öyle bahşiş'le olacak iş değil işini yapacak hakkını alacak....
öyle bahşiş'le olacak iş değil işini yapacak hakkını alacak....
Eğer ki, servistekilerde iyi niyet ve hata telafisi yapma isteği varsa sorun karşılıklı anlayışla çözülür muhakkak.
Ama çaktırmadan, kimse görmeden iteleyim anlayışı varsa rezil de edersin maddi olarak yaptırıma da gidersin.
Sonuç olarak dikkatsizlik, işi savsaklama, dalgınlık, şahsi problemler ne olursa olsun buna sebep verebilir.
Olan olmuş zaten. Önemli olan çözümün nasıl olacağı.
metehandro usta gene gediğine koydun taşı
Antalya dada servisler harap,adamın ağzından zorla laf alınıyo.somurtuk suratlar yaw ben para vermeye gelmişim müşteriyim dimi.
Ama çoğu serviste işletmecilerin azizliğine uğruyorlar buda bir gerçek.Adam tanınmış biri honda yamaha suzukı kawa neyse biliniyor.nam salmış ustası alıyor 1500 maaş akaşama kadar bi yandan motor topluyor,balata değiştiriyor,karbüratör temizliyor vs.
Fakat iş işletmecide bitiyor.Sen ustanı memnun etmezsen adam gibi davranmazsan ki çoğu bir iş gelince şunu yap şuna hava bas hopp yağ değişcek gibi.mevzualar olunca ne biz servislerden memnun kalırız, ne usta işini severek isteyerek yapar.
Firma ismi vermşyorum burada bir servis var satana kadar gülüm bebeğim satınca koy kıçına tekmeyi millet ana avrat sayıyo eğer anlıyorsan yapabiliyorsan en iyi usta SEN'sin.
Zaten servise verdiğimiz para garantinin devam etmesi için.. Kendi ustamız her zaman baki.
tamam doğru diyosun ama dostum inanki kazın ayağı öyle değil...ya bak en azından yağ değişimi vs hariç dah afarklı mekanik bir iş yapmışsa sonunda nezaketen cebine bi bahşiş koyulabilir...ben en son arka lastik zincir kiti değişimimde ustam cigara içer bi kısa marlboro aldım cebine usuldna i bitince soktum...her zaman değil ama çok emek verdi...alın terine hürmeten..içimden geldi...
90 mesajın içinde tek özet geçebileceğim durumu çok iyi ifade eden bir şekilde yazdınız..bravo...
evet çok iyi anlattın durumu kardeş...aslında özet bu bayilerin servislerin açgözlülüğü...ustan kaç alıyor 1200...o usta sana bugün çalışarak 2-3 bazen 4 bin liralık iş hacmi yarattı ama gün geldiğinde...versene hakkınıda adam işini severek yapsın...
yani konuya hakim arkadaşlar durumun farkında...ben ustalarla özle bir samimiyet bağ kurulması taraftarıyım...çünkü bunu hakediyorlar..önce insan....
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Sana bişi diyimmi mersindeki yamaha servisi sırf motoru aşşağı indiriyorlar diye kız gibi motorumun bakımını servise degilde güvendigim bir ustaya yaptırıyorum. Garantiside varsın bozulsun zaten ne olursa olsun garanti dışı diyorlar.
Büyük motorların servisleri çok mu farklı H.D ve bmw dısında . Vn 800 ü bir kere servise soktum hem arızayı çözemedi hem avandanlık çaldı , hemde 2 bujıye 150 tl soktu
Merhaba,
Sonucta yetkili serviste böyle bir olay yaşanmışsa, motora birşey olmamış,çizik dahi olmamış olsa bile haberdar edilmeli.. Aksi halde, gereksiz gibi görünen , nasılsa çizik yok birşey olmadı diye düşünülen haber verilmeyen bu durumu ,hiç etik bulmam..Sinek küçük ama mide bulandırır derler..
servise güvenilmemesi için bir sebeptir bence..
Kazasız belasız sürüşler
Bugün bayinin sahibi Bahadır bey ile görüştüm telefonda.
Benim 1000km bakımından memnun kalıp kalmadığımı sordu. Ben de bir kaç eksikliği söyledim onlardan biri faturamın adresime hala postalanmadığı ikincisi ise plakalığımdaki vidaların düştüğünü söyledim çünkü plakalığımı değiştirince (reklam için kendi bayi plakalıklarını takınca) takılan vidalar emaneten duruyordu ve yolda her ikisi de düştü. (Allahtan plakayı kaybetmedik yoksa ruhsat falan değiştirmek zorunda kalabilirdim)
Bahadır Bey'in de haberi olmuş bu başlıktan ve konu hakkında açıklık getirdi.
Ben açtığımı söyledim bu başlığı ve bir kaç soru sorma imkanım oldu merak edilenlerle ilgili;
1) Sahibine bilgi verilmiş, motorun serviste düştüğünden sahibinin haberi var yani.
2) Motor da herhangi bir hasar meydana gelmemiş.
3) Sahibi memnuniyetle karşılamış kendisine motorunun serviste düştüğünün söylenmesini ve yapabilecekleri herhangi bir şey olup olmadığını sahibine sormuşlar. R1'in sahibi herhangi bir talepte bulunmamış.
