Bugün Atilla abinin hatrına Pulsar'dan sağdan inmeyi denedim ancak inemedim, ayağımı kaldırıp atamadım boyum yetmiyo Sağdan inince sol ayak kapanır da motor boşta kalırsa kim tutacak onu da anlamadım ayrıca.
Bugün Atilla abinin hatrına Pulsar'dan sağdan inmeyi denedim ancak inemedim, ayağımı kaldırıp atamadım boyum yetmiyo Sağdan inince sol ayak kapanır da motor boşta kalırsa kim tutacak onu da anlamadım ayrıca.
Sabah sağdan binip soldan iniyorum
Öğlen soldan binip soldan iniyorum
Akşam soldan binip sağdan iniyorum
;)
Neden böyle yaptığımı çözün hela size;)
Öncekinde bir kere ani fren yaptım onda da abandım yere Ön fren çalış diyorlar da kardeşim şehir içinde dönerken felan ani durumda ön fren arka fren parmak dalak mı dinler acemi adam. İzle bir iki video, dinle bir kaç bildiğini bildiğin insan... Sonra o yöntemi uygula zamanla senin karakteristiğine göre bir şekil alacaktır.
ABS + CBS olan birşey güzel çözümmüş
Bu arada ben acemiyim 20-25 bin km felan oldu şuan ama hala virajlı yollarda orjinal çin lastikli mondialci abilerim sigara yakıp beni bekliyor. Yavaş ama yaşıyor olmak güzel :D
Yani diyeceğim odur ki parmak şu bu olayı elbet önemli ama onu kullanmayı beynin değil omuriliğin yapacak... Zaman lazım...
Görmemişiz bu konuyu yazık olmuş. Akıl vermeyelim. Yaptığımızı anlatalım. Alıp kullanan olur veya yok artık diyen olur en kötü.
Motora soldan binip soldan inilir. Binerken bizi taşıyan sistem inerken hangi şart değişti de bizim düşmemize yol açacak anlayamadım. Eğer bi katakulli varsa soldan inmekle ilgili soldan binerken de aynı hikaye söz konusu. Özetle, yok benim aklım yatmadı o işe. Ben genelde ayaklık açıkken ata biner gibi sol ayağı pege koyup biner, çoğunlukla da öyle inerim. Hatta benim sol ayaklık o kadar inceki her gören "kırılır lan bu meret" diyor. Bazen kızımı 2 sokak yukarıda okula bırakıyorum. 7 yaşında. Önce onu bindiriyorum arkaya, ondan sonra istesem de pege basmadan binip inemem. En temizi böyle bence. Aksini zorunlu durumlarda denediğim oldu. Düşmedik de düşeyazdık diyelim sağdan inerken.
Fren işi, keyfiniz bilir agalar. Nasıl rahat ediyorsanız. Ha elinizi koymazsanız "panik" halinde zönk diye sıkmazsınız. Yok ben şöyle dikkatliyim böyle kontrollüyüm diyenler için tekrarlıyorum. "PANİK" durumu söz konusundaysa artık sen sen değilsin hafız. Ben ne baba yiğitler gördüm ani bi tehlikede anneciim diye çığlık atan. Şimdi o adama sorsan annecim diye bağırırmısın şu durumda, yok lan ne bağırıcam der. O yüzden panikde naapacağınızı o kadar da düşünmeyin. Olacak olur. Elin direk üstünde değilse belki aradaki milisaniyede aklın başına gelir daha az abanırsın. Ben eskiden arka frenin üstünde gezerdim. Taki farketmediğim bi tümsekte arka frene basıp ayağa kalkana kadar. Şükür düşmemiştik. Ben ne mi yapıyorum, mecidiyeköy'de arabaların arasından geçiyorsam iki parmak bi baş parmak modeli, 100 km üzeri gazlıyorsam direk 4 parmak frenleme. Ha doğrudur da demiyorum. Bana güvenli geliyor. Sonra vay sen misin bize akıl veren demeyin. Hadi selametle
Beyler, ben arka freni - kırmızı ışıkta beklerken hariç - nerdeyse hiç kullanmıyorum. Kötü bir alışkanlık mı bilemedim.
İki parmakla fren kullanırsaniz, geri kalan parmaklarla gaz açma ihtimaliniz oldukça yüksektir.
