Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motora binmeden önce 45 saniye!

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Nisan 2015
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Yamaha TDM 850
    Arkadaşlar Merhaba,
    Yakın zamanda başıma gelen bir olayı paylaşmak istedim. pek çoğunuzun bildiği gibi Lifan discovery 150 sahibiyim ve motorumu sıfır aldım.
    Akşam motoru doğal gaz borusuna kilitledim sabah kalktım motoruun kilidi açtım bindim gidiyorum. trafikte ön frene yavaşça dokundum tak diye bi ses geldi . çektim motoru sağa tekrar basıyorum frene vs. bişey yok göz ucuyla baktım bişey göremedim işe geldim. Park etmek için yine bastım aynı ses. ön diski incelemeyebaşladım fdark ettimki balatalrı tutan kısmın vidalarından birisi yok ve frene bastığım an küt maşaya vurtuyor. Fark ettim ki ikinci vidada gevşek. onu sıktım motru bırakıp arabaytı aldım aynı vidadan alıp sabitledim. eğer ikinci vidada düşse idi muhtemelen jant arasına gireecek ve takla atacaktım. Lütfen motora binmeden önce sizlerde 45 saniye rutin bir kontrol gerçekleştirin.... tekeriniz düz bassın....
    Pisman, forzaBJK ve RAMİREZ bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    serkani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Şehir
    Kastamonu -Trabzon
    Motosikleti
    Made in Japan!
    Motosiklete binmeden önce genel kontrol hususunda haklısın, bunlar giriş seviyesindeki motosiklet sürücülerine alışkanlık kazanmaları için yazılmış çizilmiş tüm kitaplarda da yer almakta. Böyle kitaplardan hiç bulamayan HONDA'dan talep edebilir. Ya da en yakın kitapçıya giderek veya yine internnetten "Motosiklet Teorisi (Donald Duck) Reşat Arbaş'in kitabını sipariş edebilir. Bu bilgileri yeni bir motosikletçi olduğun için yazıyorum.

    Ve eğer bir çin şemsiyesi alıyorsan daha çok vida düşecek emin ol.

    Paranıza yazık. Ben etrafımdakilere hep diyorum; sıfır bir çin şemsiyesi alacağınıza gidip ikinci el Japon alın diye.
    gobsistem bunu beğendi.
    Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS

  3. #3
    agrasiwe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul - Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    söylediğin iyi oldu bi arkadaşın motorunu almıştı emaneten ön frene basınca tak diye ses geliyordu akşam gidince bakayım.

  4. #4

    Üyelik
    24 Mart 2015
    İlk baslarda bunlar olur. Sonradan taktigin vida tekrar dusmez. Rahat olabilirsin.

    Size katilmiyorum ikinci el japon almak daha kotu ben motor alirken yasamistim japon alan kisi motorun pertini cikarmadan satmiyor.temiz olanlarda zaten sifir fiyatlarina yakin.siz parcalari pahali olan bi motorun ikinci elini alirsaniz basiniz cok agirir.motoru temiz bi hale getirebilmek icin parcalarina harcanacak para sifirinin fiyatina geciyor. cok paraniz gider.eger yani basliyorsaniz cinli bi motorla baslamak en akillicasi zaten sonradan ister istemez guclu motorlara kayiyorsunuz yani japonlara.

  5. #5
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Alıntı agrasiwe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    söylediğin iyi oldu bi arkadaşın motorunu almıştı emaneten ön frene basınca tak diye ses geliyordu akşam gidince bakayım.
    Arkadaşınızın motoru dl 650 ise ön frenden gelen tak sesi normaldir. Kronik dl 650 sorunudur. Bir sorun çıkarmaz sadece sesi rahatsız edebilir.

    Fakat yinede kontrol edin içiniz rahat olsun.
    Mecnun bir bilseydi motosiklet sevgisini , severmiydi hiç Leyla zillisini ?

