Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ybr 125 mi ? cbf150 mi ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    1335m3rt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125
    Selamin aleykum.Motor kullanmaya yeni başlıyorum ilk motorum olacak kararsız kaldım ikiside iyi motorlar yani elit hani herkezin tavsiye ettigi motorlar fiyat olarak aynı hemen hemen 400 tl felan oynuyor arada ybr sıfırı 5480 tl cbf 5900 lerde bişey bu internet fiyatı daha pazarlık yapmadım.Siz hangisini tavsiye edersiniz neden ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Sado39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ktm Adventure & Duke, Yamaha YBR, Suzuki Burgman
    Dostum olay buraya geldiyse yapman gereken tek şey bayiye gidip üzerine oturman, hatta bulabilirsen test motoru ya da eş dost motoru bulman ve denemen. Yani diyeceğim o ki bu aşamadan sonra iyisi kötüsü yok hoşuna giden gitmeyen var.
    zozturk bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    07 Ocak 2015
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Motosikleti
    arayışta
    Forumun klasik tabiri ile, buralar değerlenir yerimizi alalım
    mustafa_akin bunu beğendi.

  4. #4
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    İkisi de commuter fakat az çol farklı yönleriyle ön plana çıkan motosikletler. Yoldaki konfor, alt devirde tork, iki kişi konfor cbf te ön plandayken ybr son hız olarak daha önde, virajda süspansiyonları daha çok füven veriyor cbf çok yumuşak. Düşme kalkma ybr de daha az masraf açar ve sert kullanmaya daha toleranslı gibi...
    hfz61 bunu beğendi.

  5. #5
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    discover 150f'e baktın mı hiç. söylediğin motorlara göre daha güçlü

  6. #6
    1335m3rt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125
    Cok hız yapacak bi adam degilim hani zaten yeni ögreniyorum max 80 suanlık oda sehir icinde degil tabiki bilmiyorum aşırı kararsızım bu hafta icinde alıcagım kısmetse ama kararsız kaldım birde şunu sorayım bu motorlarla uzun yol yapılırmı yani 250 300 km den bahsediyorum

  7. #7

    Üyelik
    19 Ocak 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Boxer 150 , CBF 150
    Bende yakın zamanda bu konuyla ilgili tercih yapmış biri olarak, teknik kısmı bir kenara bırakıp sadece gözle görülen kısımları karşılaştırarak olursam;

    - Cbf de selektör için tuş var YBR de yok.
    - Cbf de jikle elinizin altında ybr de alt tarafta karbüratörün yanında
    - Cbf kesinlikle daha kalıplı Ybr daha cılız.

    Bunların yanında teknik anlamda çok bir farkları yok güçleri belli zaten. Ancak suanda ben henuz karşılaşmamış olsamda cbf de yağ yakma probleminden sıkça bahsedilir, hiç yakmıyor diyende var, çok yakıyor diyende, kullanıma bağlı olan diyende var.

  8. #8
    1335m3rt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125
    Alıntı ceniver adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende yakın zamanda bu konuyla ilgili tercih yapmış biri olarak, teknik kısmı bir kenara bırakıp sadece gözle görülen kısımları karşılaştırarak olursam;

    - Cbf de selektör için tuş var YBR de yok.
    - Cbf de jikle elinizin altında ybr de alt tarafta karbüratörün yanında
    - Cbf kesinlikle daha kalıplı Ybr daha cılız.

    Bunların yanında teknik anlamda çok bir farkları yok güçleri belli zaten. Ancak suanda ben henuz karşılaşmamış olsamda cbf de yağ yakma probleminden sıkça bahsedilir, hiç yakmıyor diyende var, çok yakıyor diyende, kullanıma bağlı olan diyende var.
    Ölcülerine baktımda kalınlık olarak 5 cm felan oynuyor uzunluk olarakda 10 civarı hani kalıp olayı okadar farkediyormu bilmiyorum ama normalde 5 bin tl bütcem var sıfır fiyatıda 5950 cbfnin pazarlıkla 5250 felan düsünüyorum iste plakayı felan hesaba katinca isler karisiyor ama eger honda alma kararı alırsam bir şekilde yolunu bulucagız artık.

  9. #9
    mücahit1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Null
    bu dava fener cimbom olayı gibi ybr kavrama sıkıntısı yapıyo cbfden çok az daha yavaş top speedi cbfinde yağ yakmadan ötürü yatak sarmalari meşhurdu bide kurye olarak tanındı seçim senin

  10. #10
    Onurhan D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2014
    Şehir
    İzmir
    ALINTIDIR !!!

    CBF 150

    -YBR125 e göre daha rahat bir oturuşu var. Boyunuz uzunsa daha rahat edersiniz (ben 1.81).
    -YBR'ye göre gaz tepkisi daha hızlı. Devir çıkışı vs vs.
    -Bazı yönlerden teknolojik olarak daha önde (bloğa bağlı olmayan sürücü pegleri, monoshock amortisör, arka aliminyum salıncak gibi)
    -Daha kaslı duruyor inkar edilemez, boyut olarak daha iri. Bunu fazladan olan ön grenajlarına borçlu.
    -Ön fren daha kuvvetli ( çift piston kaliper )
    -On/off switch var sağ elde ( önemsiz demeyin çok önemli)
    -Sinyalleri grenaja ve stopa gömme ( bunun avantajları ve dezavantajları var, açıklayacağım)
    -YBR'ye göre yedek parçaları çok çok daha ucuz.
    -Honda olması servis imkanını mükemmelleştiriyor. Honda servisinden başka yere asla gitmedim ama YBR'yi alınca normal bir yağ değişimine 50 lira istedi yamaha, birdaha asla gitmem.
    -Koltuk açılabiliyor, minik de olsa bişeyler saklama imkanınız var. Cep telefonu, ruhsat vs.
    -Ön camı mevcut, rüzgardan koruma açısından çok başarılı.
    -Motor daha titreşimsiz, daha sessiz.
    -Karbüratör sistemi basit. Sök tak. YBR'de zibilyon tane elektrik aksam mevcut.
    -YBR'den daha kuvvetli. ybr 10 beygir CBF ise 12 civarlarında.
    -Vites göstergesi mevcut.
    -Jikle sol kumandada, YBR gibi karbüratöre eğilmek zorunda değilsiniz.

    Gelelim YBR'nin artılarına.

    -Kesinlikle yakıt tüketimi daha düşük. Bunu TPS (throttle positioning system - gaz konum sensörü)'ne borçlu.
    -Görünüm daha tatlı gibi açıkçası, daha keskin çizgiler, Arka kuyruğun yüksek olması, Mükemmel tasarlanmış gösterge paneli gibi.
    -Benzin ibresinin çalışması çok daha stabil, CBF'te çok dengesizdi.
    -Aks aralığı daha kısa. Bu motorun çok daha kıvrak ve virajlarda daha dengeli olmasını sağlıyor.
    -CBF'ten oldukça daha hafif. Bu büyük bir avantaj. ( CBF: 141 kg YBR : 126 kg )
    -CBF 150 gibi çalıştırdıktan sonra stop edip edip durmuyor, ışıklarda pıt etmiyor, adamı deli etmiyor dengeli çalışıyor
    -Farlar dinamoya bağlı değil, devirle yanıp sönmüyor.
    -Farlar CBF gibi el feneri ayarında değil, aydınlatma mükemmel.
    -Sinyaller dışa doğru, bunun avantajı sinyal verildiğinde arka tarafdan ne tarafa dönüleceğinin tamamen anlaşılmasını sağlamak.
    -Kickstart mevcut.
    -CBF gibi moktan! değil de güzel bir jikle sistemi var, jikleyi açınca devir yükseliyor motor ısınana kadar.
    -Sesi daha tok daha tatlı, ben kapalı eksozla 9-10.000 aralığındaki böğürmeden zevk alıyorum nedense
    -Parça kalitesi bariz daha iyi. CBF'in deposu incecikken ( ufak bir darbe vurarak çökertmiştim depoyu) bunun deposuna dokununca sacın kalınlığı anlaşılıyor. Aynı durum grenajlarda boyada da mevcut. Kalitesi konuşuyor.
    -Daha sağlam olduğu bence aşikar. CBF kullanırken de söylerdim. YBR ve CBF aynı şartlarda kullanılırsa YBR daha uzun süre dayanacaktır.
    -Stop, far, sinyal, gösterge ampulleri CBF'teki gibi patlayıp durmuyor ! Adamı deli etmiyor.
    -Motorda arıza sensörleri mevcut. Göstergede'de ışığı var. Bir arıza durumunda haber verebilir sanırım. Bu çok güzel birşey.
    -Euro 3 özelliğine uygun. CBF'in eksozundan buraaam buraaam benzin kokusu gelirken YBR'den gram koku gelmiyor.
    -Aynaların gösterme açısı çok çok daha iyi. CBF'te iki kişi oturunca bi nane göremezsiniz arkada ne var ne yok. Bunda gözüküyor.
    -Eksozun tasarımı güzel, CBF'teki gibi soba borusu tarzında değil, azıcık göze hitap ediyor.
    -Ön amortisörler CBF kadar yumuşak değil. CBF dibine kadar vururdu sert bi frende, bu yapmıyor ( cbf'imin amortisörlerinde sorun yoktu, bilen bilir hepsi öyle)
    -Arka çanta demiri metalimsi bir malzeme. Kolay kolay kopma yapmaz tahminen , CBF'inki aluminyumdu ve Topcase'e biraz fazla malzeme koyarsanız çatırt diye kopuyordu.
    -DEVİR GÖSTERGESİ VAR !
    -Jantlar siyah ! Bu bana göre mükemmel birşey çünkü CBF'in gri jantları bütün yağı kiri bariz belli ediyordu.

    Bunlar aklıma gelenler tabiki iki motosikletin de birbirine göre artı yönleri vardır bilmediğim.

  11. #11

    Üyelik
    07 Ocak 2015
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Motosikleti
    arayışta
    Bahsettiğin motorlarda pazarlık durumu beklediğin gibi olmayabilir haberin olsun, hele ki Honda bildiğim kadarıyla motor satarken bir dövmediği kalıyormuş.

  12. #12

    Üyelik
    19 Ocak 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Boxer 150 , CBF 150
    Alıntı Onurhan D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ALINTIDIR !!!

    CBF 150

    -YBR125 e göre daha rahat bir oturuşu var. Boyunuz uzunsa daha rahat edersiniz (ben 1.81).
    -YBR'ye göre gaz tepkisi daha hızlı. Devir çıkışı vs vs.
    -Bazı yönlerden teknolojik olarak daha önde (bloğa bağlı olmayan sürücü pegleri, monoshock amortisör, arka aliminyum salıncak gibi)
    -Daha kaslı duruyor inkar edilemez, boyut olarak daha iri. Bunu fazladan olan ön grenajlarına borçlu.
    -Ön fren daha kuvvetli ( çift piston kaliper )
    -On/off switch var sağ elde ( önemsiz demeyin çok önemli)
    -Sinyalleri grenaja ve stopa gömme ( bunun avantajları ve dezavantajları var, açıklayacağım)
    -YBR'ye göre yedek parçaları çok çok daha ucuz.
    -Honda olması servis imkanını mükemmelleştiriyor. Honda servisinden başka yere asla gitmedim ama YBR'yi alınca normal bir yağ değişimine 50 lira istedi yamaha, birdaha asla gitmem.
    -Koltuk açılabiliyor, minik de olsa bişeyler saklama imkanınız var. Cep telefonu, ruhsat vs.
    -Ön camı mevcut, rüzgardan koruma açısından çok başarılı.
    -Motor daha titreşimsiz, daha sessiz.
    -Karbüratör sistemi basit. Sök tak. YBR'de zibilyon tane elektrik aksam mevcut.
    -YBR'den daha kuvvetli. ybr 10 beygir CBF ise 12 civarlarında.
    -Vites göstergesi mevcut.
    -Jikle sol kumandada, YBR gibi karbüratöre eğilmek zorunda değilsiniz.

    Gelelim YBR'nin artılarına.

