capozzz adlı üyeden alıntı
Başlığı açan arkadaşın derdini, "herkes yüksek cc binersen ölürsün diyor, yeterli tecrübeye sahip olduktan sonra, insan kendini de biliyorsa, basmadan düzgün kullanıyorsa neden böyle deniyor" olarak anladım. Teorik bir soru sormuş, işin ekonomisini de değil, şartların tamamen uygun olduğu anda bile "ölürsün" deniyor, bu nedir demiş.
Bu şartlar altında, hele de Türkiye koşullarında yüksek cc motor, küçük cc motordan çok daha güvenli. Bunun tersini söyleyenin aklına şaşarım. Olası tehlikelerden kaçabilmek için yeterli motor gücü yüksek cc de, ani fren durumunda daha iyi fren sistemi yüksek cc de, daha iyi amortisör, daha iyi şasi, daha büyük tekerlek dolayısıyla daha geniş yere tutunma alanı yüksek cc de. Her şeyin daha iyisi yüksek cc de iken düşük cc daha güvenli diye nasıl deniyor?
Burdan sonra da ama her tarz motorun kendine has artıları ve eksilerinin olduğunu anlamak lazım. Root kardeşim, senin söylediğin şartlarda kullanım için, endurosu, nakedi, cruiserı, race hepsi de güvenli evet. Ama mesela R6 ile öyle püfür püfür yavaş gideyim, hava alayım, güneşin batışını seyredeyim dersen can sıkıcı olur senin için. Pozisyonu rahat değil, hız için yapılmış yavaş gitmeyi sevmez, fan açar ayağını yakar vs.. Ama şekli şemali yerinde, sesini seviyorsundur falan. Burda artıları eksileri kafanda iyi tartıp, bu artılar için bu eksilere katlanırım diye düşünüp, bunların bilincinde olup almak lazım.