motosiklet sürücüsü olmakla - motorcu olmak arasında çok ince bir çizgi vardır. Motosikletlere 10W-80 yağ bile koysan belirli bir sıcaklıkta ve km sonrasında kalınlığını kaybetmeye başlar. Bununla ilgili bir sürü test vs döküman var, ingilizcesi yeterli olanlar araştırabilir.
7-8 yıldır motosiklet kullanıyorum bu yağı değiştirdikten sonra titreşimi azalanlar, sesi değişenler, vites geçişi düzelenler hatta daha hızlı gittiğini iddaa edenler var Motorun yağı herşeyidir, önemlidir, periyodik olarak değiştirmek gerekir markalar uluslararası platformda geçerli olan bazı standartları belirlemişlerdir ve bu standartlardaki her yağ motorunuza uygundur.
Bu konunun özelinde yamalube- motul konusunda bir seçim yapmak - yada bu iyi bu kötü demek çok saçma olur. Yamalube yamaha tarafından üretilen çok düzgün ve kaliteli bir yağ. Serviste bulunan ve fiyatı uygun olan yağı kullanmakta hiçbir sakınca yoktur. Yağ kalınlığı konusuda aynı. 10-40 ile 10-30 arasında uçurum yok. Motosiklete konulmadan önce 10-40 değerini veren yağların bir çoğu motor 105 dereceye gelip soğuduktan sonra tekrar ölçüldüğünde kalınlıklarını önemli ölçüde kaybedebiliyor, isteyen araştırabilir, bunlara takılmayın, yağınızı ve filtrenizi tam zamanında iyi bir servisde değiştirin yola devam edin.
Yamalube lorenzoya iyi geldi daha iyi viraj yapıyor, Motul aldım daha rahat vites atıyorum diyenlere müstesna
Kawasakinin sitesinden kullanım kılavuzuna bak dostum sonra değerlerini olması gereken sertifikalarla ilgili detaylarda olması lazım sonra da o özellikte motul al sorun yaşamazsın. Ha digerini senden duydum yamaha üretiyorsa iyidir.
Eğer motorun düşük cc ve 1 litre yağ alıyorsa gidip en pahalı yağı koymak gereksiz castrol yada mobil yağ koy
Mesela adam motul yada ipone yağın en pahalisini koymuş motorun titresimi azaldı vites geçişleri düzeldi diyor tamamen psikolojik bir olay
Eğer yağ ömrünü tamamlamış ise vites geçişleri sertleşir
Yazın 10w40 yağ koyup şehir içinde kullanıyorsan yağ ısınınca vites geçişleri sertleşiyor çünkü hava sıcak koyduğun yağ ince zaten yağ ısınınca iyice inceliyor bunun için yazın 15w40 yada 15w50 koy kışında 10w40 koy aradaki farkı hissedersin
Hepsi aynıdır. Yetkili servis ne koyarsa kabulümdür. Yeterki fiyat makul olsun ve konulan yağ üreticinin tavsiye ettiği değerlerde olsun. Gerisi hikaye.
Kitapçığa bakayım o halde birde servise sorayım bu havalarda genelde ne koyuyorsunuz diye fikir yürüteyim en iyisi
Bende eneos tan sonra motula geçtim. İzlenimlerim şöyle oldu;
Eneos da aşırı ısındığı zaman viteslerde bir süre sonra zor geçme, takılma gibi sorunlar oluyordu ama motulda böyle bir sorunla karşılaşmadım. Aşırı ısındıktan sonraki performansı bile gayet iyi. Vites geçişleri daha belirgin hale geldi. Debriyajdaki performansıda oldukça iyi. Ha şöyle bir pişmanlığım oldu. Aldığım yağ motulun 5100 serisi. Sanırım tam sentetik. Yarı sentetik 5000 seriside fazlasıyla iş görecektir.
Bir garip yolcu
Evet güzel insan, ninja 300 ün klavuzundaki olması gereken yağ numarasını ekliyorum, fazla kafa yorma, bu şeyler bir yerden sonra seni yorar gereksiz şeyler kalın yağ koydum ince yağ koydum hava soğudu hava ısındı falan filan, bulunduğun yer -10 dereceye iniyorsa veya +50 dereceye çıkıyorsa bunları düşünürsün yoksa normal olan 10w 40 yağ koymandır.
Çok kısa; tam sentetik normaline oranla (yarı sentetik veya normal yağ) biraz pahalıdır daha kalitelidir daha uzun ömürlüdür, tam sentetik olmayanlar daha ucuzdur, yağı olması gereken zamanda değiştirilmesi gerekir.Tam sentetik örneğin 8.000 kmde değiştirirsen normal olanını 5.000 kmde bir değiştirirsin...
