Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Scooter'da frene basarken avucunun içinde gazında hareket ederek devreye girmesi?

    REKLAM ALANI
  1. #41
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Ceyda hanım U dönüşlerde evrensel bir kural var, mutlaka pratik yapın,

    1. yavaşla
    2. kafanı omuz üzerinden bakabileceğin en son noktaya kadar geri çevir.
    3. kolları kır ve serbest bırak, örneğin sola dönüşte sol omzun hafif aşağıda olsun
    4. dönüşünü yap ve hafif gaz ver.
    5. Devrileceğim diye korkma tekniğe güven.
    ceydamer bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ceyda hanım U dönüşlerde evrensel bir kural var, mutlaka pratik yapın,

    1. yavaşla
    2. kafanı omuz üzerinden bakabileceğin en son noktaya kadar geri çevir.
    3. kolları kır ve serbest bırak, örneğin sola dönüşte sol omzun hafif aşağıda olsun
    4. dönüşünü yap ve hafif gaz ver.
    5. Devrileceğim diye korkma tekniğe güven.
    Nasıl yani sol kası gevşetme kısmını anladım ama gidonu kaslarımı sıkarak sabit şekilde tutmayayım mı? sabit tutmayı denediğimde motor daha kolay dönüş yapıyordu :s gevşek tuttuğumda ise devrilecek gibi oluyordum.

  3. #43
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N
    Alıntı ceydamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nasıl yani sol kası gevşetme kısmını anladım ama gidonu kaslarımı sıkarak sabit şekilde tutmayayım mı? sabit tutmayı denediğimde motor daha kolay dönüş yapıyordu :s gevşek tuttuğumda ise devrilecek gibi oluyordum.
    Gevşek değil rahat tutun, motorda oturuş pozisyonu ve bunun gibi eğitici bir sürü AEA videosu var izlerseniz anlarsınız. Görsel olarak anlamak daha kolay olur.

  4. #44
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    noob bunu beğendi.

  5. #45
    atoprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 350 ST
    bende sürücü kursunda aldığım ilk derslerde bu sorunu yaşamıştım..

    Sorun gidonu tutuşunuz ile alakalı... muhtemelen olması gerekenden daha dik bir açıyla gidonu tutuyor elleriniz.. bundan ötürü hızlıca parmaklarınızı açıp maneti kavrayamıyor, elinizi döndürerek yakalıyor bu sırada da gazı açıyorsunuz...

    Tutuşunuzu biraz daha yatay, normal, düz bir şekilde getirebilirseniz sorununuz azalacaktır.
    Pek uzman değilim motor konusunda ama yaşadığım bir sorun olduğundan paylaşmak istedim.
    ceydamer bunu beğendi.

  6. #46
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Alıntı YouSuffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gevşek değil rahat tutun, motorda oturuş pozisyonu ve bunun gibi eğitici bir sürü AEA videosu var izlerseniz anlarsınız. Görsel olarak anlamak daha kolay olur.
    İş yerimde videolu serverlar engelli, eve gidince de yemek, temizlik, dinlenmek, e biraz gezmek filan filan pek zamanım kalmıyor :( ama fırsat olunca tüm videoları izlemeye kararlıyım

  7. #47

    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT 09 Tracer, SYM Fiddle II
    Fiddle'da dört parmak, Tracer'da iki parmak kullanıyorum ön freni. Zaten Fiddle iki parmakla durmuyor
    ceydamer bunu beğendi.

  8. #48

    Üyelik
    21 Haziran 2015
    Kimse yazmamış ama bu tip basit problemlerde (öndeki aracın ani fren yapması gibi) kazayı oluşturan temel sebep panik yapmak ve olağanca kuvvetle fren yapmak. Ben de bu şekilde düştüm, bu yanlış bir karar.

    Kullandığımız araç iki tekerlekli ve fizik kurallarına göre ivmelenmiş bir cismin aniden durmasının yarattığı bir ters kuvvet var. Basitçe: siz 50 KM hızla giderken iki frene birden bastığınızda (yahut kombine fren olan bir sistemde) iki tekerleğin de dönüşü bitiyor. Bu durumda motorun hakimiyeti sizden çıkıyor ve düşüyorsunuz. Zaten ABS de biraz bunu kontrol etmek için yapılmış bir sistem (ki motosiklette olumsuz yönleri olduğunu iddia edenler de var) ve kontrollu frenle motorun dengeli ve optimum mesafede durmasını sağlıyor. Oysa ön frenin aniden devreye girmesi yüksek hızlarda takla atmanıza bile sebep olabilir.

    Nacizane tavsiyem takip mesafesini koruyarak motora ideal durma alanını yaratmanız. Ayrıca kaliteli ve yeni lastikler kullanmanız. Zira kanalları olmayan ya da yok olmuş, erimiş lastikler ufak frenlerde bile motoru kaydıracaktır. Aynı şekilde kaliteli bir eldiven de bu tip ufak düşüşlerde yaşanacak yaralanmaları önleyecektir.

  9. #49
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Olay şudur:
    Freni parmaklarınla çekmiyorsun bileğinle çekiyorsun. Bileğini bükmeden çekmen lazım. Yani istemsiz gaz elciği altında kalan baş parmağından da destek alıyorsun bu da gazı çeviriyor. Sadece parmaklarını güçlendirip parmaklarınla fren yapman lazım.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)