Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Acil durum frenini becerememek

    REKLAM ALANI
  1. #21
    mucoist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 250R
    Alıntı beko12345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben motor stop etmeye ramak kala debriyajı sıkıyorum. Yani olabildiğince motor freninden faydalanıyorum.

    Doğrusu nedir ?
    Alıntı mucoist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu teknik Honda Güvenli Sürüş eğitimlerinde tavsiye edilen acil durum frenlemesidir.

    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düz bir çizgi çekin yola soldan sağa olacak şekilde. 2 tane aynı motosikler 100 km sürat ile bu çizgiye geldiklerinde gazı kapatsınlar, 1 tanesi debriyajı çeksin, diğeri çekmesin ve hiç bir şekilde frene basmasınlar. Eğer debriyajı çeken daha önce durursa, ehliyetimi kırıp atarım. Daha akıcı manevra yapabilmek adına debriyajı çekmenin doğru olduğu söyleniyor ama pratikte o iş öyle olmuyor malesef.
    Yanlış postu alıntıladın sanırım. Ben de aynısını diyorum. Debriyaj durmaya en yakın olduğun an motor istop etmesin diye kullanılır.

    Honda eğitiminde 3 duruş sistemini de göstermişlerdi. Debriyaj sıkılı iken frene basıldığında arka teker kitleniyor ve motor sağa sola yalpalıyordu. İsteyen istediği gibi frenlesin. Eğitimde gözümün önünde gördüğüm şeyden sonra hiçbir kuvvet bana fren ve debriyaja aynı anda basmamı sağlatamaz.
    Levent, Onurhan D ve mehmetenis bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı Memory42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki durumda da fren dozajlamanız acaba eşit miktardamıydı merak ettim ?
    Bu test frene basılarak yapılmış bir test değil.

    Ayrica arkadaslar sunuda aklinizda bulundurun lutfen guvenli surus egitimlerinde anlatilanlar ayni sharp testleri gibi birli hiz limitleri dogrultusunda aktarilan bilgiler.. Ayrica birbirimizi yemenin bir anlami yok. Bu konu ile alaki bir bulusma tertip edilip trafige kapali alanda test edip gercekleri su yuzune cikartabiliriz. Istanbulda olup kafasi bu ise yatmayan arkadaslar ile bulusup test yapabiliriz. Bu kadar zor bir durum degil.
    mehmetenis bunu beğendi.

  3. #23
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.artmotoakademi.com/akadem...eler.php?id=15

    bakın makalede ne diyor ..

    "Eğer, debriyajı çekmezseniz, arka lastikte var olan motor itme (engine pull) kuvvetini hala kullanıyor olursunuz. Motor kompresörü vasıtasıyla daha da çabuk yavaşlayacaksınız gibi gelse de, var olan fiziksel bir itiş kuvveti her zaman arka lastiğinizde mevcut kalacaktır. Bu aynı zamanda, özellikle acil frenleme için, ihtiyacınız olan maksimum ön lastik tutuşunuzun bir kısmını, ileri gitmeye yönelik olarak da çalacaktır (aynı zamanda, arka lastikteki, kompresör nedeniyle oluşan kasma, ağırlığın tam olarak ön lastiğe transferini geciktirir. Ağırlık, önde tam değilse, tam tutuş da yoktur). Yani, Ön lastikteki tutuş, hiç bir zaman tam tutuş performansında olamaz."
    Bilgiler doğru olabilir ancak 2 şekilde test edip hangisinin daha yüksek doğruluğa sahip olduğunu test etmek lazım.

  4. #24
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Valla 1994 yılından beri motorlu araç kullanıyorum. Araba, kamyon, kamyonet, forklift, otomatik vites, septronik-carttronik, düz vites, 4 çeker, 2 çeker, motor vs yani çok çeşitli araçlar kullandım. Zaman zaman 10 tona varan yükler taşıdım. Fren yaparken, daima ama daima bir yandan vites düşürürüm, debriyajı da son anda artık motorun kompresör etkisi bitip itme etkisi geleceği noktada tamamen sıkarım. Kullandığım her araçta böyle yaptım. 20 li yaşlarımdayken, altımdaki araçlara göre akıl almaz hızlar yaptım, makaslar, trafik canavarlığı full. Ama hala aranızdayım, iyi ki öyle debriyaj falan sıkmamışım

