Şunun güzelliğine bakın ilk buna hasta olmuştum ama geçen yıl Türkiye pazarından çektiler kimsede de görmemiştim pek satmamış olsa gerek
Şunun güzelliğine bakın ilk buna hasta olmuştum ama geçen yıl Türkiye pazarından çektiler kimsede de görmemiştim pek satmamış olsa gerek
bu anlattıklarınız bana zaten bir servisin yapması gereken şeyler gibi geldi. Yine de genel yaklaşım düşünülünce sizle ilgilenmeleri hoş.
Senelerce Kawasaki'ye laf edildi, burnundan kıl aldırmıyorlar diye. Bu sene fuara katıldılar, euro dolar karşısında avantajlı konumda olunca da satışlar arttı. Suzuki peki bir şey yapıyor mu? Inazumayı saymazsak doğru düzgün satılan tek modelleri V-stromdu sanırım. O da gerçi reşat altını gibi durdukça değerleniyor Bence Suzuki biraz gixxer mentalitesini bu ülkede yaymalı
Bu arada Türkiyede servis ve yedek parça bulunabilirlik konularını konuşurken baz alınması gereken iki firma vardır; BMW ve Honda. Tamam diğerleri bu kadar ürün satmıyor ama kimse de aracının haftalarca yedek parça yüzünden yatmasını istemez. Diğer firmalar hizmet konusunda bu iki firmaya yaklaştığı sürece sıkıntı olacağını düşünmüyorum.
Not: Kötü tecrübeler her firmada yaşanıyor. Genel bir durumdan bahsediyorum sadece. Yoksa Honda'da da aylarca yatan motor biliyorum
Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
https://www.facebook.com/BoutiqueMoto
O işin çözümü basit. Racing motosikletin plakasız gezmesi apaçilik değil, algı bu yönde olsa da olayın iç yüzü bu şekilde değil. Hele ki Istanbul'da her yer kamera. E5 hız limiti 70 km, tünel hız limiti 70 km, sadece otoban 120. Siz altınızda 130 - 180 beygir bir motosiklet ile 70 km/h ile kullanma şansınız inanın bana yok. Bunu hayvanlıktan söylemiyorum,beni bilen bilir, motosikleti nasıl kullandığımı, asla abana abana gitmem, ama 3-5 bin devirde 3.vitesiniz en kötü 90 km/h.. Ne yapacaksınız başka? Şansınız yok ki ? Geçen ay Tünelde 71 km / h ile 379 TL para cezası yedim araba ile. 190 metrelik tünel girişine 50 km/h limit koymuslar. Şahsen ben bu kadar kolay para kazanamıyorum. Scooter'da plakayı saklamıyoruz, ama racing'de işler değişiyor malesef.
Aslında kendi üzerime alındığım için yazmadım, genel kanı olarak yazdım. Sonuçta plakayı saklayıp geziyoruz, bunu inkar edecek değiliz. Ama plakayı kuryecilerin yaptığı gibi köprüden geçmek / emniyet şeridinde kameraya yakalanmamak için saklamiyoruz, burada ince bir çizgi var. Tamamen hız limitleri yüzünden saklanıyor o plakalar.
Suzuki niye tutmuyor demek yanlış niye az diyebiliriz.
Ürün getirmiyor. Hiç cross motor yok mesela. Getirsin drz 400 leri 200 leri sıraya girelim.
Bir de suzuki yemılıge biraz uzak. Ürünlerini çok az yeniliyor. 12 yıl aynı ürün insanlar sıkılıyor.
Bu sene acaba yeni vstrom gelir mi dedik 1000 lik olanı yenılenınce ama ne mümkün ucuna gaga takip kakalamaya devam. O paraya neden trıumph almayayım neden yeni kle almayayım da vstrom alayım cevap yok.
Vanvan diye muhteşem bir motor var. Yıllardır benim avatarımdır. Daha bu sene getirmeyi akıl ettiler ama ben o cc yi çoktan geçtim. Belki ilerde ikinci el ikinci motor olarak düşünürüm o kadar.
Chopper olayına gelelim. Kardeşim getirsene küçük chopperları alsın gençler kazansın suzuki. Yok illa 1800 cc lik makinayı getirip dayıyorlar.
Kendilerini bi Check etsinler. Boylr olmaz aga. Millet çeşit istiyor. Çeşidin olursa ce showroomda makina olursa 3 e 5 e bakmaz satılır onlar kesin.
