Scooter'da frene basarken avucunun içinde gazında hareket ederek devreye girmesi?
Reklamlar
-
10 Haziran 2015, 17:30
#41
Ceyda hanım U dönüşlerde evrensel bir kural var, mutlaka pratik yapın,
1. yavaşla
2. kafanı omuz üzerinden bakabileceğin en son noktaya kadar geri çevir.
3. kolları kır ve serbest bırak, örneğin sola dönüşte sol omzun hafif aşağıda olsun
4. dönüşünü yap ve hafif gaz ver.
5. Devrileceğim diye korkma tekniğe güven.
Reklamlar
-
11 Haziran 2015, 08:45
#42
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
Ceyda hanım U dönüşlerde evrensel bir kural var, mutlaka pratik yapın,
1. yavaşla
2. kafanı omuz üzerinden bakabileceğin en son noktaya kadar geri çevir.
3. kolları kır ve serbest bırak, örneğin sola dönüşte sol omzun hafif aşağıda olsun
4. dönüşünü yap ve hafif gaz ver.
5. Devrileceğim diye korkma tekniğe güven.
Nasıl yani sol kası gevşetme kısmını anladım ama gidonu kaslarımı sıkarak sabit şekilde tutmayayım mı? sabit tutmayı denediğimde motor daha kolay dönüş yapıyordu :s gevşek tuttuğumda ise devrilecek gibi oluyordum.
-
11 Haziran 2015, 09:03
#43
ceydamer adlı üyeden alıntı
Nasıl yani sol kası gevşetme kısmını anladım ama gidonu kaslarımı sıkarak sabit şekilde tutmayayım mı? sabit tutmayı denediğimde motor daha kolay dönüş yapıyordu :s gevşek tuttuğumda ise devrilecek gibi oluyordum.
Gevşek değil rahat tutun, motorda oturuş pozisyonu ve bunun gibi eğitici bir sürü AEA videosu var izlerseniz anlarsınız. Görsel olarak anlamak daha kolay olur.
-
11 Haziran 2015, 10:01
#44
-
11 Haziran 2015, 10:07
#45
bende sürücü kursunda aldığım ilk derslerde bu sorunu yaşamıştım..
Sorun gidonu tutuşunuz ile alakalı... muhtemelen olması gerekenden daha dik bir açıyla gidonu tutuyor elleriniz.. bundan ötürü hızlıca parmaklarınızı açıp maneti kavrayamıyor, elinizi döndürerek yakalıyor bu sırada da gazı açıyorsunuz...
Tutuşunuzu biraz daha yatay, normal, düz bir şekilde getirebilirseniz sorununuz azalacaktır.
Pek uzman değilim motor konusunda ama yaşadığım bir sorun olduğundan paylaşmak istedim.
-
11 Haziran 2015, 13:07
#46
YouSuffer adlı üyeden alıntı
Gevşek değil rahat tutun, motorda oturuş pozisyonu ve bunun gibi eğitici bir sürü AEA videosu var izlerseniz anlarsınız. Görsel olarak anlamak daha kolay olur.
İş yerimde videolu serverlar engelli, eve gidince de yemek, temizlik, dinlenmek, e biraz gezmek filan filan pek zamanım kalmıyor :( ama fırsat olunca tüm videoları izlemeye kararlıyım
-
11 Haziran 2015, 15:57
#47
Fiddle'da dört parmak, Tracer'da iki parmak kullanıyorum ön freni. Zaten Fiddle iki parmakla durmuyor
-
23 Haziran 2015, 06:37
#48
Kimse yazmamış ama bu tip basit problemlerde (öndeki aracın ani fren yapması gibi) kazayı oluşturan temel sebep panik yapmak ve olağanca kuvvetle fren yapmak. Ben de bu şekilde düştüm, bu yanlış bir karar.
Kullandığımız araç iki tekerlekli ve fizik kurallarına göre ivmelenmiş bir cismin aniden durmasının yarattığı bir ters kuvvet var. Basitçe: siz 50 KM hızla giderken iki frene birden bastığınızda (yahut kombine fren olan bir sistemde) iki tekerleğin de dönüşü bitiyor. Bu durumda motorun hakimiyeti sizden çıkıyor ve düşüyorsunuz. Zaten ABS de biraz bunu kontrol etmek için yapılmış bir sistem (ki motosiklette olumsuz yönleri olduğunu iddia edenler de var) ve kontrollu frenle motorun dengeli ve optimum mesafede durmasını sağlıyor. Oysa ön frenin aniden devreye girmesi yüksek hızlarda takla atmanıza bile sebep olabilir.
Nacizane tavsiyem takip mesafesini koruyarak motora ideal durma alanını yaratmanız. Ayrıca kaliteli ve yeni lastikler kullanmanız. Zira kanalları olmayan ya da yok olmuş, erimiş lastikler ufak frenlerde bile motoru kaydıracaktır. Aynı şekilde kaliteli bir eldiven de bu tip ufak düşüşlerde yaşanacak yaralanmaları önleyecektir.
-
23 Haziran 2015, 08:58
#49
Olay şudur:
Freni parmaklarınla çekmiyorsun bileğinle çekiyorsun. Bileğini bükmeden çekmen lazım. Yani istemsiz gaz elciği altında kalan baş parmağından da destek alıyorsun bu da gazı çeviriyor. Sadece parmaklarını güçlendirip parmaklarınla fren yapman lazım.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)