Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motul Mü ? Yamalube mi ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Memory42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Ninja 300 , CBR 650F, Rc 390
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yarı sentetik ve ful sentetik debriyajınıza ve motosikletin çevirdiği devire gmre söylenen bir şey. Yani yarı sentetik koydun kitapçıkta yazandan erken değiştir, tam sentetik koydun daha geç değiştir diye bir durum yok. Motosikletin kitapçıpında ne yazıyorsa o kalınlıkta yağ kullanacaksınız. Motosikletiniz nedir
    Ninja 300 fakat kitapçık yok şuanda bende.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:28 ----------

    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam sentetiğinin hangi motorlarda, yarı sentetiğin hangi motorlarda kullanılması gerektiğini bildiğinizi varsayarak yola çıkıyorum. Örneğin Dragstara tam sentetik koymayın!

    Daha önce araştırmıştım:

    Yamalube'un tam sentetiklerini Nippon (Japon) ve Torco (ABD-Texas) üretiyor.

    Yamalube'un yarı sentetiklerini ise CITGO (Venezüella) üretiyor.

    Yamalube güzel yağdır, Dünyada Honda nın da Suzukinin de kendi yaü markaları vardır, Türkiye de yağ getiren ise Yamaha oldu. Yamaha motorunuz varsa Yamalube iyidir, güzeldir.

    Ha aslında özellikle cruiser ve az devir çeviren Turing motorlar için en iyi yağ ne derseniz, bulabilirseniz Shell Rotella T 15W-40 Dizel İş Makinası yağı derim
    Peki hocam bana sizin tavsiyeniz nedir ? Markadan ziyade kalınlık ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Coach_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Xciting R
    motosiklet sürücüsü olmakla - motorcu olmak arasında çok ince bir çizgi vardır. Motosikletlere 10W-80 yağ bile koysan belirli bir sıcaklıkta ve km sonrasında kalınlığını kaybetmeye başlar. Bununla ilgili bir sürü test vs döküman var, ingilizcesi yeterli olanlar araştırabilir.

    7-8 yıldır motosiklet kullanıyorum bu yağı değiştirdikten sonra titreşimi azalanlar, sesi değişenler, vites geçişi düzelenler hatta daha hızlı gittiğini iddaa edenler var Motorun yağı herşeyidir, önemlidir, periyodik olarak değiştirmek gerekir markalar uluslararası platformda geçerli olan bazı standartları belirlemişlerdir ve bu standartlardaki her yağ motorunuza uygundur.

    Bu konunun özelinde yamalube- motul konusunda bir seçim yapmak - yada bu iyi bu kötü demek çok saçma olur. Yamalube yamaha tarafından üretilen çok düzgün ve kaliteli bir yağ. Serviste bulunan ve fiyatı uygun olan yağı kullanmakta hiçbir sakınca yoktur. Yağ kalınlığı konusuda aynı. 10-40 ile 10-30 arasında uçurum yok. Motosiklete konulmadan önce 10-40 değerini veren yağların bir çoğu motor 105 dereceye gelip soğuduktan sonra tekrar ölçüldüğünde kalınlıklarını önemli ölçüde kaybedebiliyor, isteyen araştırabilir, bunlara takılmayın, yağınızı ve filtrenizi tam zamanında iyi bir servisde değiştirin yola devam edin.

    Yamalube lorenzoya iyi geldi daha iyi viraj yapıyor, Motul aldım daha rahat vites atıyorum diyenlere müstesna
    Ahmanamra bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    26 Aralık 2013
    Şehir
    世界
    Motosikleti
    2014 Cbr 650f
    Kawasakinin sitesinden kullanım kılavuzuna bak dostum sonra değerlerini olması gereken sertifikalarla ilgili detaylarda olması lazım sonra da o özellikte motul al sorun yaşamazsın. Ha digerini senden duydum yamaha üretiyorsa iyidir.

  4. #24
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Eğer motorun düşük cc ve 1 litre yağ alıyorsa gidip en pahalı yağı koymak gereksiz castrol yada mobil yağ koy
    Mesela adam motul yada ipone yağın en pahalisini koymuş motorun titresimi azaldı vites geçişleri düzeldi diyor tamamen psikolojik bir olay
    Eğer yağ ömrünü tamamlamış ise vites geçişleri sertleşir
    Yazın 10w40 yağ koyup şehir içinde kullanıyorsan yağ ısınınca vites geçişleri sertleşiyor çünkü hava sıcak koyduğun yağ ince zaten yağ ısınınca iyice inceliyor bunun için yazın 15w40 yada 15w50 koy kışında 10w40 koy aradaki farkı hissedersin
    hakanens ve Ahmanamra bunu beğendiler.

  5. #25
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Hepsi aynıdır. Yetkili servis ne koyarsa kabulümdür. Yeterki fiyat makul olsun ve konulan yağ üreticinin tavsiye ettiği değerlerde olsun. Gerisi hikaye.
    bassturbin bunu beğendi.

  6. #26
    Memory42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Ninja 300 , CBR 650F, Rc 390
    Kitapçığa bakayım o halde birde servise sorayım bu havalarda genelde ne koyuyorsunuz diye fikir yürüteyim en iyisi

  7. #27
    hakanens - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CB125E
    Bende eneos tan sonra motula geçtim. İzlenimlerim şöyle oldu;
    Eneos da aşırı ısındığı zaman viteslerde bir süre sonra zor geçme, takılma gibi sorunlar oluyordu ama motulda böyle bir sorunla karşılaşmadım. Aşırı ısındıktan sonraki performansı bile gayet iyi. Vites geçişleri daha belirgin hale geldi. Debriyajdaki performansıda oldukça iyi. Ha şöyle bir pişmanlığım oldu. Aldığım yağ motulun 5100 serisi. Sanırım tam sentetik. Yarı sentetik 5000 seriside fazlasıyla iş görecektir.
    Bir garip yolcu

  8. #28
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    içme suyuyla çeşme suyu farklıdır. siz sağlıklı olanı için

  9. #29
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Evet güzel insan, ninja 300 ün klavuzundaki olması gereken yağ numarasını ekliyorum, fazla kafa yorma, bu şeyler bir yerden sonra seni yorar gereksiz şeyler kalın yağ koydum ince yağ koydum hava soğudu hava ısındı falan filan, bulunduğun yer -10 dereceye iniyorsa veya +50 dereceye çıkıyorsa bunları düşünürsün yoksa normal olan 10w 40 yağ koymandır.

    Çok kısa; tam sentetik normaline oranla (yarı sentetik veya normal yağ) biraz pahalıdır daha kalitelidir daha uzun ömürlüdür, tam sentetik olmayanlar daha ucuzdur, yağı olması gereken zamanda değiştirilmesi gerekir.Tam sentetik örneğin 8.000 kmde değiştirirsen normal olanını 5.000 kmde bir değiştirirsin...

    Yağı kaç km de bir değiştireyim dersen 6.000 kmde bir değiştirin diyor klavuzda.


  10. #30

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı hakanens adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ....
    Ha şöyle bir pişmanlığım oldu. Aldığım yağ motulun 5100 serisi. Sanırım tam sentetik. Yarı sentetik 5000 seriside fazlasıyla iş görecektir.
    motul 5100 serisi yarısentetik bildiğim kadarıyla. 7100 serisi tam sentetik. Tüm kış Motul 5100 10w40'tan 2 hafta kadar önce 5100 10w50'ye geçtim. ,Her 2500km'de bir yağ ve filtre değiştim. 10w50'de motor bir miktar daha titreşimsiz çalıştı bende, gidon yükseltme apartı taktığımdan hissettiğim titreşim artmıştı, 10w50 ile birlikte bir miktar azalma oldu. Belki yağın yeni olmasıyla alakalıdır, 2500km sonra yine aynı 10w50 yağ ile değişince farkı anlarım artık.
    hakanens bunu beğendi.

  11. #31
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Castrol veya ipone de kullanabilirsin, yamahanın yağı yeni çıktıda nasıl reklam yapıyorlarsa milletin aklına girmiş, millet castrolü beğenmiyor.

