Büyük CC Sahiplerine Saçma bir Ergen Sorum Var
-
Reklamlar
-
-
4 silindirler şehir içi yoğun trafikde ciddi sıkıntı verir..yavasda olsa ilerliyorsaniz ve kiyafetleriniz yazlık ise sorun yok..
-
Durursan ölürsün Ne kadar yavaş gidilirse o kadar fileli mont az hava alır, o kadar aşağı tarafın ısısı hissedilir. Tabi bunları 4 silindirim olmadığı için ben dayanılabilir görüyorum. 600rr sahibi bir abi 20 km.lik bir yol sonrası, yandı bacaklarım demişti sıkışık trafiğe girmediğimiz halde.
-
Merhaba
Bir yerlerimin kanamasindansa terlemeyi yeglerim ....
Hos 1150 gs kullaniyorum. Cok fazla isi vermiyor. Ama daha once pan european kullanmistim. Sehir ici trafiginde dayanamamistim.
Soyle bir tespitim var. tabii durdugun yerde beklemeyi dahil etmiyorum bu tespite.
Yazlik bot, mont ve pantolonla sicaga daha az maruz kaliyorsun. Sonucta vucudunla gunes arasinda girerek koruma gorevi goruyor. Icimede mumkun oldugun sentetik t-shirt ve don giymeye ozen gosteriyorum. Bu sayede minimum islaklik hissediyorum.
Hic sortla t-shirtle asfalta yapismis birini gordunuzmu? Ben gordum. Emin olun hic hos seyler yasamiyorlar.
Siz, siz olun yine de tam koruma binin. Terlemek iyidir, vucuttaki toksinleri atar
-
Bence sen fazla ateşlisin, tek parça yazlık tulum giyiyorum ısıdan yana hiçbir şikayetim yok. Ayrıca şortla sandaletle motor sürecek kadar kafayı kırmadım çok şükür.
Sandaletle motor sürüyorum diyen adamı kale alıp cevap bile vermemeliydim aslında ama burayı okuyan genç arkadaşların doğru ile yanlışı ayırt etmesi açısından yazmak istedim.
Selametle
-
Güvenlik -güvenlik -güvenlik , korumaların olmadan motosiklet e binmek çok çok tehlikeli yaş kış tam koruma , terlemekten başka bir zararını görmedim.
-
Küçük cc de bile sıcaklık sorun,mesela duke 390 düşük cc ama yazın sıkışık trafikte şortla kullanamam sanırım =) zaten hayırlısı da bu. Kot pantolon o motordan gelen sıcaktan koruyor bence, şortla daha zor olur.
-
Motorsiklet şort ve terlikle bağdaşmaz kardeşim.
-
Her sürüşten önce hayalara buzlu badem yerleştirip serin serin geziyoruz.
-
Yazın yüksek cc motor kullanılacaksa akşam serinliğinde kullanmak en mantıklısı..
İlla da kullanılacaksa trafikten uzak yerler tercih edilebilir.. Otoban, şehirler arası yol..
Şehir içi için ufak bir scooter'ın olsa iş görür.. Buda bir secenek..
Haaaa yok ben şehrin ortasına trafiğin göbeğine 600-1000 cc motorla gidicem yanıcam pişicem diyorsan da yapacak birşey yok.. Gülü seven dikenine katlanır..
-
Güzel konu cbr125 den cbf600 e geçen birisi olarak sehir icinde 30~40la giderken bile motor fan açtığında dedim ne oluyoruz boyle bi sıcaklık yok hakikat sıkıntılı biraz 15dk şehiriçi trafiğinden hemen sonra motordan inesim geliyor. Ama uzun yolda no problem Ayaklar koruma topuzlarina koy yola devam
-
Buyuk sıkıntı bu olay. Yasamıyorum diyen varsa da yalan soyler. O yaz sıcagında ısıkta durdugumda motor blogundan ayrı, egzostlardan ayrı asfalttan ayrı gunesten ayrı alıyorum sıcagı. Tost oluyorsun bu saydıklarımın arasında O yuzden durmam gerekmeyecek sekilde ayarlamaya calısıyorum kendimi. Bir diger alternatif olarak 09.00-18.00 arası binmiyorum
-
Bu İş GÜL'Ü SEVEN DİKENİNE KALTANIYOR diye kısaca kesip atılacak bir soru aslında
-
sıcakta yana yana giyiyosun biraz da yol yaparsan kavurmadan farkın kalmıyo zaten
-
Hocam benim motorda bacaklara çok degilde özellikle ayaklara cok sicak vuruyor.
Hatta 70-80 km hızda dahi hissettiriyor.
-
shadowmaster adlı üyeden alıntı
Güzel konu
Isının nereden geleceği belli olmaz malum. Bazen motordan bazen güneşten bazen yandaki otobüsten ve de kamyondan. Haaa bir de yere düşüp biraz da asfaltta kayınca oluşan bir ısı var ki, işte ben onu yaşamamak adına sizin deyiminizle şeyimden ter damlasa da binlerce lira olmayan ama düşünce beni koruyacağına inandığım montumu ve pantolonumu giymekteyim aşağıdaki sonuçtan tırstığım için. Özellikle yazlık bölgelerde, Güneyde şortla kullananlara da acayip özenmekteyim bir taraftan, püfür püfür tadını çıkartıyorlar. Haaa bir de ısının başka bir kaynağı daha mümkün uzun yolda, bir arkadaşım pantolon çıkartıp şortla sürerken, Kaz Dağları bölgesinde paçadan içeriye arı girmişti, gerisini siz hesap edin yanma hissini falan
https://imageshack.com/i/idEBgknIj
bermuda şort olmasa da kumaş pantolonlayım yine akıllanacağımı sanmıyorum...bahsettiğin tarz da bir travma ya da bela yaşamadanda olmayacak gibi...birde şöye bişey var bu tarz benim gibi apaçi adamların düşmesi kaza yapması beklenir ki bir dahaki konuda kaza yaptım deyince ulan bu haketti oh olsun falan bile oluyor bu forumda çok gördüm..yani ben demiştim bu patlar diorlar ama şans diyelim...ve canımda çok tatlıdır herkesin olduğu kadar...bir kaza bel aolsa işimede gidemem sakata gelirim...bilincsiz motor kullanımı refleksimi tavrımı bir türlü yenemiyorum...bu husus da kendime çok kızıyorum...
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
4 silindirler şehir içi yoğun trafikde ciddi sıkıntı verir..yavasda olsa ilerliyorsaniz ve kiyafetleriniz yazlık ise sorun yok..
yani şehir dışında aynı ısıyı almıyormusunuz ...110-120 ile gittiğinizde o yüksek ısı ayağınıza olmasada kaval kemiği taraflarını rahatsız etmiyor mu...onu öğrenmek isterim...
Sokollu adlı üyeden alıntı
Durursan ölürsün
Ne kadar yavaş gidilirse o kadar fileli mont az hava alır, o kadar aşağı tarafın ısısı hissedilir. Tabi bunları 4 silindirim olmadığı için ben dayanılabilir görüyorum. 600rr sahibi bir abi 20 km.lik bir yol sonrası, yandı bacaklarım demişti sıkışık trafiğe girmediğimiz halde.
bende çok şahit oldum bu duruma...
ballthrower adlı üyeden alıntı
Merhaba
Bir yerlerimin kanamasindansa terlemeyi yeglerim ....
Hos 1150 gs kullaniyorum. Cok fazla isi vermiyor. Ama daha once pan european kullanmistim. Sehir ici trafiginde dayanamamistim.
Soyle bir tespitim var. tabii durdugun yerde beklemeyi dahil etmiyorum bu tespite.
Yazlik bot, mont ve pantolonla sicaga daha az maruz kaliyorsun. Sonucta vucudunla gunes arasinda girerek koruma gorevi goruyor. Icimede mumkun oldugun sentetik t-shirt ve don giymeye ozen gosteriyorum. Bu sayede minimum islaklik hissediyorum.
Hic sortla t-shirtle asfalta yapismis birini gordunuzmu? Ben gordum. Emin olun hic hos seyler yasamiyorlar.
