Onurhan D adlı üyeden alıntı
ALINTIDIR !!!
CBF 150
-YBR125 e göre daha rahat bir oturuşu var. Boyunuz uzunsa daha rahat edersiniz (ben 1.81).
-YBR'ye göre gaz tepkisi daha hızlı. Devir çıkışı vs vs.
-Bazı yönlerden teknolojik olarak daha önde (bloğa bağlı olmayan sürücü pegleri, monoshock amortisör, arka aliminyum salıncak gibi)
-Daha kaslı duruyor inkar edilemez, boyut olarak daha iri. Bunu fazladan olan ön grenajlarına borçlu.
-Ön fren daha kuvvetli ( çift piston kaliper )
-On/off switch var sağ elde ( önemsiz demeyin çok önemli)
-Sinyalleri grenaja ve stopa gömme ( bunun avantajları ve dezavantajları var, açıklayacağım)
-YBR'ye göre yedek parçaları çok çok daha ucuz.
-Honda olması servis imkanını mükemmelleştiriyor. Honda servisinden başka yere asla gitmedim ama YBR'yi alınca normal bir yağ değişimine 50 lira istedi yamaha, birdaha asla gitmem.
-Koltuk açılabiliyor, minik de olsa bişeyler saklama imkanınız var. Cep telefonu, ruhsat vs.
-Ön camı mevcut, rüzgardan koruma açısından çok başarılı.
-Motor daha titreşimsiz, daha sessiz.
-Karbüratör sistemi basit. Sök tak. YBR'de zibilyon tane elektrik aksam mevcut.
-YBR'den daha kuvvetli. ybr 10 beygir CBF ise 12 civarlarında.
-Vites göstergesi mevcut.
-Jikle sol kumandada, YBR gibi karbüratöre eğilmek zorunda değilsiniz.
Gelelim YBR'nin artılarına.
-Kesinlikle yakıt tüketimi daha düşük. Bunu TPS (throttle positioning system - gaz konum sensörü)'ne borçlu.
-Görünüm daha tatlı gibi açıkçası, daha keskin çizgiler, Arka kuyruğun yüksek olması, Mükemmel tasarlanmış gösterge paneli gibi.
-Benzin ibresinin çalışması çok daha stabil, CBF'te çok dengesizdi.
-Aks aralığı daha kısa. Bu motorun çok daha kıvrak ve virajlarda daha dengeli olmasını sağlıyor.
-CBF'ten oldukça daha hafif. Bu büyük bir avantaj. ( CBF: 141 kg YBR : 126 kg )
-CBF 150 gibi çalıştırdıktan sonra stop edip edip durmuyor, ışıklarda pıt etmiyor, adamı deli etmiyor dengeli çalışıyor
-Farlar dinamoya bağlı değil, devirle yanıp sönmüyor.
-Farlar CBF gibi el feneri ayarında değil, aydınlatma mükemmel.
-Sinyaller dışa doğru, bunun avantajı sinyal verildiğinde arka tarafdan ne tarafa dönüleceğinin tamamen anlaşılmasını sağlamak.
-Kickstart mevcut.
-CBF gibi moktan! değil de güzel bir jikle sistemi var, jikleyi açınca devir yükseliyor motor ısınana kadar.
-Sesi daha tok daha tatlı, ben kapalı eksozla 9-10.000 aralığındaki böğürmeden zevk alıyorum nedense
-Parça kalitesi bariz daha iyi. CBF'in deposu incecikken ( ufak bir darbe vurarak çökertmiştim depoyu) bunun deposuna dokununca sacın kalınlığı anlaşılıyor. Aynı durum grenajlarda boyada da mevcut. Kalitesi konuşuyor.
-Daha sağlam olduğu bence aşikar. CBF kullanırken de söylerdim. YBR ve CBF aynı şartlarda kullanılırsa YBR daha uzun süre dayanacaktır.
-Stop, far, sinyal, gösterge ampulleri CBF'teki gibi patlayıp durmuyor ! Adamı deli etmiyor.
-Motorda arıza sensörleri mevcut. Göstergede'de ışığı var. Bir arıza durumunda haber verebilir sanırım. Bu çok güzel birşey.
-Euro 3 özelliğine uygun. CBF'in eksozundan buraaam buraaam benzin kokusu gelirken YBR'den gram koku gelmiyor.
-Aynaların gösterme açısı çok çok daha iyi. CBF'te iki kişi oturunca bi nane göremezsiniz arkada ne var ne yok. Bunda gözüküyor.
-Eksozun tasarımı güzel, CBF'teki gibi soba borusu tarzında değil, azıcık göze hitap ediyor.
-Ön amortisörler CBF kadar yumuşak değil. CBF dibine kadar vururdu sert bi frende, bu yapmıyor ( cbf'imin amortisörlerinde sorun yoktu, bilen bilir hepsi öyle)
-Arka çanta demiri metalimsi bir malzeme. Kolay kolay kopma yapmaz tahminen , CBF'inki aluminyumdu ve Topcase'e biraz fazla malzeme koyarsanız çatırt diye kopuyordu.
-DEVİR GÖSTERGESİ VAR !
-Jantlar siyah ! Bu bana göre mükemmel birşey çünkü CBF'in gri jantları bütün yağı kiri bariz belli ediyordu.
Bunlar aklıma gelenler tabiki iki motosikletin de birbirine göre artı yönleri vardır bilmediğim.