S.a arkadaşlar şimdik 2.vites son gaz gidince yakıtı etkilermi çok yakarmı normalmi yakar?
S.a arkadaşlar şimdik 2.vites son gaz gidince yakıtı etkilermi çok yakarmı normalmi yakar?
ne kadar hızlı gittigin degil ne kadar devirli kullandıgındır benzin sarfiyatını belirleyen sey... yani nekadar yuksek devir okadar cok benzin yakması demek...
Gaz kolunu ne kadar çevirirseniz o kadar yakıt harcarsınız, devirle alakalı bir durum yoktur. Yaptığınız devir sadece motorun ısınmasını ve aşınmasını, dolayısıyla motor ömrünü etkiler. Sadece kompresyonda devir artarken oluşan emme sebebiyle rölantiden çok az daha fazla yakıt harcarsınız(karbüratörlü için), enjeksiyonluda ise yakıt sıfır olur. Ne hızla gitmek istiyorsanız motor devrini de ona göre ayarlayıp(max bg alınan devirden daha yukarısı max hız hariç genelde mantıksızdır), uyuz uyuz gitme durumu hariç sürekli ona göre vites seçmek en mantıklı yakıt-motor ömrü-performans üçlüsünü verir.
Motosiklet kullanıcılarının motor teknolojisi konusunda cahil olması üzüntü verici.
Bir tanıdığım vardı aynı yolu daha hızlı gidince az yakacağını söylemişti önemli olan devirdir. Ne kadar çok bağırıyorsa, devir çevşriyorsa o kadar çok yakar motosiklet. 2 de dip gaz yerine 4 te yarım gaz daha az yaktırır. bu demek değil ki her viteste aynı devirde aynı yakar ama karışmış kafanızı daha da karıştırmayayım.
2 de dip gaz gidip motosikletin ve benzinin canını almayın
Güncel....
Ne kadar çok gaz vermek o kadar çok yakıt tüketmek demek
Yakıtı geçtim motoru sürekli öyle kullanirsan yakında motoru eline alırsın motor hararet yapar üstüne üstlük motoru aşındırırsın
Amaç egzoz bağırtmak mı
motor gücü ve devri belirlidir. bi motor atıyorum 10 bin devir çevirir daha fazla çevirmez. motorun hızı arttığında motor daha hızlı dönmüyor. dişliler değişiyor. motor hızını torkunu şanzuman ile ayarlıyor. 1. viteste motor 5 bin devir çevirdiğinde 20 km hızla gidiyorsanız 4 cü viteste aynı yakıt sarfiyatı ile 70 km hızla gidersiniz. 70 km ile giderken motor 90 bin devirmi çeviriyor ? hayır. şanzuman dişleri değişiyor. örnek verirsek motorun şehir içinde100 kmde yaktığı yakıt ile
şehir dışında 100 kmde yaktığı yakıt aynı olmamasının sebebi budur. şehir içi trafikte düşük viteste yavaş gidersiniz şehir dışı otobanda trafik olmadığı için aynı yakıt sarfiyatı ile 5 viteste hızlı gidersiniz.
suyun akmasını sağlayan şey musluktur. musluğu ne kadar çok açarsanız o kadar çabuk biter su. benzinin akmasını sağlayan şey gaz koludur. gaz kolunu ne kadar açarsanız hortumun önündeki boşluk o kadar çok acılır. benzin daha çok gider motora ve daha çabuk biter.benzin motora ne kadar çok giderse o kadar çok ısı oluşur motor devri o kadar çok artar.
mecbur kalmadıkça yüksek devir kullanmayın. yararı yok. hep zararı vardır. birazda araştırın okuyun
Yüksek devir = Aşırı enerji ihtiyacı - Aşırı sürtünme ve Isınma anlamına gelir, bu da Eşittir = Aşırı tahribat. Ne kadar yüksek devir ile giderseniz, o derece enerji tüketir, sürtünmeyi ve ısınmayı maksimum düzeye getirir, sonucunda tahribatı arttırırsınız. Siz sürücü olarak, ne kadar enerji harcayacağına, ne kadar ısınacağına ve tahrip olacağına yön verirsiniz. O da size, davranışınıza göre tepki verir. Zorlamazsanız sizden sıkılması uzun sürer, dakikada 16 tokat atarsanız, böyle aşkın ızdırabını deyip, en kısa sürede yüzüğü kafanıza atar.
Yakıt sarfiyatı gaz kolu ile doğru orantılıdır. Ne kadar açarsanız o kadar artar. Bu da eşittir yüksek devir, yüksek hız anlamına gelir. Burada insanların kafası karışıyor şu şekilde ifade edebiliriz.
Gaz kolunun hareket alanını % olarak tanımlayalım. ve motosikletimizin 10.000 devir olduğunu düşünelim. Gazı %10 açtığınızda 1.000 devir çevirirsiniz , %100 açtığınızda ise 10.000 devir çevirirsiniz. Gazı %50 konumunda sabitlediğinizi düşünürsek, her bir üst viteste hızınız artar ama devriniz sabit kalır. Bu durumda her bir üst viteste yakıt sarfiyatınız da artar. Kafa karıştıran nokta ise matematiğin;
Hızı baz alıp devir ile örtüştürülmeye çalışılmasından kaynaklanır. Bu yanlıştır. Gaz kolunu sabitlemek yerine hızı sabitleyerek matematik yaparsanız kafanız karışır. Ve dersiniz ki 3. viteste 90 ile gitmek 4. viteste 90 ile gitmenin yanında daha çok yakıyor. Bu doğrudur ama 90 ile gitmeye çalıştığınızda her viteste gaz kolunuzun hareket ettiği aralığı değiştirmiş olursunuz. Çünkü 4. viteste 90 ile gitmek için gazı %25 açarken 3. viteste 90 ile gitmek için gazı %40 açmak zorundasınızdır. Bu durumda hareket eden gaz kolu olduğu için son sözü o söyler. Ve gazı ne kadar açarsanız motosikletiniz o kadar çok yakar, yaktığı için bağırır, bağırdığı için çabuk biter. Umarım açıklayıcı olmuştur, yazım hataları affınıza.
benim anlamadığım bişey var neden? neden 2. vites dipgaz? ne biliyim dip gaz gideceksen 3 te git 4 te git 5 te git varsa 6 da git.
Vitesli bisiklet gibi ; 1. Vitestesin -21 vites oldugunu düşün- hızlı gitmek istiyorsun çok fazla enerji harcar ve yorulursun ama 18 e at mesela daha az pedal çevirip daha hızlı olabilirsin.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)