    Bu işin püf noktası şu; bu panik fren denen şeyi yapman için zaten senin ihtimalleri iyi hesaplamamış olman lazım. Yani normal bir frenlemeden bahsetmiyoruz. Birden oldu ve frene asıldın, burda zaten frene kurtarmak için değil zararı azaltmak için basıyorsun. Neden bu duruma düştün, çünkü trafiği iyi okumadın, ihtimalleri iyi hesaplamadın. Panik fren denen şeyin açılımı budur. Ha, "kaza yapmayayım freni" konuşuyorsak mutlaka ama mutlaka motor kompresyonundan faydalanmalısınız. Hem frenlemeye hem yol tutuşa yardımcı olur. Yol tutuş olmazsa motorla zaten savrulur gidersiniz, arabayla da takla atarsınız. Unutmayın bir motorlu araç ne kadar çok devir çeviriyorsa yola o kadar yapışır.

    Zaferce hocam, ben olsam sizin bahsetiğiniz durumda tamamen durmaya odaklanmak yerine kaçmaya odaklanırdım. Çoğu zaman direksiyon-gidon hakimiyeti frenden daha önemlidir. O hızlarda kaçış manevrası zaten durmaktan daha kolay uygulanabilir.
    noob, mehmetenis ve tinerci bunu beğendiler.

  5. #25
    karacabeg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2014
    Şehir
    Dersaadet
    Hakim olan iki ekol var Japon ekolünde debriyaj en son çekilir diyor Avrupa ekolünde ise frenle çekilir diyor nasıl yapabiliyorsanız yapabilirsiniz.
    Debriyaj başta çekmek fren sıkarken acemiyken olası gaz verme ihtimalini kesecektir ama aynı şekilde motor kompresyonunu da egale edecektir. Nasıl kullanabiliyorsanız kullanın her ikiside doğru bir uygulama.
    erk1n bunu beğendi.
    "Edeple gelen lütufla gider"

  6. #26
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı capozzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla 1994 yılından beri motorlu araç kullanıyorum. Araba, kamyon, kamyonet, forklift, otomatik vites, septronik-carttronik, düz vites, 4 çeker, 2 çeker, motor vs yani çok çeşitli araçlar kullandım. Zaman zaman 10 tona varan yükler taşıdım. Fren yaparken, daima ama daima bir yandan vites düşürürüm, debriyajı da son anda artık motorun kompresör etkisi bitip itme etkisi geleceği noktada tamamen sıkarım. Kullandığım her araçta böyle yaptım. 20 li yaşlarımdayken, altımdaki araçlara göre akıl almaz hızlar yaptım, makaslar, trafik canavarlığı full. Ama hala aranızdayım, iyi ki öyle debriyaj falan sıkmamışım

    Bu işin püf noktası şu; bu panik fren denen şeyi yapman için zaten senin ihtimalleri iyi hesaplamamış olman lazım. Yani normal bir frenlemeden bahsetmiyoruz. Birden oldu ve frene asıldın, burda zaten frene kurtarmak için değil zararı azaltmak için basıyorsun. Neden bu duruma düştün, çünkü trafiği iyi okumadın, ihtimalleri iyi hesaplamadın. Panik fren denen şeyin açılımı budur. Ha, "kaza yapmayayım freni" konuşuyorsak mutlaka ama mutlaka motor kompresyonundan faydalanmalısınız. Hem frenlemeye hem yol tutuşa yardımcı olur. Yol tutuş olmazsa motorla zaten savrulur gidersiniz, arabayla da takla atarsınız. Unutmayın bir motorlu araç ne kadar çok devir çeviriyorsa yola o kadar yapışır.
    Sakalımızda var oysaki ama lafımız bir türlü itibar görmüyor.. Dün motosiklet kullanmaya başlamış, güvenli sürüş eğitimlerini almış, 3-5 bin kilometre deniyimi olan arkadaşlar o kadar inanmışlar anlatılanlara, doğruyu görmeleri namümkün.. Artık sinirlerim bozuluyor bu foruma yazı yazmaktan... Bundan sonra da yazmayacağın. Kim neyi nasıl doğru biliyor ise öyle yapsın, duran dursun, duramayan da ..... Eğitim sonrasında doğru olan patlaması ise o adam patlayacaktır. Patlamak için eğitildim ben kusura bakmayın lütfen müsadeniz ile patlıyorum... Eyvallah.
    capozzz ve mehmetenis bunu beğendiler.

