Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yüksek cc motor alma ölürsün.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    yusufbaris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2014
    Şehir
    Bahçeşehir / İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki GW250 Inazuma
    Herkes ne gerekiyorsa söylemiş zaten.Yüksek cc ss motor İstanbul trafiğinde kullanılmıyo ne kadar tecrübeli olsanda kazmadan çok ne var İstanbulda.
    Sadece araba sürücüleri değil motorculardan bazılarını da kastediyorum.Hiç bakmadan 2 şerit dalan ve benim de hayatımı riske sokan arkadaşa burdan selam olsun.
    Bu gerçekten böyle.Lütfen uyarıları göz ardı etmeyin.Trafikte bir kaç kere bu motorlarla turlarsanız aradaki farkı anlıyosunuz.Benim test edebilme imkanım oldu ve kesinlikle vazgeçtim ve korktum.
    Tabi herkes farklı düşünebilir.Bir Polat Alemdar edasıyla "Sonunu düşünen kahraman olamaz" diyebilirler tabiki arkadaşlar.
    kimsenin hayatına kimse karışamaz Karar sizin ...
    MimTolga bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Çanakkale Merkez
    Motosikleti
    Kuba Black Cat
    https://www.youtube.com/watch?v=f_YcTpzqwkw
    Konuşma ingilizce ve motosiklet ile çok alakalı değil ama yinede alakalı.
    Çevirisi için:https://www.youtube.com/watch?v=1aY1UEyfmbo

  3. #43

    Üyelik
    30 Aralık 2013
    600lük motoru 150lik gibi kullanan bir ben varım sanırım :D Şehir içinde hız sınırları içinde sürünce millet sen bunu kullanmıyorsun diyor.Mantık bu şekilde olunca kazada kaçınılmaz oluyor.Onun dışında tecrübeden,eğitimden bahsetmeye gerek kalmamıştır bence.Şu saatten sonra ben 600lükle başlayacam diyorsa ne desek boş
    32diş bunu beğendi.

  4. #44

    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    motosikletin ivmelenmesine alışan beyin bir süre sonra, "bu motor gitmiyor" düşüncesi oluşturuyor. sonra gidip daha hızlısını alıyorsun. 125>250>600.. böyle gidiyor. bir süre sonra 1000 kullanıyorsun ve sana yavaş geliyor. hayabusayı kesmeye başlıyorsun..

    ben sınırımı çizdim 54bg nc, herşeye yetiyor.

  5. #45

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    abi, dönüp dönüp aynı konuları konuşmaktan bıkmadınız mı şu forumda ya...

    ölür müsün, ölmez misin bak burada yazıyor ;

    A'RÂF Suresi 34. ayet ; Her ümmetin bir eceli vardır. Ecelleri gelince ne bir an geri kalırlar ne de bir an ileri gidebilirler.

    SizofrenMacaPapazi ve potasyum bunu beğendiler.

  6. #46
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Başlığı açan arkadaşın derdini, "herkes yüksek cc binersen ölürsün diyor, yeterli tecrübeye sahip olduktan sonra, insan kendini de biliyorsa, basmadan düzgün kullanıyorsa neden böyle deniyor" olarak anladım. Teorik bir soru sormuş, işin ekonomisini de değil, şartların tamamen uygun olduğu anda bile "ölürsün" deniyor, bu nedir demiş.

    Bu şartlar altında, hele de Türkiye koşullarında yüksek cc motor, küçük cc motordan çok daha güvenli. Bunun tersini söyleyenin aklına şaşarım. Olası tehlikelerden kaçabilmek için yeterli motor gücü yüksek cc de, ani fren durumunda daha iyi fren sistemi yüksek cc de, daha iyi amortisör, daha iyi şasi, daha büyük tekerlek dolayısıyla daha geniş yere tutunma alanı yüksek cc de. Her şeyin daha iyisi yüksek cc de iken düşük cc daha güvenli diye nasıl deniyor?