Ben sıfır motor ararken suzukiyi direk elemiştim çünkü bana çok çirkin gözükmüştü. CBF 1000 de karar kıldım. Biz Türk motorcusu tipe çok önem veririz. Servisi beş para etmez Kawa bile sırf güzel diye satılır.
Bu ülkede suzukinin diğer japonların 1 tık gerisinde kalmasının tek sebebi var. Ne motor kalitesi ne maddi açıdan nede servis açısından. Bizim ülkemizde markacılığın olması suzukinin geride kalmasını sağlıyor. Milletin Hondacılığı Yamahacılığı bitmiyorki suzukiye sıra gelsin. Bugün gidin motorsiklete hiç binmemiş birine sorun "Honda çok güzel motorsiklet yapıyor" der ve alırkende önce honda alır. Dışarda gidin bakın R6 kullanan 600RR kullananların çoğu 2.3 senelik motorculardır. Bu yüzdende piyasada onlarca patlak honda ve yamaha var. Suzuki kalitesinden kimsenin haberi yok bırakında olmasın o ayrıcalık bize kalsın
Suzuki bandit ve hayabusa dışında sükse yapan bir model üretemedi maalesef.
Bu modelleri de iyi sattı ve satıyor.
Fakat konu yarış motosikleti olunca iş değişiyor.
GSXR serisi Avrupa'da da satmıyor.
Bunun bir çok sebebi var tabi ama başlıca sebeplerinden bir tanesi en çok ilgi çeken iki yarışta yani Moto gp ve wsbk da uzun yıllardır olmaması ve ya olduğu kategorilerde başarılı olamaması.
24 h lemans boldor gibi yarışlarda ise oldukça başarılı bir grafik çiziyor.
Bir diğer neden ise sanırım tipten kaybediyor. Aslında çok tipsiz değil ama diğer rakiplerle yan yana geldiğinde en az ilgi çeken motosiklet oluveriyor.
Hem Türkiye, hem de dünya piyasasında sükse yapabilmesi için radikal bir atılım yapması şart.
Inazuma, Intruder, V-Strom ? Ben yollarda çok görüyorum. Ha bi de Bağdat Caddesi'nde Hayabusa ile kahve içmeye gidenlerin Hayabusa'ları çok. En çok bu 4 modeli gözüme çarpıyor.
Az satmasının sebeplerini ise "brand-whore" akımına kapılan, çok düşünmeyen Honda'cılar, Suzuki'nin iyi reklam yapamaması ve Türkiye'de güçsüz PR ile piyasaya çıkmaları, frenlemedeki eksikliğinin (evet bu diğer ikisi kadar etkili bir sebep değil : ) ) sonuçları olarak görüyorum.
2013 ve 2014 satışlarına bakarsanız esas Kawasaki patlamış durumda. 2013'te 468, 2014'te 484 adet satmış. Suzuki ise 2013'te 803, 2014'te ise 893 adet satmış. Bence üzücü bir durum.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
Ben de olaya başka bir açıdan bakayım. Millet keriz değil sonuçta, tabiki de herkes elindeki avucundakini tarta tarta alışverişini yapıyor. Eğer x markası daha iyi satıyorsa, demek ki daha avantajlı yonleri var. Burada asıl soru bizim milletin gıcığı nedir değil de bu suzuki distribütörünün gıcığı nedir de bizim memlekette adam gibi iş yapmıyor olmalıdır diye düşünüyorum.
O tiple gsxr olmamış.
Tipi yenilemesine ihtiyaç var
motosikletin tipi zevk meselesi ama gsxr dan daha şekil motor tanımıyorum özellikle yeni kasa gsxr
"Nasıl lan harbiden yapmışlar mıdır?" diye düşünüp bir mail attım. Kendi Suzuki GS500 2001 model motosikletimin kitapçığını isteyeyim bende dedim.
buyrunuz:
Harbiden hoş cevap verdiler. Gerçi ben bir mail daha attım, "sayfaları yırtık falan olsa da olur, çevrenizden veya yurtdışından bulabilirsek onların kargo ücretlerini de karşılarım" dedim. Bakalım şimdi ne cevap verirler. Hoşuma gitti ama sona ekledikleri not.
Tamam o zaman 2002-3 modelinki de olur sonuçta 2004 e kadar üretilmedi mi gs?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)