4 silindirli 1000 cc bu motorları kullanmayı bildikten sonra her yerde kullanırsın. Yeter ki nasıl kullanacağını bil. Hava atmak için bilmeden alırsan bu hayata kast olur bu konuda Haklısın.
4 silindirli 1000 cc bu motorları kullanmayı bildikten sonra her yerde kullanırsın. Yeter ki nasıl kullanacağını bil. Hava atmak için bilmeden alırsan bu hayata kast olur bu konuda Haklısın.
Ben supersportların yalnızca pistte kullanılması için üretildiğinin tarafındayım. Günlük hayatta pek ihtiyaç olunacak bir güç değil çünkü.
hep karıştırılan bir konu var, sen mi gidiyorsun motorsiklet mi ? Hiç motosiklete binmeden de gidip R1 alabilirsin, takarsın üstüne aksiyon kameranı çekersin 299 da 6.vitese atışını... Ne oldu ? Yaparsın, yapıp yapamamak kişisel becerilerinle alakalı bir durum, akşam el ayak çekildikten sonra pıtı pıtı gezerek öğrenirsin mesele bu değil.
Kaza - hata yaptıktan sonra hatanın kimde olduğunun hiçbir önemi yok, mesele bu. Alırsın r6 - r1 çok değil 1 kere hata yaparsın öyle büyük kaza yapmaktan bahsetmiyorum canın acımasını da geçtim sırf motorun bir kafa granajı çizilse zaten emin ol kendin komaya girmiş kadar üzülürsün yok üzülmem hocam diyorsan zaten motorunu kendi canı gibi sevmeyen motorcu olmaz geçmiş olsun...
yüksek cc ile başlanır, başlanamlı mı sorusunun cevabı ise kesinlikle küçük cc ile başlayıp belirli tecrübeden sonra yüksek cc geçmektir. Burada mantık yürüterek şunu diyebilirsin, ben 25hp makine ile 10.000km gezip sonra r6 120hp makineye binince nesine alışıcam ? Haklısın konu zaten burada trafik - yol - motosiklet sürüş pozisyonları gibi hayati konular...
Yüksek cc den kasıtıda açıklamak lazım tamam r6-r1 alabilrisin ama ne için, otobanda 299+km sen çıkmıyorsun o alet kendi kendine çıkıyor zaten ama dersen ki benim motorımda chicken strips olmayacak, ben herşeyiyle bu motoru sürücem İŞte o zaman nispeten küçük cc ile başlamakda fayda var. 600cc ile başlanır ama şansın yaver giderse acemilikten sonra muazzam bir sürücü olursun, yok beceremezsen de arkadan 1 fatiha 3 ihlas göndeririz...
İstanbul'da adam park ettikten sonra yerini beğenmeyip park yerinden ayrıldığı için dün ölümle burun buruna geldim. Belki ölmezdim ama yazık günah değil mi bana, bize ? Motosikletimin cc'sinin modelinin önemi yok 60 - 70 ile giderken çarpmış olsam o arabanın tamponuna bitti olay. 125 ya da 1000'lik makineleri konuşmaya gerek yok. Dikkatli olmak, gaza gelmemek gerek.
Tecrubesi olmayan bir adamin r6 ile başlaması zaten işten bile degildir, ben burada yeterli kilometre yapmış birinden soz ediyordum aslinda. Sonuçta paramiz olsa hepimiz bir ferrari veya lamborgini isteriz dimi. Ne yapacagiz sanki o kadar gucu ? Bir doblo da yeter sonucta. Ama isteniyor demek ki. Evet motor daha tehlikeli dir kesinlikle. Adam uzun bir suredir motor suruyor, kademeli olarak arttirmis motorunu ve ss de tarzi. Istiyor. Alma ölürsün gibi bir tepki ne kadar mantikli ben bunu sorguluyorum.
Alanyada 40 yaşlarında Honda Titan sahibi bir bayan gördümüştüm R1 altına verdiler ve gayet iyi kullanıyordu.Abartmayalım bu yüksek cc olayını artık.
Gaz koluna hakim olan her cc yi kullanır.
1. Motosiklet kullanarak değil eğitim alarak öğrenilir. Bunun ne demek olduğun anlamak için eğitim almak gerekir. Bu maddeye katılmayan kişi bilmediğini bilmeyendir. Literatürde cahil diye geçer.
