Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Vites Konusu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    02 Ocak 2014
    Motosikleti
    LİFAN LİON 125
    S.a arkadaşlar şimdik 2.vites son gaz gidince yakıtı etkilermi çok yakarmı normalmi yakar?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xmax250
    ne kadar hızlı gittigin degil ne kadar devirli kullandıgındır benzin sarfiyatını belirleyen sey... yani nekadar yuksek devir okadar cok benzin yakması demek...
    obarey bunu beğendi.

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı farfur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    S.a arkadaşlar şimdik 2.vites son gaz gidince yakıtı etkilermi çok yakarmı normalmi yakar?
    Düz yolda 2. vites son gaz gidiyosan motor aşırı devir yapacağından zarar görecektir. 4. veya 5. viteste çeyrek gazla yapabilirsin aynı hızı hem daha az benzin yakar hem de motor zarar görmez.

  4. #4
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Gaz kolunu ne kadar çevirirseniz o kadar yakıt harcarsınız, devirle alakalı bir durum yoktur. Yaptığınız devir sadece motorun ısınmasını ve aşınmasını, dolayısıyla motor ömrünü etkiler. Sadece kompresyonda devir artarken oluşan emme sebebiyle rölantiden çok az daha fazla yakıt harcarsınız(karbüratörlü için), enjeksiyonluda ise yakıt sıfır olur. Ne hızla gitmek istiyorsanız motor devrini de ona göre ayarlayıp(max bg alınan devirden daha yukarısı max hız hariç genelde mantıksızdır), uyuz uyuz gitme durumu hariç sürekli ona göre vites seçmek en mantıklı yakıt-motor ömrü-performans üçlüsünü verir.
    mozgur bunu beğendi.

  5. #5
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Ne kadar ekmek o kadar köfte.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    02 Ocak 2014
    Motosikleti
    LİFAN LİON 125
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gaz kolunu ne kadar çevirirseniz o kadar yakıt harcarsınız, devirle alakalı bir durum yoktur. Yaptığınız devir sadece motorun ısınmasını ve aşınmasını, dolayısıyla motor ömrünü etkiler. Sadece kompresyonda devir artarken oluşan emme sebebiyle rölantiden çok az daha fazla yakıt harcarsınız(karbüratörlü için), enjeksiyonluda ise yakıt sıfır olur. Ne hızla gitmek istiyorsanız motor devrini de ona göre ayarlayıp(max bg alınan devirden daha yukarısı max hız hariç genelde mantıksızdır), uyuz uyuz gitme durumu hariç sürekli ona göre vites seçmek en mantıklı yakıt-motor ömrü-performans üçlüsünü verir.
    yani yakıtı etkilemez motorun ömrünü etkiler dimi

  7. #7

    Üyelik
    04 Haziran 2004
    Motosikleti
    Mondial, M 150 Vulture
    Motosiklet kullanıcılarının motor teknolojisi konusunda cahil olması üzüntü verici.

  8. #8
    mozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR 150 / CRF 250 L
    Alıntı farfur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani yakıtı etkilemez motorun ömrünü etkiler dimi
    Etkiler. Dikkatli oku arkadaşın yazdığını.
    Cellat uyandı yatağında bir gece || "Tanrım" dedi "Bu ne zor bilmece :
    Öldürdükçe çoğalıyor adamlar || Ben tükenmekteyim öldürdükçe..."
    Ataol Behramoğlu

  9. #9
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    A.S.
    bassturbin, bkrsnmz ve İlker41 bunu beğendiler.

  10. #10
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Bir tanıdığım vardı aynı yolu daha hızlı gidince az yakacağını söylemişti önemli olan devirdir. Ne kadar çok bağırıyorsa, devir çevşriyorsa o kadar çok yakar motosiklet. 2 de dip gaz yerine 4 te yarım gaz daha az yaktırır. bu demek değil ki her viteste aynı devirde aynı yakar ama karışmış kafanızı daha da karıştırmayayım.
    2 de dip gaz gidip motosikletin ve benzinin canını almayın

  11. #11
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ne adamsınız yahu çok güldürdün beni )))))
    sey_47 bunu beğendi.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    02 Ocak 2014
    Motosikleti
    LİFAN LİON 125
    Güncel....

