Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Tırtıklı yollar?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    afyonlu003 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Afyonkarahisar İsim: Hakan
    Motosikleti
    KANUNİ TİGER250, HONDA CBR250R HONDA 600F
    Merhaba bugün işten çıktıktan sonra biraz gezeyim iki viraj yapıp geleyim diye düşündüm. Afyon Antalya yoluna çıktım yol güzel fazla araba da yoktu güzel güzel giderken yollar perişan vaziyette.. Tam viraja geldiğimde sağ sol şeritin ikisi de tırtıklı.. Motoru zaptetmek aşırı zorlaştı. Ulan dedim acaba bu yolu yaparken amaçları neydi neden böyle yaptılar diyerek bi güzel içimden sövdüm.. Size sormak istediğim böyle yola aniden denk gelindiğin de ne yapmak lazım bilgisi tecrübesi olanlar yardım edebilir mi? Bir de resim atmak istiyorum belki ne demek istediğimi böylece daha iyi anlaya bilirsiniz.
    (mobilden yazıyorum yazıda kusurum varsa affola)
    City Bike Racing 250r -- AFYONKARAHİSAR / MERKEZ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Hiç paniklememek lazım tırtıklı yolda dümdüz gidiyo benim kullandığım motorlar. Gidonu tutarken kollarınızı biraz kasın yalpalamaz.
    MotorKafa bunu beğendi.

  3. #3
    uguzyc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBR 125R
    Bu tip tırtıklı yollar aşırı buzlanma sorunu olan yollarda buzlanmayı engellemek için genellikle en sağ iki şeritte yapılıyor. Tabii ki herşeyde olduğu gibi 4 tekerlekli araçlar düşünülerek yapılıyor. Motosikletler için bir işkence. Ankarada da sıkça karşıma çıkıyor. Motosikletle uzun bir tecrübem yok ama böyle yollarla sıkça karşılaştığım için bikaç tavsiye verebilirim. Motosikleti dengede tutabileceğiniz bir süratta gidin. Fazla hızlı olmasın. Ani gazdan ve frenlerden kaçının ve yolun bitmesini bekleyin.
    efendy06 ve afyonlu003 bunu beğendiler.

  4. #4
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç paniklememek lazım tırtıklı yolda dümdüz gidiyo benim kullandığım motorlar. Gidonu tutarken kollarınızı biraz kasın yalpalamaz.
    SAKIN KASMAYIN. Yalpalamayı artırır.
    cbr1907 ve afyonlu003 bunu beğendiler.

  5. #5
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    Asfalt dokulmeden once, zift yola daha iyi yapissin diye yolu trasliyorlar diye biliyorum. Yakin zamanda asfalt calismasi yapilirsa hakli cikarim
    qezgin, MotorKafa ve obarey bunu beğendiler.

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı tyrung adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SAKIN KASMAYIN. Yalpalamayı artırır.
    Kasmazsan da tank slapping olabilir ama.

  7. #7
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    bilmem hiç denediniz mi ama aynı olay engelliler için yapılmış sarı şeritler üzerinde de oluyor. tek öğrendiğim şey hiç panik yapmadan sürüşe devam etmek. hiçbirşey olmuyor korkmayın. ''opsiyonel olarak'' eğer yol müsaitse hızınızı yavaşça yükseltirseniz o tırtıklı alanın yarattığı etkiyi minimuma indirebilirsiniz. şahsen denemiş biri olarak bunu söylüyorum ezberden değil. (yol müsaitseden kastım ani duruş(yaya v.s) veya sağdan soldan bağlanan yol çıkmıyorsa.) aksi taktirde ani frende yeri öpmeniz kaçınılmaz. KESİNLİKLE bunu göz önünde bulundurun gazı açarken. eğer virajda karşılaşırsanız motoru bir an önce yavaşlatmaktan başka çareniz yok. bir defa denk geldim fakat şanslıyım ki tırtıksız alan da vardı virajda hemen yavaşlayıp o alana kaçtım. benim nacizane tavsiyem bunlar.
    afyonlu003 bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    04 Haziran 2004
    Motosikleti
    Mondial, M 150 Vulture
    Yok siz yola devam edin, Sıkıntı olmaz.

  9. #9
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Gerek CBR ve gerekse Tiger'ın ön jant çapları bu taz durumda fazla problem çıkartmayacak büyüklükte.

    Önceden fark ettiyseniz bu zeminde sürmeyin, mümkünse şerit değişin.

    Mutlaka sürmek gerekiyorsa asla ve asla kolları kasıp gidonu sıkmayın, bırakın lastik yerdeki izden aldığı şekilde titreşsin ama çok gevşek de bırakmadan mümkünse her zamankinden biraz yüksek devirde bu bölgeyi aşmalısınız. Biri ön lastikten tutup sizi bir sağa bir sola çeker gibi bir durum oluştuğunda da sakin kalmak gerekir.