2. Ülkemiz 3. dünya ülkesidir. Yol ve trafik kültürü, küçük cc ler hatta park halindeki her tür motosiklet için bile tehlikeler içerir.
3. Psikoloji ve toplum yapısını bilenlerin anlayacağı üzere, süper sport makineleri satın alan kesim, egosuna halen yenik olan, ben buradayım bana bakın diye bağırmak isteyen, sorunlu psikolojiye sahip bireylerdir. İstisnalar kaideyi bozmaz. Ama ben rastlamadım. Kardeşim ve en sevdiğim dostum ss hastası.
4. Motorsiklet ulaşım aracıdır. Yaşamda önemli bir yer kaplıyorsa hobidir, yaşam tarzıdır.
Bütün yazdıklarınıza yürekten katılıyorum 1. maddeye katkı sağlaması açısından kendimden örnek vermek istiyorum. Benim İstanbul içinde 10.000 km 250 cc ve 15.000 km 400 cc maxi scooter tecrübem var. Artık vitesli motosiklet kullanmak istiyorum. Scooter ile GS2 eğitimi de almıştım Murat Denizhan hocadan. Ama vitesli motosiklet hiç kullanmadım, ehliyetimi bile scooterle aldım. Vitesli bir motosiklet alıp kendi kendime öğrenirim diyebilirdim ancak ben eğitime inanan ve gelişmenin ömür boyu devam eden bir olgu olduğunu düşünen bir insan olarak GİS Akademiye gittim. Bana kalsa Temel Eğitim sonrasında alınan Hakimiyet eğitimi içinde hoca bana vitesliyi de öğretir diye düşünüyordum. Hesapta 25.000 km tecrübem var GS2 de almışım ya kendine güven tavan yapmış :D Dün Gis Parka gittim, hoca seviyemi görmek istedi. Oturdum Honda Cb125 in üstüne elim ayağıma karıştı. Arka frenin ayakta olması garip geldi. Ve motoru 10-15. denemeden sonra anca kaldırabildim. Sonuçta temel eğitim almama karar verdik hocayla. 125 cc bir motorun bile gaz tepkisi bana bir garip geldi scooterden sonra. Ki ben mt07 mi alsam duke 390 mı alsam falan modlarındaydım. Şimdi bir tam gün temel eğitim + üstüne 5-10 saat beceri geliştire eğitimi, üzerine de hakimiyet eğitimi alma niyetindeyim. Yani velhasıl kelam. Eğitim bu işin anahtarı ! Eğitim almadan 5 yılda göstereceğiniz gelişimi 1 ay eğitim alarak elde edebiliriz.
Ülkenin kanayan yarası aslında. Herke(S) her şeyi biliyor.
Selam,
sanırım meslektaşız yada benzer işletim sistemi kullanıyoruz bu sebeple bir kaç cümle kurma gereği duydum.
seninde bildiğin, muhtemelen araştırıp öğrendiğin gibi r6 performans makinasıdır. Hata affetmez. Bu sebeple olabilecek en kötü şeyleri yazmıyorum.
göstergeye bakıp takılı kalmamak, trafiği ve/veya yolu okumak, kaçış noktası bulmak, bir kaç saniyelik dalgınlıkla motoru devirmemek, ~200KG ağırlığı(sen ve motor) yokuş yukarı dengelemek ve benzeri bir takım dinamik problemlerin sürekli olarak çözümünü gerektiriyor. Kendinin yada kız arkadaşının ayağını kırmak istemezsin değil mi? Genellikle ufak devrilmelerde sürücü kaçıyor ama artçı motorun altında kalıyor.
Bunların dışında;
1- r6 rahatsız makinadır(olması gerektiği gibi), gaz tepkisi bir anda kanın beyninin arka bölümlerine kaçışını, frenajda ise beyninin ön bölümüne toplanmasını hissettirir. Algıların değişmeden korkmadan sürebilecek misin?
2- Oturuş pozisyonu rahatsızdır (olması gerektiği gibi), kıçın ağıracak, katlanabilir misin?
3- İstanbulun ana sorunu olan trafiği sevmez, sevemez. hararet yapar. Kafandaki kask, deri kıytafetler ile serinleyemezsin 10 dakika beklemek ızdırap olur. Izdıraptan kaçmak için agresifleşmeden sakin kalabilir misin?
