Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
5. sayfa BirinciBirinci ... 345

ön fren nasıl kullanılır?

    REKLAM ALANI
  1. #81
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bugün Atilla abinin hatrına Pulsar'dan sağdan inmeyi denedim ancak inemedim, ayağımı kaldırıp atamadım boyum yetmiyo Sağdan inince sol ayak kapanır da motor boşta kalırsa kim tutacak onu da anlamadım ayrıca.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    fatih. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    pulsar
    Sabah sağdan binip soldan iniyorum
    Öğlen soldan binip soldan iniyorum
    Akşam soldan binip sağdan iniyorum
    ;)
    Neden böyle yaptığımı çözün hela size;)

  3. #83
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sağdan inileceğini ilk defa duyuyorum, daha önce sağdan inmeyi deneyip de bacağını yakan birkaç kişi biliyorum, o yüzden hep soldan binip soldan inerim.
    sağ diyenlerin dayanağı nedir acaba?
    Pulsar 200 ns kullaniyor olmalari malum egsoz bizde altta olunca sag sol bek farketmiyor
    Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..

  4. #84
    yanakadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Şehir
    Burdur
    Motosikleti
    Honda VFR 800 2008
    Öncekinde bir kere ani fren yaptım onda da abandım yere Ön fren çalış diyorlar da kardeşim şehir içinde dönerken felan ani durumda ön fren arka fren parmak dalak mı dinler acemi adam. İzle bir iki video, dinle bir kaç bildiğini bildiğin insan... Sonra o yöntemi uygula zamanla senin karakteristiğine göre bir şekil alacaktır.

    ABS + CBS olan birşey güzel çözümmüş

    Bu arada ben acemiyim 20-25 bin km felan oldu şuan ama hala virajlı yollarda orjinal çin lastikli mondialci abilerim sigara yakıp beni bekliyor. Yavaş ama yaşıyor olmak güzel :D

    Yani diyeceğim odur ki parmak şu bu olayı elbet önemli ama onu kullanmayı beynin değil omuriliğin yapacak... Zaman lazım...

  5. #85
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Görmemişiz bu konuyu yazık olmuş. Akıl vermeyelim. Yaptığımızı anlatalım. Alıp kullanan olur veya yok artık diyen olur en kötü.

    Motora soldan binip soldan inilir. Binerken bizi taşıyan sistem inerken hangi şart değişti de bizim düşmemize yol açacak anlayamadım. Eğer bi katakulli varsa soldan inmekle ilgili soldan binerken de aynı hikaye söz konusu. Özetle, yok benim aklım yatmadı o işe. Ben genelde ayaklık açıkken ata biner gibi sol ayağı pege koyup biner, çoğunlukla da öyle inerim. Hatta benim sol ayaklık o kadar inceki her gören "kırılır lan bu meret" diyor. Bazen kızımı 2 sokak yukarıda okula bırakıyorum. 7 yaşında. Önce onu bindiriyorum arkaya, ondan sonra istesem de pege basmadan binip inemem. En temizi böyle bence. Aksini zorunlu durumlarda denediğim oldu. Düşmedik de düşeyazdık diyelim sağdan inerken.

    Fren işi, keyfiniz bilir agalar. Nasıl rahat ediyorsanız. Ha elinizi koymazsanız "panik" halinde zönk diye sıkmazsınız. Yok ben şöyle dikkatliyim böyle kontrollüyüm diyenler için tekrarlıyorum. "PANİK" durumu söz konusundaysa artık sen sen değilsin hafız. Ben ne baba yiğitler gördüm ani bi tehlikede anneciim diye çığlık atan. Şimdi o adama sorsan annecim diye bağırırmısın şu durumda, yok lan ne bağırıcam der. O yüzden panikde naapacağınızı o kadar da düşünmeyin. Olacak olur. Elin direk üstünde değilse belki aradaki milisaniyede aklın başına gelir daha az abanırsın. Ben eskiden arka frenin üstünde gezerdim. Taki farketmediğim bi tümsekte arka frene basıp ayağa kalkana kadar. Şükür düşmemiştik. Ben ne mi yapıyorum, mecidiyeköy'de arabaların arasından geçiyorsam iki parmak bi baş parmak modeli, 100 km üzeri gazlıyorsam direk 4 parmak frenleme. Ha doğrudur da demiyorum. Bana güvenli geliyor. Sonra vay sen misin bize akıl veren demeyin. Hadi selametle
    Darkcity2000 bunu beğendi.

