İkinci El Motorsiklet Alırken Dikkat Edilecek Hususlar
Reklamlar
-
02 Haziran 2015, 18:39
#1
Barkın ağabeyin videosundan ilham alınarak...
Öncelikle tek kişi gitmeyin. Anlamıyorsunuzda kesinlikle anlayan birini alın yanınıza. Türkiye burası laf yetiştirmek zor olur satıcıya.
Satıcıya bakın eğer apaçi bir tipse biraz şüphe edip didikleyin.
Şaseye bakın. Şaseler genelde aliminyumdur ve tamiri namümkün bir madde. Tamir ettiğini/kaynakla düzeltebildiğini idda eden sanayi devi tamirci abilerimize itibar etmeyin. Motor yolda uzayıverir. Tek teker gidersiniz valla.
Şöyle bir eğilin grenaja doğru ne dinlediğinizi bilmediğinizi bilsenizde dinleyin. Anormal bir ses geliyor gibi yaptığınızda zaten satıcı dökülür olanları.
Yatma muhabbeti. Benim en kıl olduğum şey sahibinden.comda üç ilandan 2 sinde rastlarım. Hiçte inanılacak gibi değil. Siz kalkıp motora 20 bin tl para dökeceksiniz sonra da çoluğun çocuğun yanına koyacaksanız düşünce de ah anam vay anam. Küçük çaplı bir kazaya karışmıştır kesin.
Bildiklerinizi tavsiyelerinizi ekleseniz çok çok iyi olur
Reklamlar
-
02 Haziran 2015, 19:19
#2
Sepya adlı üyeden alıntı
Barkın ağabeyin videosundan ilham alınarak...
Öncelikle tek kişi gitmeyin. Anlamıyorsunuzda kesinlikle anlayan birini alın yanınıza. Türkiye burası laf yetiştirmek zor olur satıcıya.
Satıcıya bakın eğer apaçi bir tipse biraz şüphe edip didikleyin.
Şaseye bakın. Şaseler genelde aliminyumdur ve tamiri namümkün bir madde. Tamir ettiğini/kaynakla düzeltebildiğini idda eden sanayi devi tamirci abilerimize itibar etmeyin. Motor yolda uzayıverir. Tek teker gidersiniz valla.
Şöyle bir eğilin grenaja doğru ne dinlediğinizi bilmediğinizi bilsenizde dinleyin. Anormal bir ses geliyor gibi yaptığınızda zaten satıcı dökülür olanları.
Yatma muhabbeti. Benim en kıl olduğum şey sahibinden.comda üç ilandan 2 sinde rastlarım. Hiçte inanılacak gibi değil. Siz kalkıp motora 20 bin tl para dökeceksiniz sonra da çoluğun çocuğun yanına koyacaksanız düşünce de ah anam vay anam. Küçük çaplı bir kazaya karışmıştır kesin.
Bildiklerinizi tavsiyelerinizi ekleseniz çok çok iyi olur
Bir de "Yatmış, hemen kalkmış." mottosu mevcut.
-
02 Haziran 2015, 19:20
#3
-
02 Haziran 2015, 20:35
#4
Zuzuuw adlı üyeden alıntı
AEA was here...
İki saattir bakıyorum rulo kağıt hala bitmedi tek kural var bilmiyorsanız bilen birisiyle gideceksiniz. Gerisi nasip..
-
03 Haziran 2015, 16:06
#5
Apaçiden, aşırı yüksek kilometreli(kuryelerin favorisi olan motorlar, YBR, CBF, Spaccy, Fizy...), harpten çıkmış gibi görünen, güneşte yağmurda karda bırakılmış, zinciri yağsız, varyatöründen ses gelen...
Motorlardan uzak durmak gerekir.
-
03 Haziran 2015, 16:23
#6
Hondolog adlı üyeden alıntı
İki saattir bakıyorum rulo kağıt hala bitmedi
tek kural var bilmiyorsanız bilen birisiyle gideceksiniz. Gerisi nasip..
Bilen bir tanıdıkta yoksa? :(
-
03 Haziran 2015, 18:40
#7
Bakimli olup olmadigina bakin km pek onemli degil.her motorun kmsiyle oynanir . istisnalar var tabi ama kmye aldanmayin.Cogu zaten bozulur. Ya degistirilir yada bozuk sekilde kullanilir. Motor gider ama km saymaz. Benim aldigim motorlarin hepsi enaz 80 bindeydi. Bakiyorum sayac 9 binde ama satici 87 binde diyor kardes nasil oluyo diyorum adam diyorki kardesim o cok bozuldu bu motor 87 binde ben ne diyosam o dedi. Bilmem anlatabildimmi. Su anki motorum 97 binde ama 2014 model 5 bindeki motorlardan daha temiz.
-Motorun sasesine bakin egilin direksiyonun baglandigi kisimdaki saseye bakin yamulma varmi
-sagini solunu detaylica inceleyin.
-Binin tur atin gidisine bakin. Takirti tukurtu varmi
-Direksiyin mekanizmasina bakin
-ozellikle elektirik tesisatina bakin soketler yerinde duruyormu. Kablolarin kesilip kesilip birbirine bantlanmismi ona bakin.
-ozellikle direksiyonun kontak kisminndaki paslanmalar motorun yagmurda kaldigini gosterir
-Ayakliklara bakin yamukluk varmi yokmu
-gaz kolunu cevirin yayi iyi ve rahat calisiyormu ona bakin gaz cevirdiginizde kendini hemen eski yerine toplamiyosa yada asiri bi takilma zorlanma varsa o motorun pek kullanilmadigini soyleyebiliriz.ozellikle gaz kolunun yag gibi calismasi lazim kullanilan motorun gaz kolundaki aksakliklara tahammul edilemez.
-Frenlere bakin
-kaporta parcalarina elinizle saga sola ileri geri ittirin motoruna iyi bakanin kaporta parcalari langur lungur oynamaz. Bole emanet gibi durmicak. Dokundunmu dusucek gibi bisey olmicak :D
- daha sonra saside kaynak olup olmadigina bakin ozellikle sasece oynanmis yer kendini belli eder kaynak orjinali gibi olmaz hemen siritir.
- motorla sasenin baglanti noktalarina bakin. Kaynak yamukluk varmi.
- farlara dikkat edin solukluk olmasin ici kirli olmasin ici kirli olursa hava yada su almis demektir.
-motorun marsina basin hic zorlanmadan civ civ civ ayni tonda donmesi lazim.
- sicak motor en fazla 3 kere civladiktan sonra calisir. Gaz vermeden motorun calisiyor olmasi lazim. Ozellikle adamla gorusurken motoru zor calistiriyosaniz. Motor sogukken 5 kati zorluk cekeceksiniz demektir.
- dizlerinizi yere koyun egilin ve motor blogunun altina ve alt uc kisimlara yag birikme olup olmadigina bakin varsa sebebini sorun.
-motoru orta sehbaya alin Tekeri elinizle cevirin zorlama olmadan yag gibi donecek donerkende yalpama yapmicak
Daha var ama yoruldum :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)