Öncelikle sakin ol ve elinde ki klavyeyi yavaşça yere bırak..
Bu kadar celallenmenin bir manası yok.. Senin vermiş olduğun hesaba göre motorun 2. Elde hiç değer kaybetmiyor.. Üstelik fazla para bile alıyorsun..
Plaka masrafını nasıl yansıtıyorsun ? Yada alıp kullanmış olduğun motorun 2. Elde nasıl değer kaybetmiyor ? Yada üzerine eklediğin ekstraların "tam" fiyatını nasıl yansıtabiliyosun ? Kullanılmış her malın 2. Elde değeri düşer.. 40 senede geçse serbest bir piyasada bu malların "piyasa değeri" vardır.. Yani bu motoru 10 sene sonrada belirli piyasa fiyatı olacağı için o gün ki 2. El piyasasından satarsınız..
Sen benim söylediğimi anlamadın sanırım.. Ben ne motorun fiyatını eleştirdim nede alınır veya alınmaz dedim..
%25 dediğim olay şu, (%25 örnektir, malın durumu ve kullanım süresi vs. etkendir..)
Lastik: 680 ise kullanım payı kesersin %25 510 tl alırsın..
Takoz: 150 ise kullanım payı kesersin %25 112.5 tl alırsın..
Eksoz: 850 ise kullanım payı kesersin %25 637.5 tl alırsın..
Senin motora yaptığın masraf 1680 tl ise, satarken 2. Elde fiyatı düşecekse ortalama 1260 tl eklersin..
Motor 14.750 tl ise kontağı taktığın anda piyasada ki durumda 1000 tl düşmesi beklenir.. Malın durumuna göre kullanımına göre 1500 tl düşer..
14750-1000=13750 tl +1260 masraf= 15010 tl motora verilebilir.. 16.250 değil..
Yani normal şartlarda 2. El böyle olması beklenir.. Ancak Türkiye'de bu şekilde olmadığı açık..