  6. #6

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı serkani adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklete binmeden önce genel kontrol hususunda haklısın, bunlar giriş seviyesindeki motosiklet sürücülerine alışkanlık kazanmaları için yazılmış çizilmiş tüm kitaplarda da yer almakta. Böyle kitaplardan hiç bulamayan HONDA'dan talep edebilir. Ya da en yakın kitapçıya giderek veya yine internnetten "Motosiklet Teorisi (Donald Duck) Reşat Arbaş'in kitabını sipariş edebilir. Bu bilgileri yeni bir motosikletçi olduğun için yazıyorum.

    Ve eğer bir çin şemsiyesi alıyorsan daha çok vida düşecek emin ol.

    Paranıza yazık. Ben etrafımdakilere hep diyorum; sıfır bir çin şemsiyesi alacağınıza gidip ikinci el Japon alın diye.
    Katılmıyorum. Mondial MR 150 "çin şemsiyesi" kullanıyorum. Daha hiçbir parçası düşmedi 10 bin km civarı yol yaptığım halde. Sezon sonu aldım eve, bakımdı kontroldü falan derken gevşeyenlerini tork ayarlı cırcır ile sıktım, hiçbir sorunum yok. 2250 tl'ye aldığımda 2013 model 2 bin km'deydi. 3500 tl bütçem vardı ekipmanlar hariç, o paraya ybr'nin ilk çıkanının 350 milyon km yapmışını ancak veriyorlardı. CBF zaten vermiyorlardı. 2250 tl'ye motoru aldım. Kalan para devir işlemi, sigorta, ehliyet falan. Cuk oturdu diyebilirim.

    İnsanlar mazoşist olduğu için çin malı almıyor, bütçe sebebi ile çinli alıyor.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  7. #7
    serkani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Şehir
    Kastamonu -Trabzon
    Motosikleti
    Made in Japan!
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katılmıyorum. Mondial MR 150 "çin şemsiyesi" kullanıyorum. Daha hiçbir parçası düşmedi 10 bin km civarı yol yaptığım halde. Sezon sonu aldım eve, bakımdı kontroldü falan derken gevşeyenlerini tork ayarlı cırcır ile sıktım, hiçbir sorunum yok. 2250 tl'ye aldığımda 2013 model 2 bin km'deydi. 3500 tl bütçem vardı ekipmanlar hariç, o paraya ybr'nin ilk çıkanının 350 milyon km yapmışını ancak veriyorlardı. CBF zaten vermiyorlardı. 2250 tl'ye motoru aldım. Kalan para devir işlemi, sigorta, ehliyet falan. Cuk oturdu diyebilirim.

    İnsanlar mazoşist olduğu için çin malı almıyor, bütçe sebebi ile çinli alıyor.


    Ben de katılmıyorum.

    Öncelikle istisnalar kaideyi bozmaz. Sizin motosikletinizde sorun çıkmamış olması başka çin şemsiyelerinde de çıkmıyor ve çıkmayacağı anlamına gelmez.

    Motosiklete biniyorsun, sıfır aldığın motosiklete, trafiğe çıkıyorsun, frene asılıyorsun, tak diye bir ses geliyor. Sıfır bir motosiklette fren diskinin civatasının birinin düşmesi, diğerinin gevşemesi ne demektir biri bana bunu izah etmeli. İşte bunun için "çin şemsiyesi" diyorum. Bırakın para ile satın almayı, ben böyle bir olay yaşasam güvenip bir daha o motosiklete binmem.

    Bu başlıktaki örneği herkes empati yaparak düşünmeli bence. Yani hayati bir durumda fren tutmasa idi ne olacaktı? Bunun bedeli hayat, bedeli hayat olmalı mı peki?

    Öte yandan sizin motosikletinizi aldığınız zamandan bahsetmiyoruz, şu an sıfırı 2.700TL olan bir motosikletten bahsediyoruz. 3.500 liraya nasıl ikinci el düzgün bir YBR bulamadınız onu da anlamış değilim? Neyse, insanlar mazoşist değil elbet, lakin aklın yolu bir olmalı, sıfır çin şemsiyesi yerine ikinci el Japon alırsın, bu sezon olmaz ise önümüzdeki sezon alırsın, önümüzdeki sezon alamaz isen bir sonraki sezon alırsın, taşıdığın can!