4- Trafikteki diğer araçların çoğu senin gibi fren yapamazlar, 200+kmden 90km ye inmek r6 için o kadar büyük problem değil. arkanı sürekli kollayabilecekmisin? Sırtını tecrübene mi? yoksa telefonda karısı ile kavga eden adama mı dayamak istersin?
5- Otoban faresi nikli mahmut, arabası ile aninden sol şeride geçip, hızını 40km hıza düşürürse, yatan motorla yerde sürüklenen seni, peşine takılmış ve azıcık beraber gazladığınız mercedes ezmeden durabilecek mi?
6- En sağ şeritteki tırı sollamak için bir sol şeride çıkan tırı, sollamaya çıkan tır 4 şerit yolun tamamını aniden kapatırsa
7- Motosikletin manevra yapabilmesi için yatması gerektiğini idrak edemeyen ökkeş, bak hamuğna kodumunun çoçuğuna baha artistlik yapıyor, diyip tamponunu sana dokundurmaya teşebbüs ederse?
8- Tır gibi ağır vasıtaları viyadük girişinde sollamaya çıktığında, ağır vasıtayı geçtikten sonra ani rüzgar seni bir anda tırın önüne attığında panik yaparsan?
Bu ve buna benzer sadece tecrübelerle cevaplanabilen, yüzlerce farklı soru var, bu soruları zamanla kendine yavaş yavaş sor. Cevaplayabiliyorsan ne ala, cevaplayamıyorsan, helvanın fıstıklısının tadı bambaşka.
Ben ikram edilirse helvamı yer, taziye bölümünede "Sevenlerinin başı sağ olsun" yazarım.
Tekerin düz bassın, sağlıcakla kal.
Arkadaşlar gaz koluna hakim olmak kolay. Burada mevzu farklı. Adrenalin dediğimiz şey gaz kolunu çevirmiyor ama gaz kolunu çeviren elimizi, bileğimizi çeviriyor. Evet küçük motorla da ölünür. Benim motor 110 yapıyor, 110 ile çok güzel ölünür. Ancak benim önümde aniden fren yapan araca çarpma ihtimalim ile, 250-300 km sürat yapan motorun çarpma ihtimalini hesaplayın bence. Ben arada yeterli fren mesafesini koyabiliyorum, manevraya, frene vaktim kalıyor. Önümdeki çukuru, taşı, su birikintisini fark ettiğimde tedbir almaya vaktim oluyor. Burada başka aracın hatalı dönüş yapmasından bahsetmiyorum. 100 km ile hatalı dönüş yapan araca çarparsanız muhtemelen ölürsünüz. Ama 100 km ile giderken yeterince dikkat edersem, çoğu sürücü ve yol hatasını bertaraf edecek manevrayı yapabilir, tedbirimi alabilirim ve bu sayede çoğu kazadan kaçınabilirim. Aynı durum 150 km hızla giderken başıma gelirse 100 ile giderken kaçınabildiğim kazaların birçoğundan kaçınamam. Bu önemli.
Trafikte 10 bin km motosiklet tecrübesi ile, daha bir çok detayı yaşamamış bir birey 600 cc bir motora binerse, bu motorda deli gibi giderse, daha önce karşılaşmadığı birçok riskli durumla karşılaşması muhtemeldir. Otomobilde sınırlar belli olduğu için, ferrari falan kullanmıyorsanız bütün otomobiller üç aşağı beş yukarı aynı tepkilere sahiptir.
Ben 4 silindir 600 cc racinge binicem ama trafikteki hız sınırlarına uyucam diyen varsa aranızda, geçsin o hesapları. 3. vitesi bile çoğu yerde göremez. Maksimum 120 km hız yapmak için 600 cc 4 silindir racingin eziyetini, maliyetini, giderlerini kabul edecek insan yoktur herhalde.
Şu ss motosikletleri keşke daha fazla güç ve hız olarak değil de daha iyi süspansiyon,fren ve düşük ağırlık olarak görsek..
Çok saçma yorumlar var. Tek ölüm ve tek güçlü motor 4 silindir demek değil. 600, 1000+ cc filanda değil. Konu sürende bitiyor. Tamam 0 tehlike de demiyorum ama gelen geçen kötülemiş. Bence bu kadar da olmamalı.
Örneğin;
KTM nin 2 silindirli enduro motoru 1300 cc ve 160 beygir(HP). Konuyu tek bir şeye bağlayıp, o şey üzerinden yürümeyin geniş düşünün.
