güzel bir konudan bahsetmişsiniz, konu bayağı karışmış kurusıkı bilgiler sebebiyle, kendi uyguladığı yöntemin en doğru olduğunu iddia eden kişiler
saçma savlar sunmuşlar..
ilk olarak ben lisede sayısal okudum, en sevdiğim en ilgili olduğum ders FİZİk'ti, teoride debriyajı sıkıp fren yapmakla debriyajı sıkmadan fren yapmak
arasında fizik kurallarına göre fark yoktur, terminatör debriyajsız aynı durabilirken, debriyajı sıkmazsanız daha çok fren kuvveti gerekir
ve kilitlenme noktasına yakın dozajlama yapmak biz faniler için neredeyse imkansızlaşır,
ayrıca motor titrer, kontrol ve hissiyat azalır, ayrıca ek olarak motorun sizi ittirmesiyle de ayağınızın kas gücünü arttırarak mücadele edersiniz.
ama debriyaj ve fren aynı anda olursa daha iyi dozajlama ve pratikte daha kısa mesafede daha
kolay durma söz konusudur. kas dokusuyla gücü kontrol etmeye çalışan biz insanlar kesinlikle, debriyaja bastığımızda daha kısa mesafede dururuz,
üstte yazılanlar en optimum, tekerin kitlenme sınırında fren içindir, freni yüzde 90 sıkmada bile motor gücüne göre değişebilir,
ve iyi düzeyde fren yapabilenler için en doğrusu budur, eğer arka tekerin kitlenmemesi için vs debriyajı bırakmıyorsa kişi fren yapmayı beceremiyordur,
bu adrenalin sebebiyle soğukkanlılığını koruyamaması sebepli olabilir, veya fren yapmayı bilmediğindendir. bir istisnası da bazı motorlarda amortisör
ayarları sıkıntılı olursa arka teker zırt pırt kitleniyormuş, onlar fren performanslarını yüzde 90-95e düşürmek pahasına bunu tercih edebilirler.
motorunuz düzgünse 100 birim yerine 90 birime tamam demek mantıksız
size tavsiyem en azından bir süre her fren yapışınızda debriyajı sıkıp, kontrolünüzü geliştirin. yüzde 50 fren gücünde sonra 80 sonra 99...
bunu konrtolünüz geliştikçe bulunduğunuz hıza göre hangi şiddette fren yapacağınızı otomatik kestirip motora daha hakim olarak fren yapmaya başlayacaksınız
ben şahsen eğer herhangi şekilde fren yapmaya karar vermişsem her zaman debriyajı sıkarım, belki de frenlemeye hakim hissetmemi sağlayan şey bu ve
hızım yüksek bile olsa tehlike anında elim ayağıma dolaşmıyor (yüzde 1 belki dolaşıyordur
)
son olarak küçük bir fark fakat debriyajsız frende balatalar az bi miktar daha çok aşınıyor ve daha kısa ömürlü oluyor. tam emin olamasam da motor
çok zorlandığı için supaplara da zararlı olabilir yüzbin km ömrü varsa supabın 95 bine düşer