Yeni Başlayan Biri Olacak Bilgilerinize İhtiyacım Var
Reklamlar
-
Arkadaşlar Merhaba,
Öncelikle hem foruma hem de forumda tanışacağım insanlara selam olsun.
Kendimi Azerbaycan'dan gelen yetenek yarışmacısı gibi hissediyorum şaka bir yana forumda ki ilk konum hem kendim için hem de benim gibi yeni başlayacaklar veya başlamayı düşünenler için bir kılavuz olabileceği düşüncesindeyim.
Öncelikle ben 19 yaşında gayet aktif bir şekilde araba kullanan biriydim ta ki arkadaşımın motorunda 15 dakikalık bir tur atana kadar kaskı taktığım andan itibaren heyecanı damarlarımda ve göğüsümün tam ortasında hissedebiliyordum motordan indiğimde ise ''kesinlikle bende motor alıyorum'' dediğimi hatırlıyorum daha sonrası ise benim gibi olan çoğu kişinin yaşadığı silsile olan aileyi ikna edebilme süreci ile devam etti.
Motor için ailemi ikna ettiğim andan itibaren her şeyiyle motoru araştırmaya başladım o sırada bu foruma denk geldim ve biraz zaman geçirdikten sonra üye oldum toplam motor maceram yok denebilecek kadar az kullanma tecrübem vs ise bildiğiniz yok fakat istek ve tutku emin olun ki hat safhada durum böyle olunca her şey biraz daha hızlı gelişiyor fakat ne ailem de ne de yakın çevremde motor kullanan bilgi ve tecrübe sahibi kimse yok o yüzden benim gibi yeni başlayacak olanlarında aklına takılabileceğini düşündüğüm ve benimde aklıma takılan soruları sizin gibi bana ve çevreme göre çok daha yüksek tecrübesi olan insanlara sormak istedim sorularımı aşağıda madde madde yazacağım ki benim gibi internette araştırma yapan birisi denk geldiğinde kendi aklına takılan şeyi burada bulabilsin umarım ki ukala olarak algılanmam
-Hangi Motorla Başlanmalı?
İlk sorum bu internette araştırma yaparken motor ile ilgili öğrendiğim ilk ve en katı bilgi düşük cc motorlarla başlanması gerektiği oldu genelde 125 ve 250 CC’lik motorlarla başlanabileceği söyleniyor ilk motorum olarak bende 250cc’lik bir motor düşünmekteyim bunun nedeni ise sadece bir kez motor alabilecek olmam yani ben 250CC’lik bir motorla başlayıp uzun yıllar o motoru kullanmak istiyorum sizin burada düzeltmek veya eklemek istediğiniz bir şey var mıdır?
-İki Model Arasında Kalmak!
Her şey tamam ve yolunda ama aklımda kalan bir soru daha var oda şu ki hangi motor açıkçası hem görünüş hem de benim yaşımdaki birinin ihtiyaçlarını göz önüne aldığımızda SuperSport tipi motorlar benim hoşuma gitmekte 250CC bir motor alacağımı düşündüğüm için yaptığım araştırmalar sonucu arasında kaldığım iki model var biri Honda CBR 250 RR diğeri benim daha sıcak baktığım Kawasaki Ninja 250R iki model arasındaki farklar nelerdir veya benim gibi birine hangisini önerirsiniz Kawasaki’ler Honda’lara göre biraz daha pahalı arasındaki farklar nelerdir malzeme dayanıklılığı ömrü nedir?
-İkinci El Motor
En çok canımı sıkan ve içinden çıkamadığım konu bu dediğim gibi motor tecrübemiz sıfır konu araba olsaydı çok bilmişliğimi konuşturabilirdim ama motor deyince işler değişiyor motoru açıkçası ikinci el almayı düşünüyorum nedeni ise aşırı acemiliğim alacağım motoru yıpratmam düşmem kalkmam bana göre kaçınılmaz o yüzden ikinci el motor alıp biraz ustalaştığımda belki sıfır bir motora girebilirim diye düşünüyorum ama dediğim gibi motordan hiç anlamıyorum kilometre bakımından kaç kilometreye kadar motorlar alınabilir Kawasaki ve Honda markalarını düşünürsek mesela internette 30.000’den sonraki motor alınmaz diye bir şey okudum kimi de öyle bir sınır yok diyor en iyi sizin bileceğiniz düşüncesindeyim bu arada o gün gelince yani bir motor beğenip almaya veya bakmaya gittiğimizde bana yardımcı olabilecek abilerimiz varsa yardımlarını ve desteklerini düşünmeden kabul edebilirim veya önerecekleri bir usta bir dükkan varsa da benim için yeterli olur.
-Ekipman ve aksesuarlar
Motor denince akla direkt olarak kask geliyor sanırım ama yaptığım araştırmalarda gördüğüm şey motor denince akla sadece kask gelmemesi gerektiği fakat Türkiye’de maalesef ki inanılmaz derecede önemsiz görülen şeylerden biri motor ekipmanları mont, eldiven, dizlik, omurga koruyucuları vs… onlarca şey var ama takdir edersiniz ki ülkemizde bunlar pek önemli şeyler değil ama ben ekipmanlarımı tamamlamadan motora binmek istemiyorum hani şu herkesin söylediği motorda kaporta sensin cümlesi gerçekten doğru yollar ve trafikte motorları yok sayan sürücüleri de hesaba kattığımızda durum vahim o yüzden aklımda kalan son soru ekipmanlarımı nasıl temin ederim bunları almam gereken hayati parçalar neler? Maliyeti ne kadarı bulur? Hangi markadan alınmalı veya nereden alınmalı? Tavsiye edeceğiniz “Benim aldığım yer burası gel buradan al” gibi bir yer var mıdır?
