Arkadaşlar bu konu tamamen önyargı ve kuruntu. Ben şuanki motorumu Kadıköyden alıp Levente geldim. Motorum dolu depo ile 150 kilo geliyor gelmiyor. Öyle tecrübesi olan bir adamda değilim. Gayet güzel çıplak bir motorla bastım ve geçtim köprüden motor daha ilk 10 kilometresindeyken. Geçen haftada işyerim olan Okmeydanından Kayışdağına gittim ve tekrar geri döndüm. Motorum daha 250 km'de. Rüzgar etkiliyor mu etkiliyor ama korku duyarsanız 100 bin km yapsanızda geçemezsiniz ordan rahat bir şekilde...
merhaba, cevabın için teşekkür ederim esasında cbr 125 ilk moturumda ama o ehliyetsiz ve gizli gizli ara sokaklarda sürdüğüm bir araçtı. bu yüzden deneyim olarak saymamıştım. orda da 1.000 km deneyim sayılabilir ama ara sokaklar için. motor gücü benim için önemli değil. hız meraklısı değilim. kafanızdaki çizdiğiniz basayım kaçsın aga heyt be desinler modunda hiç değilim
Koprude motoru yatirma ruzgarin nerden estigi belli olmuyor kopru yolu cok bozuk ve dalgalanmali. Hep viteste git zaten cok ruzgar yoksa sikinti olmaz ama normalde bile ruzgar savuruyor saga sola yalpaliyosun. Dikkat et gecerken
Tek derdin HGS olabilir, o motoru çok kuvvetli değilse rüzgar savuracağını sanmam.
İlk geçişte asla %99'a uyup sağ şeritteki taşıtların sağından sürme, sağdaki aracı normal takip et, böylece rüzgar, salınım gibi etkilere, sürüşünün verdiği tepkiler ne oluyor gözlemleyip anlarsın. Asla şerit çizgisi üzerinde sürme çok kayar. Giriş ve çıkıştaki ızgara kapakların yol tutuşu da zayıftır, bazen bu kapaklarda lastiğin sürüş izine etki edecek kadar geniş boşluklar olabiliyor dikkatli olmak gerek. Olur da rüzgar seni iteklerse gidonu sıkmadan hafif ters kontra ve yatışla dengelersin kendini. Bunlar dışında sakin ve keyifle motosiklet üzerinde kıta değişebilmenin ayrıcalığını yaşa
Bu söylediğiniz yanlış, rüzgarin nereden estiğinin belli olmaması için hortum falan olması lazim, köprüden geçerken rüzgar ya sağdan ya soldan gelir, ve hafif bir motosikleti rüzgara karşı yatırmazsanız köprünün üzerinde gezer durursunuz. Burada dikkat edilmesi gereken sabit bir hız da kalmak, köprüdeki şerit çizgilerinin üzerinden gitmemek, ve rüzgara karşı yatırdığınız motosikletin köprü bacaklarından geçerken rüzgarin bir anda kesilmesi ile kontrolü kaybetmemek için hazırlıklı olmanızdır. Bu bahsettiğim gerçekten ciddi rüzgar olan durumlarda her zaman böyledir, rüzgarsız havada veya ağır motosikletler ile her zaman güle oynaya geçebilirsiniz hiç sorun olmaz.
konuyu açalı çok olmuş ama köprüyü geçmek yeni nasip oldu
saat 12 de eniştem rahatsızlandığı için acil olarak karşıya geçmem gerekti. o anki aciliyet sebebiyle o kadar akıcı kullandım ki ben bile kendime şaşırdım. köprüde hiç sıkıntı yokmuş gazı açıp devam.
Arkadaşlar istanbul boğazda gerçekten sağlam RÜZGAR varsa orda araba bile şerit dışına çıkabiliyor. bu çok sık rastlanan bir durum değil ama iyi rüzgarda tehlikeli. aytıca köprünün salınım hareketi de artacağından tecrübesiz motosikletliler sıkıntı yaşayabilir.
Abartma o kadar gözünde hele hele bu yaz aylarında güle oynaya geçersin, AEA' nın rüzgarlı havada motor kullanma ile ilgili önerileri vardı onları bi bul, gidonu çok sıkı tutma ama en önemlisi sen bugün bi geç bakalım böyle bi konu açtığın için dönüp kendine bile gülersin emin ol abartılacak bişey yok köprüde
Not: Zaten geçmişsin sorunsuz hadi geçmiş olsun.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)