Yüksek cc motor alma ölürsün.
Reklamlar
-
15 Haziran 2015, 18:43
#1
Herkes motorun ne kadar güzel bir şey oldugundan konusuyor. Bir ayricalik. Hayat tarzi bu. Hayat tarzi ama işe gidip gelmek için kullaniliyor anlasilan. Ileride bir gun yamaha r6 alicam kendime diyorsun düşük cc neyine yetmiyor gidip kendini mi oldurceksin deniyor. Sen bakma o motoru alıp ben zevk için kullaniyorum diyenlerin hepsi öluyor deniyor. Ve bunu diyenler motorcular arkadaslar. Motorun hayat tarzi oldugunu soyleyen aşk oldugunu soyleyen bazi kişiler. Ne yani motor bizim için ulaşim aracindan öteye gidemez mi? Yani demek istedigim, arabasi olan, işi yakin olan biri (yani motora ulasim icin ihtiyaci olmayan sadece bu isin sevdasina kapilmis biri) yeterli tecrubeyi kazandiktan sonra ne biliyim bir r6 alip akşam serinliginde veyahut yollar boş olduğu zaman çıkıp kafa dagitamaz mi ? Sinirlari ni bilerek apaçi lik yapmadan yol alamaz mi ? Yani bu adam eger bunu yapmak istiyorsa maximum 3 yil icinde ölmeyi göze almasi mi gerekiyor ? Bunlari soruyorum cünkü yuksek cc motor suren motorcularin ozellikle ss kullanicilarinin o motoru seçmesinin bir kaç nedeni oluyor. Ya hava atmak istiyor, ya canina susamis erkenden ölmek istiyor. Algi bu mu arkadaslar ? Cok mu mantiksiz yani sehir ici ulasimda kullanmayip kafa dagitacagimiz bir motor almak (Kendimden bahsetmiyorum boyle ölürsun alma muhabbetlerine cok rastladigim icin soruyorum.)
Reklamlar
-
15 Haziran 2015, 18:47
#2
Bence degil herşeyin başı ben bu işi yapabilirmiyim sorusuna sormakla başlıyor kendinede güveniyorsan nerde basıp basmıcagın gaza gelmicegin ve tecrübe egitimin varsa neden almayasın yani
-
15 Haziran 2015, 18:48
#3
Yuksek cc tecrübem yok ama, benim dusuncem bilinçli kullanildigi zaman daha guvenli olurlar yol tutuş frenaj vs gibi birde bu motorlarin trafikde kredisi vardır
-
15 Haziran 2015, 18:52
#4
Dostum anlaman gereken bi şey var vücudunun kontrolu her zaman sende değildir, yani her şey ben yaparım bu işi deyip kendine güvenmekle olmaz
-
15 Haziran 2015, 18:59
#5
beyefendi adlı üyeden alıntı
Dostum anlaman gereken bi şey var vücudunun kontrolu her zaman sende değildir, yani her şey ben yaparım bu işi deyip kendine güvenmekle olmaz
Ama kardeşim korkmaklada bu hayat bitmez , adımını atıcaksın önemli olan attıgın yerin saglamlıgı temizligi o adımı nasıl attıgın bence
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:55 ----------
tamerozkul adlı üyeden alıntı
Yuksek cc tecrübem yok ama, benim dusuncem bilinçli kullanildigi zaman daha guvenli olurlar yol tutuş frenaj vs gibi birde bu motorlarin trafikde kredisi vardır
Tamer bu konuda tam katılmıyorum yeni baslıcak ilk motoru olcak adam için tehlikeli motor belki herşeyi freni daha iyi olabilir ama o hızına göre yapılmış her motorun kendine göre yapılmıştır yani
-
15 Haziran 2015, 19:03
#6
Sevgili Root* sorun motorun gücünde, tipinde, silindir sayısında falan değil. Sorun sende, bende, bizde. Adam 10 bin km motor tecrübesi ile R6 alıcam diyor. Kanuni Racer ile 7 bin km tecrübe edinmiş arkadaşım suzuki aldı 800 cc 4 silindir racing. Yahu 15 beygirlik makineden inip 100 küsür beygirlik motora binilmez dedimse de anlatamadım henüz. Yeterli tecrübe ile büyük motorlara binen yıllardırda ölmeyen tanıdıklarım var. Ama tecrübe, eğitim, ekipman ülgeninde olmalı bu iş. Enduro motorunun koruma demirlerinin yolda yaşayacağı düşme esnasında kendini koruyacağını iddia eden arkadaşım var. F650 BMW motor. 170 km hıza çıkabiliyor. Yahu hareket halindeyken düşersen diyorum, koruma demiri diyor. Bu adama 6 ay önce ben motor aldım şehir dışından getirdim kullanmayı bilmiyor diye. Tecrübe yok, eğitim yok, ama binip binip gazlıyor. Sorun bu işte.