    Burdan sonra da ama her tarz motorun kendine has artıları ve eksilerinin olduğunu anlamak lazım. Root kardeşim, senin söylediğin şartlarda kullanım için, endurosu, nakedi, cruiserı, race hepsi de güvenli evet. Ama mesela R6 ile öyle püfür püfür yavaş gideyim, hava alayım, güneşin batışını seyredeyim dersen can sıkıcı olur senin için. Pozisyonu rahat değil, hız için yapılmış yavaş gitmeyi sevmez, fan açar ayağını yakar vs.. Ama şekli şemali yerinde, sesini seviyorsundur falan. Burda artıları eksileri kafanda iyi tartıp, bu artılar için bu eksilere katlanırım diye düşünüp, bunların bilincinde olup almak lazım.
    barodi bunu beğendi.

  7. #47

    Üyelik
    13 Ağustos 2014
    Şehir
    Ankara
    Alıntı spxwOw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence degil herşeyin başı ben bu işi yapabilirmiyim sorusuna sormakla başlıyor kendinede güveniyorsan nerde basıp basmıcagın gaza gelmicegin ve tecrübe egitimin varsa neden almayasın yani
    dediği gibi trafiği okuyuşun da önemli yoksa düşük büyük cc pek önemli değil

  8. #48
    SizofrenMacaPapazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2007
    Şehir
    istanbul/Beylikdüzü
    Motosikleti
    bmw 1974 R60 , AS 200 GY
    Alıntı zapalka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi, dönüp dönüp aynı konuları konuşmaktan bıkmadınız mı şu forumda ya...

    ölür müsün, ölmez misin bak burada yazıyor ;

    A'RÂF Suresi 34. ayet ; Her ümmetin bir eceli vardır. Ecelleri gelince ne bir an geri kalırlar ne de bir an ileri gidebilirler.

    valla psikoloji bozmaktan başka bişeye yaramıyor burdaki ölüm muhabbetleri. geçen gene böyle okudum okudum çıktım trafiğe yanıma bi arkadaş yaklaştı git eğitim al dedi meğer farkında bile değilim korkak sürüyorum yapmayın gözünüzü seveyim temkinli olmak için bazı şeyleri paylaşmak iyi güzel de (mesela yaptığımız kazalar hatalar tecrübe açısından iyi) ama böyle sürekli ölüm ölüm insanın psikolojisi bozuluyor neticede zapalka nın dediği gibi tek bir nefes fazlamız yok
    zapalka ve computeus bunu beğendiler.
    Faruk YAVUZ

  9. #49
    Hondolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2015
    Alma ama ölürsün

  10. #50

    Üyelik
    06 Mayıs 2015
    Alıntı capozzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlığı açan arkadaşın derdini, "herkes yüksek cc binersen ölürsün diyor, yeterli tecrübeye sahip olduktan sonra, insan kendini de biliyorsa, basmadan düzgün kullanıyorsa neden böyle deniyor" olarak anladım. Teorik bir soru sormuş, işin ekonomisini de değil, şartların tamamen uygun olduğu anda bile "ölürsün" deniyor, bu nedir demiş.

    Bu şartlar altında, hele de Türkiye koşullarında yüksek cc motor, küçük cc motordan çok daha güvenli. Bunun tersini söyleyenin aklına şaşarım. Olası tehlikelerden kaçabilmek için yeterli motor gücü yüksek cc de, ani fren durumunda daha iyi fren sistemi yüksek cc de, daha iyi amortisör, daha iyi şasi, daha büyük tekerlek dolayısıyla daha geniş yere tutunma alanı yüksek cc de. Her şeyin daha iyisi yüksek cc de iken düşük cc daha güvenli diye nasıl deniyor?

    Burdan sonra da ama her tarz motorun kendine has artıları ve eksilerinin olduğunu anlamak lazım. Root kardeşim, senin söylediğin şartlarda kullanım için, endurosu, nakedi, cruiserı, race hepsi de güvenli evet. Ama mesela R6 ile öyle püfür püfür yavaş gideyim, hava alayım, güneşin batışını seyredeyim dersen can sıkıcı olur senin için. Pozisyonu rahat değil, hız için yapılmış yavaş gitmeyi sevmez, fan açar ayağını yakar vs.. Ama şekli şemali yerinde, sesini seviyorsundur falan. Burda artıları eksileri kafanda iyi tartıp, bu artılar için bu eksilere katlanırım diye düşünüp, bunların bilincinde olup almak lazım.
    Kardes valla çok iyi anlamissin derdimi tamamen teorik bir soruydu , bazi arkadaslar sanki o r6 alacak tecrubesiz sahis benmisim gibi algiladilar soruyu. Benim sorguladigim nokta işi ciddiye alan eğitimini almis bilincli insanlarin belki bir ss motorun sevdasina dusup istemesi sonucu onlara soylenen "alma ölürsün" "düsük cc neyine yetmiyor." Gibi sozleri eleştirmek ti.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:29 ----------

