Mantık çerçevesinde alacak motor bulamamak!
Reklamlar
-
Arkadaşlar,
Bir arkadaşımız aslında benzer bir konu açmış, cb 500 lerin anlamsız fiyatlandırması ile ilgili.
Biraz içinde bulunduğum durumuda özetlediği için, aklımda karışıklığı gidermek adına yardımızını rica edeceğim.
35 yaşında, 196cm boyunda ve 110kg civarındayım. Motor ehliyetimi alalı 5 ay oldu, şu sıralarda Gis akademide eğitimlerimi alıyorum. Artık kendi motorumu alma vaktim geldi....
Aslında scooter alma amacıyla cıktıgım bu yolda mağlesef boyutuma uygun bir scooter bulamadım için vitesli bir motorla devam etmek durumda kaldım. Yine cüssemi hesap ederek, gis deki hocalarım enduro tipi motorların daha olacağını belirtiyorlar...
Enduro demişken, Mağlesef 250cc V-Strom, versys veya nc250x gibi nir makine yok... Hal böyle olunca 0 fiyatları uçtuğu gibi 20bin tl den aşşa 5 yaşında daha diri motor bulamkta zorlaşıyor...
0 almak istediğimde 650cc den daha düşük makineler 250 cc bandına sıkışıyor. SS tipi istemediğimi düşünürsek çıpalak olarak Inazuma ve Kawasaki z250-300 kalıyor.... Kawa ların bana ufak geleceğini kabul edersek, F versiyonu 15450tl olan İnazumadan başka secenek kalmıyor. Inazumada iyi hoş, kurstada kullanıyorum ama 24hp ve büyük ihtimal kısa zamanda sıkabilecek bir makine olabilir gibi...
Gözlemim şu, peşin fiyatı 15000-23000 arasında 250cc den büyük, 600cc den küçük bir Enduro yok. Alınacak motorlarda kısıtlı lakin Mt07, fiyat oarak şahane olsada beni korkutuyor. Hani az yakan ama halen çok pahallı olan Honda Nc750s 23000 liraya mantıklı bile gelebiliyor.
Siz ne dersiniz? Nc ler altımda inazumadan daha iyi duruyor ama arada da fiyat farkı oldukça faZla gibi ve alternatif bulmakta zorlanıyorum
Reklamlar
-
ben olsam 23 bin liraya XJ6 Diversion F alırım. ama eğer tecrübeniz yoksa 250 cc aletlere 13 bin tl civarı vereceğinize 5 bine cbf 150 ybr yle yle 30 bim km yapar üst seviyeye geçerim.çünkü 250 cc de spor motordan başka bisey üretmiyorlar.ben yarışçımıyım kardeşim almam.4 lira daha koyarım XJ6 Diversion F alırım.
-
değerli kardeşim sen mantıklı bir boyda değilki ... 1.96 nedir allasen ya ...
şaka maka bende 1.90 ım aynı sorundna muzdaribim...yahu Kawasakı Versys bile altımda commuter havasında...
hayabusa alamda kurtulam diyorum bazen...
-
Kardeş bir endurocu olarak senin derdine çare bende.Öncelikle boyuna , kilona ve yaşına bakarak sana en uygun motorun enduro olduğunu söyleyebilirim.Enduronun dik oturuş pozisyonu , rahat selesi , konforlu amortisörleri seni rahat ettirecektir.Diğer tarz motorlarla eğilip bükülürsün , belin ağrır , dizlerin fazla bükülür , sert amortisörler böbrek taşı döktürür ve keyif alamazsın.Yaşının vermiş olduğu olgunlukla zaten açtığın başlık , senin mantık çerçevesinde hareket edeceğini gösteriyo.Zaten doğru yolu bulmuş ve enduroya yönelmişsin.Ancak hangi model konusunda kafan karışmış.