  7. #27
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Isi sakala baglamaniza gerek yok, kendi tecrubeleriniz ile evrensel gercekleri ve fizik kurallarini ezemezsiniz yada oyle sanirsiniz, tecrube en kotu ogretmendir, once sizi öldurmeye calisir sonra ogretir. Eger profesyonel egitim almazsaniz 20 yil boyunca hep ilk yilinizi tekrar edep durma riski ile karsi karsiyasinizdir. Good riding is an art yani Guvenli surus bir sanattir, hep diyoruz km ve yil ile tecrube olsaydi taksiciler F1 pilotu, pizza motorcularida Rossi olurdu...
    hayabussa, Memory42, mehmetenis ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #28
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Debriyajı çekince arka teker daha kolay kızaklıyor kim ne derse desin. Arka tekeri kilitlemeden yapabileceğiniz en iyi fren motor vitesteyken olur. Arka freni hiç kullanmadan sadece ön fren ve motor freni ile bile ciddi oranda bir yavaşlama yapmak mümkün. Arka fren göbeğimin kolunun bakımsızlıktan vidasını düşürüp fren levyesinin yamulduğu ve dolayısıyla arka frenin iptal olduğu zaman 1 hafta kadar arka frensiz gezmiştim önde disk fren olduğundan dikkatli sürmek şartıyla ön fren + motor freniyle durabiliyodum.

  9. #29

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajı çekince arka teker daha kolay kızaklıyor kim ne derse desin. Arka tekeri kilitlemeden yapabileceğiniz en iyi fren motor vitesteyken olur. Arka freni hiç kullanmadan sadece ön fren ve motor freni ile bile ciddi oranda bir yavaşlama yapmak mümkün. Arka fren göbeğimin kolunun bakımsızlıktan vidasını düşürüp fren levyesinin yamulduğu ve dolayısıyla arka frenin iptal olduğu zaman 1 hafta kadar arka frensiz gezmiştim önde disk fren olduğundan dikkatli sürmek şartıyla ön fren + motor freniyle durabiliyodum.
    Aslinda bu konu daha once de ozel bir baslik altinda uzun uzun konusuldu net bir sonuca ulasilamadi.ben sizin iletiyi gorunce aklima geldi acaba gercekten de debriyaj cekili oldugunda arka teker kilitleniyor debriyaj cekilmeyince kilitlenmiyorsa demek ki gercektende debriyaj cekildiginde arka tekere giden guc kesildiginden ayni dozaj frene ragmen teker kitleniyor.mantikli gelmedi mi?

  10. #30
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı umuttuna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslinda bu konu daha once de ozel bir baslik altinda uzun uzun konusuldu net bir sonuca ulasilamadi.ben sizin iletiyi gorunce aklima geldi acaba gercekten de debriyaj cekili oldugunda arka teker kilitleniyor debriyaj cekilmeyince kilitlenmiyorsa demek ki gercektende debriyaj cekildiginde arka tekere giden guc kesildiginden ayni dozaj frene ragmen teker kitleniyor.mantikli gelmedi mi?
    Motor vitesteyken de arka teker kilitlenebilir ancak, arka frene daha fazla güç uygulamanız lazım ve motorun hareket eden iç ağırlığı bir nevi ABS görevi görüyor. Ama olur ya bi gün motosikletinizi karda sürmeniz gerekir veya macera arıyosunuzdur gazı kestiğiniz anda daha motor freni başlamadan debriyajı çekin karda motor freni çok kaydırıyor.

