Chopper nedir? Cruiser nedir? Custom nedir?
Reklamlar
-
12 Haziran 2015, 00:07
#1
Cogu yazilarda chopper ve cruiser tabirleri karistiriliyor, ve cruiser lara yanlislikla chopper deniyor.
Chopper, Amerikalilarin II dunya savasinda avrupada hafif kivrak hizli motorlari gormesinden sonra, savas sonrasi yurtlarina donuklerinde kendi agir-hantal motosikletlerini kesip kirpip (chop edip) hafifletmesi ile baslayan bir akimdir.
Daha sonra bu is buyuk-kucuk atolyelerde gelismis ve artik tamamen "kisisellestrilimis" "özgun" hale getirlimis, yada bu sekilde sifirdan yapilmis motosikletlere chopper denilmeye baslanmistir.
Chopper in esi benzeri ve herhangi bir markasi yoktur. Ozelligi her chopper in dunyada bir tane olmasidir. Cruiser motorlarla karistirmamak lazim.
Burasi bir motosiklet sitesi olmakla beraber bu konudaki bilgiyi yaymaya calisma gibi bir misyonumuzda var biliyorsunuz. O yuzden dogrusunu bilelim, dogrusunu kullanalim. Bilmeyene ogretelim, uyaralim.
Haydi Turkiyede chopper yok diye bir miktar rahatiz ama olacaktir...
Ornegin bu alttaki resimde gordugunuz butun modeller "cruiser" dir. Seri imalat, Victory marka.
Oysa ki bu altta gordukleriniz "Chopper" dir. Tamamen sahsa mahsus, ozel imalatlardir. Aynisindan dunyada iki tane yoktur.
Peki, "custom" nedir?
Custom icin en uygun anlatim sekli konfeksiyon elbise ve terzinin islevidir.
Pantalonu motosiklet kabul edelim...
*Beymenden aldiginiz bir pantalon "stock" dur.
*Beymenin kokorecciler yada polisler icin urettigi ozel pantalon "custom" dur.
yada
*Beymenden aldiginiz "stock" pantalonu terziye goturup kendinize uygun hale getirirseniz bu "Beymen custom" olur.
*Terzide kendinize ozel bir pantalon diktirir, yada kumasi makineyi alip, kendi kendinize bir pantalon dikerseniz bu "chopper" olur.
Bir motosiklet "customize" edilerek size, sizin ihtiyaclariniza cevap verilecek hale getirilebilir ve yine dunyada esi olmayan bir motosiklet ortaya cikar.
Ancak bu mevcut bir motosiklet bir takim standart aksesuarla bu hale geldigi icin bir chopper degildir. "custom cruiser", "custom scooter" yada "custom enduro" vs. dir.
Customize ile chopping in siniri birbirine cok yakin olabilir, asiri cutomize edilerek motor taninmaz hale de gelebilir. Artik bu noktada bakilacak sey markasinin olup olmamasidir.
--------
Chopper isminin helikopterden (chop chop chop chop diye ses cikartmasi) gelme ihtimali uzerinde durulmus... Oyle bir sehir efsanesi de vardir, ancak chopperciler bunu (ABD) kabul etmez, cunku olay "chopping" -kirpma-kesip bicme- filline dayaniyor. Ayrica motorun chop chop yerine patatopatato sesi cikarmasi makbuldur bunlar arasinad ;-) Ingilterede (Avrupa) bu tur bir inanc gelismis olabilir, onlar icin bu fiilin gercek anlami pek bir sey ifade etmez cunku motosikletlerini "chop" edenler onlar degildi.
Bu arada ABD de helikoptere daha ziyade "copter" derler, cikardigi sesten ziyade ismin kisaltmasi dolayisiyla. "Heli - copter". Chopper in vatani ABD oldugu icin, bu bilgiye daha cok onem veriyorum.
Reklamlar
-
12 Haziran 2015, 00:23
#2
güzel anlatım olmuş.bende bilmiyordum faklarını. benim adıma faydalı bir paylaşım oldu.emeğine sağlık..
-
12 Haziran 2015, 01:02
#3
Elinize kaleminize saglik cok guzel anlatmissiniz. Gunumuzdeki en buyuk yanlislardan biri bu "chopper" kelimesinin kullanimi. Cevremde her duydugumda duzeltmeye calismisimdir yoksa az duymadik harley "chopper"lari.
-
12 Haziran 2015, 01:04
#4
"şopır" diyen var yaaaaaaaaaaaa
-
12 Haziran 2015, 01:40
#5
Sahibinden.com da "Çapulcular buraya!" Diye bir ilana rastlamıştım.
