şu limon sıkma yöntemlerinin hangisini uygulamam lazım fren konusunda arkadaşlar bi yardım
Hem bunu makineside var onunla binsem motora olurmu
şu limon sıkma yöntemlerinin hangisini uygulamam lazım fren konusunda arkadaşlar bi yardım
Hem bunu makineside var onunla binsem motora olurmu
Bana panik freni anlatma kaç kere orta şeritten sağa çektiğimde duran trafikle karşılaştım durmaz diye düşündüğüm motor 80km'den 0'a 25 metrede indi. 110km hızla panik fren yapmışlığım da var önümdeki arabaya 3-4 metre kala durdum. Arka tekeri bile kaydırmadım. Motor 150'lik çinli ön disk arka kampana. Bu patır kütür düşmeyi millet çok basit sanıyor. Panik frenin adı panik yoksa gayet kontrollü frenleme yapıyor fren yapmasını bilen.
şöyle
http://www.uzmantv.com/onundeki-arac...usu-ne-yapmali
veya şöyle
şöylede olur
http://www.dailymotion.com/video/x1c...-yapmak_webcam
Ön freni kullanmak gerçekten cesaret isteyen bi eylemdir
Eğer kaza yapmamak istiyorsan bunu refleks haline getirip uzun uzun çalışman lazım ki Korkusuz ca ön fren kullanabilesin
aldığım eğitimde öğretilen;
"normal manetlerde 4 parmak ile, kısa manetlerde 2 parmak ile, zaten kısa manetleri 4 parmak tutamıyorsunuz.
uzun manetlerde 2 parmak olayı ise virajlarda hafif fren yapmak istediğiniz zaman kullanılabilir"
şeklindeydi.
Sutyenden yeni çıkmış bir memeyi sıkar gibi beyler.
Heyecanlı ve bir o kadar narin.
Birden ayı gibi sıkarsan yoluna devam edemezsin, ancak tatlı tatlı sıkarsan hedef noktaya ulaşırsın
limon gibi değil havuç gibi sıkılıp stopie yapılır. korkma kullan, kullanmasını bilenin hayatını kurtarır
Ön frene basmadan sadece arka fren ile motoru çok zor durdurursunuz. Ön freni motora göre farkedebilir yüzde altmış, arka fren yüzde 40 oranında sıkacaksınız ki en kısa sürede, kaymadan ve çizgisini kaybetmeden dursun. Tabiki bu durum lastiğinizin kalitesine, yol ve hava durumuna göre değişkenlik gösterebilir.
ABS olması idealdir, ön fren yüzde oranını daha arttırırak motoru durdurursunuz. Hatta sonuna kadar sıkabilirsiniz tekerlek kititlemez, motor çizgisini kaybetmez, manevra da yapabilirsiniz veya çok kısa sürede durabilirsiniz. (yüzde yetmiş yüzde otuz gibi) Hatta arka freni hiç kullanmayabilirsiniz bile. (bu durum 600 cc ve üstü motorlar için geçerli)
Rahmi BARUTÇU bu konuda otoritedir. İki parmak (işaret ve yanındaki) fren manetinin üzerinde durmalıdır. Bu şekilde alışırsanız inanın bana güvenli sürüş yapar, emniyetli durursunuz. Dört parmak gazda iken fren manetine ulaşmanız 1 saniye alacaktır. 1 saniyede çok şey değişebilir. İki parmak fren manetinde sürüş yaparken gazı nasıl bırakacağız diye yukarıda yazılmış. İki parmak fren yapınca öyle bir alışkanlık oluyorki gaz kendeliğinden bırakılıyor, yani siz gazı bırakmam gerek diye düşünmüyorsunuz. Beyniniz bunu sizin yerinize hallediyor.
Motosiklet sürüş eğitimlerinde (pistteki yarış eğitimleri haricinde) hep ön frenin 4 parmakla sıkılması gerektiğini öğretirler. yaptıkları açıklamalar sonrasında bana da mantık olarak 4 parmak ile freni sıkmak daha doğru olarak düşünüyorum.
Yakın takip gerektiren, trafiğin çok hızlı değiştiği 50km altı hızlarda 2 parmağın fren kolu üzerinde olmasında her türlü fayda var. Parmaklarımı kol üzerine getirene kadar 10-15km yavaşlatırım. Fren kolunu 2 parmakla ve dipten tuttuğunuz için zaten tekerleği kaydıracak kadar güçlü bir frenleme yapamıyorsunuz ilk anda ama ön amortisörleri sıkıştırmaya yetiyor.
Parmak kismini gececek olursak ön freni arka fren ile yokus asagi haric birlikte kullanman gerekir on frenin durma olayinda etkisi arka frene gore kat ve kat fazla ama bunu yaparken frene birden asilmaman gerekli %20 kafa inecek sekilde sonrasinda kademeli kademeli sikarak frenlemeyi yapman gerek bol bol pratik ile mantigi kavrarsin boylelikle on tekeri kitlemeden ve kaydirmadan guvenli bir sekilde durursun
Ulan herkes panik fren ustası olmuş anasını satıyım. Sorsan belki bir senedir motor kullanmıyor ama yok şöyle sıkılır yok böyle sıkılır muhabbetinden kimse geri kalmıyor. Cem Yılmaz'ın faruk eczanesi hikayesi gibi aynı
Bu tarz başlıkları okuyunca aklıma uzak doğu ülkelerinin meclis toplantıları gelir yıllardır. Şimdi 200 motosiklet sürücüsünü bir salonda toplayıp bu konuyu konuşsak kaç gün sürer acaba
Tepki süresi konusunu gündeme getiren arkadaşlara bir sorum olacak. Otomobil sürerken ani frenleme gerekmesi durumunda tepki sürem kısalsın diye düşünüp ayağı gazda iken diğer ayağını da fren pedalına koyan kaç kişi var aranızda ? Hadi şimdi kontra cevapları baştan elemek için bir de ilave, otomatik araba kullandığımızı var sayalım ...
Bu tarz yaklasimin dogru degil usta dir degildir adam soru sormus insanlarda tecrubelerini deneyimlerini paylasmislar sorsan bir yildir motor kullanmiyor bende sorarim 1 yildan az kullanip yeterli duzeyde egitim almis insanla 3 yildir allaha emanet kullanan insan benim gozumde bir degildir bu konu hakkinda makaleler kitaplar mevcut bilegi bukmek diye kitap var hatta her yigidin yogurt yiyisi baskadir ama isinde teknigi bellidir atara gidere gerek yok biliyorsan konus alim sansinlar bilmiyorsan sus adam sansinlar..
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
ben tek barnak kullanıyom gayette iyi arka frenide kullanırım her zaman
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)