-
15 Haziran 2015, 19:03
#7
Şöyle bir örnek verelim, Novarjin isimli ilaç yaygın kullanırken 3000 de 1 lenf hastalığı yapma riski görüldü ve toplatıldı.. üçbinde bir ... R6 ile sen akşam vakti hafif hafif meltemde gezebilirsin ama bir diğeri açacak o gazı ve eğitimsizlikten hayatı ile bedelini ödeyebilecek...
-
15 Haziran 2015, 19:25
#8
Başka bir motosiklet forumunda, 600rr ya da 1000rr özür dilerim karıştırıyorum ama bir arkadaş vardı. Tecrübesi hakkında fikrim yok, sanırım az biraz 125 cc kullanmıştı, 1 seneden fazla oldu, konusu açılalı vesaire. Bir anda 100 beygire geçme, sen sürsen de, rossi olsan da, bir maganda çıkar, önüne kırar tadında örnekler vermişlerdi. Bir şekilde önlenmek istemişti mesela fakat yeterli olmamıştı o cümleler. hatta ''ben katil miyim eşimin canına kastedeyim'' şeklinde şeyler söyleyen bir abimizdi. Aradan 1 ay geçtiğinde aynı konuya çok acı ama kaza haberinin linkini attılar. Ambulans gönülmeyecek yerden u dönüşü yapmış. Belki hızlıydı, belki değildi, belki çok iyiydi, belki değildi, belki tecrübeliydi, belki değildi, o an belki kafası bozuktu belki değildi. O an bir sürücü dalgındı veya bilmem ne yaptı ne olduysa döndü. çok basit bir şey ölüm. buradaki insanların bir çoğu, yeni veya eski üye bu haberleri okuyup üzülmekten, her motosiklete binişlerinde bir kere daha acaba? diye düşünmekten bıkmış olduğundan on binlerce kilometreden sonra gidin üç rakamlı beygirler içeren motorlar alın diyorlar. kimse kimsenin kötülüğünü istemiyor, istiyor demedi kimse biliyorum fakat böyle de bir algı oluşmuş insanlarda. Ne acelemiz var ki? konteyner dolusu üretiliyor işte makineler, elbet süreceğimiz günler de gelir. Böyle ellerinde kılıçla kovboylar gibi arabayla gereksiz iş yapanlar olduğu sürece insanların bu korkuları da devam edecektir bence. yurt dışında olsanız belki bir nebze, motosikletlere saygı var çünkü. burada sağdan git diyen insanlarla başlıyor motosiklet hayatı ki saygı bekleyip yaşamamıza izin vermelerini beklemek büyük bir yalan olacağından bence r6 alırsan az tecrübeyle, 10 beygirden 100 beygire atlarsan ölürsün deniyor. kimseyi kırmamışımdır umarım, ölmüşlerimize de Allah rahmet eylesin. Ekipmansız motosiklet kullanmayın, tekeriniz düz bassın. Kazasız, belasız günler.