  6. #86
    sonalp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2015
    Motosikleti
    yamaha tracer
    Beyler, ben arka freni - kırmızı ışıkta beklerken hariç - nerdeyse hiç kullanmıyorum. Kötü bir alışkanlık mı bilemedim.

  7. #87
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    İki parmakla fren kullanırsaniz, geri kalan parmaklarla gaz açma ihtimaliniz oldukça yüksektir.
    Çogu zaman bende iki parmak kullanirim, Ama istem dışı olarak diğer parmaklarımla gazı açmamaya da dikkat ederim.
    En güzeli dört parmak kullanmak, dolayısıyla gaz açma kaygınız olmaz, dolayısıyla dikkatinizi frenlemeye yogunlaştırırsınız.

  8. #88
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    [QUOTE=AttilaXtreme;3621499]
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abicim şu söylediklerini harfiyen uyguluyorum ama, motordan neden sağdadan inilir onu kavrayamadım. Biraz daha açmanı rica edicem. Benim sağdan inmemdeki tek sebep; motoru evin önüne her parkettiğimde sol tarafı duvar dibine denk geliyor. Mecburen sağdan iniyorum ve bu yüzden sağdan inmek alışkanlık haline geldi



    AHAHAHA...
    Şöyle izah edeyim;
    Motoru stop ettikten sonra ayaklığı açıp sola doğru yatırıp bırakmıyor musun?
    Solundan inerken sol ayak tabanını yere basıp sağ ayağını bir biçimde o tarafa getiriyorsun. İşte o sağ ayağın herhangi bir yeri motorun herhangi bir yerine takılırsa motor küt diye sol taraf düşer.

    Motor yan sehpaya ve sol tarafa kontrollü yatırıldıktan sonra sağ ayak taban sağlamca yere basılır. Birinci hamlede sol ayak çengel şeklinde motorun üzerinde bırakılıp motor o sol ayakla tutulurken sol avuç içi ile sele veya depo üstünden tutulur. Her şeyin yolunda olduğu kontrol altındaysa iknci hamlede çengel olan sol ayak sol avuç içi motordan bırakılmadan oradan çekilip/kaldırılıp yere konur. Tüm bunlara rağmen bir aksilik olup o sol ayağın herhangi bir yeri motorun herhangi biryerine takılsa bile (özellikle arka çantaya) motor şöyle hafifçe bir sağa gelir gider ama tekrar soldaki açık sehpanın üzerine oturur ve sağa zaten asla düşmez. Böylelikle sola düşmesinin de önüne geçmiş olursun.

    Motoru park halinde düşürenler genellikle ya yan sehpayı açmayı unutanlar ya da yan sehpaya ve sola motoru yatırdıktan sonra solundan inerken ayağını motora takanlardır.

    Soldan inmenin bir sakıncası da motoru düşürüsen sol ayağını sıcak ve ağır motorun altında bırakmandır. O durumda önce kendini ve ayağını kurtarman başlı başına bir iştir. Diyelim ki sağından inmene rağmen motoru düşürdün (milyonda bir ihtimal bile değildir) en azından ayağını sıcak ve ağır motorun altında bırakmamış olursun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:11 ----------



    Yazdıklarını okudum
    Öncelikle estafurullah. Her farklı bakış açısı benim için önemlidir. Hoş görmemek ne haddime
    Ama sonunda yine benim dediğime gelmişsin
    "atletik bir yapınız varsa sıyrılırsınız konuşmaya gerek yok, ama sıyrılamaz ve bir de ayağınız kuyruğa, top case 'e boka püsüre takılır ise, o motosikletin altında bile kalabilirsiniz.. CBF 1000 kullandığınızı varsayacak olursak üzerinize 240 kilogram beton atılmış modunda vinç bekleyebilirsiniz."
    Lütfen okulda sağdan çıkılır sağdan inilire trafiğin yönüne filan kafayı takma çünkü motora inip binmek bunlarla ilgili değil. Net açıklamasını yaptım sanıyorum. Daha kafanıza takılan bişey varsa memnuniyetle cevaplarım.

