Vites değiştirme mevzusunu tecrübeli arkadaşlardan dinleyelim
Reklamlar
-
15 Haziran 2015, 00:13
#1
Merhaba arkadaşlar,
ilk motorum R25 ve daha önce vitesli motor olarak sadece ehliyet kursunun 100cc lik yukisini sürmüştüm
Geçtiğimiz hafta motorumu teslim aldım ve 1200km e geldi bile zaten rodajda olduğu için sürekli düşük hızlarda gidiyorum ama mesela 80-90 ile 6. viteste giderken durmak istediğimizde 1. vitese inene kadar vites düşürüp debriyajı bıraktıkça eğer devir çok düşük değilse motor freninden dolayı motor sürekli dalma yapıyor
Barkının videodaki gibi hafif gaz verip düşürürken de senkronizasyonu sağlayamıyorum ve motor birden fırlayıp tekrar dalıyor...
Bu perşembe honda gs2 ye gideceğim ancak birde sizlerin nasıl yaptığınızı öğrenmek isterim.
Reklamlar
-
15 Haziran 2015, 00:23
#2
Siz bizi falan bırakın eğitim alacaksınız hic kafanızı karıştırmayin profesyonellerden öğrenin derim
-
15 Haziran 2015, 00:28
#3
Bilgili veya deneyimli oldugumdan degil ama barkin abiyi ornek vermissiniz ben de onun soyledigi bir seyi soyliyim:
Gis park ile bu mevzu surekli tartisma icindeymis, yeni baslayanlara kesinlikle onerilmeyen bir tarzmis aragaz vererek kucultmek. Barkin abi kendisi de soyledi daha cok yeniyseniz boyle degistirmeyin diye.
Acikcasi ben motor freni olsun diye aragaz vermeden kucultuyorum, motor freni istemezsem de 1.viteste kalkar 'gibi' debriyaji yavas birakip sesine gore gazimi ayarliyorum.
-
15 Haziran 2015, 00:35
#4
Yeni motorun hayırlı olsun kazasız belasız kullanman dileğiyle .
Öncelikle şunu belirtmem gerekiyorki vitesli motorda senden az km yapmışlığım var.
Vites düşürürken debriyaj ı çektiğin anda ara gazı verip vites koluna basacaksın ve debriyaj ı Yavaşça bırakacaksın (ara gazı vermeyip devri yüksek tutmak için gazı açık tutarsan Öne doğru atmala yapar sonrasında ise yavaşlamak için gazı kapadığında Öne yığılma yapar ve sürüşünü bozar)
Şuna da belirtmek isterim Barkın beyinde dediği gibi ara gazı verirken aynı andada ön freni sıkmak ilk zamanlarda biraz Karmaşık geliyor ben arka freni tercih ediyorum ÇOĞU zaman.
Umarım birazda olsa yardımcı olabilmişimdir.
-
15 Haziran 2015, 00:35
#5
GS2'ye yeni gitmiş birisi olarak daha çok panik frende kullanılabilecek tekniği veriyorlar; son ana kadar vitesi düşünmeyin, konsantrasyonunuzu frenlemeye verin, motor durmadan/yığılmadan hemen önce (son an) debriyajı sıkın.
Kişisel olarak acilen frenleme yapmam gerekiyorsa GS2'deki gibi, vites düşürecek vaktim varsa da Barkın'ın videosunda da anlatılan aragaz ile vites düşürüyorum ve gerçekten motorda atılma/dalma/sarsılma vb. olmuyor. Yanlış hatırlamıyorum Barkın aragaz verirken aynı anda birazda ön fren sıkılmalı, ancak acemi iken hem fren hem aragaz zor diye anlatıyordu.
-
15 Haziran 2015, 15:00
#6
dilekleriniz için teşekkürler,
Hem frene basarak hemde gazı ayarlayarak vites değiştirme olayını yapabiliyorum ama çözemedim, yeni viteste oluşacak motor deviri ile ne kadar gaz vermem gerektiği senkronizasyonu tutmadığı için motor fırlıyor ve dalıyor o yüzden şimdilik devir iyice düşene kadar yavaşlayıp sonrasında vites düşürüyorum.
-
15 Haziran 2015, 15:12
#7
CxAnKACx adlı üyeden alıntı
Bilgili veya deneyimli oldugumdan degil ama barkin abiyi ornek vermissiniz ben de onun soyledigi bir seyi soyliyim:
Gis park ile bu mevzu surekli tartisma icindeymis, yeni baslayanlara kesinlikle onerilmeyen bir tarzmis aragaz vererek kucultmek. Barkin abi kendisi de soyledi daha cok yeniyseniz boyle degistirmeyin diye.
Acikcasi ben motor freni olsun diye aragaz vermeden kucultuyorum, motor freni istemezsem de 1.viteste kalkar 'gibi' debriyaji yavas birakip sesine gore gazimi ayarliyorum.
Temiz asfaltta sürüyosan sorun olmayabilir ama ıslakta aragaz vermeden vites küçültürsen kayarsın.
-
15 Haziran 2015, 15:24
#8
Sanırım senin sorunun cevabı aşağıdaki görsel
-
15 Haziran 2015, 15:28
#9
bu yeni başlayan muahabbeti gittikçe farklı bir hal almaya başladı, adamın km tecrübesi azdır, trafik bilgisi azdır bu yeni başlayan sürücüdür. ama SS ve benzeri tipdeki motosikletlerde vites düşürmek istediğinde 1 / 8 saniye olarak tabir edilen çok sert ve fazla olmayacak şekilde kısa ara gaz verilir ve vites düşürülme işlemi yapılır, bunun acemisi- yeni başlayanı ve profesyonel şeklinde kategorize etmemek lazım. Hepimiz ilk başlarda yapamıyorduk " ben yeni başladım yapmasam iyi olur" yerine doğru ve sık tekrar ederek öğrendik.
SS ve benzeri motosikletler devirli gitmeyi severler. Yeni başlayan veya kendini acemi olarak tarif eden sürücü dostlarımız genelde 6.vites düşük devir gitmek istiyorlar ama her motorun özelinde farklı olmakla beraber 3. ve 4. vitesler şehiriçi-çevre yolu için yeterlidir. Ekonomi yapmak gibi gayeniz yoksa gereken devirde - gereken süratlerde sürün...
Straights are for Fast Bikes, CORNERS are for FAST RIDERS !
-
15 Haziran 2015, 15:34
#10
Türkiyede yeni asfalt olmadığı için vites küçülttüğün anda frenide pompala hafif aragaz verdikçe tık tık düşür tabi bu sistem 200mt kaldığnda yapabilirsn 5mt kaldığında sdce arkayı kitle ve yan yatır motoru bırak kendini
-
15 Haziran 2015, 16:49
#11
dalma yapıyorsa siz tam yapamıyosunuz demek zaten bu dalma yapmasın diye deiğl ki ben bir kere gaz vermeden vites düşürdüm arka lastik kitledi ve şanzımanda kemikli bir şekilde vitese geçiyor onun için gaz vererek daha sağlıklı benim için
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler