Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Büyük CC Sahiplerine Saçma bir Ergen Sorum Var

    REKLAM ALANI
  1. #1
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    .



    yav şimdi forumda 10 yıl devirdik falan millet beni usta prof sanıyor ama hiç büyük cc makinam olmadı...sadece emaneten sıklıkla kullandım tecrübem yok denecek kadar az...bana emanet verilen üst cc makinalarıda cbf150 kafasıyla sürüyom...yani tapa gaz köklüyorum...

    öncelikle çoğunuz aksesuarlarınıza önem veriyorsunuz...bende bilinçli bir tüketici olmayı bu forumda öğrendim...2007 yılına kadar ehliyetim bile yoktu...peder Polızeı diye hep yırttık...Gelişim Sürücü Kursu İbo sağolsun sayesinde bir ehliyetimiz oldu...


    neyse hep merak ettim ..10 yıl hatta bunu bekledim... şimdi aga makinalarınız yüksek devirde çalışıyor motorlar hızlı vesaire...neyse giyiminiz kuşamınız tam genelde hep o şekil geziyorsunuz...e motorlarınız aşırı bir ısı yayıyor...ve genelde o ısı hep ayaklara geliyor değil mi...yani motorlar su soğutmalı vesaire ama ısı yayıyor ayaklarınıza...bununla nasıl başediyorsunuz bunu anlamıyorum...skutırlar hariç diiğer makina sahipleri bu yüksek ısıyla nasıl mücadele ediyor...yada nasıl tahammül ediyor nasıl sabrediyor...yahu ben o ısıdan kaçmak için kumaş pantolon bile giymiyorum...yazın motor da sandalet şortla geziyorum...buna rağmen durduğumda ayağıma ince ince sıcaklık geliyor...


    yemin ediyorum merak ediyorum ve ilk defa soruyorum...nasıl oluyor da oluyor...alıştı malıştık falanı bırakın..ben görüyorum ter nerenizden çıkacağını şaşırıyor...o binlerce liralık tekstil montlarınızı Temmuz Ağustos sıcağında giyenlere selam olsun daha ne diyim...


    ya da ısı vermiyor mu ya da az mı veriyor..ben büyük cc kullandığımda ayağım artık rahatsız oluyor bu ısıdan...hava sıcak motor güneş kadar ısı yayıyor...ağır abilerden cevap bekliyorum...kazasız belasız sürüşler diliyorum...




    .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Güzel konu
    Isının nereden geleceği belli olmaz malum. Bazen motordan bazen güneşten bazen yandaki otobüsten ve de kamyondan. Haaa bir de yere düşüp biraz da asfaltta kayınca oluşan bir ısı var ki, işte ben onu yaşamamak adına sizin deyiminizle şeyimden ter damlasa da binlerce lira olmayan ama düşünce beni koruyacağına inandığım montumu ve pantolonumu giymekteyim aşağıdaki sonuçtan tırstığım için. Özellikle yazlık bölgelerde, Güneyde şortla kullananlara da acayip özenmekteyim bir taraftan, püfür püfür tadını çıkartıyorlar. Haaa bir de ısının başka bir kaynağı daha mümkün uzun yolda, bir arkadaşım pantolon çıkartıp şortla sürerken, Kaz Dağları bölgesinde paçadan içeriye arı girmişti, gerisini siz hesap edin yanma hissini falan

    mete_han, Dusty, mehmetenis ve 10 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    4 silindirler şehir içi yoğun trafikde ciddi sıkıntı verir..yavasda olsa ilerliyorsaniz ve kiyafetleriniz yazlık ise sorun yok..
    mete_han bunu beğendi.

  4. #4
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Durursan ölürsün Ne kadar yavaş gidilirse o kadar fileli mont az hava alır, o kadar aşağı tarafın ısısı hissedilir. Tabi bunları 4 silindirim olmadığı için ben dayanılabilir görüyorum. 600rr sahibi bir abi 20 km.lik bir yol sonrası, yandı bacaklarım demişti sıkışık trafiğe girmediğimiz halde.
    mete_han bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Merhaba

    Bir yerlerimin kanamasindansa terlemeyi yeglerim ....

