Acil durum frenini becerememek
Reklamlar
-
Espaniole adlı üyeden alıntı
Hocam fren konusunda kişisel herhangi bir yorum yapmayacağım. Konuyu baştan sona kadar okudum fakat sizi tersleyen herhangi biri göremedim, siz de diğerleri de fikirlerini belirtmiş, ne söylesen boş demektense savunduğunuz şey ile ilgili daha detaylı bilgiler vermenizi tavsiye ederim.
Cahil diyerek, dün kullanmaya başlamış 3-5 bin km tecrübesi olan kişiler diyerek gönderme yapmışsınız fakat bu konu yıllardır konuşuluyor ve hiçbir yerde tek bir sonuca varılabilmiş değil, halen daha iki kutup var. Yani bu durum suyun kaynama noktasına benzemiyor; hangi fren tekniği ile daha kısa sürede durulabileceği hakkında kanun yok.
Kompresyonu savunmuşsunuz ve neden olarak sürüş tecrübesini göstermişsiniz. Haklı olabilirsiniz; fakat biliyoruz ki motosiklet denen alet hızlanmasından duruşuna, virajından bakışına(Sürüş teknolojisi) kadar baştan sona sayılarla veya bazı teknik veriler içeriyor. Durum bu iken sadece pratiğe göre yürümek pek mantıklı değil.
Saygılar.
Aslında olay suyun kaynama noktasına benziyor. Malum suyun kaynama noktası basınca göre değişen bir rakam, 1 atm basınçta 100 derece fakat değişen basınçla kaynama noktasıda değişiyor.
Makine mühendisi olarak söyliyeyim herhangi bir test ortamında frenlemenin yapıldığını düşünürsek debriyaj+fren daha iyi sonuç vermesi gerekir fakat biz herhangi bir test ortamında sürüş yapmıyoruz. Ani frenide test ortamında yapamazsın zaten, bi kere adına aykırı.
Bunun nedeni ise insan faktörü,leopessia belli deneyimli bir sürücü. Tutupda onun refleksi ile yeni bir sürücünün refleksini kıyaslamak mümkün değil. Yeni sürücü "şimdi vitesi düşmem gerek" der, deneyimli sürücü vitesi düşer üzerine düşünmez bile.
Reklamlar
-
Espaniole adlı üyeden alıntı
Hocam fren konusunda kişisel herhangi bir yorum yapmayacağım. Konuyu baştan sona kadar okudum fakat sizi tersleyen herhangi biri göremedim, siz de diğerleri de fikirlerini belirtmiş, ne söylesen boş demektense savunduğunuz şey ile ilgili daha detaylı bilgiler vermenizi tavsiye ederim.
Cahil diyerek, dün kullanmaya başlamış 3-5 bin km tecrübesi olan kişiler diyerek gönderme yapmışsınız fakat bu konu yıllardır konuşuluyor ve hiçbir yerde tek bir sonuca varılabilmiş değil, halen daha iki kutup var. Yani bu durum suyun kaynama noktasına benzemiyor; hangi fren tekniği ile daha kısa sürede durulabileceği hakkında kanun yok.
Kompresyonu savunmuşsunuz ve neden olarak sürüş tecrübesini göstermişsiniz. Haklı olabilirsiniz; fakat biliyoruz ki motosiklet denen alet hızlanmasından duruşuna, virajından bakışına(Sürüş teknolojisi) kadar baştan sona sayılarla veya bazı teknik veriler içeriyor. Durum bu iken sadece pratiğe göre yürümek pek mantıklı değil.
Saygılar.
hocam levent abi orda bana cevap veriyor cahil diyerek acemi sürücülerden bahsetmiyor sadece konunu tamamına hakim olmalısınız saygılar
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
27 Haziran 2015, 17:58
#83
Sonradan fark ettim. Fren maneti elime kolay gelsin diye çok yakında duruyordu. Onu biraz uzağa alınca sert fren denemelerinde ilk ısırış çok daha güçlü oldu.
-
27 Haziran 2015, 18:14
#84
Geçen virajlarken köpek çıktı. ABS+CBS var ama o an dedim ki en güvenli firen ihtiyacın olmayan... Daha efendiyim o andan itibaren...