    -Kesinlikle yakıt tüketimi daha düşük. Bunu TPS (throttle positioning system - gaz konum sensörü)'ne borçlu.
    -Görünüm daha tatlı gibi açıkçası, daha keskin çizgiler, Arka kuyruğun yüksek olması, Mükemmel tasarlanmış gösterge paneli gibi.
    -Benzin ibresinin çalışması çok daha stabil, CBF'te çok dengesizdi.
    -Aks aralığı daha kısa. Bu motorun çok daha kıvrak ve virajlarda daha dengeli olmasını sağlıyor.
    -CBF'ten oldukça daha hafif. Bu büyük bir avantaj. ( CBF: 141 kg YBR : 126 kg )
    -CBF 150 gibi çalıştırdıktan sonra stop edip edip durmuyor, ışıklarda pıt etmiyor, adamı deli etmiyor dengeli çalışıyor
    -Farlar dinamoya bağlı değil, devirle yanıp sönmüyor.
    -Farlar CBF gibi el feneri ayarında değil, aydınlatma mükemmel.
    -Sinyaller dışa doğru, bunun avantajı sinyal verildiğinde arka tarafdan ne tarafa dönüleceğinin tamamen anlaşılmasını sağlamak.
    -Kickstart mevcut.
    -CBF gibi moktan! değil de güzel bir jikle sistemi var, jikleyi açınca devir yükseliyor motor ısınana kadar.
    -Sesi daha tok daha tatlı, ben kapalı eksozla 9-10.000 aralığındaki böğürmeden zevk alıyorum nedense
    -Parça kalitesi bariz daha iyi. CBF'in deposu incecikken ( ufak bir darbe vurarak çökertmiştim depoyu) bunun deposuna dokununca sacın kalınlığı anlaşılıyor. Aynı durum grenajlarda boyada da mevcut. Kalitesi konuşuyor.
    -Daha sağlam olduğu bence aşikar. CBF kullanırken de söylerdim. YBR ve CBF aynı şartlarda kullanılırsa YBR daha uzun süre dayanacaktır.
    -Stop, far, sinyal, gösterge ampulleri CBF'teki gibi patlayıp durmuyor ! Adamı deli etmiyor.
    -Motorda arıza sensörleri mevcut. Göstergede'de ışığı var. Bir arıza durumunda haber verebilir sanırım. Bu çok güzel birşey.
    -Euro 3 özelliğine uygun. CBF'in eksozundan buraaam buraaam benzin kokusu gelirken YBR'den gram koku gelmiyor.
    -Aynaların gösterme açısı çok çok daha iyi. CBF'te iki kişi oturunca bi nane göremezsiniz arkada ne var ne yok. Bunda gözüküyor.
    -Eksozun tasarımı güzel, CBF'teki gibi soba borusu tarzında değil, azıcık göze hitap ediyor.
    -Ön amortisörler CBF kadar yumuşak değil. CBF dibine kadar vururdu sert bi frende, bu yapmıyor ( cbf'imin amortisörlerinde sorun yoktu, bilen bilir hepsi öyle)
    -Arka çanta demiri metalimsi bir malzeme. Kolay kolay kopma yapmaz tahminen , CBF'inki aluminyumdu ve Topcase'e biraz fazla malzeme koyarsanız çatırt diye kopuyordu.
    -DEVİR GÖSTERGESİ VAR !
    -Jantlar siyah ! Bu bana göre mükemmel birşey çünkü CBF'in gri jantları bütün yağı kiri bariz belli ediyordu.

    Bunlar aklıma gelenler tabiki iki motosikletin de birbirine göre artı yönleri vardır bilmediğim.

    Yanlış bilgi var hocam, alıntı eski baya anladığım kadarıyla. Örneğin artık CBF'te de on/off switch yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:52 ----------

    Alıntı yüksel66 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğin motorlarda pazarlık durumu beklediğin gibi olmayabilir haberin olsun, hele ki Honda bildiğim kadarıyla motor satarken bir dövmediği kalıyormuş.
    Kesinlike öyle, ben 10 tl dahi indirtememiştim. Honda da pazarlık tanıdık olmadıktan sonra zor gibi.

