Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

1000 km bakımını yaptıramayacağım galiba ne olabilir

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    merhaba abilerim kardeşlerim.
    motorum 1000 km oldu servise gidip bakıma girmesi gerekiyor ama köyde oturduğum için götüremeyeceğim ehliyetim olsa seve seve giderdim ama,
    herneyse bunu yaptırmasam ne olur sanırım filtrelere bakıp bujiyi kontrol ediyorlar 500 kmde yağını değiştirdim yine değiştireceğim.biliyorum filtreler temiz kalmassa motor güçten düşer daha fazla yakar ama hiçbir fikrim,yok dün sökmeyi denedim sökemedim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MotoGlock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2015
    Motosikleti
    YZF-R25 2015'
    Ehliyeti olan birine rica etsen, ne bileyim bence girmeli ya bi şekilde halledin bence aksatma

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motorunda yağ filtresi zaten yok. Hava filtreni de söküp bakarsın toz olduysa biraz çırpsan bile iş görür. Olmadı internetten yenisini alırsın. Bu arada ziyaretçi mesajlarına bak, dün özelden yazdığın bir soruyu orada cevapladım.
    snappy x bunu beğendi.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Sorun orda işte grenajlsrı sökemem

  5. #5
    obarey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2015 Honda CBR 250R (10k), 2015 Yamaha R25
    Garantı KAPSAMI dışına cıkmasın

  6. #6
    kinqdai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KUBA CİTA
    garantisi düşer diye biliyorum
    snappy x bunu beğendi.

  7. #7
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Mondial'in garantisinden bir cacık çıkmaz. Al 1 litre yağ değiştir gitsin. Hava filtresini çırpmana bile gerek yok. Eğer harman zamanı patozun yanında durmadıysa motor sıkıntı yok

    Yağ değiştir bin git, şehire uğrayınca bir ara NGK marka buji al, 20 bin km kullanırsın onu da.
    Alisilin, agrasiwe, efendy06 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mondial'in garantisinden bir cacık çıkmaz. Al 1 litre yağ değiştir gitsin. Hava filtresini çırpmana bile gerek yok. Eğer harman zamanı patozun yanında durmadıysa motor sıkıntı yok

    Yağ değiştir bin git, şehire uğrayınca bir ara NGK marka buji al, 20 bin km kullanırsın onu da.
    bende öyle yapmayı planlıyordum sağol üstad
    agrasiwe bunu beğendi.

  9. #9
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı snappy x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende öyle yapmayı planlıyordum sağol üstad
    Estapitipiti, rica ederim. Günlük girerim bu siteye hazirana kadar, sonra yazları internet olmayan ülkelerde takıldığım için giremem. Haziranın sonuna kadar ufak tefek sıkıntılarında özel mesaj atarsan cevap veririm.
    snappy x bunu beğendi.

  10. #10
    oyunageldim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda Wave 110i
    Hava filtresine toz uğramaz bu modellerde 10 bine kadar devam et,benimki 26 bine geldi eminimki hala tertemizdir
    snappy x bunu beğendi.

  11. #11
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti çölde Kum fırtınalarının içinde kullanmıyorsanız filtre kirlenmemiştir. Yağ değiştirip devam edin, problem olmaz. Bakıma giderken vereceğiniz işçilik parasıyla herhangi bir arızaya rahay rahat harcayabilirsiniz
    snappy x bunu beğendi.

  12. #12
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikleti çölde Kum fırtınalarının içinde kullanmıyorsanız filtre kirlenmemiştir. Yağ değiştirip devam edin, problem olmaz. Bakıma giderken vereceğiniz işçilik parasıyla herhangi bir arızaya rahay rahat harcayabilirsiniz
    Katılıyorum, 60 lira alıyorlar her bakımda. 5 kere gitsen 10 bine kadar 300 lira eder. Bu motorun komple silindir, piston cart curt masrafı 300 lira etmez. Bakım parası cebinde kalsın, ilerde sıfırlarsın motoru ama baya bi ilerde.