  13. #13
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Ne kadar çok gaz vermek o kadar çok yakıt tüketmek demek
    Yakıtı geçtim motoru sürekli öyle kullanirsan yakında motoru eline alırsın motor hararet yapar üstüne üstlük motoru aşındırırsın
    Amaç egzoz bağırtmak mı

  14. #14

    Üyelik
    24 Mart 2015
    motor gücü ve devri belirlidir. bi motor atıyorum 10 bin devir çevirir daha fazla çevirmez. motorun hızı arttığında motor daha hızlı dönmüyor. dişliler değişiyor. motor hızını torkunu şanzuman ile ayarlıyor. 1. viteste motor 5 bin devir çevirdiğinde 20 km hızla gidiyorsanız 4 cü viteste aynı yakıt sarfiyatı ile 70 km hızla gidersiniz. 70 km ile giderken motor 90 bin devirmi çeviriyor ? hayır. şanzuman dişleri değişiyor. örnek verirsek motorun şehir içinde100 kmde yaktığı yakıt ile
    şehir dışında 100 kmde yaktığı yakıt aynı olmamasının sebebi budur. şehir içi trafikte düşük viteste yavaş gidersiniz şehir dışı otobanda trafik olmadığı için aynı yakıt sarfiyatı ile 5 viteste hızlı gidersiniz.
    suyun akmasını sağlayan şey musluktur. musluğu ne kadar çok açarsanız o kadar çabuk biter su. benzinin akmasını sağlayan şey gaz koludur. gaz kolunu ne kadar açarsanız hortumun önündeki boşluk o kadar çok acılır. benzin daha çok gider motora ve daha çabuk biter.benzin motora ne kadar çok giderse o kadar çok ısı oluşur motor devri o kadar çok artar.
    mecbur kalmadıkça yüksek devir kullanmayın. yararı yok. hep zararı vardır. birazda araştırın okuyun

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    02 Ocak 2014
    Motosikleti
    LİFAN LİON 125
    Alıntı pcmnyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor gücü ve devri belirlidir. bi motor atıyorum 10 bin devir çevirir daha fazla çevirmez. motorun hızı arttığında motor daha hızlı dönmüyor. dişliler değişiyor. motor hızını torkunu şanzuman ile ayarlıyor. 1. viteste motor 5 bin devir çevirdiğinde 20 km hızla gidiyorsanız 4 cü viteste aynı yakıt sarfiyatı ile 70 km hızla gidersiniz. 70 km ile giderken motor 90 bin devirmi çeviriyor ? hayır. şanzuman dişleri değişiyor. örnek verirsek motorun şehir içinde100 kmde yaktığı yakıt ile
    şehir dışında 100 kmde yaktığı yakıt aynı olmamasının sebebi budur. şehir içi trafikte düşük viteste yavaş gidersiniz şehir dışı otobanda trafik olmadığı için aynı yakıt sarfiyatı ile 5 viteste hızlı gidersiniz.
    suyun akmasını sağlayan şey musluktur. musluğu ne kadar çok açarsanız o kadar çabuk biter su. benzinin akmasını sağlayan şey gaz koludur. gaz kolunu ne kadar açarsanız hortumun önündeki boşluk o kadar çok acılır. benzin daha çok gider motora ve daha çabuk biter.benzin motora ne kadar çok giderse o kadar çok ısı oluşur motor devri o kadar çok artar.
    mecbur kalmadıkça yüksek devir kullanmayın. yararı yok. hep zararı vardır. birazda araştırın okuyun
    Teşekkürler Güzel Açıklamışsın

  16. #16
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Yüksek devir = Aşırı enerji ihtiyacı - Aşırı sürtünme ve Isınma anlamına gelir, bu da Eşittir = Aşırı tahribat. Ne kadar yüksek devir ile giderseniz, o derece enerji tüketir, sürtünmeyi ve ısınmayı maksimum düzeye getirir, sonucunda tahribatı arttırırsınız. Siz sürücü olarak, ne kadar enerji harcayacağına, ne kadar ısınacağına ve tahrip olacağına yön verirsiniz. O da size, davranışınıza göre tepki verir. Zorlamazsanız sizden sıkılması uzun sürer, dakikada 16 tokat atarsanız, böyle aşkın ızdırabını deyip, en kısa sürede yüzüğü kafanıza atar.

    Yakıt sarfiyatı gaz kolu ile doğru orantılıdır. Ne kadar açarsanız o kadar artar. Bu da eşittir yüksek devir, yüksek hız anlamına gelir. Burada insanların kafası karışıyor şu şekilde ifade edebiliriz.

    Gaz kolunun hareket alanını % olarak tanımlayalım. ve motosikletimizin 10.000 devir olduğunu düşünelim. Gazı %10 açtığınızda 1.000 devir çevirirsiniz , %100 açtığınızda ise 10.000 devir çevirirsiniz. Gazı %50 konumunda sabitlediğinizi düşünürsek, her bir üst viteste hızınız artar ama devriniz sabit kalır. Bu durumda her bir üst viteste yakıt sarfiyatınız da artar. Kafa karıştıran nokta ise matematiğin;
    Hızı baz alıp devir ile örtüştürülmeye çalışılmasından kaynaklanır. Bu yanlıştır. Gaz kolunu sabitlemek yerine hızı sabitleyerek matematik yaparsanız kafanız karışır. Ve dersiniz ki 3. viteste 90 ile gitmek 4. viteste 90 ile gitmenin yanında daha çok yakıyor. Bu doğrudur ama 90 ile gitmeye çalıştığınızda her viteste gaz kolunuzun hareket ettiği aralığı değiştirmiş olursunuz. Çünkü 4. viteste 90 ile gitmek için gazı %25 açarken 3. viteste 90 ile gitmek için gazı %40 açmak zorundasınızdır. Bu durumda hareket eden gaz kolu olduğu için son sözü o söyler. Ve gazı ne kadar açarsanız motosikletiniz o kadar çok yakar, yaktığı için bağırır, bağırdığı için çabuk biter. Umarım açıklayıcı olmuştur, yazım hataları affınıza.
    MotoGlock, telike ve mubumu bunu beğendiler.

