Artık birisi cevap versin nasıl forum burası konuya bakıp çıkıyorlar acil
Reklamlar
-
11 Haziran 2015, 17:19
#1
Selamun aleykum arkadaşlar öncelikle herkese merhabalar.2.EL Mondial 150 ZC 2007 MODEL Gümüş Gri arkasında bagajı var 8000 KM'de 2012 Trafiğe çıkışlı motor aldım.Motorun bazı yerlerinde soyulmalar mevcut ön panelde ki vidalar paslı ve paslı bir çok yeri mevcut onun haricinde başka bir şeyi yok.Motoru Vitesli de öğrendim ama bulunduğum şehirde 2.EL uygun bir vitesli bulamadım scooter aldım vitesli mi alsaydım diye hala kendi kendime düşünüyorum.
1-Motora gerçeği söylemek gerekirse 1450 TL ye aldım.Tabi ki motor piyasalarını çok bilmem çünkü hep araba kullandım bu zamana kadar , fiyatı nasıl uygun mudur piyasası bu mudur bunların ?
2--Öncelikle şu son sıralar bir şey farkettim yolda giderken özellikle iki kişi olduğu zaman hafiften hızlanıyorum motorun altından sanki yere sürtüyormuş gibi ses geliyor acaba bunun sebebi ne olabilir ?
3-Şu sıralar burada yağmurlar arttı ve motor açıkta durduğu için ıslanıyor ıslanmasının ne tür dezavantajları olabilir.Mesela aldığımda böyle bir sorun yoktu şimdi arka freni sıktığımda cızz diye ses geliyor frenlerden yağmurda durduğu için mi oldu acaba ve çözümü nedir ?
4-Motorum kalkışlarda felan seri atik ama son gaz uzun yolda basıyorum tek kişiyken en fazla 70 bilemedin 80'e zor çıkıyor.İki kişi ise 60'ı geçmiyor yani çabuk hızlanıyor ama takılı kalıyor 60-70 ler de.Ben biraz daha hızlı bir şey bekliyordum 150'lik aldım sırf bu yüzden.Nedeni nedir bir sorun mu var veya bu motor en fazla bu kadar mı gider ?
5-Açıkça söylemek gerekirse ben görüntüye dikkat eden birisiyim ve motorumda paslı çivileri soyulmuş renkleri paslanmış tarafları görünce moralim bozulmuyor değil valla güzel bir bakıma ihtiyacı var motorun ama benim elimden ne gelebilir ? Bir servise götürüp baştan aşağı vidalarını dahi değiştirip gerekirse boyatıp veya onun gibi bir şey yaptırsam nasıl olur fikirleriniz neler ?
Reklamlar
-
11 Haziran 2015, 17:22
#2
Aradığın sorunun bütün cevapları burada; TIKLA
-
11 Haziran 2015, 17:23
#3
Ybr 125 alın
Sıkıntıları başlayacaktır motorun
-
11 Haziran 2015, 17:24
#4
1- Sahibinden.com'u açıp piyasasına bak..
2- O ses çoğu çinli sukuterde var.. Kayış sesi gibi..
3- Arka fren disk ise balata diski çiziyordur.. Temizlettir veya balataları değiştir..
4- Varyatörü temizlettir.. Kayışı kontrol ettir.. Yağını suyuna bak yorma motoru.. Hızda etkisi olur bakımını kontrol et..
5- Pas sökücü al.. WD-40'la motorun metal yerlerini.. Disk ve balatalar hariç..
-
11 Haziran 2015, 17:26
#5
Sıkıtılara merhaba de bu daha başlangıçtır
-
11 Haziran 2015, 17:26
#6
Çok şükür cevap geldi yanlış bir şey mi yazmıştım anlamadım neyse yakında VİTESLİ Motora geçmeyi düşünüyorum. 125 YBR olabilir teşekkürler
-
11 Haziran 2015, 17:32
#7
o kadar ucuza aldığına göre evet sıkıntılarıyla almışsınız
yağmurda bırakırsanız paslanma yapacaktır
fren sesi için balata spreyi kullanın ama balata spreyi dikkat edin. eğer devam ederse balataların kenarlarını azıcık eritmek gerekir söküp taşa bile sürtseniz geçecektir. bilerek yapmakta fayda var
malüm sıkıntıları var ki 60 70 i geçmiyor. nedendir bunun cevabını vermek o kadar basit bişey değil.
sorunları problemleri sen halledebilir misin halledemez misin bilemez kimse. öyle ki bu forumda motoru en ince vidasına kadar söküp takan da var. ufacık bi vidayı sıkamayan adam da var.