-
15 Haziran 2015, 19:26
#9
Doğru demiş motorcu atalarımız
-
15 Haziran 2015, 19:27
#10
Emeklemeden yürünmez,yürümeden koşulmaz azizim...
-
15 Haziran 2015, 20:11
#11
Ben 1000rrdan 650fe geçtim, daha öncesinde yanlış olabilir ama 20.000 scooter 30.000 küsür vitesli kullanmıştım. 1000rr alırken açıkcası biraz şekil yapmak için almıştım ve bi süre sonra herşeyin boş olduğunu anladım. Eşimle 1000rr varken tanıştım, evlendik. 650f almaktaki amacım uzun yolda güç ve ssye göre nisbeten rahatlıktı. Aradığımı buldum diyebilirim.
Bugüne kadar 2 büyük kaza yaptım ikiside köpekler yüzünden. Sınırları bildikten sonra bence başlangıç motoru diye bişey yoktur.
-
15 Haziran 2015, 20:20
#12
1.200'lük Suzuki almak üzereyken bi arkadaşımın "Çoluğun çocuğun var , kendini öldürtmek mi istiyosun" lafı üzerine , motoru almaktan vazgeçtim.Şimdi transalp 650 sahibiyim.O arkadaşımdan Allah razı olsun.Belki o olmasaydı ben de şimdi rahmetli olmuştum.İnsanlar boşuna söylemiyor.Büyük cc alacaksan enduro alacaksın.İstatistiklere bakınca endurocularda ölme oranı %10 ise racing veya naked motorlarda %80-90'lara çıkıyo.İstatistik asla yalan söylemez.Millete racing kullanmayı öğreten , uzman racingcilerin bile , bir su birikintisine denk gelip rahmetli olduğunu gördük.Bu işin şakası yok.Uyarılara kulak asın , hayatta kalın.
-
15 Haziran 2015, 20:23
#13
provaker adlı üyeden alıntı
Ben 1000rrdan 650fe geçtim, daha öncesinde yanlış olabilir ama 20.000 scooter 30.000 küsür vitesli kullanmıştım. 1000rr alırken açıkcası biraz şekil yapmak için almıştım ve bi süre sonra herşeyin boş olduğunu anladım. Eşimle 1000rr varken tanıştım, evlendik. 650f almaktaki amacım uzun yolda güç ve ssye göre nisbeten rahatlıktı. Aradığımı buldum diyebilirim.
Bugüne kadar 2 büyük kaza yaptım ikiside köpekler yüzünden. Sınırları bildikten sonra bence başlangıç motoru diye bişey yoktur.
Forumda sıkı takipçinizim diyebilirim,yorumlarınız anlatımınız çok doğru ve gerekli konularda doğru düşüncelere sahipsiniz. Her yazdığınızın altına imzamı atabilirim.
Şöyle bir durum var aslında en az bi küçük ccli motorla şöyle 300-500 km yol yapılması şarttır zannımca.
-
15 Haziran 2015, 20:38
#14
18 yasında 1000rr ile hızlı girdiği virajda su birikintisinden kayıp ölen genc arkadaşımız var forumda bacağı kalçadan kopmuş...
-
15 Haziran 2015, 20:48
#15
Sepya adlı üyeden alıntı
Forumda sıkı takipçinizim diyebilirim,yorumlarınız anlatımınız çok doğru ve gerekli konularda doğru düşüncelere sahipsiniz. Her yazdığınızın altına imzamı atabilirim.
Şöyle bir durum var aslında en az bi küçük ccli motorla şöyle 300-500 km yol yapılması şarttır zannımca.