    Hos 1150 gs kullaniyorum. Cok fazla isi vermiyor. Ama daha once pan european kullanmistim. Sehir ici trafiginde dayanamamistim.

    Soyle bir tespitim var. tabii durdugun yerde beklemeyi dahil etmiyorum bu tespite.
    Yazlik bot, mont ve pantolonla sicaga daha az maruz kaliyorsun. Sonucta vucudunla gunes arasinda girerek koruma gorevi goruyor. Icimede mumkun oldugun sentetik t-shirt ve don giymeye ozen gosteriyorum. Bu sayede minimum islaklik hissediyorum.

    Hic sortla t-shirtle asfalta yapismis birini gordunuzmu? Ben gordum. Emin olun hic hos seyler yasamiyorlar.

    Siz, siz olun yine de tam koruma binin. Terlemek iyidir, vucuttaki toksinleri atar
    tiawern, mete_han, xawa ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    20 Nisan 2015
    Motosikleti
    honda cbr 650f
    Bence sen fazla ateşlisin, tek parça yazlık tulum giyiyorum ısıdan yana hiçbir şikayetim yok. Ayrıca şortla sandaletle motor sürecek kadar kafayı kırmadım çok şükür.

    Sandaletle motor sürüyorum diyen adamı kale alıp cevap bile vermemeliydim aslında ama burayı okuyan genç arkadaşların doğru ile yanlışı ayırt etmesi açısından yazmak istedim.

    Selametle
    Phoenixs, YouSuffer, mete_han ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    yayan-bay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    aprilla pegaso 650
    Güvenlik -güvenlik -güvenlik , korumaların olmadan motosiklet e binmek çok çok tehlikeli yaş kış tam koruma , terlemekten başka bir zararını görmedim.
    mete_han bunu beğendi.

  8. #8
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Küçük cc de bile sıcaklık sorun,mesela duke 390 düşük cc ama yazın sıkışık trafikte şortla kullanamam sanırım =) zaten hayırlısı da bu. Kot pantolon o motordan gelen sıcaktan koruyor bence, şortla daha zor olur.
    mete_han bunu beğendi.

  9. #9
    onr ayaztuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha
    Motorsiklet şort ve terlikle bağdaşmaz kardeşim.
    mete_han bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Her sürüşten önce hayalara buzlu badem yerleştirip serin serin geziyoruz.
    mete_han, xawa, Enes Bakır ve 5 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #11
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Yazın yüksek cc motor kullanılacaksa akşam serinliğinde kullanmak en mantıklısı..
    İlla da kullanılacaksa trafikten uzak yerler tercih edilebilir.. Otoban, şehirler arası yol..
    Şehir içi için ufak bir scooter'ın olsa iş görür.. Buda bir secenek..
    Haaaa yok ben şehrin ortasına trafiğin göbeğine 600-1000 cc motorla gidicem yanıcam pişicem diyorsan da yapacak birşey yok.. Gülü seven dikenine katlanır..
    mete_han bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    06 Mart 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda crf 250 L
    Güzel konu cbr125 den cbf600 e geçen birisi olarak sehir icinde 30~40la giderken bile motor fan açtığında dedim ne oluyoruz boyle bi sıcaklık yok hakikat sıkıntılı biraz 15dk şehiriçi trafiğinden hemen sonra motordan inesim geliyor. Ama uzun yolda no problem Ayaklar koruma topuzlarina koy yola devam
    mete_han bunu beğendi.

  13. #13
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    UK
    Motosikleti
    4x4
    Buyuk sıkıntı bu olay. Yasamıyorum diyen varsa da yalan soyler. O yaz sıcagında ısıkta durdugumda motor blogundan ayrı, egzostlardan ayrı asfalttan ayrı gunesten ayrı alıyorum sıcagı. Tost oluyorsun bu saydıklarımın arasında O yuzden durmam gerekmeyecek sekilde ayarlamaya calısıyorum kendimi. Bir diger alternatif olarak 09.00-18.00 arası binmiyorum
    mete_han ve k_ayhn bunu beğendiler.

