Ben 2 parmak alıştım ama bazıları 4 parmak kullanmanın doğru olduğunu söylüyor.Hangisi doğrudur?
Ben 2 parmak alıştım ama bazıları 4 parmak kullanmanın doğru olduğunu söylüyor.Hangisi doğrudur?
2 parmağın ön fren maneti üzerinde olması iyidir tepki süreni azaltır, ön amortisörler sıkışıp ağırlık öne aktarılana kadar da diğer parmaklarını da manetin üzerine getirirsin sonra gerekiyosa daha sert fren yaparsın.
Ben 3 parmak kullanıyorum, yani bunun şu kadar parmak diye bir standardı yok ki. Kullandığın motosikletin tepkilerini iyi biliyorsan istersen serçe parmağınla sık bence önemi yok. Kitlememek için boş bir alanda panik fren çalış gerisi senin istediğin gibi.
1-Parmaklarını ve ayağını fren üzerinde tutma
2-iki veya dört parmak kullan uç veya tek parmak dozajlamada hataya sebep olur
(Honda gs2)
limon sıkar gibi tek seferde, yumuşak ve kademeli sıkılmalı
Bende 2 parmak kullanıyorum bizzat çok yakın arkadaşım olan altın elbiseli adam ( ) da 2 parmak kullanıyor
Ben 4 parmak kullanıyorum ikisi çekiyor ikisi itiyor. Önüme bir şey çıkınca hunharca abandığımdan, emniyet olarak ikisini sınır koymakta kullanıyorum. Senelerdir bisikletten gelen bir alışkanlık, henüz bir eksisini görmedim.
Profesyonel eğitim alanlar bu işin 4 parmakla sıkıldıgını ve asla parmakları üzerinde tutmamak gerektiğini bilmesi gerekir. Acil durumda gazı kapatıp limon gibi sıkabilmek için bu şekilde olması gerekiyor. Eğer üzerinde tutarsanız gazı kapamada gecikebilir ve en kötüsü refleksle birden maneti çekebilirsiniz..
bu limon sıkar gibi sözü benzetmesi olayı çok baydı artık
bir kişi uydurdu kelimeyi herkez diline doladı
ben limon sıkarken harcadıgım gücü ön frenin manetine aktarsam
ya tel kopar ya 1 saniye içinde takla atar yada anında kayar düşerim
limon dediginiz şey öyle kolay sıkılmaz serti var yumşagı var hiç suyu olmayanı var
ne yapmam grekiyor acaba çözemedim
Dostum limon sıkar gibi deyimini kavramadan yorum yapmayacaksın o zaman sen limonu nasıl sıkıyorsun bir gözünde canlandır.Birden abanıp tabir-i caizse hayvan gibi mi sıkıyorsun yoksa artan kuvvetle yavaş yavaş mı sıkıyorsun olay budur.Yani kuvveti birden değilde yavaşça arttırarak sıkarsın keza yemek masasında birden tüm güçle sıkılan limonların karşı tarafın gözbebeğinde bittiğini bilirsin
Dostum
diyelim limon sıkmasını bilmiyorum ((10 sene barmanlik yaptım 5 çeşitten fazla limon türüyle çalıştım))
nasıl olcak
motor kullanmasını ögrenmeden limon sıkmasınımı ögrencem
veya panik fren çalışması yapmadan önce limon çalışmasını yapmak zorundayım
yine bir örnek limona alarjim var ne yapacaz
aklıma gelince kendimden geciyorum ((10 çeşit hastalık türü var))
motor kullanırken panik frende limonmu getircem aklıma
limonu baş parmak işaret parmagı ve orta parmak ile sıkıyorum
fren sıkarken bu kombinasyonumu uygulucam
yazdıgın gibi (((yavaşça arttırarak sıkarsın))) kelimesi bence çok uygun
2 senedir aldı başını gitti bu kelime limon sıkar gibi bu ne abi
çorbamı içiyorum salatamı yiyorum panik frenmi yapıyorum anlamadım
2 sene öncesine kadar ve egitimlerde yavaşça arttırarak sıkma kelimesi kullanılırdı
aldı başını gitti bu benzetme biri taş attı kuyuya
yavaşça arttırarak sık demek yerine limon gibi demek gayet mantıklı bence.ilk defa senin kadar sıkıntı çıkaranı gördüm bu arada.olayı nereden nereye çektin resmen anlamamak için uğraştın Bu arada bahsettiğin şey 2 senedir değil motosiklet literatür de bu zaten hep böyle bilinir.Sen heralde 2 senedir denk gelmeye başlamışsın
Limon sıkacağı mı arayacağız fren yaparken? (:
Bu forum ahalisi harbinden şaka gibi ..