-
12 Haziran 2015, 02:05
#6
Nihayet 3 farklı tanım için güzel ve öz bir açıklama, kendimi azınlık hissediyordum bu konuda artık içim rahat
Şaka bir yana sanırım "chopper" daha bir "havalı" geliyor herkese o yüzdendir ki custom ve cruser kullanıcıları da bu isme rağbet ediyor genellikle ...
-
12 Haziran 2015, 14:45
#7
halley çapır vardı bi ilanda , motorsa 250 lik çinli bi cruiser idi.
Birde şöyle bidurum var , camianın dışındaki insanlara cruiser dediğin zaman öyle bi bakakalıyolar "ne ki la bu?" şeklinde. chopper gibi diyince "haa harley yani" diyolar. Bende chopper gibi diye cruiserı ancak anlatabiliyorum.
-
12 Haziran 2015, 14:59
#8
Ben de yıllardan beri etrafımdakilere chopper ve cruiserın arasındaki farkları anlatmaya çalışıyorum.Artık uğraşmaktan bir yerlerim çatladı o yüzden sende ne tarz motosiklet var diye sorulduğun da chopper deyip geçiyorum.Yine anlamazsa Harley benzeri diyorum.Yine anlamazsa yavaş,rahat gezi motoru diyorum.Yine anlamaza bi ..ktir git diyorum.
-
12 Haziran 2015, 15:02
#9
Bu custom'ların da farklı işlevlere uygun olacak şekilde tasarlanmış alt sınıfları da bulunmaktadır bagger, scrambler, cafe racer ve bobber gibi. Çoğunlukla retro tarzlar olduğundan şu ara çok moda ve ortaya çok çok güzel işler çıkaran arkadaşlar var.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
12 Haziran 2015, 15:03
#10
Ben vazgeçtim artık uğraşmıyorum.
Neyin ne olduğunu bilen adamsa; chopper, cruiser ve custom terimlerini kullanıyorum.
Motor hakkında az buçuk bilgisi var fakat hakim değilse chopper diyorum.
Motora dair bir halttan haberi yoksa kollarımı ileri doğru uzatıp na böyle harley tipi diyorum iş çözülüyor
-
12 Haziran 2015, 15:18
#11
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Ben vazgeçtim artık uğraşmıyorum.
Neyin ne olduğunu bilen adamsa; chopper, cruiser ve custom terimlerini kullanıyorum.
Motor hakkında az buçuk bilgisi var fakat hakim değilse chopper diyorum.
Motora dair bir halttan haberi yoksa kollarımı ileri doğru uzatıp na böyle harley tipi diyorum iş çözülüyor
Aynen. Cruiser deyince kimse anlamıyor. Bilmeyene chopper, bilene cruiser diyorum.
Bu arada şu alt sınıflara da açıklık getirmek gerekirse kısaca tarif etmeye çalışayım;
Bagger: Önde bir kafa karenajı, arka kısmında çantaları olan uzun yol için ideal custom tipi. Genelde amortisörleri alçaltılarak bolca kromajlı aksesuarla süslenir.
Scrambler: Düşük gidonlu ve bolca dişli lastikleriyle kum çölü ve tuz çöllerindeki yarışlarda kullanılır. Scramble karıştırmak kelimesinin karşılığıdır, bu sebeple cross ve cruiser tipi motosikletlerin karışımı olarak görülebilir.
Cafe Racer: Kökeni 60'lı yıllara ait rocker gençlerin tutkusu olan alt sınıftır. Düşük motor hacmine sahip motosikletler hem görsellik hem de 100 millik süratlere ulaşabilmesi için kişiselleştirilirdi. Bu hıza ulaşılıp bir pub/cafe önünden başka bir pub/cafe'ye kadar yarışılırdı. Bu isim o yüzden cafe racer olarak kalmıştır.
Bobber: Amiane tabirle chopper'ın atası olarak görülmektedir. Arkada amortisör olmasından ziyade sele altındaki amortisörü ve özellikle tek kişilik selesi olmasıyla ayırt edilebilir. Genelde ape hanger gidon kullanılarak kollar yukarıda bir sürüşe sahiptir. Sele pozisyonu lastiklerin merkezine mümkün olduğunca yakın bir alçaklıkta olmalıdır. Amerika'da büyük hacimli motorlar kullanılırken daha sonra küçük hacimli motorlara da uygulanmıştır.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
12 Haziran 2015, 15:30
#12
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
Aynen. Cruiser deyince kimse anlamıyor. Bilmeyene chopper, bilene cruiser diyorum.