Aklıma takılan sorular ve detayları bunlar sizden yardım alabileceğimi düşünüyorum yani motor alabilmem için biraz daha aydınlanmam lazım şimdiden hepinize teşekkür eder kazasız belasız sürüşler dilerim.
Reklamlar
-
bütçene göre bir 125 lik japon derim ben. koruma demiri taktırdığın sıfır bir ybr alabilirsin. satarken zorlanmazsın ve en iyi onda öğrenirsin. ben de satmam ilk ve son motorum diyodum ama şu an mt 07 almayı düşünüyorum. eğer mt 25 güzel bişey olursa onu da alabilirim. 250 likle başlamamanı tavsiye ederim.
-
ilk başlayacaksan parçalamalık bi 125 cc daha iyi olur illa 250 cc diyorsan kawasaki ninja 250 sl bakabilirsin şu hondaya para yedirmeyin artık aynı dandik motorlarını zam koya koya iteliyorlar insanlara.
-
(Bilgileri sadece teoriktir isterseniz dikkate bile almayınız.)İkinci el konusunda ben olsam ninja 250r ve gtr250r lara ne yanaşırım ne bakarım çünkü bu motorlar şekil ve gidiş itibari ile yarışcı ve apaçinin dostu bu motorların 2. elinde çöp çoktur ama temizide elbet vardır.Cbr 250 Barkın abininde dediği gibi garibanın dostu 2. elde 4.-5. sahibinden satılanlar var demekki bu cbr otomobil gibi bir şey ki 4.-5. sahibi oluyor.Yani 2. elde cbr daha iyi alternatif gibi.Ama sıfır diyorsan benim beklentim cbr ye 13 bin vermektense bin daha koyar r25 alırım yada inazuma alırım.Sonuçta hem inazuma hem r25 cbr den bazı özellikler kapsamında daha iyi.Umarım biraz yardımcı olabilmişimdir.
-
bence de 125 lik veya 150 lik bi motorla başla ve tecrüben artana kadar uzun bi süre kullan.hfz61 in dediği gibi ybr 125 veya cbf 150 gibi bir motorla başlarsan satarkende zarar etmez ilerde rahatlıkla istediğin bi motorla değiştirebilirsin.alır almaz bi koruma demiri taktırırsın zaten son hızları da fazla değil öğrenene kadar sürersin.Allah gönlüne göre versin.
-
Yakıt fakyörübde aynımı acaba r25 ve cbr250 nin. R25 için 5 litrelerden bahsediliyor burada. Neyse karıştırmayayım konu uzun ninja ve cbr için şunu söyleyebilirim, ninja devirle yürür cbr daha torkludur. Cbr ın gaz tepkisi daha iyidir. Yedek parça fiyatı, Son hız ve yakıt ninjada daha yüksek. İkisi de alınabikir. Korkutucu gğcü ılan aletler değil. Aama ilk etapta kırıp dökmelik bir motosikletin daha iyi olacağı düşüncesindeyim
-
Aramıza gerçekten bilinçli bir arkadaşın daha katıldığına sevindim.
Ufak bir uyarım var.
Şehiriçinde kasktan başka birşey takma, gereksiz, sanki piste çıkıcaksın diyen dengesizler çıkabilir. En ufak aldırma. Kendileri sadece kaskla düşünce vücudundan ayrılan etleri görünce fikirleri değişir.
Tüm yaz aylarını motosiklet botunu dahi eksik etmeyen biri olarak söylüyorum.
Terlememeye çalışmak vücudumdan daha değerli değil .
-
beko12345 adlı üyeden alıntı
Aramıza gerçekten bilinçli bir arkadaşın daha katıldığına sevindim.
Ufak bir uyarım var.
Şehiriçinde kasktan başka birşey takma, gereksiz, sanki piste çıkıcaksın diyen dengesizler çıkabilir. En ufak aldırma. Kendileri sadece kaskla düşünce vücudundan ayrılan etleri görünce fikirleri değişir.
Tüm yaz aylarını motosiklet botunu dahi eksik etmeyen biri olarak söylüyorum.
Terlememeye çalışmak vücudumdan daha değerli değil .
Mesele sadece ter değil, sıcakta 80-90km hızla giden bir kamyonun arkasına girdiğinde sıcaktan bayılabilirsin full koruma içinde. Yüksek sıcaklık rüzgar ile çok hızlı etkiliyor beyni.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Mesele sadece ter değil, sıcakta 80-90km hızla giden bir kamyonun arkasına girdiğinde sıcaktan bayılabilirsin full koruma içinde. Yüksek sıcaklık rüzgar ile çok hızlı etkiliyor beyni.
Girmezsin olur biter
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Mesele sadece ter değil, sıcakta 80-90km hızla giden bir kamyonun arkasına girdiğinde sıcaktan bayılabilirsin full koruma içinde. Yüksek sıcaklık rüzgar ile çok hızlı etkiliyor beyni.
Bir şey olmaz, ekipmanlar dandik değilse püfür püfür gidersiniz. Ekipman kullanmamanın bahanesi olmaz, insan her şeye mantıklı bir sebep bulabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler