Motosiklet motor mekanizması hakkında bilgisi olan arkadaşların paylaşımlarını bekliyoruz
Motosiklet motor mekanizması hakkında bilgisi olan arkadaşların paylaşımlarını bekliyoruz
Sadece motosiklet değil içten yanmalı tüm motorların çalışma prensibi aynıdır.
Walken motor haric. Ayrica tum icten motorlar boyle calismaz. V motorlar daha farkli calisir
İki zamanlı motoru tanıtan bir video
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:39 ----------
Akılımıza gelen soruları paylaşarak cevap bulabiliriz. Benim şimdilik Aklıma gelenler Bunlar..
1-Gaz kolunu çevirdiğimiz zaman neden motor devri yükselir?
2-Motor freni neden gerçekleşir?
3-Motorun ürettiği gücün ne kadar yola yansır?
4-Motorun en sağlıklı çalıştığı sıcaklık nedir?
5-Motorun Fazla ısınması ne tür zararlar doğurur?
6-"Motorcycle break in" ne demektir?
7-Hangi devirlerde kullanım daha iyidir, neden?
8-Motor yağının neden değişmesi gerekir, değişmemesi nasıl zarar getirir?
9-Motor neden ve nasıl yağ yakar?
1- motor daha fazla hava emdiği için
2- motor hava ememediği için
3- değişir
4- değişir
5- hesaplı boşluklar değişir , contalar sorun açabilir vs.
6- yeni silindir iç yüzeyinin yeni segmanlara alışıp sızdırmaz olmasıdır
7- maksimum tork devri civarı. Gerisi kuru gürültü
8- segmanlardan kartere kompresyon fazla kaçarsa yada yağ fazla uzun çalışırsa asitleşir özellikleri değişir. Er yada geç metal metal teması başlar aşınmalar başlar
9- işini tam yapamayan motor parçalarından ve hatalı rodajdan
Takipteyim
1-gaz konulunu çevirdiğimiz zaman silindirin içine giden hava ve yakıt karışımının miktarı artar ateşleme sırasında ortaya çıkan patlamanın şiddeti fazla olur. böylelikle oluşan fazla basınç pistonu daha kuvvetli ittirir. ve devir yükselir.
2-motor freni: pistondaki patlamanın oluşması için bi sıkıştırma anı vardır. boş bıraktığında bu sıkıştırma anı tekerin dönmesini engeller.
3-motorun ürettiği gücün yola yansıması debriyajına- lastiğine- zincirine-şanzuman dişlilerine yani aktarma orgganlarının sağlıklı çalışıp çalışmadığına bağlı olarak değişim gösterir. örn: debriyajın bitikse motordan çıkan güç tam olarak sanzuma ulaşmaz,en basiti kopan zincir motorun gücünü tekere iletemez.
4- çalışma sıcaklığı 90 dereceye kadar verimlidir.
5-motorun fazla ısınması motor üzerindeki bileşenlere zarar verir. örn: jontaların dayanma ısısı vardır. fazla ısınırsa jontalar erir. motor yag kaçırmaya başlar. örn: motor yağı parçalar arasında bi katman oluşturur iki metal parça birbirlerine değmesini engeller. aşınmayı azaltır aşırı ısınırsa bu özelliğini kaybeder. motor yağ yokmuş gibi zarar görebilir.
6-bilmiyorum.
7- motor gücüne göre değişiklik gösterir.
8-motor yağı motorun içindeki her türlü pisliği içine çeker sürekli ısıya maruz kaldığı için zamanla içindeki karışımlar işlevini yitirir
9- motor yağı hava ve yakıt karışımının ateşlendiği bölüme kaçarsa benzin patlarken, yağıda yakar ve egzos dumanı olarak eğzosdan cıkar. yanan yağ biter.motorun yüksek ısıda çalışması yağ yakmasına sebep olur. örn: benzin yandıkça biter
Sorularla devam..
1-Hava soğutmalı motorun aşırı ısındığını nasıl anlarız?
2-Rakım yüksekliği motorun çalışmasını nasıl etkiler?
3-Motoru kapatıp boş viteste yol almanın zararı var mıdır?
4-Yakıt sarfiyatının en az olduğu hız nedir?
5-Motor ısınmadan yüksek devir yapmak veya motoru zorlamak zararlı mıdır?
6-Debriyaj teli bir süre sonra kopmak zorunda mıdır, Bunun bir çözümü olabilir mi?