    Bence olay budur.

    Nokta.
    Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS

  8. #8
    Oldjack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    Alıntı serkani adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de katılmıyorum.

    Öncelikle istisnalar kaideyi bozmaz. Sizin motosikletinizde sorun çıkmamış olması başka çin şemsiyelerinde de çıkmıyor ve çıkmayacağı anlamına gelmez.

    Motosiklete biniyorsun, sıfır aldığın motosiklete, trafiğe çıkıyorsun, frene asılıyorsun, tak diye bir ses geliyor. Sıfır bir motosiklette fren diskinin civatasının birinin düşmesi, diğerinin gevşemesi ne demektir biri bana bunu izah etmeli. İşte bunun için "çin şemsiyesi" diyorum. Bırakın para ile satın almayı, ben böyle bir olay yaşasam güvenip bir daha o motosiklete binmem.

    Bu başlıktaki örneği herkes empati yaparak düşünmeli bence. Yani hayati bir durumda fren tutmasa idi ne olacaktı? Bunun bedeli hayat, bedeli hayat olmalı mı peki?

    Öte yandan sizin motosikletinizi aldığınız zamandan bahsetmiyoruz, şu an sıfırı 2.700TL olan bir motosikletten bahsediyoruz. 3.500 liraya nasıl ikinci el düzgün bir YBR bulamadınız onu da anlamış değilim? Neyse, insanlar mazoşist değil elbet, lakin aklın yolu bir olmalı, sıfır çin şemsiyesi yerine ikinci el Japon alırsın, bu sezon olmaz ise önümüzdeki sezon alırsın, önümüzdeki sezon alamaz isen bir sonraki sezon alırsın, taşıdığın can!

    Bence olay budur.

    Nokta.
    aea nın test ettiği ninja 250nin sahibi servisin tekeri tutan vidayı takmayı unuttuğunu söylemişti.

  9. #9
    serkani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Şehir
    Kastamonu -Trabzon
    Motosikleti
    Made in Japan!
    Alıntı Oldjack adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aea nın test ettiği ninja 250nin sahibi servisin tekeri tutan vidayı takmayı unuttuğunu söylemişti.
    Türkiye'deki bazı servis çalışanlarının işçilik özenlerinin gıda olarak çocuk cenini, köpek eti ve her türlü haşereyi yiyen çinli işçilere benzerliğini ben de biliyorum evet.
    Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS

  10. #10

    Üyelik
    10 Kasım 2014
    Şehir
    uşak
    Motosikleti
    kuba cg-100
    Yine mi japon cin kavgasi

  11. #11
    @hmet42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2015
    Şehir
    KONYA.siirt
    Motosikleti
    .2010 ybr 125 .
    Herkes bütçesine göre motor alacak tabiki.Şöylede bi gerçek var çin malları paiyasaya girmeseydi ülkemizde motora binenlerin % 60-70 i motora binemeyecekti ve satıcılar en kötü japon motora 10 bin fiyat çekeceklerdi.

  12. #12
    sabiht - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2012
    Şehir
    BURSA
    2012 Mayıs dan beri biniyorum. Bir kere arka bilye dağıttı yaptırdım. Yolda giderken aniden elektrik kesiyor ve motor stop edip duruyordu, geçen gün komple bobin, beyin, buji ve bunların bağlantıları değişti... Şimdilik bir sorun yok, bana yetiyor...

  13. #13
    hakanens - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CB125E
    Geçmiş olsun yaa.. İşte bu aletlerinde titreşimden ötürü yediği naneler

  14. #14

    Üyelik
    23 Nisan 2015
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Yamaha TDM 850
    hocam bu işin çinle japonla almanla bi alakası yok. Ricam mutlaka binmeden önce kontrol edilmeli.....