    Alıntı SizofrenMacaPapazi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla psikoloji bozmaktan başka bişeye yaramıyor burdaki ölüm muhabbetleri. geçen gene böyle okudum okudum çıktım trafiğe yanıma bi arkadaş yaklaştı git eğitim al dedi meğer farkında bile değilim korkak sürüyorum yapmayın gözünüzü seveyim temkinli olmak için bazı şeyleri paylaşmak iyi güzel de (mesela yaptığımız kazalar hatalar tecrübe açısından iyi) ama böyle sürekli ölüm ölüm insanın psikolojisi bozuluyor neticede zapalka nın dediği gibi tek bir nefes fazlamız yok
    Ben de bu tarz cevaplari alip biraz moral bulmak istiyordum kardes. Yeterli egitimi al bilinçli kullan sıkınti olmaz gibi. (Yine tekrar ediyorum R6 ALMICAM!!!! SORU TEORIK. KENDIMDEN BAHSETMIYORUM.) ama onun yerine forumda ve motor camiasinda surekli tekrar eden bir ölme muhabbeti var. Yuksek cc olunca ve ss olunca da artik buna kesin gozle bakiliyor. Scooter in uzerine oturmaya bile korkar oluyor insan

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:35 ----------
    SizofrenMacaPapazi bunu beğendi.

  11. #51
    Pekbipicadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 600 Hornet ( Geçmiş : Piaggio X9 250 ,)
    Aldığı motoru kullanmadan önce sahip olduğu aklı kullanmayı bilmiyorsa insan 100 lükte olsa 1000 likte olsa aynı tehlikeye maruz kalacaktır daima.
    Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.

  12. #52
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Yüksek cc yada 50 cc motor alsan da, hiç motor almasan da öleceksin. Hepimiz bir gün öleceğiz.
    Ölümüne eğitimsiz ve acemice kullandığın yüksek cc herhangi bir motosiklet kazası sebep olmasın yeter.
    MimTolga bunu beğendi.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  13. #53
    copycat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul(Tuzla)
    Motosikleti
    2023 CF 650MT- 2023 Peugeot Django
    kim ne derse desin özellikle istanbul'da büyük cc motosiklet iyice anlamsızlaştı. sadece yarış motorlarından bahsetmiyorum benimki de dahil birçoğu.

    - çalınma riski o kadar büyük ki, motoru bırakıp gönül rahatlığıyla avm ye giremiyorsun, sinemaya gidemiyorsun, sokakta bırakıp arkadaşlarınla motoru göremeyeceğin bir mekanda oturamıyorsun. paranoyaklaşıyorsun ve konforundan ödün veriyorsun.
    - motora binerken istediğin gibi giyinemiyorsun. sürekli robocop modundasın. ayakkabın ceketin her şeyin problem.
    - trafikte can pazarını yaşıyorsun. standart risklerin dışında bilerek ve isteyerek canına kastedenler çok oluyor.
    - mtv si trafik sigortası çıldırtıyor. 100.000 tl lik arabanla aynı trafik sigortasını ödüyorsun. sık sık servise gidiyorsun ve bakımlar da ucuz değil.
    - yakıt standart otomobillerden düşük değil. aynı seviyede diyelim. bu noktada pek bir avantajı yok. tdi golf az yakmasıyla tanınan mt-07'den az yakıyor mesela.
    - kışın donuyorsun. eğer full kışlık koruma giyersen işyerinde astronot gibi olursun.

    valla ben eninde sonunda 250 cc altı scootera geçeceğim gibi gözüküyor çünkü yukarıda sıraladıklarımın tam çözümü gibi gözüküyor.

    ama küçük bir şehirde rahat çalışıyorsanız hepsi bambaşka olacaktır.
    MimTolga bunu beğendi.