    Eğer beklenmedik bir şekilde bu zemine yakalandıysanız, yüksek süratlerde tank slap dediğimiz etkiye benzer bir durum (depo tokatlaması ; gidon istem dışı titrer ve denge bozulur, panikle arka frene basılırsa yüksek düşüş, ön frene basıldığında da kapklanma olabilir) oluşabilir. Böyle olduğunda arka trafiği kontrol ederek gazı bırakmalı ve yoldaki bozukluğun ön lastikte yaptığı dalgalanma etkisinden kurtulana kadar yavaşlayıp, bir önceki anlatımda bahsettiğim şekilde devam etmelisiniz.

    Bir diğer problem de bu zemine virajda yakalanmaktır. Çünkü verilen kontrayı bozar ve motor yerdeki ize göre tabiri caiz ise saçmalar. Böyle bir durumda da mümkün olduğunca hızı düşürerek virajı olması gerektiğinden daha yavaş ve dik dönmek en güvenli seçim olacaktır.
    afyonlu003 bunu beğendi.

  10. #10
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Öncelikle bu tarz yollar her zaman sürücüyü tedirgin eder, birden çok şekli var bu örneğin. O yüzden her zaman her yerde aynı sistem geçerli olmaz. Bazı tırtıklar nizamidir ve hiç sorun yaşatmaz, ama bazıları vardır ki girintili cıkıntılı ve kullandığınız motosiklete göre size zor anlar yaşatabilir. Naçizane tavsiyem ve uyguladığım metodu sizinle paylaşayım. Böyle bir yola girdiğinizde gaz açmak kesinlikle ve kesinlikle güvenli değildir, bir arkadaşımız daha az hissedersin gaz aç şartlar uygunsa diye yazmış ama bu yanlıştır. Zira siz süratli gittiğinizde o yol düzelmiyor. Peki ya neden daha az rahatsız oluyorsunuz ? Hiç düşündünüz mü ? Çünkü zemin düzgün olmadığı için hız artıkça tutuş düşmeye başlıyor ve tabiri caiz ise havada gitmeye başlarsınız ve önünüze çıkan daha yüksek bir tırtık size o anda noktayı koyabilir. Lütfen biraz daha düşünerek öneride bulunmaya çalışalım.

    Böyle bir yola geldiğinizde yapmanız gereken bazı temel davranışlar var sırasıyla;

    1- Motosikleti olduğunca dik pozisyonda tutmak.
    2- Hızı düşürmek, ve güvenli sürüş hızını yakalamak.
    3- Motosiklet aynı çizgi üzerinde tutmaya özen göstermek
    4- Gidonun asla sağa sola dönmesine izin vermemek.
    5- Ve ilk fırsatta güvenli hız ile taralı bölgeden uzaklaşmak.

    Bunlar benim kişisel deneyimlerim sonucu uyguladığım methodlardır. Bir arkadaşımız kolları kasmaktan söz etmiş, evet gidonun sağa sola hunharca çekmesini engellemek için kolları kasmak doğru bir davranış olarak nitelendirilebilir. Titreşimi ve çekmeyi hissedersiniz, ama unutmayın ki önemli olan ön ve arka lastiğin birbirinden ayrı çizgilerde gitmesine izin vermemektir.

    Naçizane..
    afyonlu003 ve YouSuffer bunu beğendiler.

  11. #11
    Dusty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda TransAlp XL650V
    Sürekli kullandığım yokuş ve virajlı yol bunlarla dolu. Hem de iki şerit birden.

    Karayolarına mail attığımda "Satıh koruması için standart uygulamadır, motorla gdip geliyor olmanız bizi ilgilendirmez, ölebilirsiniz, asfalt bozulmadığı sürece bizim açımızdan problem yok" minvalinde cevap almıştım.

    Başlarda çok korkuyordum ancak hayli ustalaştım diyebilirim. Normal hızımdan 20 km kadar daha düşük hızlarda seyrediyorum, gidon kesinlikle rahat, bırakın o kendi yolunu bulsun, tırtıklardaki bozulmalar dengeyi bozacak seviyede değil. Bazı otoyollarda da var, çok yüksek hızlarda birden denk gelebiliyorsunuz(Adana çevreyolu, benim hatırladığım). İleri bakış bundan kaçınmak için uygun bir yol olsa da, başınıza geldiğinde kontrollü yavaşlamak sizi kurtarır, ani hareketlerden kaçının. Virajda denk geldiyseniz de hızınızı düşürün, fazla kontra uygulamamaya ve motoru yatırmamaya çalışın.

    En önemlisi fazla büyütmeyin, şöyle düşünün, 50 cm genişliğinde bir hat çizsek hepimiz o hattın dışına çıkmadan düz bir şekilde sürebiliriz. Ancak aynı genişlikte bir yol ve iki kenarı uçurum olsa hat dışına çıkma ihtimalimiz artar, tamemen psikolojik. Hızı biraz azaltıp bir şey yokmuş gibi devam edin, en iyi tavsiyem bu olur

    İyi sürüşler.

  12. #12
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    gidonu sıkı tutuyorsanız eğer sıkı tutmayın, biraz sağa sola doğru gidebilir hafif kontralarla düzelterek sürebilirsiniz.