-
27 Haziran 2015, 21:25
#85
"Eğer, debriyajı çekmezseniz, arka lastikte var olan motor itme (engine pull) kuvvetini hala kullanıyor olursunuz. Motor kompresörü vasıtasıyla daha da çabuk yavaşlayacaksınız gibi gelse de, var olan fiziksel bir itiş kuvveti her zaman arka lastiğinizde mevcut kalacaktır. Bu aynı zamanda, özellikle acil frenleme için, ihtiyacınız olan maksimum ön lastik tutuşunuzun bir kısmını, ileri gitmeye yönelik olarak da çalacaktır (aynı zamanda, arka lastikteki, kompresör nedeniyle oluşan kasma, ağırlığın tam olarak ön lastiğe transferini geciktirir. Ağırlık, önde tam değilse, tam tutuş da yoktur). Yani, Ön lastikteki tutuş, hiç bir zaman tam tutuş performansında olamaz."[/QUOTE]
Bunu söyleyen, savunan veya doğru olduğunu düşünenlerden koşarak kaçmak gerekir.. Basit temel fizik bilgisi bile bu ifadenin yanlış olduğunu anlamaya yeter. Bu kadar saçma ve hatalı bir bilgiyi nasıl internete koyupta insan hayatı ile oynayabilirler?
gaz vermiyorsunuz nasıl itiş kuvveti üretecek motor? ancak motorun hızı rolanti hızına düştükten sonra itiş kuyvveti oluşur.. Rölanti hızıda zaten neredeyse durduğun anlamına gelir.Kompresyonda tam tersine lastikler motoru zorla çevireceği için ekstra fren etkisi oluşur. Motor gaz yediği için değil, lastikler motoru zorla döndürdüğü için çalışır. Bir motoru zorla döndürmek içinse güç uygulamak gerekir.. bu güçte frenleme etkisi yaratılırken üretilir...
Enjeksiyonlu motorlarda kompresyon sırasında yakıt akışı kesilir... Neden acaba? çünkü gerek yoktur.. motor hali hazırdaki momentten güç alarak zorla döner.. buda frenleme etkisi yaratır.. Motor lastiklere extra yük yaratır.
Bunu oraya eğitim bilgisi diye yazan adamın aklından şüphe ederim..
Birde şu var; sanılanın aksine gaz frenden daha çok hayat kurtarır.. Eğer fren sırasında duramayacağınızı anlarsanız yada durumda ani bir değişiklik olurda gaza basıp kurtarma durumunda kalırsanız; motor kompresyondayken hem zaman kaybetmez hemde devir hali hazırda yüksek olduğundan çok daha çabuk hızlanıp hayatınızı kurtarabilirsiniz...
tabi herşey sürücü tecrübesinede bağlı...
-
27 Haziran 2015, 21:32
#86
hocam bu frenlerin Allah belasını versin ön freni tuttum düştüm :D
arka freni yokuş aşağı inerken tuttum kaydı düşüyordum az kalsın o kadar eğitim videosu inceledim yağmurda fren yapma düşersin diye olmadı :D
düşe kalka öğreneceğiz galiba
-
27 Haziran 2015, 21:44
#87
Frenler tamamen boşaldı diyelim.. Yok, gitti fren... Nasıl duracağız? Debriyajı sıkıp dua mı edeceğiz?
Kompresyonda rölantiye yaklaştıkça vites düşürüp 1. viteste 10 km hıza kadar yavaşlayabiliriz.. Buda kompresyonun fren etkisi yaptığını en basit şekilde gösterir... Gazı kapattığında yavaşladığını anlamak için 1 günlük sürücü olmak yeterli..
Aksi takdirde gazı kapattığında motorun yavaşlamaması gerekir (o web sitesinde iddia edildiği gibi eğer motor hala itiş kuvveti oluşturuyorsa) ki buda imkansız ve gerçekten çok uzak ve saçma bir durum olacağından bunu 5 sn den fazla düşünmek bile saçma..
-
13 Temmuz 2015, 15:23
#88
http://www.artmotoakademi.com/akadem...eler.php?id=15
Mesleği eğitmenlik olan adam yazmış kenara koymuş. Debriyaj neden çekilir, benim daha iyi anlatacak halim varmış gibi yazmış çizmişim.