Siz, siz olun yine de tam koruma binin. Terlemek iyidir, vucuttaki toksinleri atar
peki bu ısıyı dışarı yayma olayının motorun kendisiyle ilgisi varmı...teknik yapısı markası modeli...çoğu motorların blokları dışarı bakar ısı silindirden mi geliyor yoksa egsoz çıkışındanmı...yani ısı yoğunluğu demek ki motorun aerodinamik yapısına göre değişken ama motor rölantide durduğunda MAGMA gibi olduğu yerde güneş misali çevreye yayıyor...çok teknik konu belki ama bu kadar ısıyı dağıtacak bir teknolojiyi (üretim aşamasında yapısal anlamda) geliştirmişlermi bunu merak ediyorum...öyle ergonomik bir yapıda olmalı ki motor bu ısıyı kullanıcı minimum hissetmeli bence...bunlar pek düşünülmez konuşulmaz aslında...mesela racing motorlarda grenajlar olduğu için ısı nerden çıkıyor sabit haldeyken merak ediyorum...
provaker adlı üyeden alıntı
Bence sen fazla ateşlisin, tek parça yazlık tulum giyiyorum ısıdan yana hiçbir şikayetim yok. Ayrıca şortla sandaletle motor sürecek kadar kafayı kırmadım çok şükür.
Sandaletle motor sürüyorum diyen adamı kale alıp cevap bile vermemeliydim aslında ama burayı okuyan genç arkadaşların doğru ile yanlışı ayırt etmesi açısından yazmak istedim.
Selametle
bu fırçayı sanırım hakettim dostum...sizleri kendime örnek alıyorum siz gençleri...bir mesajına baktım 25 yaşındayım demişsin...akıl yaştadır derim ben hep...benim yaşımın 40 olmasına o kadar takılmam...eğer ben bir kaza yapacak olursam bunu duyacak olursanız sen ve senin mesajını beğen tıklayanlar oh olsun sana ders olsun demeyin yeter...inşallah daha önce farkına varırım bu hatamı telafi ederim...çabalıyorum...
yayan-bay adlı üyeden alıntı
Güvenlik -güvenlik -güvenlik , korumaların olmadan motosiklet e binmek çok çok tehlikeli yaş kış tam koruma , terlemekten başka bir zararını görmedim.
bende 135 kilo olduğumdan terlemek artık bizler için kabus gibi birşey...birde ağır ter kokusu var o yüzden psikolojik belki terlememeye gayret gösteriyorum...yanlış mı yanlış...
Serk21 adlı üyeden alıntı
Küçük cc de bile sıcaklık sorun,mesela duke 390 düşük cc ama yazın sıkışık trafikte şortla kullanamam sanırım =) zaten hayırlısı da bu. Kot pantolon o motordan gelen sıcaktan koruyor bence, şortla daha zor olur.
DÜkle havalı havalı gezersin gali bu yaz senin yazın...
onr ayaztuna adlı üyeden alıntı
Motorsiklet şort ve terlikle bağdaşmaz kardeşim.
kardeş haklısın da yıllardır format bu...huylu huyundan vazgeçmiyor işte...vazgeçeceğimi bilsem gel kafamı gözümü kır diyeceğim ama ...yok işte cehalet diyelim...
zaferce adlı üyeden alıntı
Her sürüşten önce hayalara buzlu badem yerleştirip serin serin geziyoruz.
bu iyiydi...
Mitoqondri adlı üyeden alıntı
Yazın yüksek cc motor kullanılacaksa akşam serinliğinde kullanmak en mantıklısı..
İlla da kullanılacaksa trafikten uzak yerler tercih edilebilir.. Otoban, şehirler arası yol..
Şehir içi için ufak bir scooter'ın olsa iş görür.. Buda bir secenek..
Haaaa yok ben şehrin ortasına trafiğin göbeğine 600-1000 cc motorla gidicem yanıcam pişicem diyorsan da yapacak birşey yok.. Gülü seven dikenine katlanır..
bir hikaye anlatıldı bana dün Boludan bir abimizle NBoluda yemek yiyoruz...bir vatandaş garajında boy boy makinalar var envayi çeşit...ama İzmire gitme durumu hasıl olmuş...çın skutırını almış öyle gideyim demiş..muhtemelen bu dediğin durumdan olabilir...yada fantastik bir durum..İzmirde kaza yapmış..olay belki alakasız ama ben bir büyük cc alırsam bu tarz meselelerin önüne geçmek için trafik falan vs cbfyide satmam galiba...
izmirakar adlı üyeden alıntı
Güzel konu cbr125 den cbf600 e geçen birisi olarak sehir icinde 30~40la giderken bile motor fan açtığında dedim ne oluyoruz boyle bi sıcaklık yok
hakikat sıkıntılı biraz 15dk şehiriçi trafiğinden hemen sonra motordan inesim geliyor. Ama uzun yolda no problem Ayaklar koruma topuzlarina koy yola devam
işte bu tarz streslere gelemediğim için büyük cc ye geçemediğimi bilmenizi isterim...belkide apaçilikten zevk alıyorum yani bazı şeylerin tarifi yok...
Tequ adlı üyeden alıntı
Buyuk sıkıntı bu olay. Yasamıyorum diyen varsa da yalan soyler. O yaz sıcagında ısıkta durdugumda motor blogundan ayrı, egzostlardan ayrı asfalttan ayrı gunesten ayrı alıyorum sıcagı. Tost oluyorsun bu saydıklarımın arasında
O yuzden durmam gerekmeyecek sekilde ayarlamaya calısıyorum kendimi. Bir diger alternatif olarak 09.00-18.00 arası binmiyorum
zaten uzun yola çıkıldığında bilirsin sabahın çok erken saatlerinde ezan saati çıkılır hem zaman kaynaklı hemde bence öğlen saatleri uzun bir ara verilmeli sürüşe...en azından 12-2 arası...hem motor için hemde sağlık amaclı...
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
Bu İş
GÜL'Ü SEVEN DİKENİNE KALTANIYOR diye kısaca kesip atılacak bir soru aslında
Serkancım renkli renkli mesajlar veriyosun...
DKN adlı üyeden alıntı
sıcakta yana yana giyiyosun
biraz da yol yaparsan kavurmadan farkın kalmıyo zaten
bence yazın bu zevk eziyete dönüşüyor...dediğin gibi...
s.e.c adlı üyeden alıntı
Hocam benim motorda bacaklara çok degilde özellikle ayaklara cok sicak vuruyor.
Hatta 70-80 km hızda dahi hissettiriyor.
ama seninde sürekli bot giymen gerek diye düşünüyorum...hadi ben cahilim ama sen değilsindir...bot giydiğinde o ısıdan kurtuluyorsundur diye umuyorum...yani ısı geliyor ama rüzgar daha fazla geliyor sonucta rüzgar kazanır dimi...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
dur kalk trafik sonucu çorapların yazlık bota yapıştığını bilirim
-
trafikte dur kalk yapmadıktan sonra sıkıntı değil. ama bendeki motor yazın durur durmaz fan açıyor. e gitmeyince de direkt bacaklara ve oradan yukarıya. bazı motorlar da koltuğa çok fazla ısı veriyor, triumph tiger ya da explorerlardan şikayetçi olanlar vardı mesela.
şehiriçinde büyük cc ama geniş motor hiç kullanılacak gibi değil. metrobüsle git daha az terlersin
-
Moderatör
İstanbulda ikitelli gişelere kadar motosikleti kamyon ile götürüp oradan sonra gazlamayı düşünmüşlüğüm olmuştur Bazen 100 km hizla giderken bile o sıcak adamı kahredebiliyor,böyle olduğunda 60-70 km hıza düşüp deponun üzerine oturuyorum söylemesi ayıp 1-2 dk rahatlayıp sonra tekrar devam ediyorum. zaten trafik kilit ise, motoru sağa çekip önce soyunmam gerekebiliyor. Bu yüzden sadece hafta sonu kullanıyoruz işte.. naparsın sefillik diz boyu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)