Öncelikle verdiğin fiyat aralığında çok güzel endurolar alabilirsin.Sana birkaç model önerip seçimine yardımcı olmak istiyorum.Öncelikle kendi motorum olan transalp650'den bahsedeyim.Motosiklet camiasında bilinen en rahat , en keyifli , en sağlam , arıza yapmayan motorlardan biridir.14-17 bin lira arasında ikinci el bulabilirsin.Bu motorlar rahatlıkla yüzbinlerce kilometreyi , hiç arıza yapmadan devirebilir.Servis ve parça bulma durumları konusunda hiç sıkıntı yaşatmaz.Karbüratörlü olması nedeniyle yakıt tüketimi biraz yüksektir.100 km'de 7-7.5 litre kadar yakabilir.
Çıtayı biraz yükseltip daha yeni model bir honda alayım dersen transalp700'lere bakabilirsin.18-22 bin lira arası çok temiz transalpler bulabilirsin.Enjeksiyonlu olduğu için yakıt tüketimi 5.5'lara kadar düşebilir.
Dl 650'ler de enduro camiasının bilinen en sağlam motorlarındandır.Ancak transalp'e göre biraz daha asfalta yönelik motorlardır.Yakıttaki cimrilikleriyle bilinir.Ayrıca arıza çıkarmamalarıyla ün yapmışlardır.Ancak transalpe göre fiyat konusunda bi 5 bin tl fazla pahalıdır.Mesela 2011 model 40 bin km'deki bir dl650 25 bin liraya satılırken yine 2011 model 40 bin km'deki bir transalpi 20 bin liraya alabilirsin Aynı şekilde 2006 model bir dl650'yi 18 bin liraya satarlarken yine 2006 model bir transalp650 14 bin liraya satılır.
Kawasaki versys de tercih edilen endurolardandır ancak daha fazla asfalt motorudur.Zaten enduro motorlar gittikçe enduroluktan çıkmaya başladılar.Yeni çıkan endurolara , enduro demeye bin şahit lazım.
Yukarda bahsettiğim motorlar çift silindirli endurolardı.Çift silindir olmasının avantajı titreşimin az olmasıdır.Ben transalple otobanda rahatlıkla 160-170 yapıyorum.Ama tek silindirli endurolar malesef hız yapınca bu kadar konforlu olamaz.Yamaha xt660 gibi tek silindirli endurolar , arazide yüksek tork sağlasa da uzun yolda keyif kaçırırlar.Biz ihtiyar motorcular keyfimize düşkün olduğumuzdan ben pek tavsiye etmem.
Varsa aklına takılan başka bişey sorabilirsin.İnşallah gönlüne göre bir motor bulursun.Şimdiden hayırlı olsun.
-
Merhaba,
Yorum ve detaylı bilgiler için teşekkür ederim
Benim kullanımım daha çok, hatta neredeyse tamamen asfalt ağırlıklı olacak, ve yine çok byük oranda şehir içinde kuualanacağım. Lakin şehiriçinde otoban kullanımım olacak.
Burada size belki şöyle bir soru sorabilrim. Örneğin 2008-2009 model bir dl650 halen geçerli bir motormudur. Bir başka deyişle sorun çıkarma, yıpranması ne derece olur. Tabiki kullanım ile alaklalı ancak ortalama bir kulanıcının motorunu düşünebiliriz sanırım.
Böyle bir motor örneğin 60k km de olursa eskimiş mi denir, sorun çıkarır mı? Yani çokmu eskidir?
Bunun dışında aslında yapmayacağım bir masrafı yapıyor olacağım. İş için gidip gelirken bazen kullanıyor olmam aslında şu anda yapmadığım bir maşiyeti bana getiricek. Bu sebeple motorun ekonpmik olmasınıda düşünüyorum. sanıyorum dl650, Nc ve tek silindirli Gs650 lerden sonra en ekonomik motor diye biliyorum.