  15. #15
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Alıntı serkani adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiye'deki bazı servis çalışanlarının işçilik özenlerinin gıda olarak çocuk cenini, köpek eti ve her türlü haşereyi yiyen çinli işçilere benzerliğini ben de biliyorum evet.
    yemek kültürüyle ne alakası var anlamadım.
    onlar da bizim için kocaman kocaman hayvanları gözlerinin içine baka baka kesip bir de bayram adı altında götürüyorlar diyebilir mesela.

    biyolojik olarak bakıldığında protein proteindir. haşarat dediğinizde de baya protein bulunur.

  16. #16

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı serkani adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de katılmıyorum.

    Öncelikle istisnalar kaideyi bozmaz. Sizin motosikletinizde sorun çıkmamış olması başka çin şemsiyelerinde de çıkmıyor ve çıkmayacağı anlamına gelmez.

    Motosiklete biniyorsun, sıfır aldığın motosiklete, trafiğe çıkıyorsun, frene asılıyorsun, tak diye bir ses geliyor. Sıfır bir motosiklette fren diskinin civatasının birinin düşmesi, diğerinin gevşemesi ne demektir biri bana bunu izah etmeli. İşte bunun için "çin şemsiyesi" diyorum. Bırakın para ile satın almayı, ben böyle bir olay yaşasam güvenip bir daha o motosiklete binmem.

    Bu başlıktaki örneği herkes empati yaparak düşünmeli bence. Yani hayati bir durumda fren tutmasa idi ne olacaktı? Bunun bedeli hayat, bedeli hayat olmalı mı peki?

    Öte yandan sizin motosikletinizi aldığınız zamandan bahsetmiyoruz, şu an sıfırı 2.700TL olan bir motosikletten bahsediyoruz. 3.500 liraya nasıl ikinci el düzgün bir YBR bulamadınız onu da anlamış değilim? Neyse, insanlar mazoşist değil elbet, lakin aklın yolu bir olmalı, sıfır çin şemsiyesi yerine ikinci el Japon alırsın, bu sezon olmaz ise önümüzdeki sezon alırsın, önümüzdeki sezon alamaz isen bir sonraki sezon alırsın, taşıdığın can!

    Bence olay budur.

    Nokta.

    Bence motosikletin kontrol edilmesi gerekli markaya menşeine bakılmaksızın. Arkadaşın F650 BMW motorunun kontağı tutan vidaları düşmüş, 10 metrik Dün arıyolardı gece vakti nerden buluruz diye. Üstelik bu motor bakımdan da yeni çıktı. Yani kontrol önemlidir. Ben sıfır CBF motorunun cıvıldadığını da duydum kendi kulaklarımla. Arkadaşın motordu, sonradan öğrendim, eksik koymuşlar yağını. Hocam memleketin yarısı kask kullanmazken, en çok motosiklet kullanan kurye grubunda çoğunluğun dış tekeri iç tekeri gösterecek kadar erimiş vaziyette hala kullanılıyorken, iki vida sıkılması bence çok sorun değil. Sıkmıyor lanet servis bunu toplarken. Bunu honda da yapabiliyor, yamaha da. Çünkü motosiklet servisi kültürümüz zayıf. Ankara Konya yolundaki honda bayisine gitmiştim ilk motor alacağımda. Aklımda kredi çekerken cebimdeki 3500'ün üzerine 2-3 bin daha çekip CBF almak vardı. Bir Allahın kulu gelmedi bayide motosikletlerin sergilendiği kata. Hatta yanlışlıkla servis katına indim. Kimse ilgilenmeyince sıkıldım, üzerinde honda yazan birine sordum cbf yok mu diye, yok, bu yıl gelmeyecek muhtemelen dedi. Burası aynı zamanda servis, sen motoru almaya gittiğinde ilgilenmeyen adam bakımda ilgilenecek mi sanıyorsun?
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  17. #17
    fatih. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    pulsar
    ön freni limon gibi sıksaydınız bunlar başınıza gelmezdi
    üstüne biraz daha koyup


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)