vay be olaya bak
cidden şaşırdım. inazuma sahipleri teker için bir şey yaparken mutlaka bi baktırırlar artık insanın içine kurt düşer
senden önceki sahibi tarla mı sürdü yoksa
Sormak istediğim bir şey var yardımcı olabilirseniz sevinirim. Pahalı motorlara olan ilgimden dolayı yabancı forumları takip etmekteyim. MV Agusta'nın 2000'li yıllardan 2012-2013 yılına kadar arka teker bağlantı rulmanı problemi vardı. Bunu yurtdışında bazı eli yatkın insanlar daha kaliteli ürünler ile yaparak 750-800 dolar ve Euro gibi fiyatlara satıyorlar. Bu rulman ile bizim küçük cc'lerdeki rulman arasında bir fark var mıdır ? O motorlara uygun rulman yaptırılabiliyor mu veya daha uygunu bulunabiliyor mu ? Avrupa da malum servis ve işçilik inanılmaz pahalı boyutlarda. Bu arada MV Agusta her serviste kontrol ve maksimum 32 binde değiştirilmesi gerektiğini belirtmiş ancak 32 bini görebilen yok gibi birşey. 5 binde patlayanlar ve bundan dolayı yaralananlar bile mevcut. Cevapların için şimdiden teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:07 ----------
Abi seninde yazdığım mesajla alakalı fikrini almak isterim
Özel rulman yaptırma diye bir şey duymadım, ancak standart serilerin yanında özel seri rulmanlarda var, onlardan denk getirebilirseniz belki sorun kalmaz, mesela iç dış ölçüsü aynı, kalınlığı farklı özel seriler var, montaj yeri müsaitse onlar denenebilir.
İlla yaptırayım derseniz ORS ye ulaşmanız lazım, çok para vermezseniz yapmazlar, seri üretim yapan çok büyük bir firmadır, önce Alman ortakları vardı, şimdi yok...
kaç aylık konu bu bu adam rulman dagılmıs halde kopruyu geçti yahu manyak fazla bulaşmayın
Anladım. Bilgiler için teşekkür ederim. Belirttiğim ürünü de buldum bu arada. Bu arkadaş sorunu farkedip güzel bir işçilik ile kendine güzel kazanç kapısı yarattı ve 100'lerce imal ederek MV kullanıcılarına sattı dünya çapında hala da satıyor .
http://www.ebay.com/itm/MV-Agusta-re...8AAOxyVLNS6DoH
Bu rulman tek kol maşanın yükü taşıyan rulmanıymış. Zaten tek kol maşa estetik olarak güzel ama çok belalı birşeydir.
Yük taşınan noktalarda iğne rulman kullanılır sağlam ve uzun ömürlü olması için.
Bu senin dediğin parçada da iğne rulman var ama bir şekilde dağılıyormuş. Daha kaliteli diye özel yapılma sebebi tahminim rulmanın standart dışı bir ölçü olması. Yoksa adam özel olarak üretirken SKF den FAG dan daha iyi iş çıkaracak değil.Sonuç olarak da fırsatı gole çeviriyor para olarak
Bizdeki tekerlek rulmanları düz rulmandır. Bizim arka salıncakların içinde ve amortisör eklemi diye tarif edeceğim parçada iğne rulman var. Birde gidon boğazında konik rulman var. Bu noktalar motorun yük binen çok hareket eden noktaları. Bunlar içine su almadığı sürece de kolay kolay bozulmaz.
Özetle böyle bi durum
ver gazı... ver çoşkuyu
Şimdiye kadar kullandığım yüksek hacimli Honda ve KTM lerin bakımlarında "belli aralıklarla rulman değiştirin" diye bir şey yazmıyor. İlginç.
Motorun tekerini yukarı kaldırarak elinizle yana doğru yokladığınızda boşluk hissediyorsanız rulmanı değiştirme vakti gelmiş demektir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)