-
Alım maliyetini düşündüğünüzde "çok yakan" eski teknolojili sağlam bir motorla, "az yakan" yeni teknolojili bir motor arasında çok fark göremiyorum ben.
Benim transalp 6 lt yakıyor, ortalama kullanımda. Aldığımdan beri 10bin km yapmış olsam, 3bin lira benzine vermişim demektir. DL yahut o ayarda, 4.5-5 lt yakan bir şey almış olsam, benzin masrafım 2000-2500 arası olacak. De ki yarı yarıya olsun, 1500 lira fazladan benzine vermişim. Yalnız satın alırken dl fazladan 5bin tl'mi almıştı çoktan
Yani arada dağlar tepeler fark yoksa benzin tüketimini öncelikli olarak düşünmeyin derim. 30-40binden sonra eşitlenecek fiyat farkından bahsediyoruz.
Başlangıç motoru konusu da, bu bilinçte ve cüssede bir insan için, 600-650'lik endurolar gayet uygundur bence. V-motorlu, torklu aletler uysaldır, söz dinler, hata affeder, oturaklıdır, dengelidir. Korkmaya gerek yok diye düşünüyorum.
"Eskimiş olur mu?" sorusu da, tarih olarak eskimiş olur ancak çoğu enduro kullanıcısı bilinçlidir, motoruna bakar, enduro motorlar da bakıldığı sürece gıklarını çıkarmazlar. Satıcıya güvendiğiniz takdirde alabilirsiniz.
Şimdiden güvenli sürüşler dilerim.
-
Merhaba, çok güzel bir noktaya değinmişsiniz güzel bir bütçe ayırıp isteklerimizi karşılayan bir motosiklet bulamamak Arkadaşlarımız çok güzel cevaplar vermişler, 60k bir motosiklet için fazla değildir diyebiliriz ancak burada başka bir sorunumuz ortaya çıkıyor bakımlı motosiklet bulmak bu da oldukça zor oluyor. Çünkü bu kilometre bandına gelmiş motosikletlerin işletim maliyetleri daha yüksek olabiliyor. Ben sizin yerinizde olsam tercihimi nc 700 x'den yana kullanırdım nedeni ise ; yüksek model, düşük kilometre, şehir içi kullanımını da düşünürsek az yakıt tüketimi. Unutmadan söylemek gerek ki motosiklet geçmişinizi bilmiyorum nc sizin için tehlikeli motosiklet olabilir. Kolay gelsin.
-
Yeni ehliyet almis birine 4 silindir xj6f tavsiye edenimi ararsin, Vstormi onerenemi NC700 mu.. Hay Alllahim
-
Model tavsiyesinden önce şunu diyeyim ki 110 kg olmanız, ağırlığınızdan dolayı 600 - 700 cc bir motosikletin sizi taşırken zorlanacağı ve yeterince atak olamayacağı anlamına gelmiyor. Eğitim bile alınsa bence 700 cc motordan ilk motor olmaz. Inazuma'yı alın, sıkılıp sıkılmama konusunu sonraya bırakın. Zaten sıkırsanız hemen satabilirsiniz. Mondial RX3'e de bakın diyeceğim ama pek düşüneceğinize ihtimal vermiyorum. Sürücü oturuşu olarak CBF'ten biraz daha büyük denilebilir.
-
Kardeş bende seninkine benzer bir şekilde ikilemde kalmıştım,çok güçlü olmasın 250cc yeterli ancak enduro olsun istiyordum,maalesef çinli Mondial Rx3i evo dan başka bu şartları sağlayan motosiklet olmadığından onu aldım,şimdilik çok iyi bir sıkıntım yok bakalım ilerleyen km lerde göreceğiz durumu.
-
En tehlikeli ölümsüzlük yaşları olan 18-26 yarşar arasını geçmiş. Burada gayet mantıklı bir konu açmış birisi için tavsiyem şöyle olur;
İlk alım maliyeti çok sorun olmazsa Nc 700/750 X modelini kullanmanda bir sıkıntı yok.
