1000 km bakımını yaptıramayacağım galiba ne olabilir
Reklamlar
-
01 Haziran 2015, 19:30
#1
merhaba abilerim kardeşlerim.
motorum 1000 km oldu servise gidip bakıma girmesi gerekiyor ama köyde oturduğum için götüremeyeceğim ehliyetim olsa seve seve giderdim ama,
herneyse bunu yaptırmasam ne olur sanırım filtrelere bakıp bujiyi kontrol ediyorlar 500 kmde yağını değiştirdim yine değiştireceğim.biliyorum filtreler temiz kalmassa motor güçten düşer daha fazla yakar ama hiçbir fikrim,yok dün sökmeyi denedim sökemedim
Reklamlar
-
01 Haziran 2015, 19:33
#2
Ehliyeti olan birine rica etsen, ne bileyim bence girmeli ya bi şekilde halledin bence aksatma
-
01 Haziran 2015, 19:34
#3
Motorunda yağ filtresi zaten yok. Hava filtreni de söküp bakarsın toz olduysa biraz çırpsan bile iş görür. Olmadı internetten yenisini alırsın. Bu arada ziyaretçi mesajlarına bak, dün özelden yazdığın bir soruyu orada cevapladım.
-
01 Haziran 2015, 20:23
#4
Sorun orda işte grenajlsrı sökemem
-
01 Haziran 2015, 22:02
#5
Garantı KAPSAMI dışına cıkmasın
-
01 Haziran 2015, 22:11
#6
garantisi düşer diye biliyorum
-
01 Haziran 2015, 22:13
#7
Mondial'in garantisinden bir cacık çıkmaz. Al 1 litre yağ değiştir gitsin. Hava filtresini çırpmana bile gerek yok. Eğer harman zamanı patozun yanında durmadıysa motor sıkıntı yok
Yağ değiştir bin git, şehire uğrayınca bir ara NGK marka buji al, 20 bin km kullanırsın onu da.
-
01 Haziran 2015, 22:16
#8
Zuzuuw adlı üyeden alıntı
Mondial'in garantisinden bir cacık çıkmaz. Al 1 litre yağ değiştir gitsin. Hava filtresini çırpmana bile gerek yok. Eğer harman zamanı patozun yanında durmadıysa motor sıkıntı yok
Yağ değiştir bin git, şehire uğrayınca bir ara NGK marka buji al, 20 bin km kullanırsın onu da.
bende öyle yapmayı planlıyordum sağol üstad
-
01 Haziran 2015, 22:26
#9
snappy x adlı üyeden alıntı
bende öyle yapmayı planlıyordum sağol üstad
Estapitipiti, rica ederim. Günlük girerim bu siteye hazirana kadar, sonra yazları internet olmayan ülkelerde takıldığım için giremem. Haziranın sonuna kadar ufak tefek sıkıntılarında özel mesaj atarsan cevap veririm.
-
01 Haziran 2015, 22:30
#10
Hava filtresine toz uğramaz bu modellerde 10 bine kadar devam et,benimki 26 bine geldi eminimki hala tertemizdir
-
01 Haziran 2015, 22:34
#11
Motosikleti çölde Kum fırtınalarının içinde kullanmıyorsanız filtre kirlenmemiştir. Yağ değiştirip devam edin, problem olmaz. Bakıma giderken vereceğiniz işçilik parasıyla herhangi bir arızaya rahay rahat harcayabilirsiniz
-
01 Haziran 2015, 23:10
#12
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Motosikleti çölde Kum fırtınalarının içinde kullanmıyorsanız filtre kirlenmemiştir. Yağ değiştirip devam edin, problem olmaz. Bakıma giderken vereceğiniz işçilik parasıyla herhangi bir arızaya rahay rahat harcayabilirsiniz
Katılıyorum, 60 lira alıyorlar her bakımda. 5 kere gitsen 10 bine kadar 300 lira eder. Bu motorun komple silindir, piston cart curt masrafı 300 lira etmez. Bakım parası cebinde kalsın, ilerde sıfırlarsın motoru ama baya bi ilerde.
