lütfen şeridimize sahip çıkalım
Reklamlar
-
şehir içi caddede gidiyorum. 2 şerit , sağdakine arabalar parketmiş her zamanki gibi.
arkamdan bir öküz yapıştı. korna çaldı.
kaçsan kaçacak yer yok. gitsen senin için risk. belli olmaz şehir içi bi anda teyzenin biri fırlayıverir.
arkaya doğru bir bakış attım. sonra sağ taraf boşalınca yol verdim cehennemin dibine gitsin diye.
geçtikten sonra farkettim 06 plaka olduğunu.
o anda bir şey farkettim , izmirde 2 senedir motor sürüyorum daha önce bu öküzlüğü yapan bir kişi olmuştu.
ama istanbulda ve ankarada , insanların "genel" gelişmişlik düzeyinin ve entellektüel seviyelerinin daha az olduğu yerlerde motorsever kardeşlerimin sürekli bunun gibi durumlarla başbaşa kalabildiğini farkettim.
gerçekten çok tehlikeli. kolaylıklar diliyorum..
Reklamlar
-
Hocam GV 250 gibi iri bir motosiklet ile nasıl şeridini kaptırıyorsun ben bunu pek anlamadım. Son bir senedir kar yağdığı zamanlar da dahil motorumdan uzak kaldığım gün yoktur sürekli motorun üstündeyim bi kere bile beni şeridimden atan olmadı. Önüme atlayan oluyor ama dibinize giren aracı görmemeniz bence sizin kabahatiniz. Ayna kontrolü yapın sürekli baktınız araç dibinizde ufak ufak freni sıkın sırf fren lambasını yakabilmek için sizin fren lambanızı gören araç eli mahkum yavaşlayacak sonra gaz açın mesafeyi açın.
Benim motorumda fren sensörleri çok hassas elimi yada ayağımı dokundurur dokundurmaz hemen fren lambaları yanar bunu uyarıcı yerine kullanıyorum bi araç uzun yolda bana çok yaklaşırsa 5-6 kere sellektör yapar gibi fren lambalarımı yakıyorum araç sürücüsü hemen hızını azaltıyor, sürekli karşı tarafın bilinçli olmasını beklemeyin burası Türkiye eğitim seviyesi belli halk cahil çoğu zaman motosiklet sürücüsü olarak siz onları uyandırmalısınız aynalarınızı kullanın, uyarıcı lambalarınızı kullanın, kornanızı kullanın en olmadı elinizi kolunuzu kullanın uyandırın yani arkadakini sizin de o şeritten giden bi vatandaş olduğunuzu görsün uyansın.
-
Şeridimize sahip çıkmak, önümüzdeki araç ile aramıza güvenli fren mesafesi bırakmayı gerektirir ki bu da hızımızın metre cinsinden yarısı falan eder. Bu durumda şehir içinde 50 km hızla giderken, önümüzde 25 metre boşluk varsa oraya 3 tane otomobil sığdırırlar, yine boşluk bırakırsın, yine sığdırırlar. Bu yüzden şeridin ortasında gidip önde güvenli takip mesafesini koruyamayız. Aradaki mesafe kısalınca da hayvan ölüsü, çukur, açık logar kapağı gibi tehdit unsurlarını (bunları otomobiller ortaya alır, ben öyle yapıyorum arabamla) gördüğümüzde gerekli reaksiyonu göstererek kaçınma manevrası yahut fren yapmak için yeterli vaktimiz olmaz. Şeridin tam ortasından gidince de bu tehlikelerin de tam ortasından gitmiş oluruz. O yüzden her zaman lastik izi iyidir. Araya başka araç girmeyecek olsa dediğiniz doğru, ama bu trafik keşmekeşinde uygulanabilirliği yok. İstanbul'daki yoğun trafikte yahut Ankara'da trafik sıkıştığında önündeki boşluğa bir otomobil sığıyorsa o otomobili oraya sokarlar.
-
Moderatör
natila adlı üyeden alıntı
arkadaşlar diyolar ya öndeki aracı tekeri hizasında takip et yok kaçmaya fırsatın olurmuş yok çukurlara girme olasılığı azalırmış vs vs. olay hiç te öyle olmuyor öndeki aracın dibine girmeyip güzel bi mesafede takip edersek çukurlarada girmeyiz ani bir durumda kaçma fırsatımızda olabilir diye düşünüyorum yoksa diğer türlü, araçlar gelip seni şeridinden atmaya çalışıyorlar tabiki de uygun hızda uygun şeridi kullanmalıyız diyorum. şeridine sahip çıkmazsan adam korna çalarak yanına giriyor ittiriyor seni resmen şeridin dışına....bilmiyorum ben böyle düşünüyorum...
Hak veriyorum kendinizi hiç bir zaman sıkıştırtmayacaksınız.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)