Normalde başlangıç için 250cc ye kadar max. 33HP motor almak gerekir.Fakat senin tek başına artçılı gibi olacağını varsayarsak, bunu 40-55HP arasına alabiliriz. NC'nin de zaten en fazla biraz atik bir 250cc kadar giden gayet uysal bir motosiklet olarak senin için gayet uygun.
Otoban gibi yollara çıktığında gayet rahat edeceğin bir motosiklet olur.
Aslında gerçek bir motosiklet değil araba ile motosiklet arasında birşey fakat aklı yerinde birini başlatmak için iyi.
Eğitim almayı ihmal etmemen tavsiyesi ile beraber bu motosikleti tavsiye ediyorum.
-
atoprak adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar,
Bir arkadaşımız aslında benzer bir konu açmış, cb 500 lerin anlamsız fiyatlandırması ile ilgili.
Biraz içinde bulunduğum durumuda özetlediği için, aklımda karışıklığı gidermek adına yardımızını rica edeceğim.
35 yaşında, 196cm boyunda ve 110kg civarındayım. Motor ehliyetimi alalı 5 ay oldu, şu sıralarda Gis akademide eğitimlerimi alıyorum. Artık kendi motorumu alma vaktim geldi....
Aslında scooter alma amacıyla cıktıgım bu yolda mağlesef boyutuma uygun bir scooter bulamadım için vitesli bir motorla devam etmek durumda kaldım. Yine cüssemi hesap ederek, gis deki hocalarım enduro tipi motorların daha olacağını belirtiyorlar...
Enduro demişken, Mağlesef 250cc V-Strom, versys veya nc250x gibi nir makine yok... Hal böyle olunca 0 fiyatları uçtuğu gibi 20bin tl den aşşa 5 yaşında daha diri motor bulamkta zorlaşıyor...
0 almak istediğimde 650cc den daha düşük makineler 250 cc bandına sıkışıyor. SS tipi istemediğimi düşünürsek çıpalak olarak Inazuma ve Kawasaki z250-300 kalıyor.... Kawa ların bana ufak geleceğini kabul edersek, F versiyonu 15450tl olan İnazumadan başka secenek kalmıyor. Inazumada iyi hoş, kurstada kullanıyorum ama 24hp ve büyük ihtimal kısa zamanda sıkabilecek bir makine olabilir gibi...
Gözlemim şu, peşin fiyatı 15000-23000 arasında 250cc den büyük, 600cc den küçük bir Enduro yok. Alınacak motorlarda kısıtlı lakin Mt07, fiyat oarak şahane olsada beni korkutuyor. Hani az yakan ama halen çok pahallı olan Honda Nc750s 23000 liraya mantıklı bile gelebiliyor.
Siz ne dersiniz? Nc ler altımda inazumadan daha iyi duruyor ama arada da fiyat farkı oldukça faZla gibi ve alternatif bulmakta zorlanıyorum
Aslında hocaların tavsiyesi ile endurolara yönelmiş görünüyorsunuz. Yalnız bu makineler hem ağır hem de yüksek oturuşlu motosikletlerdir. İdaresi yolda giderken rahat olsa bile durduğunuz veya yavaşladığınızda sorun yaşamanız muhtemel. Ben konuya farklı bir yorum getirerek boy ve kilonuzun sıkıntı yaratmayacağı başka bir seçenek olarak cruiser düşünmez misiniz diye sormak isterim. Aradığınız fiyat bandında seçeneğiniz de çoğalır. Hatta 250 cc bir cruiser kullandıktan sonra, yeterli yol ve sürüş tecrübesi edinmenizin ardından 650-700 cc endurolara geçiş bana göre daha mantıklı geliyor. Elbette alçak ve bacaklar öne uzatılmış bir pozisyondan yüksek ve bacak pozisyonu daha geride bir oturuşa geçmeniz belki zorlayıcı bir etken olabilir. Ama bu tavsiyeyi de ihtimaller dahilinde bulundurmanızı öneririm. Alçak sele yüksekliği sayesinde de daha güvenli hareket edeceğinizi düşünüyorum. Tek handikapı uzun bacak boyunuzdan ötürü, park ederken veya yavaş manevralar yaparken bacağınız gidonun hareketini kısıtlayabilir. Bunun da çaresi yükseltici bir parça ile gidonu 10-15 cm kadar ya da artık nasıl rahat ediyorsanız o miktarda yükseltmektir. Bu parçayı aksesuar mağazalarında bulabilirsiniz veya tornacılarda kestirerek daha ekonomik bir çözüm bulabilirsiniz.