  17. #17
    MotoGlock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2015
    Motosikleti
    YZF-R25 2015'
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüksek devir = Aşırı enerji ihtiyacı - Aşırı sürtünme ve Isınma anlamına gelir, bu da Eşittir = Aşırı tahribat. Ne kadar yüksek devir ile giderseniz, o derece enerji tüketir, sürtünmeyi ve ısınmayı maksimum düzeye getirir, sonucunda tahribatı arttırırsınız. Siz sürücü olarak, ne kadar enerji harcayacağına, ne kadar ısınacağına ve tahrip olacağına yön verirsiniz. O da size, davranışınıza göre tepki verir. Zorlamazsanız sizden sıkılması uzun sürer, dakikada 16 tokat atarsanız, böyle aşkın ızdırabını deyip, en kısa sürede yüzüğü kafanıza atar.

    Yakıt sarfiyatı gaz kolu ile doğru orantılıdır. Ne kadar açarsanız o kadar artar. Bu da eşittir yüksek devir, yüksek hız anlamına gelir. Burada insanların kafası karışıyor şu şekilde ifade edebiliriz.

    Gaz kolunun hareket alanını % olarak tanımlayalım. ve motosikletimizin 10.000 devir olduğunu düşünelim. Gazı %10 açtığınızda 1.000 devir çevirirsiniz , %100 açtığınızda ise 10.000 devir çevirirsiniz. Gazı %50 konumunda sabitlediğinizi düşünürsek, her bir üst viteste hızınız artar ama devriniz sabit kalır. Bu durumda her bir üst viteste yakıt sarfiyatınız da artar. Kafa karıştıran nokta ise matematiğin;
    Hızı baz alıp devir ile örtüştürülmeye çalışılmasından kaynaklanır. Bu yanlıştır. Gaz kolunu sabitlemek yerine hızı sabitleyerek matematik yaparsanız kafanız karışır. Ve dersiniz ki 3. viteste 90 ile gitmek 4. viteste 90 ile gitmenin yanında daha çok yakıyor. Bu doğrudur ama 90 ile gitmeye çalıştığınızda her viteste gaz kolunuzun hareket ettiği aralığı değiştirmiş olursunuz. Çünkü 4. viteste 90 ile gitmek için gazı %25 açarken 3. viteste 90 ile gitmek için gazı %40 açmak zorundasınızdır. Bu durumda hareket eden gaz kolu olduğu için son sözü o söyler. Ve gazı ne kadar açarsanız motosikletiniz o kadar çok yakar, yaktığı için bağırır, bağırdığı için çabuk biter. Umarım açıklayıcı olmuştur, yazım hataları affınıza.

    Ancak bu kadar iyi anlatılabilinirdi. Çok açıklayıcı olmuş
    Kontrol edebildiğin güç güldürür, edemediğin öldürür.

  18. #18
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    benim anlamadığım bişey var neden? neden 2. vites dipgaz? ne biliyim dip gaz gideceksen 3 te git 4 te git 5 te git varsa 6 da git.

  19. #19
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Vitesli bisiklet gibi ; 1. Vitestesin -21 vites oldugunu düşün- hızlı gitmek istiyorsun çok fazla enerji harcar ve yorulursun ama 18 e at mesela daha az pedal çevirip daha hızlı olabilirsin.

  20. #20
    obarey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2015 Honda CBR 250R (10k), 2015 Yamaha R25
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gaz kolunu ne kadar çevirirseniz o kadar yakıt harcarsınız, devirle alakalı bir durum yoktur. Yaptığınız devir sadece motorun ısınmasını ve aşınmasını, dolayısıyla motor ömrünü etkiler. Sadece kompresyonda devir artarken oluşan emme sebebiyle rölantiden çok az daha fazla yakıt harcarsınız(karbüratörlü için), enjeksiyonluda ise yakıt sıfır olur. Ne hızla gitmek istiyorsanız motor devrini de ona göre ayarlayıp(max bg alınan devirden daha yukarısı max hız hariç genelde mantıksızdır), uyuz uyuz gitme durumu hariç sürekli ona göre vites seçmek en mantıklı yakıt-motor ömrü-performans üçlüsünü verir.
    Devirin alakası yoktur mu?


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)