Parmaklarını manetin üzerinde tutarsan ani bir durumda gazi kapatmaya fırsatın olmaz bu birincisi.
Eğitim almanın acemiler için olduğunu dusunuyorsan gidip bi eğitime katil ve 10 15 yildir binlerce km yapmış adamların patır kutur düştüğünü ve daha motosikleti kontrol etmekte bile aciz kaldıklarını goreceksiniz
Fren için limon sıkar gibi demek freni "hart" diye sıkma abanma demektir. onun yerine önce fren boşluğu alınır amortisör un kaplanabilmesi için zaman taninir sonra.kademeli olarak artan oranla fren yapılır. Tabi bütün bunlar çok küçük milisaniyeler içinde tamamlanır.
Soz konusu panik fren ise iki temel soru ortaya cikiyor. 1. Surekli panik fren ihtiyaci duyuyorsak bu limitlerimizin cok ustunde gidiyoruz demektir bunun icin limitlerimizi tanimamiz onemli 2. İyi bir egitim almamiz gerekli ve maalesef panik fren teori ile ogrenilmez eğitim şart arkadaşlar..
Olayin limonla bir alakasi yok. Fren yaparken uygulanacak kuvvetin (miktarinin degil uygulayis biciminin) kafada daha rahat canlandirilmasi icin gunluk hayattan bir ornek vermisler. Bizler daha iyi kavrayabilelim diye.
Emin olun on freni progressive sekilde sikmak gerekir denildiginde olay bu kadar net sekillenmez cogu kisinin kafasinda.
Bir de olayi limon sikacagina indirgeyenler var ki bizimle kafa bulduklarını düşünüyorum.
1) Ön fren 4 parmakla yapılır çünkü 2 parmak istenilen gücü aktarmada yetersiz kalabilir. Ani frenlerde 4 parmağında gücüne ihtiyaç duyabilirsiniz ayrıca serçe parmak sıkma hareketi yapabilen en kuvvetli parmaktır. Ek olarak 2 parmakla fren yaparken gazın açık kalma ihtimali olabilir.
2) Ön fren bir kere de harş diye sıkılmaz ondan limon sıkar gibi diye örnek verilir. İlk önce biraz sıkılır frenin boşluğu alınır ağırlık transferi öne aktarılır, ön süspansiyon sıkışır ve bundan sonra kuvvet artıralabilir böylelikle frenden maksimum verim alınır. Limon sıkar gibi (gücü artırarak sıkma) yapılmaz ise süspansiyon sıkışmadan direk ön teker kitlenip düşebilirsiniz.
3) Fren yaparken göstergelere, yere, sağa, sola bakılmaz direk karşıya bakılır ve durana kadar bu bakış bozulmaz. Bakışın düzgün olması motorun da dümdüz çizgi halinde durmasını sağlar.
arka frenle kombine kullanılır. On fren kullanırken gidon düz olmalı ve motor yatık olmamalı. Milisaniyeler içinde frenlemeye arka frenden başlamalı. Birde çok önemli; kombine fren yaptınız ve arka teker kitlendi, ön fren sıkılı konumdayken arka freni bırakmamanız lazım. Sürüşte aklınızda bulunsun, herkes hızlı gidebilir ancak herkes duramaz. Frenleme motosiklet kullanımının bence en komplike olayıdır.
Japonlar derki,
-İşaret parmağı en hızlı reflekse sahip uzuvlardan biri. Panik halinde ilk harekete geçen odur. Dolayısıyla düşünmeden direk frene abanma riski yüksektir.
Bu sebeple eller manetin üstünde olmamalı. Ayak freni ise üstünde olmalıdır, çünkü ayağımızla ani bir sekilde fren yerini bulmamız mümkün değil.
Almanlar derki,
-Panik halinde frene hızlıca ulaşmak gerekir.(Bu yüzden ABS olmazsa olmazdır onlar için)
Bu sebeple eller manetin üstünde olmalı.
1 parmak 2 parmak 4 parmak... motosiklete göre değişir yani frenin sertliğine ve kalitesine göre. Önerilen 4 parmaktır.
Make your choice . . .
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)