Motosiklet tavsiyesi olarak 2. elinin daha rahat olduğunu farz edersek Hyosung GV250 Aquila ve sonrasında Daelim Daystar 250 modellerine bakabilirsiniz. Bu iki motosiklet de Güney Kore malıdır. Çin malı değildir, sık sık servise gitmek zorunda kalmazsınız. Son olarak da aradığınız yakıt ekonomisini bu iki motosiklet karşılar. Daystar uzun süreli kullanmadığımdan bilmiyorum ama bir GV250 sahibi olarak sert ve yüksek devirli kullanımlarda 4,5 lt/100 km gibi bir değerle karşılaşırsınız. Ben çoğunlukla şehiriçi (İstanbul) trafiğinde kullanıyorum ve 14 lt depo ile benzin uyarısı alana dek yaptığım yol 368,6 km idi. Bu da yaklaşık 3,8 lt/100 km ediyor. Bu da aklınızın bir ucunda bulunsun.
Şimdiden hayırlı olmasını diliyor, kazasız sürüşlerde keyifle dolaşmanızı temenni ediyorum ki motosikletinizi almadan eğitim alarak zaten bu bilinçliliği göstermişsiniz.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
Merhaba,
Yorumlarınız için teşekkür ederim.
İlk alım maliyeti için 5bin TL fazla verilese bile sonraki satış işlemi içinde yine daha yüksek rakamdan satabileceğimden bence çok önemli değil ... yani 15bin verene kadar 19-20 bin de verebilirim. Bunun üstü için açıkça bir fırsat yakalıyor olmam lazım
Araba kullanırkende, biraz gaza bastığımda "bunun durdurması da var, ve hızlandıkça daha zorlaşıyor" diyerek ayağımı genelde gazdan çeken biriyim... Eskiden öylemiydim, .. değildim... ama yaş ilerleyip sorumluluklarda artınca insan normal gidişin keyfine ve "stressizliğine" varıyor..
Motosikletin daha riskli ve hatanın getireceği sonuçların daha ciddi olabileceğini kabul ederek 50-60hp gibi aslında iyi gitme potansiyeli olan bir makine ilede gazlayacağımı, cesaret edebileceğimi pek sanmıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:46 ----------
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
Aslında hocaların tavsiyesi ile endurolara yönelmiş görünüyorsunuz. Yalnız bu makineler hem ağır hem de yüksek oturuşlu motosikletlerdir. İdaresi yolda giderken rahat olsa bile durduğunuz veya yavaşladığınızda sorun yaşamanız muhtemel. Ben konuya farklı bir yorum getirerek boy ve kilonuzun sıkıntı yaratmayacağı başka bir seçenek olarak cruiser düşünmez misiniz diye sormak isterim. Aradığınız fiyat bandında seçeneğiniz de çoğalır. Hatta 250 cc bir cruiser kullandıktan sonra, yeterli yol ve sürüş tecrübesi edinmenizin ardından 650-700 cc endurolara geçiş bana göre daha mantıklı geliyor. Elbette alçak ve bacaklar öne uzatılmış bir pozisyondan yüksek ve bacak pozisyonu daha geride bir oturuşa geçmeniz belki zorlayıcı bir etken olabilir. Ama bu tavsiyeyi de ihtimaller dahilinde bulundurmanızı öneririm. Alçak sele yüksekliği sayesinde de daha güvenli hareket edeceğinizi düşünüyorum. Tek handikapı uzun bacak boyunuzdan ötürü, park ederken veya yavaş manevralar yaparken bacağınız gidonun hareketini kısıtlayabilir. Bunun da çaresi yükseltici bir parça ile gidonu 10-15 cm kadar ya da artık nasıl rahat ediyorsanız o miktarda yükseltmektir. Bu parçayı aksesuar mağazalarında bulabilirsiniz veya tornacılarda kestirerek daha ekonomik bir çözüm bulabilirsiniz.