-
02 Haziran 2015, 11:27
#13
mondial de garanti diye bişey yok adamlar ger tür hatayi kullaniciya yukluyor koy yaği devam et 10 binde hava filtresi temizlersin sokup basincli havayla temizle bak yoluna
-
02 Haziran 2015, 11:45
#14
Tam tersine mondialin garantisinde kalsın. Arıza çıkarma ihtimali yüksek olan herşey olabildiğince garantide kalsın.
Dayanıklı bir ürün olsa garantiyi sallama derdim
-
02 Haziran 2015, 12:30
#15
Zuzuuw adlı üyeden alıntı
Mondial'in garantisinden bir cacık çıkmaz. Al 1 litre yağ değiştir gitsin. Hava filtresini çırpmana bile gerek yok. Eğer harman zamanı patozun yanında durmadıysa motor sıkıntı yok
Yağ değiştir bin git, şehire uğrayınca bir ara NGK marka buji al, 20 bin km kullanırsın onu da.
2007 de bir kanuni scooter almıştım. Üçüncü günde motor kilitledi. Bir baktılar ki motorda gram yağ yok. Tüm yağ yanmış. Garantiden değişim talep ettim . Kanuni reddetti. Sebebi de şu " her sabah motoru çalıştırmadan önce yağ kontrolü yapmalıydın, kullanım kılavuzunda yazdık "
-
02 Haziran 2015, 12:49
#16
kurubuz adlı üyeden alıntı
Valla kullanma kılavuzunu bilmem ama hangi sınıf için olursa olsun ehliyet kursuna gittiğinde aracınızın yağını suyunu ve lastiklerini günlük kontrol edin derler. Bu konuda haklılar... Eğer kontrol etseydin bunu farkedip motor kilitlenmeden servise götürüp kardeşim bu yağ yakıyor deseydin ve yine de bunu sana yıksalardı eyvallah... He hangimiz günlük kontrol ediyoruz orası ayrı konu... Ama edilmesi gerekiyor..
-
02 Haziran 2015, 13:52
#17
snappy x adlı üyeden alıntı
merhaba abilerim kardeşlerim.
motorum 1000 km oldu servise gidip bakıma girmesi gerekiyor ama köyde oturduğum için götüremeyeceğim ehliyetim olsa seve seve giderdim ama
,
herneyse bunu yaptırmasam ne olur sanırım filtrelere bakıp bujiyi kontrol ediyorlar 500 kmde yağını değiştirdim yine değiştireceğim.biliyorum filtreler temiz kalmassa motor güçten düşer daha fazla yakar ama hiçbir fikrim,yok dün sökmeyi denedim sökemedim
Kardeşim yağını kendin değiştirebiliyorsan değiştir, başka da bir şey yapmana gerek yok. Filtre o kadar çabuk kirlenmiyor.
Ha bir de motorun sağına soluna altına bir bak yağ, benzin kaçağı var mı. Motor soğukken lastiklere hafifçe bir vur yeterince şişkin mi.
Hepsi bu. Yağ değişimi için grenaj sökmene gerek yok. Bilinen güvenilir markalardan "motosiklet yağı" temin et. Ör: Castrol, Motul, ipone
http://www.n11.com/motul-3000-10w40-4-zamanli-motosiklet-yagi-1l-P37478232
Koyacağın en fazla yağ 650mL olsun, onu da şöyle yapacaksın. Motoru en az 5dk çalıştır, söndür ve 3-4dk bekle. Yağ tahliye vidasını aç içindeki iyice süzülsün. Yağ tahliye vidasını kapat ama aşırı sıkma sakın. 500mL yağ koy motoru 5dk çalıştır ve durdur 3-4dk bekle.
