.
Tavsiyemi dinle hemen eğitim alacak yer araştırmaya başla. Eğitmenlere de nereden sertifikaları olduğunu sor, referans iste, referanslarla görüş.
Hiç bir insan, korku altında sağlıklı düşünemez, sağlıklı karar veremez. Senin durumun nasıl iyi olabilir ki?
Eğer zihnin berrak değilse, araç (ne olduğu farketmez) kullanmayacaksın.
Üzgünsün kullanma, yorgunsun kullanma, sevgili derdi var kullanma, aile problemi var kullanma, ekonomik problem var kullanma, dalgınlık var kullanma, ezilicem, kolum kopacak, sakat kalacağım, her an ölebilirim diye düşünmeye başladın kullanma.
Not: Motosikleti problemlerden kaçmak için kullanıyorsan bu mesajı zaten yok.
Aynisi banada olmustu ilk basta herkez tehlikeli diye diye artik sanki motora binince olucekmis gibi hissetmeye basliyorsun. Kaza videolari izleyince ayni kazalari yasaman beyninde kesinlesmeye basliyor. Dolayisiyla korkmaya basliyorsun. Motoru ilk aldigimda 1 ay binmedim. Gece gunduz aklimda o kaza videolari vardi. Surekli sakat kalirsam naparim diye dusundum. Dogru bisey yapiyormuyum diyr kendi kendime dusunuyordum.aklimdan hic cikmiyordu. Hatta o zamanlar beni gorenler cok durgunsun biseymi oldu diye soruyolardi.ayni durumdasin suan. Ama zamanla gecer. O kadar tehlikeli bisey olmadigini anlicaksin.onun rahatligini alistiktan sonra bi daha birakamazsin zzaten. Sana tavsiyem Baska seyler dusun . motorun iyi yanlarini dusun hep.kotu yanlarini dusunme. Aklina geldiginde hemen baska seylere yonel unut onlari.
Sürekli kötü yanlarını düşünmenin seni hataya teşvik edeceğini düşünüyorum. Her araçta olduğu gibi motordada konsantrasyonunun her daim yolda ve trafikte olması lazım motosiklet hatayı kabul etmez. Kurye olarak çalışırken bir çok kez kaza yaptım arkadaşlarım da kaza yaptı. Genel olarak kazalardan sonra fark ettimki kaza sonralarında motor sürerken aklın meşgul olduğundan ve sürekli eski olayları düşünüp korktuğundan cok basit hatalar yapıyorsun. Sana onerebilecegim en iyi şey motora çok korkuyla binme korkunu yenene kadar trafikle fazlaca ilgilenen yolun her zaman ortasından git özellikle trafik ışıklarında hep önden kalkacağım çabasıyla aralardan geçip en öne gitme çünkü ilk 50 - 100 metre sen ne kadar hızlı kalkarsan kalk altındaki motorla 5 saniye gecmeden yanından vızır vızır araclar gececektir ve buda seni urkutecektir. Şimdilik aklima gelenler bu kadar korkularını yenene kadar trafiği geriden takip et
O zaman sana diyorum ki
" olur arada oyle sen devam et binmeye"
böyle hissettiğiniz için çok şanslısınız.
ilk ciddi kazamı korkmadığım zaman yapmıştım.
Açtığım konulara bakınca gülümsemeden geçemiyorum. Motorsiklette bebe ben :D yazık bana nasılda tırsıyormuşum, kıyamam kendime...
biraz korkman normaldir, seni dikkatli yapar
güvenli alanlarda kendini pişir önce, bazı sorunlar tecrübesizlikten doğuyor olabilir
önce bu maddeyi elemelisin
bir zaman sonra, hala kararlarını engelleyecek kadar korkuyorsan, bu işi bırakman daha iyi olur
çünkü motosiklet, kararsızlığı tolere eden bir araç değil, tehlikelidir
mesela bir korna çaldığında elin ayağın dolaşacaksa olmaz, direk bırak
olumlu bir görüşle bitireyim yine de
bindikten sonra kendine güvenin geliyorsa bu, işi kıvıracağına işaret
Motorcu olmak heran refleks sahibi olmak demek..11 senede öğrendiğim bu..
✓Sağdan sollama olmaz
✓Sol viraja sağ gibi dar girilmez..
✓sağda veya solda yol dönüş var ve o hizada araba varsa 90% sinyalsiz dönecektir..
✓Bozuk taşlı yollarda ani fren yapılmaz
✓Yapmur ilk yağdığında yerler kaygan olur
Benim tecrübelerim bunlar
#2 sene geçmiş kendi konunuzu hortlatmışsınız :-)
Şimdiye 200-250c Enjeksiyonlu su soğutmalı biraz daha büyük tekerlekli scooter a göçmen gerekirdi :-)
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)