Motosiklet tavsiyesi olarak 2. elinin daha rahat olduğunu farz edersek Hyosung GV250 Aquila ve sonrasında Daelim Daystar 250 modellerine bakabilirsiniz. Bu iki motosiklet de Güney Kore malıdır. Çin malı değildir, sık sık servise gitmek zorunda kalmazsınız. Son olarak da aradığınız yakıt ekonomisini bu iki motosiklet karşılar. Daystar uzun süreli kullanmadığımdan bilmiyorum ama bir GV250 sahibi olarak sert ve yüksek devirli kullanımlarda 4,5 lt/100 km gibi bir değerle karşılaşırsınız. Ben çoğunlukla şehiriçi (İstanbul) trafiğinde kullanıyorum ve 14 lt depo ile benzin uyarısı alana dek yaptığım yol 368,6 km idi. Bu da yaklaşık 3,8 lt/100 km ediyor. Bu da aklınızın bir ucunda bulunsun.
Şimdiden hayırlı olmasını diliyor, kazasız sürüşlerde keyifle dolaşmanızı temenni ediyorum ki motosikletinizi almadan eğitim alarak zaten bu bilinçliliği göstermişsiniz.
Merhaba,
Yorumlarınız ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.
Aslında cruiser hiç düşünmedim değil ancak o konsepte ve duruşa hiç ısınamadım. Bahsettiğiniz gibi bacakların önde duruşu rahat gibi görünse de alçak seleye oturduğumda, bacak boyum uzun olduğundan dizlerim çok yükseliyor, en azından görsel olarak hoşuma da gitmiyor.
Bunun yanında benim, belki bir ön yargı belki tecrübesizliğimden kaynaklı olarak bu modellerde kontrolün daha zor olacağına ve kontrol limitlerinin daha sınırlı olacağına dair bir şüphem var. Motorun üzerinde duruşunuzla ilgili olarak sanki gidon ve ön amortisör üzerindeki hakimiyetiniz daha az olacakmış gibi bir hissim bulunuyor... dedigim gibi, belki ön yargı belki tecrübesizlik, belkide bisiklet duruşundan daha uzak olması.
-
Hocam hangi motorları kac km sürdünüz ?
-
Merhaba,
Bahsettiğim gibi daha çok eğitim alanı olan kapalı ortamda, CB125ACE ( herhalde 15-20km kadar) ve Suzuki Inazuma (yaklaşık 30-40km) kadar kullanım tecrübem oldu. Yukarı da bahsettiğim gibi motor üzeride çok bir tecrübem yok lakin bir kaç farklı eğitmen veya ileri sürüş teknikleri uzmanının tavsiyesi bu şekilde.
-
atoprak adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Yorum ve detaylı bilgiler için teşekkür ederim
Benim kullanımım daha çok, hatta neredeyse tamamen asfalt ağırlıklı olacak, ve yine çok byük oranda şehir içinde kuualanacağım. Lakin şehiriçinde otoban kullanımım olacak.
