Arka Rulman Bilyalarımın Hali ( Ağır Sadakası Verilmişlik İçerir)
Reklamlar
-
17 Haziran 2015, 23:29
#1
Reklamlar
-
17 Haziran 2015, 23:58
#2
Ben de bugün zincir dişli set değiştirirken rulmanları yokladım resmen kilitlemiş ikisi de. Ben de motor neden yürümüyor diyorum ORS marka aldım bir çift hemen taktım.
-
18 Haziran 2015, 00:00
#3
Japon malı deyip düzenli bakımı ihmal etmemek lazımmış demekki.
-
18 Haziran 2015, 00:08
#4
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Japon malı deyip düzenli bakımı ihmal etmemek lazımmış demekki.
Arkadan gelen her sesi zincire yormamak lazımmış demekki.
-
18 Haziran 2015, 00:10
#5
Kaç bin kmde motor ? Benim çinli 17 binde değil arka rulman, kaplin lastiğini bile değiştirmedim gayet iyi durumda.
-
18 Haziran 2015, 00:15
#6
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Kaç bin kmde motor ? Benim çinli 17 binde değil arka rulman, kaplin lastiğini bile değiştirmedim gayet iyi durumda.
18bin'de. Kaplin bildiğim kadarıyla düzgün kullanımla uzun süre değişmesine gerek olmayan bir parça. Benim zincirimdeki ölü baklaların ve aşınmış dişlilerin de katkısı olmuştur. Dediğim gibi fabrikasyon gelen rulmanlar kaliteli olmadığından böyle bir erken değişim şart oldu.
-
18 Haziran 2015, 01:03
#7
Verilmiş sadakan varmış. Tedbir kuldan,takdir Allahtan
-
30 Ağustos 2015, 23:55
#8
Dün bende zor anlar yaşadım. Arka teker rulman dağıttı, disk balataya sürtmeye başladı vs. motorcuya zor attım kendimi.
arka tekerden bi rulman parçalanmış halde çıktı. ön arka rulmanları değiştik.
şimdi diyorum ilerde sıkıntı çıkmasın diye, kalan rulmalarıda mı değişssem, gidon, krank, arka dişli?
-
31 Ağustos 2015, 07:55
#9
holi şit!! valla yaşıyor olman güzel. sadakaya devam sen. bak bende de bir ses var bugün baktırayım bende korktum lan
-
31 Ağustos 2015, 08:32
#10
O değil de 3 ay önce ben de arka dişli rulmani degistirdim. FAG rulman 10 lira. Dandik rulmanlar 3-5 lira 40 liranin 30 u iscilik demek ki.
Tamirci mi olsam ne yapsam
-
31 Ağustos 2015, 08:52
#11
geçmiş olsun 18 k da bir japon motorunda nasıl oluyor bu iş anlamış değilim bu rulmanların ömrü bu kadar az mı (motor zaten satıldı bildiğim kadarıyla )
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
-
Benim inazuma 44 binde, sadece ön teker rulmanı boşluk yaptığı için değiştirdim. arka rulmanda hala bir sorun yok, MaşşaAllah
-
Rulmanın inşallahı maşallahı olmaz.Bunların kilometresi geldiğinde değişeceksin. İlla cortlaması gerekmiyor.
Her 30binde ön-arka jant üzerindeki tüm rulmanlar değişmeli.
Sonra böyle olmadık zamanda zart diye kalırsınız yol ortasında.
-
Yorumundan sonra, service manual inceledim, rulmanın değişmesi için bir km belirtmemişler, boşluk var mı ve bilya dönerken gürültü yapıyor mu kontrol edin yazmışlar.bende bunları yapıyorum...
-
Bu rulmanların bakımları nasıl yapılıyor? Kendimiz yapabilir miyiz?
-
sinansari_fb adlı üyeden alıntı
Yorumundan sonra, service manual inceledim, rulmanın değişmesi için bir km belirtmemişler, boşluk var mı ve bilya dönerken gürültü yapıyor mu kontrol edin yazmışlar.bende bunları yapıyorum...
Doğru her klavuzda öyle yazıyor da sonrası öyle olmuyor. Pahalı bir parça olsa dediğin gibi sürekli kontrol edilir.
Fakat ucuz bir parça olduğu için yaklaşık her lastik seti ile beraber değiştirmek usuldendir.
Türkiye turu dönüşünde Tosya civarında arkadaşın arka dişli rulmanı dağıldığı için 1 gün'e yakın yeni rulman bulup çözmeye çalıştık. Sorun giderilemeyince. İstanbuldan otobüsle parça yolladık. Biz iş sebebiyle döndük. Arkadaş parça ulaşınca değiştirip geldi.
Bu kadar çileyi 30tl lik bi rulman yüzünden yaşadık
Onun için normal bakımlarda imkanın varsa gözlersin de jantın içindeki rulmanı kimse söküp incelemez. Anca sağ sol yalpa varsa sen anlarsın yada rot balansda çıkar.
1 sene önce lastik değişirken rulmanların da değişmesini istemiştim. Lastikçi kişi (Bilinen bi lastikçi bu da normalde rulman değiştirmez) "Motorun km daha az değişmeye gerek yoktur " dedi. Ben de hem adetimdir her takımla beraber değişirim dedim hem de çok bozuk yayla yollarından geçtik dedim.
Rot balansa sokunca rulmanların gitmeye başladığını gördü ve değiştirdik.
Ustaların teammüllerini uygulamak iyidir. Yoksa 3 kuruştan kaçarken daha çok para ve zaman kaybetmeniz muhtemel ;)
EthanHunt adlı üyeden alıntı
Bu rulmanların bakımları nasıl yapılıyor? Kendimiz yapabilir miyiz?
Rulmanın bakımı falan olmaz. Kendinden kapaklıdır ve içinde süper gres bulunur dışardan müdahale edemezsin. Zamanı gelince değiştireceksin.
-
Gecmis olsun benimde islerin yogun oldugu bi zamanda motoru kontrol etmeden uzun yola ciktim 120 km hizlarda gittim hep sehir icinde 20 km ile giderken arka fren merkezi civatalar gevseyin janta dolandi teker kilitledi yuksek suratta olsam simdi diger taraftaydim
-
fotoğrafdaki rulmanlar bu vaziyette asla çalışmaz o hale çıkarılırken getirilmiştir..
usta çektirme yerine sille tokat misali çekiçleyince bu hale gelir rulman..
takarken de aynı muameleyi çekerseniz 50bin giden rulman 5binde dağılır..
-
konu ne de güzel hort olmuş pekte güzel hort olmuş
-
SKF ve FAG güvenilir rulman markalarıdır, lastik kapaklı olanları suyla teması olan yerlerde tercih etmelisiniz, Sekmesi zor hayati yerler için ORS (yerlidir) tavsiye etmiyoruz, uzun yıllardır sadece bu üç markayı satıyoruz...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)