Gidon yamukluğu nasıl anlaşılır ?
Reklamlar
-
02 Haziran 2015, 10:18
#1
Arkadaşlar merhaba,
Yaklaşık 4-5 ay önce ufak bir kaza geçirdim ve motorumun gidonunda yamulma meydana gelmişti. Serviste sıfırıyla değiştirdim. Fakat sezon başından beri bana gidonda bir yamukluk varmış gibi bir his geldi Gidonu tam düzleyip yerden yüksekliği ölçtüğüm zaman 1 cm'e yakın bir fark tespit ettim. yamukluğu anlamanın en sağlıklı yolu nedir ?
Teşekkürler.
Reklamlar
-
02 Haziran 2015, 10:51
#2
İyi bir ustaya göstermek
Gözleri iyi gören bir tanıdığınız varsa siz gidonu düz tutunca o lastiğe önden bakabilir. Tornacı, matbaacı gibi özellikle bu konularda gözleri deneyimli (benim matbaacı tanıdık en ufak sapmayı fark edebiliyor) ile sorunua cevap verebilir.
Emaneten tanıdığınız, motor konusunda tecrübeli bir dosta verip motoru kontrol ettirmek.
Gidonda ufak bir eğrilik olduğunda insan zamanla o eğriliğe alışıyor, onu düz varsayıp o şekilde motor kullanıyor. Arkadaşın gidon eğriydi bariz şekilde, düzelttirdik, 1 hafta kadar sorun yaşadı
-
02 Haziran 2015, 10:53
#3
Kardeş gidonun biraz yamuk olması motorun sola sağa çekmesine sebep olmaz eğer sola yada sağa çekiyorsa sebebi başkadır. Eğer gidondan ellerini gevşettiğinde(yada bıraktığında , düşmeden dikkatlice dene) motor sağa yada sola çekiyorsa , motrda eğrilik olup olmadığını durduğu yerde anlamak çok zor,bir arkadaşın seni uzaktan izlesin şöyle tarif edeyim, motoruna bin arkadaşından 100 metre kadar uzaklaş arkadaşın seni tam dik açıdan izlesin tekerlerin aynı hizadamı ? aynı şekilde 100 metre sonra u dönüşü yap ve arkadaşına doğru düm düz git arkadaşın tam dik açıdan baksın, gerekirse eğilerek baksın, eğer tekerlerin aynı hizada değilse kendini belli eder. Eğer aynı hizada değilse;
-Amortisörler eşit basmıyor olabilir
-alt mesnet yada üğst mesnet yamulmuş olabilir
-amortisörler yamulmuş olabilir
-en kötüsü şase yamulmuş olabilir
Ha birde şunu belirteyim gidona baktığımızda sıfır motorda dahi göz yanılması olur gidon üzerindeki takılı parçalar sağ ve solda aynı olmadığı için örneğin ön fren hidrolik haznesi gibi bu göz yanılması yapar
-
02 Haziran 2015, 11:00
#4
Gidonu sola çevir iyice gidonla topuzuyla karenajdaki mesafeyi ölç aynı şekilde sağ gidonu'da ölç bu şekilde anlarsın
-
02 Haziran 2015, 11:42
#5
düzeltme işi nasıl yapılıyor?
masrafı ne olur?
bisiklette yapardık daha önceleri ön tekeri bacaklarla kıstırıp gidonu çevirirdik, motosiklette de işe yarar mı?
-
02 Haziran 2015, 12:49
#6
hamiwi adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba,
Yaklaşık 4-5 ay önce ufak bir kaza geçirdim ve motorumun gidonunda yamulma meydana gelmişti. Serviste sıfırıyla değiştirdim. Fakat sezon başından beri bana gidonda bir yamukluk varmış gibi bir his geldi
Gidonu tam düzleyip yerden yüksekliği ölçtüğüm zaman 1 cm'e yakın bir fark tespit ettim. yamukluğu anlamanın en sağlıklı yolu nedir ?
Teşekkürler.
Orijinal direksiyonla yan yana koy kabak gibi belli olur egri olup olmadığı
-
02 Haziran 2015, 13:02
#7
tam sağ ve tam solda depo ile olan boşluğa bak. En kolayı budur
-
02 Haziran 2015, 13:06
#8
hamiwi adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba,
Yaklaşık 4-5 ay önce ufak bir kaza geçirdim ve motorumun gidonunda yamulma meydana gelmişti. Serviste sıfırıyla değiştirdim. Fakat sezon başından beri bana gidonda bir yamukluk varmış gibi bir his geldi
Gidonu tam düzleyip yerden yüksekliği ölçtüğüm zaman 1 cm'e yakın bir fark tespit ettim. yamukluğu anlamanın en sağlıklı yolu nedir ?
Teşekkürler.
Orijinal direksiyonla yan yana koy kabak gibi belli olur egri olup olmadığı
-
02 Haziran 2015, 15:39
#9
Duz yolda 25 kmnin altinda bi hizda ellerini biraktiginda direksiyondan elini ceker cekmez saga yada sola duserse yamukluk var demektir. Elini cektiginde en azindan bi sure duz durmasi gerekir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)