-
11 Haziran 2015, 19:23
#8
Mağduriyetiniz için üzgünüz, sizi müşteri temsilcimize yönlendiriyorum dıııt-dıııt yapasım geldi. Abi forum denen yer teknik hizmet kuruluşu değil ki, senin benim gibi adamlar var. Neyse gereken cevaplar verilmiş zaten.
-
11 Haziran 2015, 19:36
#9
Mexico adlı üyeden alıntı
Abicim yanlış anlama ama sen ne çok biliyorsun ya?
Arkadaş bir insanın her konuda bilgisi olur mu? Her konu altında mesajını görmekten gına geldi. Hayır bir de her yorumda milleti küçümseyip, aşağılaman da cabası. O kadar profesyonel düşünemiyor değil mi kot pantolon giymeyi?
Önceden kara35'i görünce aklıma "Ziya" karakteri gelirdi, şimdi seni görünce o bile daha mantıklı gelmeye başladı.
Çok cevap verince laf atıyolar, bildiğimi de yazmayacam artık.
-
11 Haziran 2015, 19:44
#10
"acil" yazmamışsındır o yüzden cevap gelmemiştir, gerçi üyelik tarihin bugün ama.
-
11 Haziran 2015, 19:44
#11
Paslı yerlere wd40 sıkabilirsin ,çok para vermişsin çinli scooter e binilmez commuter ine binilir ama scooter i hiç çekilmiyor o fiyatlara cg alabilirdin 1200 1300e elden çıkartabilirsen sat motoru bence
-
11 Haziran 2015, 21:15
#12
Motorunun muhtemelen bir şeyi yok. Çinli 125-150cc scooterlar düzlükte 90-100km arası son sürate sahiptir. Kilometre göstergeleri %10-15 fazla gösterir ibrede 100'ün üstünü görebilirsin. 60-70'e kadar kolayca çıkar sonra yavaş yavaş hızlanır. Zaten bunlar şehir içi makine, diğer 125-150cc'lik motorlar da çok farklı değil:
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/144752-125cc-scooter-hizlanma-ve-son-surat.html
Biraz daha düzgün gitsin istiyorsan ön varyatör (17-20TL) ve kayışı (japon bando veya amerikan gates marka 15-20TL) değiştirtirsin. Bunlar aynı zincir gibi zamanla eskiyen ve değişmesi gereken parçalar.
Arka fren balatan ya bitti veya yüzeyi parladı. Fren balatası 5-7TL, arka fren disk ise balata spreyi sıkarak temizlersin o da sorunu çözebilir.
Motoruna rutin bakım yapmalı veya yaptırmalısın. Motor yağı ve şanzıman yağı değişimi, hava filtresi temizliği veya değişimi, karbüratörün benzin ayarı ve rölanti ayarı, gaz elciğinin boşluğunun alınması vs vs
Karbüratörü değiştirmeyi de düşünebilirsin 35-40TL'ye japon tipi(?) karbüratörler mevcut. Söktürüp temizletmeye kalksan aynı parayı isteyecekler.
Motorun için dokuyucu.com.tr'den en uygun fiyata parça tedarik edersin. Çinli motorların parçaları birbirine uyar. Telefonla da yardım alabilirsin.
Pası sökmek gayet kolay, gazyağı/benzin/mazot vb bir çözücü ile paslı kısımları silersen paslar gidecektir.
Motorunun sınırlarını bil ve bu sınırları zorlamadan kullan derim. Böylece keyif alırsın. Aksi takdirde hep canın sıkılır.
Lastikleri kaliteli bir çift lastikle değiştir (en azından sava marka tercihen michelin veya pirelli) göstergeyi de bantla kapat keyifle sür!
Dandik sert lastikler hem sürekli kayıyor hem de fark edilmeyen ufak patinaj ve kaymalardan ötürü hızlanmayı ve yavaşlamayı kötü etkiliyor. Yani kaliteli yumuşak hamurlu lastikle aynı motor daha iyi hızlanıyor ve daha iyi duruyor.
Son olarak her zaman daha iyi motorlar olacaktır, elindekiyle yetinmeyi bilmelisin. En az 10000km kullan o motoru, iyicene sıkıldıktan sonra satarsın.
-
12 Haziran 2015, 04:50
#13
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Çok cevap verince laf atıyolar, bildiğimi de yazmayacam artık.
bu mesajı bulamadım. nereye yazmışsa arkadaş gösterin kutlicam arkadaşı
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)