Neden bisiklet ve motosikletçilerin kaskı değişik ? yarış bisikletçileride bayağı hızlı gidiyo niye kaskları nazi kaskı gibi ?
Neden bisiklet ve motosikletçilerin kaskı değişik ? yarış bisikletçileride bayağı hızlı gidiyo niye kaskları nazi kaskı gibi ?
Hafif olsun ve kafaları hava alsın terletmesin diye. Ama bence koruyuculuğu çok kısıtlı. Sağlam kaza yapan bisikletçiler ölüyo zaten. Garip olan başka bişey de şort giymeleri. Dizlik takmıyosun anladık bari kot pantolon giy en kalınından, düşünce yaralanman hafif olur.
Emin olun o kasklar koruyor. Vücut koruması için bir şey diyemem ve tabiki motosiklet kaskıyla bir tutulmamalı ama koruyorlar. Zamanında kullandığum ucuz dandik bir bisiklet kaskı beni korumuştu. Açık kasklar gibi düşünebilirsiniz; çenem ve dudağım yaralanmıştı ama yere kafadan dalmama rağmen sarsıntının etkisiyle kafa travması dışında hiçbir şey olmadı.
Bende hep bunu merak ederim.yani o kaskla anca tepeden falan biyere çarpacaksin ki korusun yoksa boş.Ama demekki bisiklet çok kondüsyon gerektirdiği için hafiflige bakıyorlar.dediğiniz gibi dizlik bile yok.kaza yapınca çok kötü sakatlanıyorlar.
En büyük kaygı ağırlık, sonra da havalandırma sanırım. Pek bir koruyuculuğu yok malum.
bisiklet kaskı traş
yan darbelere karşı korumasız
profesyonel bisikletçiler trafikte yarışmaz. aslında hiç bir bisikletçinin trafiğe çıkması uygun değil. medeni şehilerde bisiklet yolları olur. kasklarda, trafiğe kapalı alanlarda kullanılan bisikletler için gayet koruyucu. bisikletler genel olarak 40km. pek geçmez zaten. geçtiği yerde de bisikletten başka bir şey yok.
ve bu tip parkurlarda bisiklet kazasını yapacak olan sürücü, kazayı yere yapışmadan anlar. trafikteki gibi ani, beklenmedik kazalar olmaz. bu süre içerisinde, yüzünü koruyacak hareketi yapıyorlar ve kask olan kafanın üst bölümüne gelen darbeyi de, kask sönümlüyor.
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
bugün öğleden sonra bisiklete çıkıcam bana eşlik etmek isteyen var mı :D
Geçtiğimiz yaz kask,tayt ve forma üçlüsüyle iki aracın arasında sıkışıp fırladım ve kafamı kaldırıma vurduğumda çıkan ses aklımdan gitmez. Gariptir ki sadece kafaya darbe aldım bir de dizim biraz sıyrıldı ama önemli bir şey yoktu. Şoförlerle konuştuk ettik yolumuza baktık. (Sağ olsun bir motosikletli abimiz de üstüme gelen kahvehane dayılarına karşı savundu. Buradan tekrar çok teşekkür ediyorum ) Bisikleti İstanbul trafiğinde kullanıyorsanız düşmenin de usulünü bilmeniz gerekir Ama dağ bayırda ciddi anlamda tehlikeli sürüş yapan bisiklet kullanıcıları zaten Downhill kask+dizlik+dirseklik+sırtlık kullanıyorlar
Bisikletçi olarak şunu söyleyebilirim yarış bisikletleri karbon şasi zaten gereksiz hiç birşey yok fazladan hafiflik çok önemli ve bisiklet sürerken hem ter almayı hemde hava almayı sağlayacak malzemelerden yapılan tayt takımı giyilir.Hayır Kasklar çok sağlam oluyor hatta 50 tl lik motosiklet kasklarından daha sağlamlar.Motosiklet ve bisiklet sürücüsü benzer riskleri alır. tabii ki motosiklet daha güvenli çünkü bir tehlike anında elinde gaz kolu var
bisiklet spordur ve terletir hava alması gerekir motosiklet kaskı ile bisiklet süre bilirmisin?
çünkü biri bisiklet, diğeri motosiklet.
Kim ne derse desin, kaskları yetersiz. 2x2 =4 Sonucu 5 diyenler bir iki adım geri gitsin lütfen.
Bir de şu kazaya göz atmanızı isterim.
bisikletle gidilen yüksek hızlar 45 50 km...
Motosikletle gidilen yüksek hızlar
Ben 2006 yılında ankara çukurambarda bisikleti üst kavşaktan aşağı salıp aynı zamanda tüm gücümle pedal çevirerek 65km üzeri bir hıza çıkmıştım. KM saati vardı 63km hızdan sonra okumayı kesiyodu. Hiç korumam ve kaskım yoktu. Bisiklet de zamanında 99 liraya aldığımız 18 vites dağ bisikleti. O zaman oralarda pek trafik, bina ve insan yoğunluğu yoktu gaza geldim yaptım o hızı Bilkent 3'ten de 4-5 defa aşağı salmıştım bisikleti 55-60 km arası bir hızla eskişehir yolu kavşağına kadar geliyosun hiç pedal çevirmeden, yaklaşık 15 dakika boyunca bu hızla gidilebiliyo.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)