lütfen şeridimize sahip çıkalım
Reklamlar
-
arkadaşlar diyolar ya öndeki aracı tekeri hizasında takip et yok kaçmaya fırsatın olurmuş yok çukurlara girme olasılığı azalırmış vs vs. olay hiç te öyle olmuyor öndeki aracın dibine girmeyip güzel bi mesafede takip edersek çukurlarada girmeyiz ani bir durumda kaçma fırsatımızda olabilir diye düşünüyorum yoksa diğer türlü, araçlar gelip seni şeridinden atmaya çalışıyorlar tabiki de uygun hızda uygun şeridi kullanmalıyız diyorum. şeridine sahip çıkmazsan adam korna çalarak yanına giriyor ittiriyor seni resmen şeridin dışına....bilmiyorum ben böyle düşünüyorum...
Reklamlar
-
baktım sıkıştıran var azcık gaz açıp şeridin içinde bi slalom yapıyorum arkadaki geri duruyo anlıyoki bu deli :D
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
-
Tamam öndeki aracın teker hizasında gitmek lazım ama SOL TEKERİ...
34 HSK 57
ASYA AS125 T21 - DAELIM S2 250 - SUZUKI AN 125HK
MONDİAL MASH
-
valla hocam sağ sol fark etmiyor adamlar sağdan da giriyor soldan da yani soldan gideyimde şeridime girmesinler diye bişey yok
-
Sen zaten araçların arasından takip etmeyeceksin. Onları %10-15 farkla geçiyor olacaksın. O yüzden arkandaki seni taciz edemeden oradan uzaklaşmış olacaksın. o şeride girmeye niyetlenen adam zaten sen mesafe bırakıp sürmek istediğinde de tamponuna yapışıp aynı tacizi yapıyor. Orada durmamak lazım.
-
adam eds den yanıma girip beni sol şeride atıyor
-
abeciMotoru adlı üyeden alıntı
baktım sıkıştıran var azcık gaz açıp şeridin içinde bi slalom yapıyorum arkadaki geri duruyo anlıyoki bu deli :D
hatta korna bile çalan oluo napıon ... diye
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
nasıl bir aptallık la gelip arkamda 2 parmak kala beni takip ediyor anlamış değilim ya benim önüme bir şey çıksa ya aniden frene bassam ya çukura girsem be aptal duramayacaksın çarpacaksın bana o direksiyona oturunca azrail kesiliyorlar çıldırmamak içten değil ölmeden bu trafiğin düzeldiği günleri görecekmiyim çok merak ediyorum
-
motosikleti takip mesafesi bırakarak kimse takip etmiyor .
İlginçtir resmen yok sayıyolar . Bunun çözümü de ancak ülkedeki yönetimin ,(bakanlığın ve yerel yönetimlerin) bu işe el atmasıyla olur.
Diyeceksiniz ki neden şöyle açıklayayım . Mesela kask konusunda motosikletle ilgili ilgisiz herkesin bir öngörüsü var , diyorlar ki motosiklete binen kaskı takacak. Bu bilinç nasıl oluştuysa aynı şekilde trafikte motosikletin görmesi gereken saygıyı da insanlara aşılayabiliriz. Devletin bizi dikkate alması için de birlik olmak lazım
-
aynen katılıyorum ama işte diyorum ya ölmeden görürmüyüz o günleri
-
teker hizasında gideyim derken aracın aynasının kör noktasında kalmak da var. onu da hesaba katalım arkadaşlar
-
Düşük hızlar teker hizası mantıklı olurken normal ve yüksek hızlarda şeridi ortalamak daha mantıklı oluyor. Birçok değişken var ama, şeridin ortası kirlidir, sizin şeridinize geçmek isteyen birine göre önünüzdeki aracın gölgesinde kalıyorsunuzdur vs. vs.
Dibe yapışıp takip eden ayıları egale etmenin de yolları var. Önünüz boşsa yol verin gitsin tabi ama doluyken sıkıştırıyorsa ben bir tatlı bakış atıyorum. Genelde yaptıklarının farkında olmayan sürücüler, bunu fark edip uzaklaşıyor. Olmadı el kol hareketleriyle derdimi anlatıyorum, bu bazı sürücüleri uzaklaştırırken bazılarının coşmasına neden oluyor dikkat edin. abeciMotoru nun da dediği gibi dengesizlik yapmak da bir seçenek, frene lambayı yakacak kadar dokunmak da öyle. Yaratıcı çözümler bulunabilir
-
Teker izi v.s. gibi bir çok şeyler yazıldı çizildi okundu uygulandı, uygulanmadı.
Boş verin sabit noktaları. Motosiklet sabit bir hızda ve şeritte ancak uzun mesafe sürüşlerinde gidebilir kiii bu bile probleme neden olacaktır.