  13. #13
    Erdorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2015
    Şehir
    Bursa-Kemal Paşa
    Motosikleti
    Mondial 100 MFM
    mondial de garanti diye bişey yok adamlar ger tür hatayi kullaniciya yukluyor koy yaği devam et 10 binde hava filtresi temizlersin sokup basincli havayla temizle bak yoluna

  14. #14
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Tam tersine mondialin garantisinde kalsın. Arıza çıkarma ihtimali yüksek olan herşey olabildiğince garantide kalsın.
    Dayanıklı bir ürün olsa garantiyi sallama derdim

  15. #15
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mondial'in garantisinden bir cacık çıkmaz. Al 1 litre yağ değiştir gitsin. Hava filtresini çırpmana bile gerek yok. Eğer harman zamanı patozun yanında durmadıysa motor sıkıntı yok

    Yağ değiştir bin git, şehire uğrayınca bir ara NGK marka buji al, 20 bin km kullanırsın onu da.
    2007 de bir kanuni scooter almıştım. Üçüncü günde motor kilitledi. Bir baktılar ki motorda gram yağ yok. Tüm yağ yanmış. Garantiden değişim talep ettim . Kanuni reddetti. Sebebi de şu " her sabah motoru çalıştırmadan önce yağ kontrolü yapmalıydın, kullanım kılavuzunda yazdık "

  16. #16
    AsyMeTRiQue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2013
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    kuyrukta PCX yazıyor, yanına da NS200 yanaştı...
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2007 de bir kanuni scooter almıştım. Üçüncü günde motor kilitledi. Bir baktılar ki motorda gram yağ yok. Tüm yağ yanmış. Garantiden değişim talep ettim . Kanuni reddetti. Sebebi de şu " her sabah motoru çalıştırmadan önce yağ kontrolü yapmalıydın, kullanım kılavuzunda yazdık "
    Valla kullanma kılavuzunu bilmem ama hangi sınıf için olursa olsun ehliyet kursuna gittiğinde aracınızın yağını suyunu ve lastiklerini günlük kontrol edin derler. Bu konuda haklılar... Eğer kontrol etseydin bunu farkedip motor kilitlenmeden servise götürüp kardeşim bu yağ yakıyor deseydin ve yine de bunu sana yıksalardı eyvallah... He hangimiz günlük kontrol ediyoruz orası ayrı konu... Ama edilmesi gerekiyor..

  17. #17
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı snappy x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba abilerim kardeşlerim.
    motorum 1000 km oldu servise gidip bakıma girmesi gerekiyor ama köyde oturduğum için götüremeyeceğim ehliyetim olsa seve seve giderdim ama,
    herneyse bunu yaptırmasam ne olur sanırım filtrelere bakıp bujiyi kontrol ediyorlar 500 kmde yağını değiştirdim yine değiştireceğim.biliyorum filtreler temiz kalmassa motor güçten düşer daha fazla yakar ama hiçbir fikrim,yok dün sökmeyi denedim sökemedim
    Kardeşim yağını kendin değiştirebiliyorsan değiştir, başka da bir şey yapmana gerek yok. Filtre o kadar çabuk kirlenmiyor.

    Ha bir de motorun sağına soluna altına bir bak yağ, benzin kaçağı var mı. Motor soğukken lastiklere hafifçe bir vur yeterince şişkin mi.

    Hepsi bu. Yağ değişimi için grenaj sökmene gerek yok. Bilinen güvenilir markalardan "motosiklet yağı" temin et. Ör: Castrol, Motul, ipone

    http://www.n11.com/motul-3000-10w40-4-zamanli-motosiklet-yagi-1l-P37478232


    Koyacağın en fazla yağ 650mL olsun, onu da şöyle yapacaksın. Motoru en az 5dk çalıştır, söndür ve 3-4dk bekle. Yağ tahliye vidasını aç içindeki iyice süzülsün. Yağ tahliye vidasını kapat ama aşırı sıkma sakın. 500mL yağ koy motoru 5dk çalıştır ve durdur 3-4dk bekle.