    Castrolde yenimi çıktı ne piyasaya

  12. #32
    Memory42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Ninja 300 , CBR 650F, Rc 390
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet güzel insan, ninja 300 ün klavuzundaki olması gereken yağ numarasını ekliyorum, fazla kafa yorma, bu şeyler bir yerden sonra seni yorar gereksiz şeyler kalın yağ koydum ince yağ koydum hava soğudu hava ısındı falan filan, bulunduğun yer -10 dereceye iniyorsa veya +50 dereceye çıkıyorsa bunları düşünürsün yoksa normal olan 10w 40 yağ koymandır.

    Çok kısa; tam sentetik normaline oranla (yarı sentetik veya normal yağ) biraz pahalıdır daha kalitelidir daha uzun ömürlüdür, tam sentetik olmayanlar daha ucuzdur, yağı olması gereken zamanda değiştirilmesi gerekir.Tam sentetik örneğin 8.000 kmde değiştirirsen normal olanını 5.000 kmde bir değiştirirsin...

    Yağı kaç km de bir değiştireyim dersen 6.000 kmde bir değiştirin diyor klavuzda.
    http://i.hizliresim.com/j5Ak9D.jpg
    http://i.hizliresim.com/7kQR8r.jpg
    Elinize kolunuza sağlık hocam çok teşekkürler bulunduğum yer o kadar sıcak değil o halde 10/40 ideal olanı...

  13. #33
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Ülkemiz şartlarında 10-40 idealdir. Cok fazla kafa bulanıyor bu konuda, kimisi yağın kalınlığını arttırıyo kafasına göre.. Sonuç olarak bir yamaha kullanıcısı olarak bende bu ikilemde kaldım. Servise kendi yağımı koymak istiyorum dediğimde şöyle bir cevap aldım, bunu motul mu yamalube mu sorusuna cevap olması açısından anlatıyorum. Yamalube yamaha motosikletlere özel olarak üretildiği ve içeriğindeki bir bileşenden ötürü motosikletin motorunda oluşabilmesi muhtemel bir sorunu ortadan kaldırdığı yönünde bir bilgi aktarmaya calistilar. Tabi ben motul koymak istediğim için bu bilgiyi kulak arkası ettim ve önemsemedim, motosikletin garantisinin devam edebilmesi için yamalube koymanız gerekmekte şeklinde konuyu bağladılar, ben de okey koyun dedim... Motosiklet servisten cıktıktan sonra Motul 7100 ile değiştirdim, kafam rahat. Servis kayıtlarına yamalube olarak geçti.. Zaten servise verdiğimiz para garantinin devam etmesi için.

  14. #34

    Üyelik
    01 Eylül 2014
    Şehir
    ankara / washington dc
    Motosikleti
    MT07ABS / FZ09
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... Motosiklet servisten cıktıktan sonra Motul 7100 ile değiştirdim, kafam rahat. Servis kayıtlarına yamalube olarak geçti.. Zaten servise verdiğimiz para garantinin devam etmesi için.
    aynen buna katiliyorum
    servise verdiginiz para sadece kitapcigin kaselenmesini sagliyor...
    hee kaseleniyor da ne oluyor??
    orasi daha da karisik...
    sonra zaten her turlu hata, kullanici hatasi oluyor.

  15. #35
    Memory42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Ninja 300 , CBR 650F, Rc 390
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ülkemiz şartlarında 10-40 idealdir. Cok fazla kafa bulanıyor bu konuda, kimisi yağın kalınlığını arttırıyo kafasına göre.. Sonuç olarak bir yamaha kullanıcısı olarak bende bu ikilemde kaldım. Servise kendi yağımı koymak istiyorum dediğimde şöyle bir cevap aldım, bunu motul mu yamalube mu sorusuna cevap olması açısından anlatıyorum. Yamalube yamaha motosikletlere özel olarak üretildiği ve içeriğindeki bir bileşenden ötürü motosikletin motorunda oluşabilmesi muhtemel bir sorunu ortadan kaldırdığı yönünde bir bilgi aktarmaya calistilar. Tabi ben motul koymak istediğim için bu bilgiyi kulak arkası ettim ve önemsemedim, motosikletin garantisinin devam edebilmesi için yamalube koymanız gerekmekte şeklinde konuyu bağladılar, ben de okey koyun dedim... Motosiklet servisten cıktıktan sonra Motul 7100 ile değiştirdim, kafam rahat. Servis kayıtlarına yamalube olarak geçti.. Zaten servise verdiğimiz para garantinin devam etmesi için.
    Pekala 5100 değilde neden 7100 size göre cevabı ?