Devamlılık sadece ilerlemek ve güvenlik adına olmalı. Onun dışında şeridinde kalmaya çalışır ve önündeki aracı değiştirmezsen kazaya davetiye çıkarıyorsun demektir. Sakın bu şu anlama gelmesin (SLALOM)
Söylemek istediğim, kendinizi GÜVENLİK dışında hiç bir kalıba sokmayın.
Teker izi güvenlidir diye kanun mu var? YOK, anlık değişir bunlar.
Olmanız gereken yerin tek kalıbı vardır onun da iki şartı vardır.
1 - TUTUŞ
2 - GÖRÜŞ
Bu iki özelliğe nerede sahipseniz orada olun. Tutuş var görüşte var ama arabanın dibine de girmeyin. Alternatifler onlarca yüzlerce senaryo ile çoğaltılabilir. Bu nedenle düşünerek beyninizi kullanarak motor veya araba kullanın. O anda gerekli olana karar verin ve buna göre sürüm.
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
-
önemli olan birşeylere sahip çıkmak bunu da mücadele haline getirmek değil, sakatlardan uzak durmak mesele.
Bazıları var yapışıyor tampona dediğiniz gibi ben özellikle o zaman iki arabanın arasına giriyorum ki yanaşamasın bir daha
-
Valla bu aralar bu yandan dışarı itmeler benim için epey azaldı. Herhalde kilo aldığımdan daha iri görünüyorum motoruda büyük bişey sanıp tırsıyolar sanırsam. İster şeridin ortasından ister solundan ister sağından gidiyom bi tek ben gidiyom kimse ittirmiyor. Bende yolda slalom yapmıyorum adam gibi gidiyorum. Ya sürücülerimiz bilinçlendi yada, bakıyolar ki bu adam kurallara uyarak düzgün gidiyo zorlamayalım diyorlar. (şimdi bunu yazdım ya kesin bugün yarın birileri üstüme sürer)
-
Türkiye gibi bir ülkede bu tarz sürüş sırasında yapılacak şeylerin belli bir kalıba oturtmaya çalışmak veya yorum yapmak bana doğru gelmiyor genelde değişkenler çok fazla oldu için anlık olarak karar alıp uygulamak gerekiyor diye düşünüyorum. Tekeriniz düz bassın.
Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.
-
Uzak mesafeden takip ediyorsak, yani olması gerekeni yapıyorsak tabi ki dediğinde haklısın.
Ancak yazılı olmayan trafik kurallarına göre, olması gereken takip mesafesini ne yazık ki her zaman koruyamıyoruz.
Bu gibi durumlarda eğer risk varsa -ki vardır, yolun durumuna göre sağ teker sol teker izinden ilerlemek gerekiyor.
Yakın mesafeden ve tekerlek izinden takip ediyorsak da, en azından korna selektörle öndeki sürücüyü uyarmalıyız
Özetle başlığın içeriği, özünde çok doğru. Ancak uygulamaya geçince işler ne yazık ki değişiyor
-
Ben arkaya ışıklı levha yaptıracağım
Bu taşıt aynen senin aracın gibi ÖTV, KDV'si ödenerek alınmış, MTV, HGS, OGS ödeyen ve trafik kanununda yer alan bir araçtır ve gittiğim şerit bana aittir, geçmek istiyorsan adam gibi solla, diye
-
kyagmur adlı üyeden alıntı
nasıl bir aptallık la gelip arkamda 2 parmak kala beni takip ediyor anlamış değilim ya benim önüme bir şey çıksa ya aniden frene bassam ya çukura girsem be aptal duramayacaksın çarpacaksın bana o direksiyona oturunca azrail kesiliyorlar çıldırmamak içten değil ölmeden bu trafiğin düzeldiği günleri görecekmiyim çok merak ediyorum
birde çok karşılastığım bir durum daha bugun mecidiyeköyde trafikte ilerlerken araç sürücülerine baktım ortalama 10 araçtan 8 inin elinde cep telefonu bunada önlem getirilmeli bimer e kac kere yazı yazdım bununla ilgili sizlerde yazın üstüne biz düşmezsek kimse düşmeyecek ve birgün sosyal medyada gezen veya oyun oynayan sürücünün dikkatsizliği sonucu mağdur olacağız ki bu en iyi ihtimalle
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
C@LiMeRO adlı üyeden alıntı
önemli olan birşeylere sahip çıkmak bunu da mücadele haline getirmek değil, sakatlardan uzak durmak mesele.
Bazıları var yapışıyor tampona dediğiniz gibi ben özellikle o zaman iki arabanın arasına giriyorum ki yanaşamasın bir daha
kesinlikle şeride sahip çıkacağız diye kendimizi riske etmeye hiç gerek yok. Hele ki ışıklarda falan dururken.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)