  14. #14
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Bu İş GÜL'Ü SEVEN DİKENİNE KALTANIYOR diye kısaca kesip atılacak bir soru aslında

  15. #15
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    sıcakta yana yana giyiyosun biraz da yol yaparsan kavurmadan farkın kalmıyo zaten
    mete_han bunu beğendi.

  16. #16
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Hocam benim motorda bacaklara çok degilde özellikle ayaklara cok sicak vuruyor.
    Hatta 70-80 km hızda dahi hissettiriyor.
    mete_han bunu beğendi.

  17. #17
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel konu
    Isının nereden geleceği belli olmaz malum. Bazen motordan bazen güneşten bazen yandaki otobüsten ve de kamyondan. Haaa bir de yere düşüp biraz da asfaltta kayınca oluşan bir ısı var ki, işte ben onu yaşamamak adına sizin deyiminizle şeyimden ter damlasa da binlerce lira olmayan ama düşünce beni koruyacağına inandığım montumu ve pantolonumu giymekteyim aşağıdaki sonuçtan tırstığım için. Özellikle yazlık bölgelerde, Güneyde şortla kullananlara da acayip özenmekteyim bir taraftan, püfür püfür tadını çıkartıyorlar. Haaa bir de ısının başka bir kaynağı daha mümkün uzun yolda, bir arkadaşım pantolon çıkartıp şortla sürerken, Kaz Dağları bölgesinde paçadan içeriye arı girmişti, gerisini siz hesap edin yanma hissini falan

    https://imageshack.com/i/idEBgknIj

    bermuda şort olmasa da kumaş pantolonlayım yine akıllanacağımı sanmıyorum...bahsettiğin tarz da bir travma ya da bela yaşamadanda olmayacak gibi...birde şöye bişey var bu tarz benim gibi apaçi adamların düşmesi kaza yapması beklenir ki bir dahaki konuda kaza yaptım deyince ulan bu haketti oh olsun falan bile oluyor bu forumda çok gördüm..yani ben demiştim bu patlar diorlar ama şans diyelim...ve canımda çok tatlıdır herkesin olduğu kadar...bir kaza bel aolsa işimede gidemem sakata gelirim...bilincsiz motor kullanımı refleksimi tavrımı bir türlü yenemiyorum...bu husus da kendime çok kızıyorum...

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 silindirler şehir içi yoğun trafikde ciddi sıkıntı verir..yavasda olsa ilerliyorsaniz ve kiyafetleriniz yazlık ise sorun yok..
    yani şehir dışında aynı ısıyı almıyormusunuz ...110-120 ile gittiğinizde o yüksek ısı ayağınıza olmasada kaval kemiği taraflarını rahatsız etmiyor mu...onu öğrenmek isterim...

    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Durursan ölürsün Ne kadar yavaş gidilirse o kadar fileli mont az hava alır, o kadar aşağı tarafın ısısı hissedilir. Tabi bunları 4 silindirim olmadığı için ben dayanılabilir görüyorum. 600rr sahibi bir abi 20 km.lik bir yol sonrası, yandı bacaklarım demişti sıkışık trafiğe girmediğimiz halde.
    bende çok şahit oldum bu duruma...

    Alıntı ballthrower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba

    Bir yerlerimin kanamasindansa terlemeyi yeglerim ....

    Hos 1150 gs kullaniyorum. Cok fazla isi vermiyor. Ama daha once pan european kullanmistim. Sehir ici trafiginde dayanamamistim.

    Soyle bir tespitim var. tabii durdugun yerde beklemeyi dahil etmiyorum bu tespite.
    Yazlik bot, mont ve pantolonla sicaga daha az maruz kaliyorsun. Sonucta vucudunla gunes arasinda girerek koruma gorevi goruyor. Icimede mumkun oldugun sentetik t-shirt ve don giymeye ozen gosteriyorum. Bu sayede minimum islaklik hissediyorum.

    Hic sortla t-shirtle asfalta yapismis birini gordunuzmu? Ben gordum. Emin olun hic hos seyler yasamiyorlar.