-
13 Temmuz 2015, 15:33
#89
zaferce adlı üyeden alıntı
Siz doğru bildiğinizi uygulayın, biz acil frende debriyajı sıkmamaya devam edicez. Daha fazla tartışıp samimi gülüşünüzü bozmak istemem sayın zaferce
-
13 Temmuz 2015, 15:46
#90
Ben de kendi görüşümle dahil olayım, motorun kompresör etkisini kullanın, fren gücünüzü artırın diyerek debriyaj sıkmamak gerektiğini düşünen arkadaşlar acaba bu fren gücünü +sonsuza kadar giden, frenlere bastığında 10 birim, kompresörü kullanırsan +3 birim ikisini beraber kullanırsan toplam 13 birim fren gücü elde edersin gibi birşey mi düşünüyorlar?
Bizim lastiklerden elde edeceğimiz maksimum fren gücü/sürtünme kuvveti lastiklerin kilitlenip kızaklamaya geçtiğimiz an değil midir? Eğer amacımız maksimuma ulaşmaksa sadece fren kullanarak sizin tekerler kilitlenmiyor mu da ekstra kompresyon gücüne ihtiyaç duyuyorsunuz? Böyle bir durum olsa anlarım da onun dışında zaten frenler tek başına lastiği kilitlemeye bile yetecek kuvvette, kompresyonla nasıl bir ekstra kazanmayı düşünüyorsunuz, tekerler geriye mi dönecek?
Debriyajı sıkmak/sıkmamak frenleme gücü ile değil, olay sonrasında yol tutuşu sağlamak, gerekirse gazlayıp kaçmak için önemlidir. Bunu da yapabilecek sürücü sayısı azdır. Onun haricinde frenlemeye etkisi, mesafeyi azaltmaktan ziyade hala güç aktarımı devam edeceği için mesafeyi uzatmak yönünde olacaktırç
-
13 Temmuz 2015, 15:52
#91
Amarikalarda yaşıyor olsaydım şu debriyaj fren olayını test etmeleri için mutlaka mythbusters'a yazardım.
Veya prosedürü bilen varsa yazsın insanlık namına.
Adamların test edeceğinden adım gibi eminim
-
13 Temmuz 2015, 17:06
#92
Motor freni + Fren tarafına benden 1 oy : ))
Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.
-
13 Temmuz 2015, 17:18
#93
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Amarikalarda yaşıyor olsaydım şu debriyaj fren olayını test etmeleri için mutlaka mythbusters'a yazardım.
Veya prosedürü bilen varsa yazsın insanlık namına.
Adamların test edeceğinden adım gibi eminim
aslında taa mythbusters'a kadar gitmeye gerek yok. herkeste son model kameralar var, düz bir alan bulup, aynı motor,aynı kişi,aynı şartlarda video çekerek test edilebilir.
yok mu koskoca motosiklet.net'te bu çalışmayı/testi yapabilecek bir babayiğit ?
-
13 Temmuz 2015, 17:40
#94
Öncelikle şunu diyeyim o kadar biliniyor bu uygulamalar bizzat sahitim kendim bir kaza yaptım o an hiç birşey aklına gelmiyor elim agayim boşaldı resmen
-
13 Temmuz 2015, 18:41
#95
En basitinden herkes kendini tehlikeye sokmadan düşük hızlarda kendi motosikletinden dener sonuçları yazar.Ben motosiklete,mevcut hıza,mevcut vitese ve mevcut devire bağlı olarak çok farklı sonuçlar çıkacağı kanısındayım.Ama dikkat ettiğim,acil frende çoğunlukla bende debriyajı sıkmıyorum.
-
13 Temmuz 2015, 18:47
#96
yine aynı konu aynı muhabbetler gülüp geçiyorum ama güzel bir şey var mantıklı konuşan doğru olanı savunanlar artmış işte bu güzel
-
13 Temmuz 2015, 18:50
#97
Debriyajı sıkmamamızın sebebi motor kompresyonundan faydalanmak değil, aksine sert frende arka tekerde yol tutuşun çok azalmasından dolayı motorun dönüşünden faydalanıp tekerin kilitlenmesini engellemek, yola tutunmasını olabildiğince sağlamak. Zaten acil frende fren gücünün yüzde 90'ını ön fren sağlar. Bikaç sayfa önce yazmıştık bunları.