    Saygı ve hürmetle.
    Abi merhaba. uzun uzun anlatmışsın ama ben yine de motorun neden sağından inmemiz gerektiğini kavrayamadım.
    Motordan inmeye calismadan önce yan sehpayi acip motoru sehpaya oturttuktan sonra zaten sol ayagim cok rahat ve guvenli bir şekilde yere basiyorum. Sonra sag ayagi dizden bukerek kivirtip sele uzerinden asirtarak sol ayağın yanina aliyoruz.
    O esnada sag ayagim takilsa ne olur ki? En fazla motoru kendime yani sola dogru cekmis gibi olurum ki zaten motor yan sehpada oldugundan bir sikinti teskil etmeyecektir.

    Yan sehpayi kapali unutmamak sartiyla bu sekilde motordan 1 milyon kez insem motoru dusurmem heralde. Bana da senin anlattigin gibi inmek sıkıntılı olur gibi geliyor.

  9. #89
    sonalp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2015
    Motosikleti
    yamaha tracer
    [QUOTE=reverse;3622619]
    Alıntı AttilaXtreme adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Abi merhaba. uzun uzun anlatmışsın ama ben yine de motorun neden sağından inmemiz gerektiğini kavrayamadım.
    Motordan inmeye calismadan önce yan sehpayi acip motoru sehpaya oturttuktan sonra zaten sol ayagim cok rahat ve guvenli bir şekilde yere basiyorum. Sonra sag ayagi dizden bukerek kivirtip sele uzerinden asirtarak sol ayağın yanina aliyoruz.
    O esnada sag ayagim takilsa ne olur ki? En fazla motoru kendime yani sola dogru cekmis gibi olurum ki zaten motor yan sehpada oldugundan bir sikinti teskil etmeyecektir.

    Yan sehpayi kapali unutmamak sartiyla bu sekilde motordan 1 milyon kez insem motoru dusurmem heralde. Bana da senin anlattigin gibi inmek sıkıntılı olur gibi geliyor.
    izlemenizi tavsiye ederim.

    https://www.youtube.com/watch?v=4Wh-QND7DzE

  10. #90
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Alıntı sonalp adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    izlemenizi tavsiye ederim.

    https://www.youtube.com/watch?v=4Wh-QND7DzE
    Tamam iste bu da benim dediğim gibi anlatip gosteriyor. Ben Atilla abinin anlattigi gibi inmekteki mantigi cozmeye çalışıyorum.

  11. #91
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    [QUOTE=sonalp;3622658]
    Alıntı reverse adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    izlemenizi tavsiye ederim.

    https://www.youtube.com/watch?v=4Wh-QND7DzE
    Aha soldan indi bizim gibi

  12. #92
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Ya bu alintilar iyice karisti onu yazan ben degildim.
    Mengu16 bunu beğendi.

  13. #93
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı fatih. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sabah sağdan binip soldan iniyorum
    Öğlen soldan binip soldan iniyorum
    Akşam soldan binip sağdan iniyorum
    ;)
    Neden böyle yaptığımı çözün hela size;)
    enistein olayım mı? :D
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  14. #94
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Alıntı sonalp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler, ben arka freni - kırmızı ışıkta beklerken hariç - nerdeyse hiç kullanmıyorum. Kötü bir alışkanlık mı bilemedim.
    bayağı bir kötü!durum vahim senin için bu alışkanlığından hemen kurtul çünkü birçok yerde ön fren kullanmayız yokuş inerken mesela ağırlığın arkada kalması için arka fren kullanırız virajlarda genelde kullanmak sakıncalıdır ama olduki kullanmak gerekti ağırlığın öne gelip ön tekeri kaydırmaması için arka fren kullanırız yokuş yukarı durmamız gerekti hele birde arkada birisi var ise ağırlık arkada olduğu için ön fren kullanırsak teker kayar geri geri gidip düşeriz buna ek olarak gene yokuş yukarı kalkış yapacaksak arkada artçı da var ise motor tekere gelmesin diye arka frende tutarız olduki tekere geldi arka frene basıp ön tekerin yere inmesini sağlarız vs uzar gider