Çogu zaman bende iki parmak kullanirim, Ama istem dışı olarak diğer parmaklarımla gazı açmamaya da dikkat ederim.
En güzeli dört parmak kullanmak, dolayısıyla gaz açma kaygınız olmaz, dolayısıyla dikkatinizi frenlemeye yogunlaştırırsınız.
[QUOTE=AttilaXtreme;3621499]Abi merhaba. uzun uzun anlatmışsın ama ben yine de motorun neden sağından inmemiz gerektiğini kavrayamadım.
Motordan inmeye calismadan önce yan sehpayi acip motoru sehpaya oturttuktan sonra zaten sol ayagim cok rahat ve guvenli bir şekilde yere basiyorum. Sonra sag ayagi dizden bukerek kivirtip sele uzerinden asirtarak sol ayağın yanina aliyoruz.
O esnada sag ayagim takilsa ne olur ki? En fazla motoru kendime yani sola dogru cekmis gibi olurum ki zaten motor yan sehpada oldugundan bir sikinti teskil etmeyecektir.
Yan sehpayi kapali unutmamak sartiyla bu sekilde motordan 1 milyon kez insem motoru dusurmem heralde. Bana da senin anlattigin gibi inmek sıkıntılı olur gibi geliyor.
Ya bu alintilar iyice karisti onu yazan ben degildim.
bayağı bir kötü!durum vahim senin için bu alışkanlığından hemen kurtul çünkü birçok yerde ön fren kullanmayız yokuş inerken mesela ağırlığın arkada kalması için arka fren kullanırız virajlarda genelde kullanmak sakıncalıdır ama olduki kullanmak gerekti ağırlığın öne gelip ön tekeri kaydırmaması için arka fren kullanırız yokuş yukarı durmamız gerekti hele birde arkada birisi var ise ağırlık arkada olduğu için ön fren kullanırsak teker kayar geri geri gidip düşeriz buna ek olarak gene yokuş yukarı kalkış yapacaksak arkada artçı da var ise motor tekere gelmesin diye arka frende tutarız olduki tekere geldi arka frene basıp ön tekerin yere inmesini sağlarız vs uzar gider
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:35 ----------
motorun konumu itibari ile sabahları işe giderken sağdan biniyorum işe gelince gene motorun konumu ile soldan iniyorum işten çıkıyorum soldan biniyorum eve gelince sağdan iniyorum hiç sıkıntı yaşamadım motora binerken iki elimle gidondan tutup deponun ustune yatacakmış gibi uzanıyorum konuma göre atacağım ayağı geriye ve yukarı dogru kaldırıyorum bir nevi T şekli alıyor bedenim sonra atıyorum selenın üstünden binerkende inerkende hep aynı hiç sıkıntısını görmedim şimdiye kadar
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
bende arka freni nadiren kullanıyorum. genellikle trafik aniden durduğunda kombine basıyorum, normalde şehiriçi hep ön fren ağırlıklı
Arka fren dar manevralarda sokak girişlerinde felan candır yayaların olduğu yerde lambalara felan yaklaşırken iki parmağım ön frene doğru kendiliğinden gidiyor normalde frensiz sürmeyi tercih ederim normalde devamlı 2 parmak ön frende gitmem nasıl desem yerine göre değişiyor parmak otomatik gidiyor gitmesi gereken yere çok ani frene ihtiyaç duymayacak şekilde defansif sürmeliyiz
Bu arada 2 parmak ile 4 parmak arasında ciddi dozajlama farkı var 4 parmak yada 2 parmağa alıştıysak o şekilde gitmeli 4 parmakta gaz kolunu yönetemiyoruz ama 2 parmakla hem gazı hemde freni yönetebiliriz
27 saniye ön fren kullanımı ve ön teker kayması virajda aynı etki olabilir
1:50 ön fren kullanıyor agırlık arkada olduğu için ön teker kaymaya başlıyor ve arka frene basmadığı için düşüyor bunun yanı sıra 4 parmak kullanmadı ıcın parmagı manetle gidon arasında kalıyor keza aynı hatayı 13 dakıkada cbr da yapıyor ben bunu bılgısızlıge yoruyorum sadece
sonuç olarak kullanmak kullanmamak sızın elınızde motor hata affetmıyor ne yazıkkı ya kuralına göre yada sonucuna göre kullanıcaksınız
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)