Hızlı bir motor değil netice de. kaskım var, bunun için başka koruma ekipmanlarına lüzum var mıdır ki acaba?
Hızlı bir motor değil netice de. kaskım var, bunun için başka koruma ekipmanlarına lüzum var mıdır ki acaba?
Motosiklet montu, dizlik ve eldiveniniz de olursa daha güvende olabilirsiniz. Hızlı bir motorunuz yok ama size başka hızlı araçlar çarparsa biraz daha güvende olmak için.
Bisiklete bile binseniz önce kask sonra eldiven. Mont 3. sırada benim için. Bunlar hacim ve tarz fark etmeksizin tüm motorlar için zaruri. Dizlik veya diz koruması olan günlük bir pantolon işinizi görebilir. Rider Denim'i internette aratabilirsiniz.
CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km
Geçen hafta Van'da neredeyse ayakları ile motosikleti iten sürücünün beyni patladı. Demekki neymiş, motor gitmese de kolayca ölünebiliyor muş. Ama siz hızı baz almaya devam edebilirsiniz. 50 km sürat ile giderken, karşıdan 90 km sürat ile gelen bir araba ile motosikletin kazasında ortaya çıkacak olan çarpışma hızının 140 km / H olduğunu söylemeye gerek var mı? Sanırım var ki yazıyoruz. Biraz daha bilinçli olun. Şaka değil bu iş. Ölürsünüz allah esirgesin..
Kardeşim 50 km den hızlı giden bir aracın varsa bütün korumaları giyeceksin.Bunların önem sırası kişiden kişiye göre değişir bana göre 1. sırada Kask ,2. Eldiven ,3. Mont ,4. Dizlik ve Bot.Ürünler daha da arttırılabilir bana göre bunlar minimum malzemeler bütçeye göre bunlar dizilir ve kafa bir derece rahat olur Allah korusun bileğiniz yada diziniz kırılır ise bir daha eski performansına dönmesi çok zor.
Sen hic 30 km ile dusup yerde surundunmu.dusmedigin icin boyle bi soru sorabiliyosun.fazla hiz yapmiyor dedigin 50 cc bile 50 kmnin ustune cikabiliyor. Dururken dussen bile olayin ciddiyetini kavramana yeter. Sakasi yok o isin.Baska araclarin sana carpma ihtimalinden bahsetmiyorum.
Tamam sinir falan yok, biz sakiniz
Tam bu işin hızla alakası yok diyecektim ki yazmışlar
Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar
"50 cc scooter için hangi korumalıklar lazım?"
1600cc için ne lazımsa 50cc içinde o lazım.
Kask, mont, eldiven, korumalı pantalon, çizme.
Aslında çok gerekli olan 2 şey daha var , sırtlık ve boyunluk.Ama malesef bu 2 ürün çok yaygın değil.
Bak yine bir abilik yapayım diğer konuda bana kızmışsın yazdıklarıma, güzel kardeşim şu mantığı bir değiştir, gereken hassasiyeti hala göstermiyorsun, 50 cc ile 500 cc çok bir farkı yok, 15 km hızla kaza yaparsın yıllarca komada kalıp altına ördek verirler adamın, onun için ZZR 1400 ün varmış gibi ekipmanlarını düz bana da kızma
Karşındaki bi kadın oldugu için ördek muhabbetinden pek anlayacagını sanmıyorum.
Kaldı ki anlamış olsa bile bi kadına yapılacak bi yakıştırma değil o.
Dolayısıyla bel altı söylemlerimizi fabrika ayarlarına döndürürsek iyi olur.
Konuyla ilgili olarak ;
Motosiklette ölüm riski 30 kmh hızdan sonra başlar.
Ekipmanlar için kaskınız zaten var, mont, pantolon, eldiven gibi ekipmanları denemeden almasanız iyi olur, dizliği :
www.feyizoglu.com.tr
www.motomaxonlineshop.com/
www.motosikletim.com.tr adreslerine bakabilirsiniz. Mümkünse yani bütçeniz uygunsa mafsallı dizlik tavsiye ederim. Güvenli sürüşler dilerim.
Türkiye'de motosikletle kaza yapmak için motosikleti sürüyor olmaya gerek yok.
Motosiklet üzerinde yol kenarında bekleme yaparken bile trafik kazası geçirebilirsiniz.
Bu yüzden kask, deri mont, deri eldiven (bileklikli), motosiklet botu ve motosiklet pantolonu olmadan kesinlikle trafiğe çıkmayın ve bu ekipmanları her koşulda giyin.
4 Şubat'ta motosikletle trafik kazası geçirdim. Söylediklerine göre havada 70 metre kadar uçmuşum. Uçmak çok kısa geldi bana, havada 1 takla attığımı hatırlıyorum sadece. Ama yere düşüş ve sürüklenme için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.
Deri montum olmasa düşme anında tüm kaburgalarım kırılabilir ve sürüklenmeden dolayı vücudumun üst kısmında aşırı yaralanma olabilirdi. Deri montu hala saklıyorum ibret olması açısından. Eldivenler bilek korumalı olmasa yine düşme anında en az bir bileğim kırılabilirdi. Ama belden yukarı hiçbir şey olmadı.
Motosiklet pantolonum ve motosiklet botum yoktu. Kazada ayağım kırıldı ve özellikle sağ bacağım ve dizimde sürtünmeden kaynaklı yaralanmalar oluştu. Ayağın kırılması darbe ve bükülmeden dolayı, derimin soyulması da sürüklenmeden dolayı gerçekleşti.
26 Mart'tan beri koltuk değnekleri olmadan yürüyebiliyorum ancak sağ dizimi hala tam olarak bükemiyorum. Sağ diz ile ayak arasındaki yaralar da hala geçmedi. Sanırım Eylül veya Ekim ayı gibi tam olarak iyileşebileceğim.
Motosiklete tekrar başladığımda tüm ekipmanlarımı temin etmeden motosiklet almayacağım.
Kazadan önce, temin ettiğim ekipmanları kullanan bir profile sahiptim. Yani kask, mont, eldiven olmadan kesinlikle motosiklet üzerine oturmazdım bile. Ama şimdi tüm ekipmanları temin etmeden motosikletin üzerine çıkmam diyorum. Herkesi de uyarıyorum. Aman dikkat.
Yeni değil bu yalnızlık . . .
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)