    Yağ ölçü çubuğunda seviye tırtıklı bölgenin yarısının biraz üstünde ise tamamdır. Eğer değilse 50mL-100mL ekle ve tekrar ölç.(yağ ölçümünün detayını internette bulursun)

    Çinli motorlarda fazla yağ koymak performansı ciddi düşürüyor. Ben 750mL koymuştum ölçüm çubuğunda tırtıklı bölgenin üstüne çıkmıştı. Sonradan internetten araştırınca fazla yağ koymamak gerektiğini öğrendim. Tırtıklı bölgenin 3'de biri veya 4'te biri boş olacak imiş. Yani yarıdan fazla olacak ama tırtıklı bölgeyi aşmayacak.

    Son olarak bir sonraki yağ değişimini 1500km'de yaparsın sonra kullanıma göre her 1000-2000km arası yaparsın. Motoru her çalıştırdığında en az 4-5dk bekle ısınsın sonra bin git. Isındığını nasıl anlarım dersen motorun dış kısmına el değmeyecek kadar sıcak olmalı. Hareket etmez vaziyette motoru 10dk'dan fazla çalıştırma hararet yapabilir.
    snappy x bunu beğendi.

  18. #18
    Pisman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2008
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    mondialin garantisi süper demeye çalışmıyorum ama, 1300km de üst kapak hariç komple motoru garantiden sıfırladılar.
    ne olur ne olmaz, garanti dışına çıkmasın motorun, tanıdık servis bul, parçaları ondan al garanti bozulmasın diye kaşelet hiç olmazsa, ilk bakımı da önemli rodaj yağı gecikmeden değişmesi gerek, bi şekilde anlayan birine yaptırırsın
    iki teker ruhunu taşır ...

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Alıntı arda4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim yağını kendin değiştirebiliyorsan değiştir, başka da bir şey yapmana gerek yok. Filtre o kadar çabuk kirlenmiyor.

    Ha bir de motorun sağına soluna altına bir bak yağ, benzin kaçağı var mı. Motor soğukken lastiklere hafifçe bir vur yeterince şişkin mi.

    Hepsi bu. Yağ değişimi için grenaj sökmene gerek yok. Bilinen güvenilir markalardan "motosiklet yağı" temin et. Ör: Castrol, Motul, ipone

    http://www.n11.com/motul-3000-10w40-4-zamanli-motosiklet-yagi-1l-P37478232


    Koyacağın en fazla yağ 650mL olsun, onu da şöyle yapacaksın. Motoru en az 5dk çalıştır, söndür ve 3-4dk bekle. Yağ tahliye vidasını aç içindeki iyice süzülsün. Yağ tahliye vidasını kapat ama aşırı sıkma sakın. 500mL yağ koy motoru 5dk çalıştır ve durdur 3-4dk bekle.

    Yağ ölçü çubuğunda seviye tırtıklı bölgenin yarısının biraz üstünde ise tamamdır. Eğer değilse 50mL-100mL ekle ve tekrar ölç.(yağ ölçümünün detayını internette bulursun)

    Çinli motorlarda fazla yağ koymak performansı ciddi düşürüyor. Ben 750mL koymuştum ölçüm çubuğunda tırtıklı bölgenin üstüne çıkmıştı. Sonradan internetten araştırınca fazla yağ koymamak gerektiğini öğrendim. Tırtıklı bölgenin 3'de biri veya 4'te biri boş olacak imiş. Yani yarıdan fazla olacak ama tırtıklı bölgeyi aşmayacak.

    Son olarak bir sonraki yağ değişimini 1500km'de yaparsın sonra kullanıma göre her 1000-2000km arası yaparsın. Motoru her çalıştırdığında en az 4-5dk bekle ısınsın sonra bin git. Isındığını nasıl anlarım dersen motorun dış kısmına el değmeyecek kadar sıcak olmalı. Hareket etmez vaziyette motoru 10dk'dan fazla çalıştırma hararet yapabilir.
    800 ml yağ yazıyor ama ?

  20. #20
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı snappy x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    800 ml yağ yazıyor ama ?
    Evet 800 ml, daha az koyman yetiyorsa bil ki yağı yeteri kadar boşaltamamışsın.
    snappy x bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)