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:35 ----------

    motorun konumu itibari ile sabahları işe giderken sağdan biniyorum işe gelince gene motorun konumu ile soldan iniyorum işten çıkıyorum soldan biniyorum eve gelince sağdan iniyorum hiç sıkıntı yaşamadım motora binerken iki elimle gidondan tutup deponun ustune yatacakmış gibi uzanıyorum konuma göre atacağım ayağı geriye ve yukarı dogru kaldırıyorum bir nevi T şekli alıyor bedenim sonra atıyorum selenın üstünden binerkende inerkende hep aynı hiç sıkıntısını görmedim şimdiye kadar
    Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..

  15. #95
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    bende arka freni nadiren kullanıyorum. genellikle trafik aniden durduğunda kombine basıyorum, normalde şehiriçi hep ön fren ağırlıklı

  16. #96
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Arka fren dar manevralarda sokak girişlerinde felan candır yayaların olduğu yerde lambalara felan yaklaşırken iki parmağım ön frene doğru kendiliğinden gidiyor normalde frensiz sürmeyi tercih ederim normalde devamlı 2 parmak ön frende gitmem nasıl desem yerine göre değişiyor parmak otomatik gidiyor gitmesi gereken yere çok ani frene ihtiyaç duymayacak şekilde defansif sürmeliyiz

    Bu arada 2 parmak ile 4 parmak arasında ciddi dozajlama farkı var 4 parmak yada 2 parmağa alıştıysak o şekilde gitmeli 4 parmakta gaz kolunu yönetemiyoruz ama 2 parmakla hem gazı hemde freni yönetebiliriz

  17. #97
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende arka freni nadiren kullanıyorum. genellikle trafik aniden durduğunda kombine basıyorum, normalde şehiriçi hep ön fren ağırlıklı


    27 saniye ön fren kullanımı ve ön teker kayması virajda aynı etki olabilir



    1:50 ön fren kullanıyor agırlık arkada olduğu için ön teker kaymaya başlıyor ve arka frene basmadığı için düşüyor bunun yanı sıra 4 parmak kullanmadı ıcın parmagı manetle gidon arasında kalıyor keza aynı hatayı 13 dakıkada cbr da yapıyor ben bunu bılgısızlıge yoruyorum sadece

    sonuç olarak kullanmak kullanmamak sızın elınızde motor hata affetmıyor ne yazıkkı ya kuralına göre yada sonucuna göre kullanıcaksınız
    Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..

  18. #98
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka fren dar manevralarda sokak girişlerinde felan candır yayaların olduğu yerde lambalara felan yaklaşırken iki parmağım ön frene doğru kendiliğinden gidiyor normalde frensiz sürmeyi tercih ederim normalde devamlı 2 parmak ön frende gitmem nasıl desem yerine göre değişiyor parmak otomatik gidiyor gitmesi gereken yere çok ani frene ihtiyaç duymayacak şekilde defansif sürmeliyiz

    Bu arada 2 parmak ile 4 parmak arasında ciddi dozajlama farkı var 4 parmak yada 2 parmağa alıştıysak o şekilde gitmeli 4 parmakta gaz kolunu yönetemiyoruz ama 2 parmakla hem gazı hemde freni yönetebiliriz
    işte o ikisini aynı anda yürütmeye çalışmak emeklemeden koşmaya çalışmak gibi oluyor.
    önce bi motora iyice hakim olmayı becerelim, hangi hızda kaç metre mesafede durabiliyoruz onu iyice ayarlıyabiliyor olalım ondan sonra 2 parmak olayına geçeriz diye düşünüyorum.


5. sayfa BirinciBirinci ... 345

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)