300-500km nedir abi, ben bazen şehir içinde 2 günde yapıyorum onu. Ha her km'sinde önüne bir başka ayı başka şekilde kırar, başka başka köpekler kovalar, gün içinde karı kışı ve yağmuru sıcağı yaşarsın o zaman bir şey diyemem. Acele etmeyin abi, mantıklı kararlar verin. Kimse size kullandığınız motorun hacmiyle ilgili seviyeli bir kompliman yapmaz. -işi bilenler yapar ama onlar da kime yapacağını bilirler zaten-
Not:kurye değilim
Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz
-
15 Haziran 2015, 20:58
#16
Kendi acimdan soyleyeyim 200 cc kullaniyorum ve sadece ise gidip geliyorum bana gunde 2 saat kazandiriyor.130 a da istesigimde rahatca cikabiliyorum otobus kamyon sollayabiliyorum fazlasi gereksiz ve asiri riskli bence. Yasam tarzi olacak kadar onemli bir tasit olamaz sonucta a noktasindan b noktasina goturen bir vasita sadece...
-
15 Haziran 2015, 21:00
#17
Hepsi boş kardeşim. Küçük cc motorla da ölünüyor. Tabii ki büyük cc daha riskli. Ama ölmekten bu kadar korkuyorsanız bu merete hiç binmeyeceksiniz.
Ben her bindiğimde bu riski alıyorum. Burada söylemekle olmuyor. Motora biniyorsanız her türlü riski göze almışsınız demektir. Trafikte kimin ne zaman ne yapacağı belli değil. Ama motor aşkı insanların gözünü kör ediyor.
-
15 Haziran 2015, 21:11
#18
300-500 kmde insan düşünüyor acaba şurda şöyle yapsam sonucu bu olurdu. Peki aynı hareketi bir 1000 cc motorda yapsaydım nolurdu? Mantığıyla yoksa tabiki 300-500 çok çok az
-
15 Haziran 2015, 21:22
#19
2012 yılında önce ehliyetimi yaptım. Yaklaşık 50 saat mecburi şürüş eğitimini CBR 600 ile yaptım. İlk motorum Fazer 1 ehliyeti aldıktan sonra 3 tane ileri Sürüş kursuna gittim. 2.motorum R1 şu anda kullandığım motor ise Honda VFR 1200 F. Motorun hacmi ile ilgisi yok önemli olan gerekli eğitimi yapmak. Geçen yaz Münih'ten Türkiye ye motor ile gidip geldim 4 hafta içinde 8.500 km yol Yaptım. Ehliyeti almadan önce scooter bile kullanmadım. Anlatmak istediğim eğitimi aldıktan sonra bin her motora ne fark eder ki.
Şimdi gelelim ama lara.
Ama burada o motoru trafikte tam olarak kullanamadan alamazsın. Ama burada o motora tam ekipmanların olmadan binemezsin ama burada o motorda en ufak teknik hata veya yasaya Aykırı bir şey var ise Trafiğe çıkaramazsın ama burada motorcuya trafikte yok sayarak davranamazsın. Bu amalar böyle gider. Öyle iki tur atıp 100 metre vitesli motor kullanıp ehliyet alamazsın işin başı gelip yine eğitime dayanıyor sürücü kursları buradaki anlamda çalışsa ya da yasalar buradaki gibi uygulansa bu soruların hiçbiri sorulmaz idi.
Benim arkadaşlara tek tavsiyem bu işi çiddiye alıyorlarsa ve eğitime Özen gösteriyorlarsa istedikleri motora binsinler.
Unutmayın silah insanı öldürmez o Silahı sıkan katil olur.
-
15 Haziran 2015, 21:31
#20
Ben 4 silindir bi ss kullanmayı formula 1 arabasını trafikte günlük hayatta kullanmaya benzetiyorum.O kadar güç elinin altında olacak ve 'ben o gücü kullanmayacam akıllı akıllı sürecem' diyene babam da olsa zinhar inanmam.4 silindir hayata kastdır,intihardır.4 silindirin yeri pistlerdir caddeler değil...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)