Burada size belki şöyle bir soru sorabilrim. Örneğin 2008-2009 model bir dl650 halen geçerli bir motormudur. Bir başka deyişle sorun çıkarma, yıpranması ne derece olur. Tabiki kullanım ile alaklalı ancak ortalama bir kulanıcının motorunu düşünebiliriz sanırım.
Böyle bir motor örneğin 60k km de olursa eskimiş mi denir, sorun çıkarır mı? Yani çokmu eskidir?
Bunun dışında aslında yapmayacağım bir masrafı yapıyor olacağım. İş için gidip gelirken bazen kullanıyor olmam aslında şu anda yapmadığım bir maşiyeti bana getiricek. Bu sebeple motorun ekonpmik olmasınıda düşünüyorum. sanıyorum dl650, Nc ve tek silindirli Gs650 lerden sonra en ekonomik motor diye biliyorum.
DL650 tamam iyi güzel motor da , neden fazladan 5 bin tl vereceksin?Geçenlerde 2011 model daha 30 bin km'de transalp 22 bin TL'ye satılıktı.Pazarlıkla 21 bine bile alırsın.Ama 2011 model 30 bindeki DL650'ye bakıyosun 26 bin TL fiyat çekmişler.Sonuçta yakıt tüketimleri arasında çok fark yok.İkisi de konforunu , rahatlığını ve sağlamlığını kanıtlamış motorlar.Ekstradan 5 bin TL ödemeyi gereksiz buluyorum.Hem servis ve yedek parça bakımından suzuki hondanın yanına bile yaklaşamaz.
Aynı şekilde 60 binlere gelmiş 2006 -2007 model DL650 ile Transalpleri kıyaslayınca yine arada 5 bin TL fiyat farkı var.Aradaki yakıt tüketimi farkından dolayı kara geçmen için 5 sene binmen lazım.Benim şahsi fikrim DL650'ler gereksiz pahalı motorlar.Yine de tercih senin.60 bine gelmiş motor sorun çıkarırmı dersek aslında bu tarz enduro motorlar için bu kilometreler az sayılır.Motor aksamı açısından hiçbir sıkıntı yapmaz.Ancak bu motorlarında bazı değişmesi gereken parçaları olabilir.Ben mesela 2005 model aldığım transalpin orijinal lastikleri duruyodu.800TL'ye michelin taktım.Zincirden ses geliyodu.Zincir dişli takımını komple 500 TL'ye değiştirdim.Aslında ilk sahibi ön dişliyi ters takmış ondan ses yapıyomuş.Fren balatalarını yeniledim.200 TL'ye hava filtresini değiştirdim.Yani anlıyacağın 60 binlere gelmiş bir motorda çıkması muhtemel masraflar bunlardır.1.000-1.500 TL ekstra masraf açabilir.Birde motorun kilometresinin orijinal olduğuna emin olmak lazım.Muayenelere ve servislere kaç kilometrede girmiş , kaza veya hasarı var mı , bunlara dikkat etmek lazım.60 binde motor alıp 150 bin de çıkan insanlar var.Bu motorlar 300 bin kilometre rahat giden motorlar ama yine de dikkat etmekte fayda var.
Nerdeyse tamamen asfaltta kullanacağınızı söylemişsiniz.Enduro motorlar tek silindirli olmadıktan sonra asfaltta da gayet rahat ve konforludur.Ben transalple 3'lü çantaya rağmen 160 km hızlara çıkabiliyorum.Ama daha fazlası pek konforlu olmuyo.Motor aerodinamik sebeplerden sallanmaya başlıyo.Belki 3'lü çantayı çıkarsam çok daha iyi bir aerodinamik olur ve daha hızlı gidebilirim ancak sonuçta enduro motor yüksektir ve aşırı hızlarda rahat ettirmez.Racing gibi deponun üzerine yatıp ön rüzgarlığın arkasına saklanamazsınız.Ancak siz zaten hız meraklısı olmadığınızı belirtmişsiniz.200 km hızları düşünmeye gerek bile yok.Şehir içinde de enduro gayet rahattır.Enduro her türlü koşul için rahatlık motorudur.Ancak Tenere , xt660 gibi tek silindirliler daha çok araziye uygun üretilmişlerdir.Transalpler hem arazi hem asfalta uygun , dl650 ise arazide daha zayıftır.Aslında asfalt performansı translple aynıdır.
