Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Dişli oranı mı hp mi??

    REKLAM ALANI
  1. #1
    gt170 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Suanda yok ��
    Herkese iyi geceler benim aklıma bir soru takıldı gereksiz biliyorum ama 600RR 120 Hp 1. viteste 124km/h 2. viteste 174 km/h görüyor yeni çıkan cbr 650F 87 Hp 1. viteste 100km/h 2. viteste 140km/h yi görüyor bu viteslerdeki son süratlarin Hp yle alakası var yoksa dişli oranlarıyla mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    hp, dişli-sanzıman oranları ve dakikada cevirebildiği maksimum devirle
    velizrsln ve Blackeagletr bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    E : şık'kı yakıt ,silindir,piston,krank,şanzıman,dişli, sonra hepsi uşağa

    yüksel66, cftc, gt170 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Bahsettiğin modeller arasındaki örnek verdiğin farkın sadece çevrilebilen max. devir, dişli ve şanzuman oranlarıyla alakası var.

    Atıyorum, 600RR'ın motor gücü şanzuman ve dişliler değiştirilmeden bir şekilde* 87 beygire düşürülse, yine 1. viteste 124km/h 2. viteste 174 km/h hız yapacaktır, ama hızlanma süresi uzayacaktır.
    650F de aynı şekilde 120 beygire çıkarılsa, 1. viteste 100km/h 2. viteste 140km/h yapacaktır, fakat hızlanma süresi kısalacaktır.

    Ama farzedelim, 120 beygirken 270'de devir kesiciye giren 600RR, 87 beygirken 270 yapamayacaktır, son dişlide gücü yetmeyip devri bitiremeyecek ve 230 civarında kalacaktır.

    87 beygirken 230km hızda devir kesiciye giren 650F, 120 beygire çıksa da, 250 beygire çıksa da, çevirecek daha fazla devir olmadığından 230 km hızı aşamayacak, sadece hızlanma süresi kısalacaktır.

    Geniş çaplı bir örnek vermeye çalıştım, umarım anlatabilmişimdir

    *Beyinle oynanıp motorun çevirebildiği devir limiti değiştirilmeden diye ekleyeyim de, savaş çıkmasın
    essegesse, gt170, MotoGlock ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Blackeagletr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    *Beyinle oynanıp motorun çevirebildiği devir limiti değiştirilmeden diye ekleyeyim de, savaş çıkmasın
    ek olarak

    bazı noktalarda sadece beyne mudahele ile de maxımum devir saglıklı olarak arttırılamaz.

    kullanılan malzeme , subablar ve yayları vs de o devre göre dizayn edildiğinden

    arttırılmıs üst devirlerde surekli kullanım illaki sorun verecektir
    Blackeagletr bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir
    CBR 600RR 1 ci viteste 124 vurmaz sallamayın hiçmi 600 lük kullanmadık

  7. #7
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    Alıntı Shamy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBR 600RR 1 ci viteste 124 vurmaz sallamayın hiçmi 600 lük kullanmadık
    bence yapar kesiciye kadar basarsan zaten yapıyorda https://www.youtube.com/watch?v=qkBnpVwl48Q 1:20 de gözüküyor birde bu var http://www.gearingcommander.com/
    cenkito bunu beğendi.

  8. #8
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı biyeybaraküs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence yapar kesiciye kadar basarsan zaten yapıyorda https://www.youtube.com/watch?v=qkBnpVwl48Q 1:20 de gözüküyor birde bu var http://www.gearingcommander.com/
    bakma sen ona, o 2 de kalkmıstır dermişimmmmmmmmmmm
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  9. #9
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Rüzgar, yol vs. tüm sürtünme değerlerine karşı son hızı hp belirler. Ara viteslerdeki son hızlarsa malumunuz dişli oranlarına bağlıdır. Geri kalan tüm değerleri aynı olan iki motosikleti kıyaslarsak; biri 50 bg, diğeri 100 bg olsun. İlk motosiklete istediğiniz kadar oran koyun yapabileceği max hız bellidir. İkinci motosikletin ise son dişli oranı düşükse, ilk motosiklet kadar son hızı olmayabilir (KTM'nin modelleri genel olarak böyle mesela) ama son dişli oranları aynıysa her halükarda son hızı ilk motosikletten fazla olacaktır. Aslında kolay bir konu, umarım yardımcı olmuştur.

  10. #10
    RS383 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2015
    Şehir
    Çanakkale / Gelibolu
    Motosikleti
    Mondial Drift
    Öncelikle biri ss biri st yani kullanım amaçları var 600rr super sporttur amacı sadece hızdır makinası da buna göre ayarlıdır krank,dişli,şanzıman vs. 650F ise yol motorudur rahattır Torku daha iyidir bildiğim kadarıyla tamamen yol için ayarlanmıştır makinası süspansiyonları vs. Ayrıca dişli oranı da daha az tur çevirmesi demek

  11. #11

    Üyelik
    03 Ağustos 2010
    Şehir
    Erzincan
    Motosikleti
    125MG - 200NS - 400UG
    Aslında 1. viteste yapılan hızın güç ile hiç bir alakası yok. Sadece dişli oranları ile alakalı. (Bu dişlilere şanzıman dişlileri de dahil) Şöyle bir örnek verebiliriz.