-
13 Temmuz 2015, 19:55
#98
Gazı kestiğinizde motorun yavaşlamaşı motorun çalışma mantığına göre yapacağı en mantıklı harekettir. Bilindiği üzere yanan hava-benzin karışımı pistonu aşağı iter, krankı çevirir ve aktarma organları ile gücü arka tekere iletir. Gazı kapattığınız anda benzin püskürtülmesi kesilir ve yanma odasında sadece hava kalır. Piston yukarı çıkarken boş havayı sıkıştırır ve aşağı inerken patlama olmadığı için itme gücü olmaz ve kranka güç uygulayıp hızlandırmaz. Yukarı çıkarken havanın sıkışırken zorlanması pistonun da yukarı daha yavaş çıkmasını sağlar. Gazı kestiğimizde parça sürtünmelerinin yanında motorun yavaşlamasını sağlayan yegane şey budur.
Lakin şöyle güzel bir ayrıntı var. Motorunuz bu yöntem ile yavaşlarken zaten motor freniyle yavaşlayabileceği maksimum seviyede yavaşlar. Eğer siz azıcık dahi olsa fren kullanacak olursanız artık motorun içindeki hava sıkışması, yakıt verilmemesi gibi olaylar tamamen devre dışı kalacaktır ve motor çok az da osla frenlerken onların durması için de güç kullanacaktır.
Kısacası debriyaj ile freni arka tekeri kilitlemeden ve tamamen motoru stabil tutarak uç noktasına kadar sıkabilirseniz şayet motor daha kısa sürede duracaktır evet. Çünkü frenin durdurması gereken onlarca bileşen olmayacak. Ama bu anlattığım stabiliteyi biz fanilerin tutturabilmesi, hele ki acil durum freninde neredeyse imkansız. Bu yüzdendir ki bize az da olsa o an itiş gücünü hala arka tekerde var edecek minicik bir güç gerekiyor. Bu gücü de sağlamak için arka teker ile motorun gücünü aldığı motorun iletişimini debriyaj ile kesmemeliyiz. Debriyajsız fren belki daha kısa duruş mesafesi vaad edebilir ama debriyajlı fren yapmak kesinlikle her sürücü için daha sağlıklı bir seçim olacaktır.
-
13 Temmuz 2015, 23:39
#99
arabayla tecrübem daha fazla olduğu için bi kaç cümlede debriyajlı frenleme hakkında düşüncelerimi paylaşayım.
ben debriyajsız frenleme taraftarıyım..debriyajlı fren yapıldığı zaman frenlerin üstüne daha çok güç bineceği için balatalar daha çabuk biter..denemek isteyen denesin. yüksek torklu arabalarda kamyonet gibi panelvan minibüs gibi yokuş aşağı giderken debriyajdan ayak çekilince lastikler sanki frenleme yapılmış gibi neredeyse kitleme noktasına gelir..araçla uzun rampalardan (4-5 km gibi) inilecekse benzin bitmesin diye boşta frenle inmek balataları ve hidroliği ısıtacak ve frenlerin tutmamasını sağlayacktır yani aracın ağırlığı frenleri zorlayacak ama araç vitesdeyken her halükarda motorun kompresyonu aracı bi nebze olsun yavaşlatıcaktır.. zaten aracın motorla ilişkisini kesmek, yani ister deriyaja basarak ister vitesi boşa alarak çok uzun süreler güvenlik açısından çok doğru bulmuyorum...
gelelim motosiklete..motosiklet dört teker gibi çabuk durmasada aşağı yukarı yukarda anlatığım gibi aynı mantık....hızla giden motoru debriyajlı durdurmaya çalışmak, buda bi seçenek (frenlerinize çok güveniyorsanız) ama motorun devriyle hızı eşit değilse son anda kaçış manevrası yapmak zorlaşıcaktır..motosiklet dört tekerlekli araç gibi hemen durmasada debriyajsız fren yapıp son anlarda da debriyaja basmak daha iyi olur diye düşünüyorum..
-
17 Nisan 2016, 01:22
#100
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)