  16. #36
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Tam sentetik, ayrıca uzun ömürlü ve koruyucu.. Bir de toplum bilinci Yağ profesörü değiliz sonuçta.

  17. #37
    Memory42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Ninja 300 , CBR 650F, Rc 390
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam sentetik, ayrıca uzun ömürlü ve koruyucu.. Bir de toplum bilinci Yağ profesörü değiliz sonuçta.
    15 fazla olsun tam sentetik olsun diyorsun yani

  18. #38
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı Memory42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    15 fazla olsun tam sentetik olsun diyorsun yani
    3'e 5'e takılan adama sorarlar 40 liralik motora biniyosun yaptığın hesaba bak diye. İşin espirisi tabiki bu ama, ben benzini de 3-5 kuruş pahalıya shellden nitro plus alıyorum. Bu konularda yakıttan, motor yağından , lastikten, fren balatasından, vb. bilimum hayati önem taşıyan detaylarda cimrilik yapılmaması gerektiği kanısındayım. Üzerinde gazı çevirdiğimde konsantrasyonum sadece yola olmalı, azaba kol şimdi kicimiza kaçacak mı ? lastik tutacak mı, fren duracak mı vs vs. bu ihtimaller ile motosiklette huzur bulunmaz kanımca. O yüzden kırmızı olsun 5 kuruş pahalı olsun benden değerli değil, 1 kahve az içeriz olur biter.

  19. #39
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    arkadaşlar şimdi benim şöyle bir sorum olacak size.

    Motorun yağını yeni değiştirdim 5 gün oluyor,castrol 10-40 konuldu ,motorumu sıfır almıştım ve bu 2. değişimi 1500km de oldu.
    şimdi yağın değişmesinden 350 km yol yaptım ancak bu 350 km ye kadar viteslerde ciddi sıkıntı yaşıyorum şöyleki motor ilk çalıştırmada sıkıntı yok,rolanti gayet düzgün ancak motor ısındıkdan sonra (10-15 km gittikden sonra) vitesler inanılmaz sertleşiyor ve ne yükseltirken nede düşürürken eski yumuşaklığı kalmıyor,ara gazı ile vites attırıyorum ve o şekilde motoru durdurma pozisyonuna geçtiğimde motor öksürmeye ve bir süre sonra stop etmeye başlıyor.birinci vitesdede yavaş ilerlemede motor tekliyormuş gibi hareket ediyor,sanki motorun altına vuruyorlar gibi.

    Şimdi ilk motorum olduğu için çok fazla tecrübem yok bu konularda ama yağ filitresi değişmedi onu biliyorum zira rolanti çalışmasında problem yok ancak eskiye göre motor ısınınca bu sorunlar oluyor.Acaba bu yağ kalitesindenmi yoksa bakımla alakalı bir eksiklikten ötürü olan bir sorunmu?

  20. #40
    Memory42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Ninja 300 , CBR 650F, Rc 390
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3'e 5'e takılan adama sorarlar 40 liralik motora biniyosun yaptığın hesaba bak diye. İşin espirisi tabiki bu ama, ben benzini de 3-5 kuruş pahalıya shellden nitro plus alıyorum. Bu konularda yakıttan, motor yağından , lastikten, fren balatasından, vb. bilimum hayati önem taşıyan detaylarda cimrilik yapılmaması gerektiği kanısındayım. Üzerinde gazı çevirdiğimde konsantrasyonum sadece yola olmalı, azaba kol şimdi kicimiza kaçacak mı ? lastik tutacak mı, fren duracak mı vs vs. bu ihtimaller ile motosiklette huzur bulunmaz kanımca. O yüzden kırmızı olsun 5 kuruş pahalı olsun benden değerli değil, 1 kahve az içeriz olur biter.
    O halde 7100 aldık gitti hayırlı olsun bende kısmam sonuçta beni hayata bağlayan o...


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)