Bu arada şu alt sınıflara da açıklık getirmek gerekirse kısaca tarif etmeye çalışayım;
Bagger: Önde bir kafa karenajı, arka kısmında çantaları olan uzun yol için ideal custom tipi. Genelde amortisörleri alçaltılarak bolca kromajlı aksesuarla süslenir.
Scrambler: Düşük gidonlu ve bolca dişli lastikleriyle kum çölü ve tuz çöllerindeki yarışlarda kullanılır. Scramble karıştırmak kelimesinin karşılığıdır, bu sebeple cross ve cruiser tipi motosikletlerin karışımı olarak görülebilir.
Cafe Racer: Kökeni 60'lı yıllara ait rocker gençlerin tutkusu olan alt sınıftır. Düşük motor hacmine sahip motosikletler hem görsellik hem de 100 millik süratlere ulaşabilmesi için kişiselleştirilirdi. Bu hıza ulaşılıp bir pub/cafe önünden başka bir pub/cafe'ye kadar yarışılırdı. Bu isim o yüzden cafe racer olarak kalmıştır.
Bobber: Amiane tabirle chopper'ın atası olarak görülmektedir. Arkada amortisör olmasından ziyade sele altındaki amortisörü ve özellikle tek kişilik selesi olmasıyla ayırt edilebilir. Genelde ape hanger gidon kullanılarak kollar yukarıda bir sürüşe sahiptir. Sele pozisyonu lastiklerin merkezine mümkün olduğunca yakın bir alçaklıkta olmalıdır. Amerika'da büyük hacimli motorlar kullanılırken daha sonra küçük hacimli motorlara da uygulanmıştır.
İzninizle küçük bir ekleme yapayım.Baggerların ön lastik belirgin şekilde büyüktür,çantalarda o motosiklete özel tasarlanmış dev sert plastik yada deri dışında benzeri sert malzemelerden yapılan motosiklet ile genelde aynı renk olan çantalardır.
-
12 Haziran 2015, 15:32
#13
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
Aynen. Cruiser deyince kimse anlamıyor. Bilmeyene chopper, bilene cruiser diyorum.
Bu arada şu alt sınıflara da açıklık getirmek gerekirse kısaca tarif etmeye çalışayım;
Bagger: Önde bir kafa karenajı, arka kısmında çantaları olan uzun yol için ideal custom tipi. Genelde amortisörleri alçaltılarak bolca kromajlı aksesuarla süslenir.
Scrambler: Düşük gidonlu ve bolca dişli lastikleriyle kum çölü ve tuz çöllerindeki yarışlarda kullanılır. Scramble karıştırmak kelimesinin karşılığıdır, bu sebeple cross ve cruiser tipi motosikletlerin karışımı olarak görülebilir.
Cafe Racer: Kökeni 60'lı yıllara ait rocker gençlerin tutkusu olan alt sınıftır. Düşük motor hacmine sahip motosikletler hem görsellik hem de 100 millik süratlere ulaşabilmesi için kişiselleştirilirdi. Bu hıza ulaşılıp bir pub/cafe önünden başka bir pub/cafe'ye kadar yarışılırdı. Bu isim o yüzden cafe racer olarak kalmıştır.
Bobber: Amiane tabirle chopper'ın atası olarak görülmektedir. Arkada amortisör olmasından ziyade sele altındaki amortisörü ve özellikle tek kişilik selesi olmasıyla ayırt edilebilir. Genelde ape hanger gidon kullanılarak kollar yukarıda bir sürüşe sahiptir. Sele pozisyonu lastiklerin merkezine mümkün olduğunca yakın bir alçaklıkta olmalıdır. Amerika'da büyük hacimli motorlar kullanılırken daha sonra küçük hacimli motorlara da uygulanmıştır.
Bildiğim kadarıyla bobber'da yarışlarda kullanılmasıyla ortaya çıkan bir tarz. Motoru bobber hale getirmek için ne kadar fazlalık varsa sökülüp atılıyor, olabildiğince hafif hale getiriliyor. Tabi bu bilgiyi kendi hayal gücümle de üretmiş olabilirim, emin değilim
Bu arada geçen gün rexx'in önünde senin motoru gördüm hocam. Yanına çektim hatta. 750'lik Bordo shadow
Motosikletli Kaplumbağa...
-
12 Haziran 2015, 16:29
#14
Motosiklet Eğitmeni
DD'nin bu yazisi yillar önce baya tartisilmisti.