    Siz, siz olun yine de tam koruma binin. Terlemek iyidir, vucuttaki toksinleri atar

    peki bu ısıyı dışarı yayma olayının motorun kendisiyle ilgisi varmı...teknik yapısı markası modeli...çoğu motorların blokları dışarı bakar ısı silindirden mi geliyor yoksa egsoz çıkışındanmı...yani ısı yoğunluğu demek ki motorun aerodinamik yapısına göre değişken ama motor rölantide durduğunda MAGMA gibi olduğu yerde güneş misali çevreye yayıyor...çok teknik konu belki ama bu kadar ısıyı dağıtacak bir teknolojiyi (üretim aşamasında yapısal anlamda) geliştirmişlermi bunu merak ediyorum...öyle ergonomik bir yapıda olmalı ki motor bu ısıyı kullanıcı minimum hissetmeli bence...bunlar pek düşünülmez konuşulmaz aslında...mesela racing motorlarda grenajlar olduğu için ısı nerden çıkıyor sabit haldeyken merak ediyorum...

    Alıntı provaker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence sen fazla ateşlisin, tek parça yazlık tulum giyiyorum ısıdan yana hiçbir şikayetim yok. Ayrıca şortla sandaletle motor sürecek kadar kafayı kırmadım çok şükür.

    Sandaletle motor sürüyorum diyen adamı kale alıp cevap bile vermemeliydim aslında ama burayı okuyan genç arkadaşların doğru ile yanlışı ayırt etmesi açısından yazmak istedim.

    Selametle

    bu fırçayı sanırım hakettim dostum...sizleri kendime örnek alıyorum siz gençleri...bir mesajına baktım 25 yaşındayım demişsin...akıl yaştadır derim ben hep...benim yaşımın 40 olmasına o kadar takılmam...eğer ben bir kaza yapacak olursam bunu duyacak olursanız sen ve senin mesajını beğen tıklayanlar oh olsun sana ders olsun demeyin yeter...inşallah daha önce farkına varırım bu hatamı telafi ederim...çabalıyorum...

    Alıntı yayan-bay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güvenlik -güvenlik -güvenlik , korumaların olmadan motosiklet e binmek çok çok tehlikeli yaş kış tam koruma , terlemekten başka bir zararını görmedim.

    bende 135 kilo olduğumdan terlemek artık bizler için kabus gibi birşey...birde ağır ter kokusu var o yüzden psikolojik belki terlememeye gayret gösteriyorum...yanlış mı yanlış...

    Alıntı Serk21 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Küçük cc de bile sıcaklık sorun,mesela duke 390 düşük cc ama yazın sıkışık trafikte şortla kullanamam sanırım =) zaten hayırlısı da bu. Kot pantolon o motordan gelen sıcaktan koruyor bence, şortla daha zor olur.
    DÜkle havalı havalı gezersin gali bu yaz senin yazın...

    Alıntı onr ayaztuna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorsiklet şort ve terlikle bağdaşmaz kardeşim.

    kardeş haklısın da yıllardır format bu...huylu huyundan vazgeçmiyor işte...vazgeçeceğimi bilsem gel kafamı gözümü kır diyeceğim ama ...yok işte cehalet diyelim...

    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her sürüşten önce hayalara buzlu badem yerleştirip serin serin geziyoruz.

    bu iyiydi...

    Alıntı Mitoqondri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazın yüksek cc motor kullanılacaksa akşam serinliğinde kullanmak en mantıklısı..
    İlla da kullanılacaksa trafikten uzak yerler tercih edilebilir.. Otoban, şehirler arası yol..
    Şehir içi için ufak bir scooter'ın olsa iş görür.. Buda bir secenek..
    Haaaa yok ben şehrin ortasına trafiğin göbeğine 600-1000 cc motorla gidicem yanıcam pişicem diyorsan da yapacak birşey yok.. Gülü seven dikenine katlanır..
    bir hikaye anlatıldı bana dün Boludan bir abimizle NBoluda yemek yiyoruz...bir vatandaş garajında boy boy makinalar var envayi çeşit...ama İzmire gitme durumu hasıl olmuş...çın skutırını almış öyle gideyim demiş..muhtemelen bu dediğin durumdan olabilir...yada fantastik bir durum..İzmirde kaza yapmış..olay belki alakasız ama ben bir büyük cc alırsam bu tarz meselelerin önüne geçmek için trafik falan vs cbfyide satmam galiba...