    125 lik bir çin malı motosikletin gücü bile sadece dişli değişimi ile 1. viteste 100 yapmaya yeter. Yeter yetmesine fakat ne kadar zamanda çıkar denemek lazım. 4. viteste kalkış yapıp hiç vites küçültmeden 100kmh ye çıkmayı deneyin. Hah, aynı mesele Her motosiklet yapar bunu.

  12. #12
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    olay HP'de kardeşim.

    İstediğin kadar dişli oranıyla oyna 7-8BG 125cc motora düz yolda 130-140 yaptıramazsın.

    İnternette HP- RPM grafikleri var onlara bakınca anlarsın. Yani 250cc 14HP ile 125cc 14HP aynı olmuyor. Çünkü 14HP azami güç 7000 veya 8000 devirdeki güç. E normalde de sürekli bu devirlerde kullanmıyoruz, daha düşük devirde kullanıyoruz. Nu durumda yüksek hacimli motor daha düşük devirde daha yüksek güç veriyor.

    Bir de tabii her şeyin bir bedeli var. Yüksek HP için yüksek yakıt lazım.

    Bir de arkadaşların yanlış söylediği bir nokta var.

    Diyelim ki bisiklettesin düz yolda mümkün olan en yüksek sürate çıktın, böyle bir durumda bir yerden sonra pedalı çevirsen de boşa döner bisiklet hızlanmaz.

    Bu olay motosiklette de böyledir. Dişli ile oynarsın biraz daha çabuk hızlanır ama son süratin düşer. Ya da tam tersi son süratin biraz artar ama bu sefer de çok daha yavaş hızlanır.

    Aslında burada boşuna yazıyoruz, bin 600rr'a bak keyfine... Ne dişlisi ne HP'si...

    Motorda daha da mutlu olmak istiyorsan:

    https://www.youtube.com/watch?v=EJwmsPPcFFw

    Ben denedim, işe yarıyor

  13. #13
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    Benim motorun özelliklerine baktım 6.7hp yazıyor.En son hızı 90km.
    Ben son hızı 110km olan 100km hızda rahat gidecek bir motor arıyorum.
    Hp olarak kaç hp olması lazım alacağım motorun ?

  14. #14
    gt170 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Suanda yok ��
    Kardeşim sen 600 lük kullandığına emin misin?? 250lik olmasın o :D :D

  15. #15
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı hsk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorun özelliklerine baktım 6.7hp yazıyor.En son hızı 90km.
    Ben son hızı 110km olan 100km hızda rahat gidecek bir motor arıyorum.
    Hp olarak kaç hp olması lazım alacağım motorun ?
    Gösterge kapalı sür, keyfine bak.
    www.youtube.com/watch?v=EJwmsPPcFFw
    www.youtube.com/watch?v=EJwmsPPcFFw" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">

    Yok ben hergün şehirler arası gidiyorum bana sürat lazım diyorsan Pulsar 200 işini görebilir. Hem az yakıyormuş...

  16. #16
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı Shamy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBR 600RR 1 ci viteste 124 vurmaz sallamayın hiçmi 600 lük kullanmadık
    Ben de denediğimde 128 km / h yaptigini gordum, 16 devirde, 16.500 çevirirsem 130'u da bulacağına inaniyorum, ama 1. viteste motoru yiyeyecegini dusundugum icin 6-7 binde 2'ye geciyorum.. ve Benim motosikletimde 600'cc hatta 599.
    Mitoqondri bunu beğendi.

  17. #17
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de denediğimde 128 km / h yaptigini gordum, 16 devirde, 16.500 çevirirsem 130'u da bulacağına inaniyorum, ama 1. viteste motoru yiyeyecegini dusundugum icin 6-7 binde 2'ye geciyorum.. ve Benim motosikletimde 600'cc hatta 599.
    hiç redline görmemiş motosikletler

  18. #18
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Ninja 250r var bendede alt devirleri güçlendirmek için ne yapabilirim yani 1.2 vitesi kuvvetlendirmek adına motora zararı olmayacaksa

  19. #19

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı hsk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorun özelliklerine baktım 6.7hp yazıyor.En son hızı 90km.
    Ben son hızı 110km olan 100km hızda rahat gidecek bir motor arıyorum.
    Hp olarak kaç hp olması lazım alacağım motorun ?
    14 - 15 HP bir motor 100 km ile rahat gider ama son hızı 110'dan fazla olur.

  20. #20
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı shooter1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç redline görmemiş motosikletler
    2013 model 2014 Cikisli bir R6'nin bir kez bile Yıkamaya girmediği, aynı bez ile ikinci kez silinmediği bir durumda Redline'a girmemiş olması normaldir..


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)