  14. #54

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı copycat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kim ne derse desin özellikle istanbul'da büyük cc motosiklet iyice anlamsızlaştı. sadece yarış motorlarından bahsetmiyorum benimki de dahil birçoğu.

    - çalınma riski o kadar büyük ki, motoru bırakıp gönül rahatlığıyla avm ye giremiyorsun, sinemaya gidemiyorsun, sokakta bırakıp arkadaşlarınla motoru göremeyeceğin bir mekanda oturamıyorsun. paranoyaklaşıyorsun ve konforundan ödün veriyorsun.
    - motora binerken istediğin gibi giyinemiyorsun. sürekli robocop modundasın. ayakkabın ceketin her şeyin problem.
    - trafikte can pazarını yaşıyorsun. standart risklerin dışında bilerek ve isteyerek canına kastedenler çok oluyor.
    - mtv si trafik sigortası çıldırtıyor. 100.000 tl lik arabanla aynı trafik sigortasını ödüyorsun. sık sık servise gidiyorsun ve bakımlar da ucuz değil.
    - yakıt standart otomobillerden düşük değil. aynı seviyede diyelim. bu noktada pek bir avantajı yok. tdi golf az yakmasıyla tanınan mt-07'den az yakıyor mesela.
    - kışın donuyorsun. eğer full kışlık koruma giyersen işyerinde astronot gibi olursun.

    valla ben eninde sonunda 250 cc altı scootera geçeceğim gibi gözüküyor çünkü yukarıda sıraladıklarımın tam çözümü gibi gözüküyor.

    ama küçük bir şehirde rahat çalışıyorsanız hepsi bambaşka olacaktır.
    Bunun üzerine (herkesin çevresinde vardır eminim) çevrenizdeki eşiniz dostunuz, arkadaşınız olan insanlar, motor tehlikeli, aralara giren motorculardan nefret ediyorum adam gibi şeridinde git ! Ben bekliyorum sen de bekle, vb. haklı- haksız eleştiriler gelince insan kendini daha da garip hissediyor.

  15. #55
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Alıntı copycat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kim ne derse desin özellikle istanbul'da büyük cc motosiklet iyice anlamsızlaştı. sadece yarış motorlarından bahsetmiyorum benimki de dahil birçoğu.

    - çalınma riski o kadar büyük ki, motoru bırakıp gönül rahatlığıyla avm ye giremiyorsun, sinemaya gidemiyorsun, sokakta bırakıp arkadaşlarınla motoru göremeyeceğin bir mekanda oturamıyorsun. paranoyaklaşıyorsun ve konforundan ödün veriyorsun.
    - motora binerken istediğin gibi giyinemiyorsun. sürekli robocop modundasın. ayakkabın ceketin her şeyin problem.
    - trafikte can pazarını yaşıyorsun. standart risklerin dışında bilerek ve isteyerek canına kastedenler çok oluyor.
    - mtv si trafik sigortası çıldırtıyor. 100.000 tl lik arabanla aynı trafik sigortasını ödüyorsun. sık sık servise gidiyorsun ve bakımlar da ucuz değil.
    - yakıt standart otomobillerden düşük değil. aynı seviyede diyelim. bu noktada pek bir avantajı yok. tdi golf az yakmasıyla tanınan mt-07'den az yakıyor mesela.
    - kışın donuyorsun. eğer full kışlık koruma giyersen işyerinde astronot gibi olursun.

    valla ben eninde sonunda 250 cc altı scootera geçeceğim gibi gözüküyor çünkü yukarıda sıraladıklarımın tam çözümü gibi gözüküyor.

    ama küçük bir şehirde rahat çalışıyorsanız hepsi bambaşka olacaktır.
    Koyulttuğum yerler scooter ile farklı mı olacak dostum? Diğer konularda İstanbul koşullarını bilemiyorum doğrudur dediklerin. De giyim-kuşam scooterda da sorun, canına kast eden adam scooterlayken de edicek. Yani scooterla giyinmicem ben diyosan, şimdi de giyinme bence, aynı şey çünkü.