  11. #31
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Isi sakala baglamaniza gerek yok, kendi tecrubeleriniz ile evrensel gercekleri ve fizik kurallarini ezemezsiniz yada oyle sanirsiniz, tecrube en kotu ogretmendir, once sizi öldurmeye calisir sonra ogretir. Eger profesyonel egitim almazsaniz 20 yil boyunca hep ilk yilinizi tekrar edep durma riski ile karsi karsiyasinizdir. Good riding is an art yani Guvenli surus bir sanattir, hep diyoruz km ve yil ile tecrube olsaydi taksiciler F1 pilotu, pizza motorcularida Rossi olurdu...
    Afedersiniz gerçekten haklısınız bütün sanatçıların hepsi zaten rossi, biz yanlış biliyoruz, kazasız sürüşler dilerim size GS'iniz ile.
    qezgin bunu beğendi.

  12. #32
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Cumleten kazasiz surusler.

  13. #33

    Üyelik
    12 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 250R
    Alıntı mucoist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu teknik Honda Güvenli Sürüş eğitimlerinde tavsiye edilen acil durum frenlemesidir.
    Arkadaşlar 2 motosiklet düşünün birisi çekik vaziyette yokuş aşağı gitsin biriside komprasörle gitsin hangisi sabit hızda gider acaba? Trafikte bile ben frenlere güvenmediğim için(yani frenlere yüklenmemek için) yüksek devire alıyorum aleti gazı kapatınca fren yaparmış gibi 5bin devire iniyor hız kesiyor hemen,Honda'da verilen eğitimde hocalar kesinlikle debriyajı son dk çekin diye defalarca uyardı beni.
    Ama panik anında vites değiştirmek süreyi uzatabilir zaten o kadar vaktimiz olmaz diye düşünüyorum.

    Boş alanda deneyin isterseniz ne demek istediğimi göreceksiniz.
    Levent bunu beğendi.
    No matter how bad your day is

    Your bike will always make you feel better.

  14. #34

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor vitesteyken de arka teker kilitlenebilir ancak, arka frene daha fazla güç uygulamanız lazım ve motorun hareket eden iç ağırlığı bir nevi ABS görevi görüyor. Ama olur ya bi gün motosikletinizi karda sürmeniz gerekir veya macera arıyosunuzdur gazı kestiğiniz anda daha motor freni başlamadan debriyajı çekin karda motor freni çok kaydırıyor.
    E tabiki kaydirmali debriyajiniz yoksa vites kuculturken ara gaz verip devri yukseltmek kizaklamayi engeller.ayni sey dusuk vites yuksek devirde aniden gaz kesilirken de olur.kompresyon cok yuksek oldugundan arka lastik kizaklar.aslinda cok basit 2 dakikalik bir video yeterli.bir debriyajla birde debriyajsiz frenleyip cekmek lazim

  15. #35
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Afedersiniz gerçekten haklısınız bütün sanatçıların hepsi zaten rossi, biz yanlış biliyoruz, kazasız sürüşler dilerim size GS'iniz ile.
    sorun şu , mekanik olarak teker motoru döndürüyor ya da döndürmüyor farkı var değil mi?
    şimdi ben tekeri kitlemek istesem , motoru da döndürürken mi daha kolay kitlerim , yoksa debriyaj çekilirken mi?
    tabiki tekeri kitlemek istemiyoruz ama ona yakın seviyeye getirmeye çalışıyoruz.
    yavaşlamak için kompresyon yardımcı tabiki , ama aniden durmak deyince kompresyon tekeri dönmeye zorluyor işte. tam ters etkiler aslında.


    konu sahibi hocam , ybr de olsa motor , fren motor dengesi var. yani motorun ne hızdan ne hıza ne frenle düşeceğini öngörmeniz lazım. gs düşünmek yerine , motorunuzla fren yapmayı öğrenmeyi düşünmek daha mantıklı bence.

  16. #36

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Alıntı qezgin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar 2 motosiklet düşünün birisi çekik vaziyette yokuş aşağı gitsin biriside komprasörle gitsin hangisi sabit hızda gider acaba? Trafikte bile ben frenlere güvenmediğim için(yani frenlere yüklenmemek için) yüksek devire alıyorum aleti gazı kapatınca fren yaparmış gibi 5bin devire iniyor hız kesiyor hemen,Honda'da verilen eğitimde hocalar kesinlikle debriyajı son dk çekin diye defalarca uyardı beni.
    Ama panik anında vites değiştirmek süreyi uzatabilir zaten o kadar vaktimiz olmaz diye düşünüyorum.