Daha sonra neden motorların yanına yani servis alanına müşterinin alınmadığını tartıştık. "Ben R1'in sahibi olsaydım o motorun düşmesine izin vermezdim" dedim çünkü ben tutardım o motoru usta altına tek başına girmişken diye söyledim. Bahadır Bey de güvenlik açısından müşterilere herhangi bir şey olsa servis sırasında o zaman tüm mesuliyet biz de oluyor dedi ve daha başka çok farklı sorunlara yol açabiliyor böyle durumlar dedi. Ayrıca herkesi servis alanına sokunca malzemelerin çalınma riski de olabiliyor dedi ve ustaların rahat çalışamadığından bahsetti.
Ayrıca motorunuzun başına bayinin önüne parkettiğinizde herhangi bir araba gelip çarpsa bile bizim sigortamız kapsamında karşılanır dedi. Böyle durumlar için de sigortaları olduğundan bahsetti.
Not: Durum böyle arkadaşlar, elimden geldiğince tarafsız yazmaya çalıştım.
Adam kasıtlı itmemiş sonuçta. Bir hasar oluşsa zaten seve seve karşılayacak o masrafı.
Bi hata olmuş ve tahmin ettiğimiz gibi gelişmiş olaylar. Önceki sayfada yaygara koparanları merak ediyorum.
Şu forumda motoru olmayan ender üyelerdenim. Yanlış anlamayın ama benim r1 motorumu düşerecekler açık söyleyeyim çok kızarım
Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim
Yani sahabına demişler sahabıda memnuniyetle elinize sağlık demiş borcum ne kadar hahaa birdahakine sola yatırın dengeli olsun....
Bence yanlış düşünüyorsun. Benim döktüğüm alın teriyle, ömrümden harcadığım zamanla, yaptığım birikimle aldığım araca bakım yapılsın düşüncesiyle servise bıraktığımda "ihmal sonucu" kimsenin hasar vermeye hakkı yoktur. Mal benim, para benim ister çarparım ister yakarım şeklinde bir mantıkta kuramam ki sonuçta o bir milli servettir. Çoğumuz servise bile götürmeye kıyamayıp bakımını kendisi yapıyor, sanmayın servis ücreti fazla geliyor. Motorumu parasızlıktan kendim yıkıyor değilim, sıcak bloğa doğrudan su vurdurmaya kıyamıyorum. Zıt yorumları yapanlar benden farklı mı davranıyorlar sanki? 1000 bakımı için mecbur servise gideceğim. İkinci bakım 10.000'de görünmesine rağmen 5.000'de kendi ustamı ziyaret edeceğim. Neden mi? Çünki ustam kimi zaman benden çok daha hassas düşünüp makineme bakıyor da ondan.. Tekeriniz düzbassın..
Sağa yatırmayın çocuğu olmaz :D
Servislere girilmesin zaten o okunuda sorun yok, konşuk honda gibi cam olsun ve canlı yayın izler gibi izleyelim Sıfır km honda motosiklet aldıktan sonra surekli kocaeliden istanbula Konşuk Honda ya gidiyordum.Detaylar ince ama memnun ediciydi. Zaten detayın boyu degil işlevi onemlidir
Sen tarafsz yazdığını söylüyorsun arkadaşım sana sözüm yok ama ben Bahadır Beyi tanımam. Söylediklerine inanıp inanmamaya üyeler kendileri karar versin.
Sıfır aldığım motorun avadanlığının eksik olduğunu gördüm. Youtube'daki videoları izleyip olması gerektiğine karar verdim ve Yamaha Türkiye'ye mail attım. Gelen cevap sonrası aldığım bayiye gidip sordum. Önce itiraz ettiler, üsteleyince "montaj esnasında kenarda kalmıştır" şeklinde bir açıklamayla bana eksik avadanlığı verdiler. Ne tesadüf ki aynı bayiden aynı marka model motoru alan tanıdığım birisine de vermemişler. Muhtemelen onunki de "montaj sırasında kenarda kalmış" olmalı.
Yine bu forumda bir X MAX kullanıcısının "brandanın sele altından çıktığını" yazdığını okudum. Yalan söyleyemem, Yamaha Türkiye motorla beraber branda verilmediğini bana yazdı. Peki o X MAX'ten nasıl oldu çıktı orjinal branda?
1000 bakımına başka adresteyim arkadaş.
Siz vicdan adına bunu paylaştınız bencede iyi yaptınız.
keşke plakayı not etseydiniz büyük ihtimalle bu forumdaki bir arkadaşımız veya tanıdığımız olabilirdi.
haber verildiğini söylemişler size itimat etmek gerekir söyledilerse helal olsun derim.
gene zurnanın zırt dediği yerdeyim sanırım. :D
araç sahibinin servis alanına alınmamasının bir kaç sebebi var
1.) ustayla diyaloğu ilerletebilir özel bakım için yardım alabilir servisle ilişkisi kesilir diye.
2.) ustayı lafa tutabilir hizmet aksaya bilir ve günde 30 makinaya bakabilecekken 10 makinayla sınırlı kalabilir.
3.) usta şu şu parçalara bakım yapıldı diyebilir kendisi görebilir faturada görmediği bakım masrafları çıkabilir diye.
Bu bahsettiklerim yaşanmıştır. bizzat benim tarafımdan
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)