  16. #56
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Alıntı Sepya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emeklemeden yürünmez,yürümeden koşulmaz azizim...
    O yüzden emeklerken çok kaza yapıyoruz sanırım doğru tespit
    Sepya bunu beğendi.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  17. #57
    hakanens - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CB125E
    Bi ata sözü vardır. Aza kanaad etmeyen seninki benden kara ... eee!! bilemedim..

    Neyse boşver
    Bir garip yolcu

  18. #58

    Üyelik
    19 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul - Bakırköy
    Motosikleti
    BMW F650 GS (2006 Model)
    Ben 1,5 yıl önce, 32 yaşımda, ne motor ne de trafik tecrübem olmadan, (otomobil de kullanmadım hiç, sadece ehliyet sınavındayken kullanmıştım) ilk motosikletim olan 2006 model BMW F 650 GS ile bu maceraya atıldım.
    Önce bütün ekipmanları aldım, ardından bütün gerekli eğitimleri aldım.
    Şimdiye kadar ne şehiriçinde ne şehirler arası yollarda hiçbir tehlike atlatmadım.

    Gelelim kişisel özelliklerime:
    Çok sakin biriyimdir.
    Canım çok ama çok tatlıdır bu sebeple başıma gelecek en ufak bir problemi bile önceden görmeye çalışır, ona göre hareket ederim. Yağmur mu yağıyor, çıkmam, keyfim mi yok, kullanmam, aralardan vırt vırt geçmem, şeridimde efendi gibi giderim.
    Hayatımın her alanında feci derecede garanticiyimdir.
    Bu özelliklerim sebebiyle gaza gelen, getirilebilen biri değilimdir.

    Şimdi benim altıma, en hızlı yarış motorunu da verseler, benim yapacağım maksimum hız 110-120'dir.
    Büyük cc, örneğin benim gibi birisi için de tehlikeli midir?

    Konu şuraya bağlanıyor; 20 yaşında birinin hareketiyle, 30 ya da 40 yaşında birinin hareketleri bir olmaz. Tehlikeli olan şey motosiklet ya da sürdüğünüz herhangi başka bir araç değil, sizsinizdir.

    Copycat arkadaşımızın dediklerine de katılmamak elde değil. Büyük motor, İstanbul'da sıkıntılı oluyor. Kılık kıyafeti, park sorunu, benzin tüketimi, ağırlığı, hantallığı sıkıntı. Ama ben zaten hafta sonundan hafta sonuna hobi amaçlı kullandığım için katlanıyorum bu sıkıntılarına.

  19. #59
    iguven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2015 MT-09 Tracer Race Blue :)
    Bu videoda ki hatalar genellikle acemi hataları ve tecrübesizlikten de kaynaklanıyor. Böyle ve bunlar gibi daha kötü sonuçlar doğuracak duruma düşmemek için küçük cc ile başlamak gerekiyor.

    MimTolga bunu beğendi.

  20. #60
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    dört silindir neden sadece pistte kullanılmalı?neden okadar güç fazladır?ss neden tehlikedir?

    yapmayın lütfen yorumların çoğunu motosiklet kullanmamış insanlar yapıyor gibi geliyor okuyunca.

    ss,sport touring motorlar en hızlı,en iyi dönen,en iyi duran,zor zamanlarda en güvenilecek motosikletlerdir.büyük cc alınacaksa 1200gs alınacak değil mi? o öldürmüyor çünkü.

    motosiklet öldürmez,hız da öldürmez.bilinçsizlik öldürür.

    gs te öldürür,v-stromda,cbf 150 de,1000rr da.

    hangisiyle hangi şartlarda ne yapacağını bilmezsen,ötesine geçmeye kalkarsan ölürsün.yada bilinci trafiğin akışına kapalı başka bir sürücü yüzünden ölürsün.

    3 sayfa yazıdan çıkarılacak sonuca bakıyorumda 1200 tenere ile çift şerit yolda 200le gitmek çok güvenli,4 silindir r1 ile çift şerit yolda 100le gitmek ölümcül....


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)