Yağ ölçü çubuğunda seviye tırtıklı bölgenin yarısının biraz üstünde ise tamamdır. Eğer değilse 50mL-100mL ekle ve tekrar ölç.(yağ ölçümünün detayını internette bulursun)
Çinli motorlarda fazla yağ koymak performansı ciddi düşürüyor. Ben 750mL koymuştum ölçüm çubuğunda tırtıklı bölgenin üstüne çıkmıştı. Sonradan internetten araştırınca fazla yağ koymamak gerektiğini öğrendim. Tırtıklı bölgenin 3'de biri veya 4'te biri boş olacak imiş. Yani yarıdan fazla olacak ama tırtıklı bölgeyi aşmayacak.
Son olarak bir sonraki yağ değişimini 1500km'de yaparsın sonra kullanıma göre her 1000-2000km arası yaparsın. Motoru her çalıştırdığında en az 4-5dk bekle ısınsın sonra bin git. Isındığını nasıl anlarım dersen motorun dış kısmına el değmeyecek kadar sıcak olmalı. Hareket etmez vaziyette motoru 10dk'dan fazla çalıştırma hararet yapabilir.
-
02 Haziran 2015, 15:00
#18
mondialin garantisi süper demeye çalışmıyorum ama, 1300km de üst kapak hariç komple motoru garantiden sıfırladılar.
ne olur ne olmaz, garanti dışına çıkmasın motorun, tanıdık servis bul, parçaları ondan al garanti bozulmasın diye kaşelet hiç olmazsa, ilk bakımı da önemli rodaj yağı gecikmeden değişmesi gerek, bi şekilde anlayan birine yaptırırsın
iki teker ruhunu taşır ...
-
02 Haziran 2015, 15:07
#19
arda4 adlı üyeden alıntı
Kardeşim yağını kendin değiştirebiliyorsan değiştir, başka da bir şey yapmana gerek yok. Filtre o kadar çabuk kirlenmiyor.
Ha bir de motorun sağına soluna altına bir bak yağ, benzin kaçağı var mı. Motor soğukken lastiklere hafifçe bir vur yeterince şişkin mi.
Hepsi bu. Yağ değişimi için grenaj sökmene gerek yok. Bilinen güvenilir markalardan "motosiklet yağı" temin et. Ör: Castrol, Motul, ipone
http://www.n11.com/motul-3000-10w40-4-zamanli-motosiklet-yagi-1l-P37478232
Koyacağın en fazla yağ 650mL olsun, onu da şöyle yapacaksın. Motoru en az 5dk çalıştır, söndür ve 3-4dk bekle. Yağ tahliye vidasını aç içindeki iyice süzülsün. Yağ tahliye vidasını kapat ama aşırı sıkma sakın. 500mL yağ koy motoru 5dk çalıştır ve durdur 3-4dk bekle.
Yağ ölçü çubuğunda seviye tırtıklı bölgenin yarısının biraz üstünde ise tamamdır. Eğer değilse 50mL-100mL ekle ve tekrar ölç.(yağ ölçümünün detayını internette bulursun)
Çinli motorlarda fazla yağ koymak performansı ciddi düşürüyor. Ben 750mL koymuştum ölçüm çubuğunda tırtıklı bölgenin üstüne çıkmıştı. Sonradan internetten araştırınca fazla yağ koymamak gerektiğini öğrendim. Tırtıklı bölgenin 3'de biri veya 4'te biri boş olacak imiş. Yani yarıdan fazla olacak ama tırtıklı bölgeyi aşmayacak.
Son olarak bir sonraki yağ değişimini 1500km'de yaparsın sonra kullanıma göre her 1000-2000km arası yaparsın. Motoru her çalıştırdığında en az 4-5dk bekle ısınsın sonra bin git. Isındığını nasıl anlarım dersen motorun dış kısmına el değmeyecek kadar sıcak olmalı. Hareket etmez vaziyette motoru 10dk'dan fazla çalıştırma hararet yapabilir.
800 ml yağ yazıyor ama ?
-
02 Haziran 2015, 15:16
#20
snappy x adlı üyeden alıntı
800 ml yağ yazıyor ama ?
Evet 800 ml, daha az koyman yetiyorsa bil ki yağı yeteri kadar boşaltamamışsın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)