Bana görede en çok ölüm bu CG,YBR,Apache, yani şehir içinde çok kullanılan bütün commuter tiplerinde oluyor. Ki bunu hepinizde biliyorsunuz. 300 öldürürde 60 öldürmezmi. Şehir içinde hiçmi maganda yok. Ben şahsi konuşim, 100 ile giderken Arka, ön fren kombinasyonu ve seri seri vites düşüre düşüre yani durabilmek için ayağımı bile yere sürtmem gerektiği halde ne kadar mesafede durabiliyorken. ABS li , diskli, kaliteli frenlere sahip panik fren filan eğitimlerini almış bi racing motoru kullanan insan, ben eminim ki benim 100 ile duramadığım yeri kendisi 200 ile daha çabuk durur buna emin olun.
UZUN LAFIN KISASI KONTROL EDİLEMEYEN GÜÇ, GÜÇ DEĞİLDİR!
Birader sen hangi ülkede yaşadığının farkında değilsin bence. Yaya geçidinde emniyet şeridinde ölen insanların ülkesinde yaşıyorsun. Kaza adedi ve ölümlerde avrupa ve dünya dereceleri var bu ülkenin, iş kazalarında da avrupa 1.si dünya 3.süyüz.
Biz toplum olarak kurallara uymayı bilmiyoruz. Polis korkusundan para cezası korkusundan trafik kurallarına uyan sayısı, trafikteki diğer canlara karşı sorumluluğundan dolayı kurallara uyan insan sayısından kat kat fazla.
Bunun yanında ekstralar da var. Misal rahmetli "aye" nickli Murat Doğanay'ın ölüm sebebini biliyor musunuz? Araştırın. Ayrıca bariyerlerimiz de uzuv kol bacak koparıcı giyotin etkilidir. Kaç tane tecrübeli motorcu öldü araştırın, sonra götünüz yiyorsa, arkanızda bırakacağınız acıya deyecekse alın 1000lik de alın.
Bu memlekette!! 250cc üstü ölümcül risktir, aksini iddaa eden de kendini kandırır. Yurtdışı vlog takip ediyprsanız farkı anlarsınız, biz insan olarak çoook geri kalmış bir ülkeyiz.
kıs-kanç-lık
ilerde almak istiyorsan al. ama zamanı gelince.
Kapımın önünden işe servis kalkmasına rağmen, benzinimi atıp her gün 12 km yolu gidiyorum 12 km yolu geliyorum.
ben sadece ulaşım vaabında değil,sevdiğim için biniyorum. c.tesi ve pazar üstünden inmiyorum bile...
ki benim motorum en fazla 136 yapıyor, lakin ben istanbulda 100ü geçmeye ihtiyacım olan bir hıza bir kere bile gerek duymadım.
Ama sesi olsun isterdim motorumun,etrafıda kileri rahatsız etmeyecek trafikte beni belli edecek bir sesi olsun isterdim.
Ben şimdiye kadar R6 aldım işten eve evden işe gidiyorum diyen adam görmedim, alanlar ya ikinci bir motor daha alıyorlar düşük cc veya otomatik vites rahatlık için, ya da aldım baktım olmuyor iş ev arası sattım diyorlar.
Motosiklete yeni başlayan tüm arkadaşların aklında büyük cc motosiklet oluyor benim de aklımda daha 4-5 ay öncesine kadar vardı 600cc üzeri ss ama ne zaman o motorun üstüne biniyorsun, ne zaman sokak arasında gezmek yerine işin gücün peşinde koşup paranın hesabını yapmaya başlıyorsun (işin içine benzin parası vs. giriyor) işte o zaman bırakıyorsun racing büyük cc sevdasını
sadece benzin olsa iyi;
sigortası var vergisi var bakımı var yedekparçası var küçükcc bir motosiklet 1 litre belki 2 litre yağ alırken büyük cc bir motosiklete hem tam sentetik hem de minimum yaklaşık 4 litre yağ koyman gerekiyor. basit bir hesapla.. buji değiştireceksin mesela sen 2 buji değiştiriyorsun adam 4 buji değiştiriyor hem de iridyum.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
vs. den kastım bunlardı işte hele bi grenaj fiyatı duydum akıllara zarar, ben kararımı verdim motorumun borcu 7 ay daha devam edecek zaten bi iki sene sonra bi diversion f' e geçerim en azından arkamdaki artçı da rahat eder, tası tarağı toplarım ondan sonra bi ömür onunla devam ederim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)