    Alıntı izmirakar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel konu cbr125 den cbf600 e geçen birisi olarak sehir icinde 30~40la giderken bile motor fan açtığında dedim ne oluyoruz boyle bi sıcaklık yok hakikat sıkıntılı biraz 15dk şehiriçi trafiğinden hemen sonra motordan inesim geliyor. Ama uzun yolda no problem Ayaklar koruma topuzlarina koy yola devam
    işte bu tarz streslere gelemediğim için büyük cc ye geçemediğimi bilmenizi isterim...belkide apaçilikten zevk alıyorum yani bazı şeylerin tarifi yok...

    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buyuk sıkıntı bu olay. Yasamıyorum diyen varsa da yalan soyler. O yaz sıcagında ısıkta durdugumda motor blogundan ayrı, egzostlardan ayrı asfalttan ayrı gunesten ayrı alıyorum sıcagı. Tost oluyorsun bu saydıklarımın arasında O yuzden durmam gerekmeyecek sekilde ayarlamaya calısıyorum kendimi. Bir diger alternatif olarak 09.00-18.00 arası binmiyorum
    zaten uzun yola çıkıldığında bilirsin sabahın çok erken saatlerinde ezan saati çıkılır hem zaman kaynaklı hemde bence öğlen saatleri uzun bir ara verilmeli sürüşe...en azından 12-2 arası...hem motor için hemde sağlık amaclı...


    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu İş GÜL'Ü SEVEN DİKENİNE KALTANIYOR diye kısaca kesip atılacak bir soru aslında

    Serkancım renkli renkli mesajlar veriyosun...

    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sıcakta yana yana giyiyosun biraz da yol yaparsan kavurmadan farkın kalmıyo zaten

    bence yazın bu zevk eziyete dönüşüyor...dediğin gibi...

    Alıntı s.e.c adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam benim motorda bacaklara çok degilde özellikle ayaklara cok sicak vuruyor.
    Hatta 70-80 km hızda dahi hissettiriyor.

    ama seninde sürekli bot giymen gerek diye düşünüyorum...hadi ben cahilim ama sen değilsindir...bot giydiğinde o ısıdan kurtuluyorsundur diye umuyorum...yani ısı geliyor ama rüzgar daha fazla geliyor sonucta rüzgar kazanır dimi...
    ahmetunuver bunu beğendi.
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  18. #18
    knoyal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2011
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ8
    dur kalk trafik sonucu çorapların yazlık bota yapıştığını bilirim
    mete_han bunu beğendi.

  19. #19
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    trafikte dur kalk yapmadıktan sonra sıkıntı değil. ama bendeki motor yazın durur durmaz fan açıyor. e gitmeyince de direkt bacaklara ve oradan yukarıya. bazı motorlar da koltuğa çok fazla ısı veriyor, triumph tiger ya da explorerlardan şikayetçi olanlar vardı mesela.

    şehiriçinde büyük cc ama geniş motor hiç kullanılacak gibi değil. metrobüsle git daha az terlersin
    mete_han bunu beğendi.

  20. #20
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    İstanbulda ikitelli gişelere kadar motosikleti kamyon ile götürüp oradan sonra gazlamayı düşünmüşlüğüm olmuştur Bazen 100 km hizla giderken bile o sıcak adamı kahredebiliyor,böyle olduğunda 60-70 km hıza düşüp deponun üzerine oturuyorum söylemesi ayıp 1-2 dk rahatlayıp sonra tekrar devam ediyorum. zaten trafik kilit ise, motoru sağa çekip önce soyunmam gerekebiliyor. Bu yüzden sadece hafta sonu kullanıyoruz işte.. naparsın sefillik diz boyu.
    mete_han bunu beğendi.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)