7-Motorların son vitesi neden daha uzun yapılmaz. Böylece daha düşük devirde yolculuk imkanımız olurdu?
8-Titreşimin motora ve bize zararı var mıdır?
9-Balansör nedir?
10-Bazı motosikletlerde ayak marşı bulunmamasının özel bir sebebi var mıdır? (örnek: cbf150,lifan-emisol)
11-Neden Motorin veya lpg ile çalışan motor yapılmıyor?
12-Enjeksiyon ve karbüratör arasında ne fark vardır?
13-"ECU" , nedir, nasıl çalışır?
14-"valve", nedir, nasıl çalışır?
Şurada bir mesaj ımız bulunsun.Sorular güzel cevapları merak ediyorum.
1. hissedilir derecede performans düşüşü olur. genelde sıkışık trafikte uzun süre kalırsak bu durum gerçekleşir motor seyir halindeyse durmaya gerek yoktur.
2.yüksek rakımda birim hacimdeki oksijen miktarı az olduğundan motor içerisine daha az oksijen alır dolayısıyla daha az güç üretir. buda rölanti düzensizliği, çekişte düşüş olarak geri döner
3.saçmalama manyakmısın .s.s.s.s.s
4. hız motosikletine göre değişir. ancak genel olarak beşinci vites mümkün olan en düşük, motorun boğulmadığı ve zorlanmadığı bir devirde sürersek az yakarız.
5.motoru ısıtmak benzinin iyi yanması için gereklidir. ilk çalıştırmada önemli olan karterdeki yağın bloğun üst taraflarına gitmesini beklemektir. evet yeni çalışmış motorla gazlamak oldukça zararlıdır.
6.evet zorundadır. metal yorgunluğu diye birşey var.. arada kontrol etmek ve kopmadan değiştirmek lazım. uzun yolda falan kopunca hoş olmuyor
7. hesap kitap işleri bunlar.
14. valve dediğimiz şey "valf" in ingilizcesi. bildiğimiz subap. yukarıda çalışma prensibini paylaştım.
7-bunun için ekonomi amaçlı koyulmuş fazladan bir vites olabilir.yada 6 vitesliği yedi vites yapmak yerine altı uzatılabilir ama bu sefer o vitesteki çekiş düşer,hızlanmaya çalışırkenki sarfiyat artar.
8-titreşim metallerin dayanımını olumsuz etkiler.örneğin aliminyuma iyi açılmamış bir somun yuvası kısa sürede yalama olur.
9-kranktaki titreşimleri en aza indirmek için krankın yapısı silindir sayısı vs bir sürü değişken hesaplanarak performans/dayanıklılık bileşenlerde orta yol bulmaya çalışılan bir parça.
10-yüksek hacimde olmamasının bir sebebi vardır;ayakla döndürmek çok zor olduğu için.ufak hacim tek silindirde üretici insiyatifinde bir parça
11-motorinle çalışan blok daha yüksek basınçlara dayanması için daha büyük ve ağır olur yada aynı boyutlarda hafif olması isteniyorsa kullanılan malzeme pahalı olur.hiçbiri motosiklette istenmeyen şeyler.lpg tüm dünyada benzin kadar yaygın değil.mesela r1 in lpg li versiyonu için bir sürü arge ve harcama yapılsa,karşılığını verecek kadar satış yapamayacağı için benzinlisi yapılıyor.ama artık etanol karışımını desteklemeye başlayacaklar yeni motorlar
12-enjeksyon tüm bileşenleri elektronik ortamda hızlıca hesaplayarak optimum hava/yakıt karışımını sağlar.örneğin önceden sorduğun yüksek rakımda çekiş düşmesi gibi.yüksek rakımda enjeksiyonlu motor otomatik avans verebilir,vuruntuyu önleyebilir,az havaya karşılık az yakıt verip çekişten düşse bile düzenli ve sağlıklı çalışmaya devam edebilir,koşullar çok kötüyse kendini kapatabilir yada güvende çalışacağı safe mode a geçebilir,tüketimi verdiği performans gibi düşer.karbüratör ise aynı rakımda rötarda kalabilir,yanma verimli olmaz,vuruntu olabilir,düzensiz çalışır,performans düşer,tüketim artar,motora zarar verecek kadar kötü koşullarda birşekilde yoluna devam edebilir.
13-engine control unit-motor kontrol ünitesi(beyin) enjeksyonlu motorlarda tüm sensörlerden aldığı verileri işler motoru ona göre çalıştırır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)