Benden size son tavsiye , dl650'ye 5 bin TL fazladan vermeye hiç gerek yok.Eğer önce küçük motorla tecrübe kazanayım derseniz ikinci el bi CBF150 alıp 1 sene binin derim.Satarken de fazla zarar etmezsiniz.CBF150 en iri küçük motorlardan biridir.Sizi gayet rahat taşır.Hem tecrübe kazanmış olursunuz.Seneye de güzel bi enduro alırsınız.
-
DL 650 çok güzel motordur, biraz frenleri zayıftır. Hakkında bilinenler bunlar.
TA 650 kullandım, kesinlikle rahat. Fren tepkileri iyi. Biraz fazla yakıyor ancak kafadan 5 bin ucuza alıyorsunuz, o 5 bin tl'yi yakana kadar yıllar geçer.
Not: Bu mantık bende de var aradaki 5 bin tl meselesi ancak aslında yanlış bir bakış açısı.
2011 model 30 bindeki DL 26 bin/ aynı model aynı km'de TA 21 bin tl dersek,
2 yılda aradaki farkı yakamayız evet, ancak iki yıl sonra 2011 model 50 bin km'deki DL 21 bine piyasada alıcı bulurken, aynı modeldeki TA 17-18 bin civarında alıcı bulacak. Yani aslında bu 5 bin tl çöpe gitmiyor, alırken veriyorsunuz ama satarken geri alıyorsunuz. Bu arada yaktığınız yakıtın farkı cepten gidiyor.
-
Dostum yuksek cc yi unut, hata affedecek motorlara yonel, yuksek cc yuksek beygirli motorlar ile tam ogrenemezsin, al dusuk cc o sana guzelce ogretsin. Sonra dusuk beygirli yuksek hacime gecersin.
Hele hele mt07 gibi ayarsiz gucdeki motorlara heves etme bu isin sakasi yok
Dl650 gibi agir makinelerdende suan uzak dur erken, agir makineler yavas hizlar tecrube ister devirir altinda kalirsin. Acemi icin yokus ve yagmurlu havalarda durdugunda bunu hissedersin.
Er6 falan cikar aklindan azgin makinelerdir
inazuma al kullan biraz km yap sonra F650 GS e gec hatani affeder agirlik merkezi yere yakindir rahat edersin sonra mt 09 a gecersin...
-
Mantık çerçevesinde alacak çok motor var.
196cm olman o motosikleti kullanamayacak biri olman anlamına gelmiyor. Kitapçıkta yazan bişey değil yani
190cm bir arkadaşım önce cbr250r kullandı, diğeri şuan hala ninja300 kullanıyor.
Mantıklı düşünerek 250cc üstünü sileceksin.
-
tyrung adlı üyeden alıntı
Mantık çerçevesinde alacak çok motor var.
196cm olman o motosikleti kullanamayacak biri olman anlamına gelmiyor. Kitapçıkta yazan bişey değil yani
190cm bir arkadaşım önce cbr250r kullandı, diğeri şuan hala ninja300 kullanıyor.
Mantıklı düşünerek 250cc üstünü sileceksin.
İyi de dostum, yoruyor. Mesela ben kendi motorumda rahat edemiyorum boy dolayısı ile. 180 boy ile sığmıyorum motora. Dizlerim çok kırık oluyor mesela. Ama 170 boyundaki arkadaşım rahat bir motorum olduğunu söylüyor. CBR250R 190 boyundaki kişi için eziyet.
Ancak mesela İnazuma yahut İnazuma F, 250 cc ama büyük motor. O rahattır.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)