japonlar bir elin parmaklari gibi nasil ayiralim hepsi candir
japonlar bir elin parmaklari gibi nasil ayiralim hepsi candir
Tüh... Hondamı satıp suzuki alacaktım tam..Parayıda bulmuşken..Neetçez ? İtalyana bakıyım bari..
benim şahsi sıralamam Kawasaki - yamaha - suzuki - honda olurdu.
çok kişiye honda aldırtmışlığım var, büyük bir ihtimal yakında sıfır forza250 ye yazılacağım ama nedense benim gözümde honda hep ara eleman gibi görünüyor.
Japonlara bak sen Kawasakinin bu işe bulaşmamış olması bi tik one geciriyor heralde markayi
Honda ve Suzuki hep sağlamlık ve garantiye oynuyor, diğerleri AR-GE ve yeni projeler yönünden daha iyi gibi sanki.
etsede, o arabalar artık yolda mı? yolda. biz ise ‘3,5 lt yerine 3 lt ile 100 km gidebilir miyiz?’ diye yollardayız. defansif süre süre başka dünyada süreceğiz yakında, herşeyden uzak o yüzden yıl 2050 falan değilse bana etmiyor. o tarihte de motosiklet süremem muhtemelen..
zamanında rs200’de koskocaman mühendis hatası vardı -gidonlarında, ne ifade etti? satmadı mı? o test firmaları ‘killingroad, nicknamer motosiklet alacaklar bende onları düşüneyim yardımcı olayım’ diye test etmedi sonuçta. bunu açıklamaları ve özür dilemeleri bile takdir gerektirir bence. ayrıca bu listedeki bir marka geçenlerde ayıplı suv satıp, sonra bir de üste çıkmaya çalışmamış mıydı? toyota ve yamaha’dan elbette beklemezdim ama toyota seri üretimde bunu düşünemediklerini ifade etmiş.
sen (killingroad), cyan, nickfurrie, arndiol, tommygun; deseniz ki ‘tracer güzel motosiklet ama eski versiyonunda hiç özellik yok’, ben ne düşünmeliyim? ‘ne biliyorlar ki?’ diyerek almalı mıyım çünkü nasılsa sertifikası var yoksa ‘ya bu adamlar motosiklet üstünde vakit geçirmiş, vardır bi bildiklerimi’ mi derim? daha defansif olan ve bence olması gereken; ikisini de dikkate almamız gerektiği.
sadece benim için birşey ifade etmeme kısmı şu: motosikletten beklentim yok. airbag sistemi dahi olmayan bir araç ki abs gelmemiş motosikletler var. dolayısıyla testler bana birşey ifade etmiyor. fiziken fren tutuyor, koskoca doğayı kirleten alanlar duruyor, kulağımızın arkası motosikletimize mi sıra geldi? herkes motosiklet sürse dünya daha iyi biryer olurdu. ne emisyon ne güvenlik testi. herkes kuralıyla yaşar giderdi. yapılamaz mı? yapılır hatta yapılmışı var: motosiklet değil ama geçen gün bir ada tanıtımı izledim orada da insanlar senelerdir herşeyden uzak yaşıyorlardı. Santa cruze del islote idi sanırım. sertifika, toplumun kendisi olmuştu.
biraz uzun oldu ve anlatmak istedimi daha geniş ifade etmeliyim gibi düşünüyorum ama genel fikrim bu.
tekeriniz düz basın.
Yamaha nin wr250f motoru efsanedir. Enduro yaris motorlari ortalama iki yilda bir piston vs de[isir. On yil acilmamis wr gordum ve cok kisiden duydum.
Bütün japon motorlar güzeldir.
Zaten Japon markaları piyasayı paylaşmış gibi. Yani bütün japon markaların birbirleri ile rekabet eden çok modelleri yok, hepsi piyasadan kendine bir pay seçmiş oraya uygun ürünler çıkarıyor.
Mesela Suzuki'nin v-strom'un karşılığı Yamaha'da yok, Tracer'ın karşılığı da Suzuki'de yok.
Bu yüzden seç beğen hangi tarz hoşuna gidiyorsa o japon markasından al geç derim.
Yurtdışında benzer segment motorlar kıyasladığımda hep en pahalısı honda oluyor sonra suzuki en ucuzlarıda yamahabveya kawasaki. Marka algısıda bu şekilde hondayı üstlelre koyuyorlar. Fakat honda ruhsuz bir marka bence. Suzuki aldığınızfa bilirsiniz ki 125likten 1000liğe kadar şanzıman en iyisidir şıkır şıkır çalışır. Yamaha motor blokları özeldir farklı motorda bulamazsınız. Kawasaki de hızlıdır. Hondanın belki uzun ömürlü olması nrdeniyle durum bu.
Vallahi hiçbir şey anlamadım söylediklerinden ama :D
Ben Japonlar aslında sağlam değil falan demiyorum, motosikletlerin nasıl olduğuyla da bağdaştırmadım konuyu. Sadece adamlar dümdüz hile yaptık ve satışlarımız insanların güvenliğinden önce geldi demişken bunun senin için bir anlamı olmaması garip geldi.
Kawasaki / Suzuki / Yamaha / Honda
diyorum ki hayatta hatalar hep var. bunu insan yaptıkça da olacak. tuhaf olan bunca kullanıcı anlamamış adamlar açıklamış mesela şu an ki bir tracer’da hata varsa o kadar usta, kullanıcı görememiş. adamlar söylemese ruhumuz duyar mıymış? yada ruhumunuzun duydukları gözümüzün gördükleri (hatalı olan motosikletler) hayatımızda yine de var mıymış? demek ki hayat bu. eksikleriyle, hatalarıyla diye söylemek istedim. çünkü hangi birimiz güvendiğimiz şeylerin ne denli güvenli olduğunu biliyoruz?
mesela metroya biniyoruz, sürücü yok. bir sonraki istasyonda kaçırılmayacağımızın garantisi yok 1 dk sonramız belirsiz. bende endişelenmeyi bıraktım, birşey ifade etmiyor dedim özetle.
Tüm Japon'lar eşit derecede iyidir ama Kawasaki primus inter parestir.
Şaka şaka, espresso aganın dediğini savunuyorum. Markadan ziyade model ve segmente odaklanmak daha sağlıklı.
Hata degil, suc. Kendileri hatalarini bulup soylememisler, ulastirma bakanligi tarafindan suc ustu yakalanip suclarini itiraf etmisler. Aradaki fark buyuk.
Zaten yapilan usulsuzluk kullanicinin kolayca farkedebilecegi bir konuda da degil. Kullanicinin crash test yapacak hali yok. Ama aracla kaza gecirdiginde muhtemelen daha cok zarar gorecek.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)