    Boş alanda deneyin isterseniz ne demek istediğimi göreceksiniz.
    Hocam hala yanlis ornek veriyorsunuz.mesele frenlerle birlikte debroyaj kullanilirsa mesafe uzarmi kisalir mi? Siz hala yalnizca debriyajdan bahsediyorsunuz.o belli zaten onu tartismaya gerek yokki
    obarey bunu beğendi.

  17. #37
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı MD.Murat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorun şu , mekanik olarak teker motoru döndürüyor ya da döndürmüyor farkı var değil mi?
    şimdi ben tekeri kitlemek istesem , motoru da döndürürken mi daha kolay kitlerim , yoksa debriyaj çekilirken mi?
    tabiki tekeri kitlemek istemiyoruz ama ona yakın seviyeye getirmeye çalışıyoruz.
    yavaşlamak için kompresyon yardımcı tabiki , ama aniden durmak deyince kompresyon tekeri dönmeye zorluyor işte. tam ters etkiler aslında.


    konu sahibi hocam , ybr de olsa motor , fren motor dengesi var. yani motorun ne hızdan ne hıza ne frenle düşeceğini öngörmeniz lazım. gs düşünmek yerine , motorunuzla fren yapmayı öğrenmeyi düşünmek daha mantıklı bence.

    Güzel kareşim inanıyorum ki 10larca top speed videosu seyrettin, biliyoruz bunu. (Herkes gibi) 299 km süratle debriyajı çekip fren yapan gördüğün zaman bana linklemeni rica ederim.. Nasıl bir delikanlı olduğunu bende göreyim isterim. Sevgilerimle.
    Mengu16 ve qezgin bunu beğendiler.

  18. #38
    fatih. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    pulsar
    Limoncu arkadaşlar daha gelmedimi
    snnykt ve EmirŞengezer bunu beğendiler.

  19. #39

    Üyelik
    12 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 250R
    Alıntı MD.Murat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorun şu , mekanik olarak teker motoru döndürüyor ya da döndürmüyor farkı var değil mi?
    şimdi ben tekeri kitlemek istesem , motoru da döndürürken mi daha kolay kitlerim , yoksa debriyaj çekilirken mi?
    tabiki tekeri kitlemek istemiyoruz ama ona yakın seviyeye getirmeye çalışıyoruz.
    yavaşlamak için kompresyon yardımcı tabiki , ama aniden durmak deyince kompresyon tekeri dönmeye zorluyor işte. tam ters etkiler aslında.


    konu sahibi hocam , ybr de olsa motor , fren motor dengesi var. yani motorun ne hızdan ne hıza ne frenle düşeceğini öngörmeniz lazım. gs düşünmek yerine , motorunuzla fren yapmayı öğrenmeyi düşünmek daha mantıklı bence.
    Hocam aniden durmak dediğin olay saniye içinde olmuyor ki ? Zaten motor durmaya en yakın anda sıkacaksın debriyajı. Dediğim gibi boş alanda 50km gibi bir hızla debriyaj sıkılı bir de boş halde, bir de son durma anında debriyajı çekip deneyin.Ya da internette varsa video paylaşabilirsen bizde bilginden faydalanmış oluruz.
    No matter how bad your day is

    Your bike will always make you feel better.

  20. #40
    4Vaqrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara / Çorum
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 300
    yahu tamam mükemmel frenleme yapıyorsanız çekin debriyajınızı yapın frenlemenizi belki daha önce durursunuz şu dediğiniz itme kuvveti muhabbeti felan(http://www.artmotoakademi.com/akademi-tr/page-Makaleler.php?id=15)... ama kimse kimseyi kandırmasın burda çogumuz yarışcı felan değiliz öyle fren yapamayız bence çogumuzun motor frenine ihtiyacı var. debriyajı çekip 200 km/h hızla giden 200 kiloluk aleti nasıl durduracaksınız çok merak ediyorum gerçekten debriyajı çektiniz andan itibaren kolay gelsin der çekirdeğimi alır izlerim kaç metre sonra durdugunuzu...


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)