Yağı kaç km de bir değiştireyim dersen 6.000 kmde bir değiştirin diyor klavuzda.
motul 5100 serisi yarısentetik bildiğim kadarıyla. 7100 serisi tam sentetik. Tüm kış Motul 5100 10w40'tan 2 hafta kadar önce 5100 10w50'ye geçtim. ,Her 2500km'de bir yağ ve filtre değiştim. 10w50'de motor bir miktar daha titreşimsiz çalıştı bende, gidon yükseltme apartı taktığımdan hissettiğim titreşim artmıştı, 10w50 ile birlikte bir miktar azalma oldu. Belki yağın yeni olmasıyla alakalıdır, 2500km sonra yine aynı 10w50 yağ ile değişince farkı anlarım artık.
Castrol veya ipone de kullanabilirsin, yamahanın yağı yeni çıktıda nasıl reklam yapıyorlarsa milletin aklına girmiş, millet castrolü beğenmiyor.
Castrolde yenimi çıktı ne piyasaya
Ülkemiz şartlarında 10-40 idealdir. Cok fazla kafa bulanıyor bu konuda, kimisi yağın kalınlığını arttırıyo kafasına göre.. Sonuç olarak bir yamaha kullanıcısı olarak bende bu ikilemde kaldım. Servise kendi yağımı koymak istiyorum dediğimde şöyle bir cevap aldım, bunu motul mu yamalube mu sorusuna cevap olması açısından anlatıyorum. Yamalube yamaha motosikletlere özel olarak üretildiği ve içeriğindeki bir bileşenden ötürü motosikletin motorunda oluşabilmesi muhtemel bir sorunu ortadan kaldırdığı yönünde bir bilgi aktarmaya calistilar. Tabi ben motul koymak istediğim için bu bilgiyi kulak arkası ettim ve önemsemedim, motosikletin garantisinin devam edebilmesi için yamalube koymanız gerekmekte şeklinde konuyu bağladılar, ben de okey koyun dedim... Motosiklet servisten cıktıktan sonra Motul 7100 ile değiştirdim, kafam rahat. Servis kayıtlarına yamalube olarak geçti.. Zaten servise verdiğimiz para garantinin devam etmesi için.
Tam sentetik, ayrıca uzun ömürlü ve koruyucu.. Bir de toplum bilinci Yağ profesörü değiliz sonuçta.
3'e 5'e takılan adama sorarlar 40 liralik motora biniyosun yaptığın hesaba bak diye. İşin espirisi tabiki bu ama, ben benzini de 3-5 kuruş pahalıya shellden nitro plus alıyorum. Bu konularda yakıttan, motor yağından , lastikten, fren balatasından, vb. bilimum hayati önem taşıyan detaylarda cimrilik yapılmaması gerektiği kanısındayım. Üzerinde gazı çevirdiğimde konsantrasyonum sadece yola olmalı, azaba kol şimdi kicimiza kaçacak mı ? lastik tutacak mı, fren duracak mı vs vs. bu ihtimaller ile motosiklette huzur bulunmaz kanımca. O yüzden kırmızı olsun 5 kuruş pahalı olsun benden değerli değil, 1 kahve az içeriz olur biter.
arkadaşlar şimdi benim şöyle bir sorum olacak size.
Motorun yağını yeni değiştirdim 5 gün oluyor,castrol 10-40 konuldu ,motorumu sıfır almıştım ve bu 2. değişimi 1500km de oldu.
şimdi yağın değişmesinden 350 km yol yaptım ancak bu 350 km ye kadar viteslerde ciddi sıkıntı yaşıyorum şöyleki motor ilk çalıştırmada sıkıntı yok,rolanti gayet düzgün ancak motor ısındıkdan sonra (10-15 km gittikden sonra) vitesler inanılmaz sertleşiyor ve ne yükseltirken nede düşürürken eski yumuşaklığı kalmıyor,ara gazı ile vites attırıyorum ve o şekilde motoru durdurma pozisyonuna geçtiğimde motor öksürmeye ve bir süre sonra stop etmeye başlıyor.birinci vitesdede yavaş ilerlemede motor tekliyormuş gibi hareket ediyor,sanki motorun altına vuruyorlar gibi.
Şimdi ilk motorum olduğu için çok fazla tecrübem yok bu konularda ama yağ filitresi değişmedi onu biliyorum zira rolanti çalışmasında problem yok ancak eskiye göre motor ısınınca bu sorunlar oluyor.Acaba bu yağ kalitesindenmi yoksa bakımla alakalı bir eksiklikten ötürü olan bir sorunmu?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)