  13. #13
    dental_land - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    cbf 600sa
    Çok basit bir tavsiye ;seleden poponuzu kaldırın dizler hafif kırık ve depoyu dizlerinizle kavrayın , yani peglerin üzerinde dizler kırık ayağa kalkın motorun ağırlık merkezini aşşağı çektiğinizde kontrol çok daha kolay olacaktır . Her tip motorda uygulayabilirsiniz .
    afyonlu003 bunu beğendi.

  14. #14
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Toroslarda virajda denk gelmiştim ben bu şekilde kazınmış yollara, motor dönmüyor, düz de gitmiyor, sanki o an başkası yönetiyor motoru. Normalde 70 80 le dönülecek hafif virajı 40 50 ile çok huzursuz bir şekilde döndüm. Motoru olabildiğince yavaşlatmak ve dik pozisyona getirmekten başka bir çözüm yok sanırım.

  15. #15
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Alıntı sbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asfalt dokulmeden once, zift yola daha iyi yapissin diye yolu trasliyorlar diye biliyorum. Yakin zamanda asfalt calismasi yapilirsa hakli cikarim
    yaklaşık 1 senedir böyle bir yoldan geçiyorum tam da o tırtıklı yerde ışıklar var bugün 80 km hızla kırmızı ışıktan geçtim gittim nedeni gelecek olursak o yerde fren yapmak ayrı bir kaza nedeni ve tam anayolda, asfalt çalışması yapılacak mı diye bekliyorum ama 1 senedir olması gerekirdi
    belediyeye gitsem bu sene manisa büyükşehir oldu küçükler bizim işimiz değil büyükşehir ise ilçe belediyesi yapması gerekir diyecek sinir olacağıma o yolu kullanmayı tercih ediyorum

  16. #16
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    Bu arada mesajima yani naCizane tavsiyelerime eklemeyi unutmusum. bu tarz tirtikli zeminlere geldiginde naCizane bildigim bir offroad kuralina dayanaraktan sunu soylemek isterim ki eger gazi acmaz bozuk zeminde yavas bir hizda giderseniz yoldaki herhangi bir bozuk yapi lastiginize daha sert temas eder bu da denge kaybina yol acar. bu yuzden biraz hizli gidip lastigin temas yuzeyini azaltirsaniz yoldaki bozukluklardan daha az etkilenirsiniz. yani "deneyimli" bir surucuye sunu sorun. yol uzerindeki derin bir cukurdan 100kmh ile mi gecmek ister yoksa 30 ile mi? Cevabinizi alinca bir de neden diye sorarsaniz konuyu acikliga kavusturmus oluruz sanirim.

    yorum harf fetişistleri ayri tutularak yazilmistir hatamiz varsa affola
    afyonlu003 bunu beğendi.

  17. #17
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Çukur ile kıyaslamayı doğru bulmuyorum, nedenine gelecek olur isek, çukur 1 tanedir, ve geçer gidersiniz, buna katılıyorum lastiğin içine düşmeden geçmesi çok daha az sarsıntı yaşatır ve aynı orantıda daha az denge bozar, lakin bu tarz tırtıklı yollarda hızlı giderseniz fizik kuralları gereği hepimizin bildiği tutuş azalır,bozuk zeminde lastiğiniz daha az tutunur ise, ufak bir hatada malesef dengeyi kaybedebilirsiniz, zira o yol çukur gibi değil, sürekliliği olan bir durum oluyor. Bazı yollarda hem tırtık hem de bazı noktalarında çökmeler ve yükseltiler oluşur, böyle bir durumda hızlıysanız, neler olabileceğini öngörmek çok zor olmaz.

    Yapılacak iş basit,
    Panik yapmayacaksınız
    Hızlıysanız gazı kapatacaksınız,
    Frenle yavaşlamayacaksınız.
    Motosikleti dik tutup, kendinizi emniyetli yola taşımalısınız.
    afyonlu003 bunu beğendi.

  18. #18
    afyonlu003 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Afyonkarahisar İsim: Hakan
    Motosikleti
    KANUNİ TİGER250, HONDA CBR250R HONDA 600F
    Cevaplarınız için teşekkür ederim.. Öyle bi durumda birde viraj da karşılaşınca insan ister istemez tırsıyor genelde herkes aynı şeyleri söylemiş dediklerinizi kulağıma küpe yapıp eğer öyle bir şey le karşılaşırsam dediklerinizi uygulamaya çalışırım.. Teşekkür ederim kazasız sürüşler.

  19. #19
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Marjinal bir öneri olarak lastiklerinizi değiştirmenizi önerebilirim. Sürekli kullandığım bir yolda viraj içinde bu tırtıklardan var ve kendi lastikleriyle motosiklet kafasına göre geziyordu. Lastikleri değiştirince etkilenmez oldu ama yine tedbirli giriyorum oraya. Soracaklar için yazıyorum; lastik basınçlarında ya da oturuşumda bir değişiklik yok.

  20. #20
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Gidonu serbest birakin on teker yolu okusun..
    oluroyle bunu beğendi.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)