Sevgili sepya,
alinti yaptigimiz yazilari foruma asarken altina alinti oldugunu ve varsa linkini de yaziyoruz.
Bu yazili olmayan bir emege saygi kuralidir.
Ben linki buraya atayim
http://rideturkey.com/blogs/_dd/blog.../01/DD011.aspx
-
12 Haziran 2015, 16:39
#15
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Bildiğim kadarıyla bobber'da yarışlarda kullanılmasıyla ortaya çıkan bir tarz. Motoru bobber hale getirmek için ne kadar fazlalık varsa sökülüp atılıyor, olabildiğince hafif hale getiriliyor. Tabi bu bilgiyi kendi hayal gücümle de üretmiş olabilirim, emin değilim
Bu arada geçen gün rexx'in önünde senin motoru gördüm hocam. Yanına çektim hatta. 750'lik Bordo shadow
Ben de sen inince dedim bu forumdaki MotorKafa'ya benziyor. Emin olamadığımdan selam veremedim. Hemen yandaki Lavazza'da arkadaşlarla kahve içiyorduk. Hatta yanında bir tane daha aynı model GV250 vardı sağ tarafında ammo box olan. Bilsem el kol yapardım : )
O bobber olayı bir rivayete göre Avrupalıların savaşta kullandığı hafif mühimmat motorlarını gören Amerikalıların "biz de yapalım la böyle, hafif olsun motor" diye özenmesiyle ortaya çıkmış. Doğru biliyorsun yani. Onun için diyorlar ya chopping terimi doğmadan evvel bobbing vardı, chopperın atası bobberdır falan.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
12 Haziran 2015, 16:39
#16
Zamanında Discovery Channel'da AMERİCAN CHOPPER izleyenler de burada mı ?
-
12 Haziran 2015, 17:01
#17
Mitoqondri adlı üyeden alıntı
Aynen. Orange County Choppers olarak değişmişti sonra isimleri. İyice biri bizi gözetliyor hesabı kavga ve geyiğe sardığından baymıştım.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
12 Haziran 2015, 17:25
#18
Bir de chopper'a "cooper" "chooper" deme olayı var. Bu kullanım da yanlış ve her gördüğümde irite ediyor =)
-
12 Haziran 2015, 21:43
#19
COQ adlı üyeden alıntı
DD'nin bu yazisi yillar önce baya tartisilmisti.
Sevgili sepya,
alinti yaptigimiz yazilari foruma asarken altina alinti oldugunu ve varsa linkini de yaziyoruz.
Bu yazili olmayan bir emege saygi kuralidir.
Ben linki buraya atayim
http://rideturkey.com/blogs/_dd/blog.../01/DD011.aspx
Editleyecektim kusura bakmayın. Son yorumumdan sonra giremedim foruma.
-
12 Haziran 2015, 22:46
#20
chopper cruiser farketmez o ruhu yaşadıkdan sonra gerisi pek önemli değil.. biz yıllarca 90 lılardan beri chopper dedik cruiserın ne olduğunuda iyi biliyorduk ama ağız alışkanlığı pekde bir şey farketmiyor.. bu saatten sonrada değiştirmekde zor..
Chopper amerikan askerlerinin motorlarının 2.dünya savaşında grenajları doğramaları kesmeleri ile aldı bu ismi. harley davidson sonra chop şeklinde yani doğanmış şekilde üretti amerikan ordusuna chopper ismi ordan gelir. amerikan askerleri savaş bitiminde özellikle motorlu birliklerde olanlar bu kültürü sürdürdü chopper kültürünün doğduğu nokta orasıdır..
sonradan çıktı cruiser odur budur..
bobber ve cafe racer bir farklıdır gerisi pek bir fark etmiyor..
bobber özellikle ilk nesil motorları 1900 lülerin başındaki ilk yapılan motorlara özenilerek yapılan bir kültür..
cafe racer ise küçük hacimde şehir içi o zamanın hippileri çiçek çocukları denilen neslin avare avare paralarıda olmadığı için küçük hacimli motorları modifiye ederek cafe den cafeye yarıştıkları motorlardı isminide zaten ordan alır..
Custom da olay farklı custom motoru kişiselleştirmektir..motorunda sallıoyrum adam gidonu değiştirmiş arka çamurluğu kesmiş v.b bu tip şeyler yapmış ise o insan motoru kendine göre kişiselleştirmişdir yani custom yapmışdır..
kısaca cruiser chopper farketmiyor o kültürü o ruhu yaşasakda keşke bir o ayrım eksik kalsa..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)