  13. #13
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Çok hız yapmıyacaksın Max 80 diyorsun sonra uzun yol 250 - 300 kmlerden bahsediyorsun bir süre sonra aradaki 1 iki beygirin hiç bi anlamı kalmayacak iş yokuş çıkmaya sollamaya artçılı yüklü performansa bağlanacak altın kaplama olsa gene yetmeyecek 2 el al bir 2 sezon takıl sonra 250 cc ye geç diyeceğiz ama 2 elde bile 250 cc için 10.000 liraları gözden çıkarmak gerek ,, anlatmakla olmaz bazı şeyler yaşanılarak tecrübe kazanılarak öğrenilmeli

  14. #14
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    kardeşim İstanbul bayilerinde DB Doğu Batı ve Anes de (Anesten tam emin değilim ama Doğu Btıdan daha geçen sordum) peşin fiyatı plakasız 5250 lira bilgine sunarım...yani liste fiyatları seni yanıltmasın...

  15. #15
    hfz61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul/Sancaktepe
    Motosikleti
    -
    ybr kullanıcısıyım. ybr seni kolay kolay üzmez diyebilirim. uzun yolda da 100 km de 10 dk mola vererek 600 km geldim. şişme falan olur deniyordu yaşamadım öyle bir şey. ybr her türlü hayvanlığa da geliyor ayrıca :D

  16. #16
    1335m3rt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125
    Alıntı hfz61 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ybr kullanıcısıyım. ybr seni kolay kolay üzmez diyebilirim. uzun yolda da 100 km de 10 dk mola vererek 600 km geldim. şişme falan olur deniyordu yaşamadım öyle bir şey. ybr her türlü hayvanlığa da geliyor ayrıca :D
    Hardeşim yaşım 19 ama hani simdiki yaşıtlarım biraz gösteriş meraklısı %90'ı öyle yok gittigi kadar basayim ön kaldirayim sorun bendemi ama hic öyle bi hevesim yok hayvanlık yapacak degilim sag seritten agar agar gideyim yeter uzun yoldan kastım mesela ankara kırıkkale arası gibi 170m km felan memlekete felan gidebiliyim arada o benim motordan beklentim budur.Birazda yakın konusunda ekonomik olursa cok iyi olur ögrenci adamız sonucta [COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:16 ----------

    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok hız yapmıyacaksın Max 80 diyorsun sonra uzun yol 250 - 300 kmlerden bahsediyorsun bir süre sonra aradaki 1 iki beygirin hiç bi anlamı kalmayacak iş yokuş çıkmaya sollamaya artçılı yüklü performansa bağlanacak altın kaplama olsa gene yetmeyecek 2 el al bir 2 sezon takıl sonra 250 cc ye geç diyeceğiz ama 2 elde bile 250 cc için 10.000 liraları gözden çıkarmak gerek ,, anlatmakla olmaz bazı şeyler yaşanılarak tecrübe kazanılarak öğrenilmeli
    Zaten dedigim gibi yaş 19 1.5 seneye kadar askere gidecegim gelincede meslegimi elime alıp maddi durumu ayarlayim düsünüyorum 250lik bişeyler kısmet bu işler ozamanları görürsek bu kafayla

  17. #17
    zozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2011
    Şehir
    BuRSa
    Motosikleti
    MoNDiaL 150 Zc& ybr125
    ben ybr kullanıcısıyım su an 30 bin küsün km deyim lastik ve debriyaj balatası haricin masraf acmadı. tabiki yag ve benzini katmıyorum ama cbf güzel motor hangisini alırsan al pişman olacagını sanmıyorum. şimdiden sana hayırlı olsun

  18. #18
    Onurhan D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2014
    Şehir
    İzmir
    [QUOTE=ceniver;3627053]Yanlış bilgi var hocam, alıntı eski baya anladığım kadarıyla. Örneğin artık CBF'te de on/off switch yok.[COLOR="Silver"]

    2013 Haziran ayına ait.

  19. #19
    mustafa_akin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2014
    Şehir
    bandırma
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    ikisinide al
    tinerci bunu beğendi.

  20. #20
    1335m3rt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125
    Alıntı mustafa_akin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ikisinide al
    Oldu hayatim boyunca taksit ödeyim.Mantıklı


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)