Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

ABS ne işe yarar?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Motosikletim olan 2008 c-abs li 600rr 100km den 0km ye 34-38mt arasında duruyor. Abs siz motosikletle bu değerleri yakalayabileniniz varmı ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Burayı çok seviyorum ya millet kendi kendine kavga ediyo, tavır koyuyo falan :D özetle
    *Abs yokken teker kilitlenirse düşülür diye bir kaide yok.
    *Abs devreye girdiğinde o şekilde frenlemeye devam ederseniz, özellikle eski abs sistemlerinde fren mesafesi gözle görülür derecede uzar.
    *abs sürücü iyi fren yapabilse dahi ıslak ve kötü, kaygan asfaltta ani frenlerde kurtarıcı olabilir
    * abs si olmayan motosikletlerde insanlar bam güm yere düşmüyor, fren çalışın.
    Oldjack ve telike bunu beğendiler.

  3. #23
    Oldjack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    Alıntı serkani adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hâlâ ve inadına ABS'li motosiklet daha uzun mesafede durur diyen anlamadığım nöron tutulması yorumlar okuyoruz.

    Arkadaşlar iki aynı motosiklet, birinde ABS var, diğerinde yok. Frenleri kilitlemediğiniz sürece ikisi aynı mesafede durur. Nokta.
    Frenler kilitlenir ise ABS durur, diğeri yeri öper. Yine nokta.


    Elin henüz 8 yaşında ozel pistlerde motosiklet kullanmaya başlamış, sürüş tekniklerini ve frenlemeyi adam akıllı öğrenirken bilmem kaç motosikleti pert ede ede uzmanlaşmış sürücüsü ile yapılmış frenleme testleri bence ÇÖP.

    Burada kimse o testlerdeki gibi uzman derecede motosiklet kullanamaz. Feren eğitimi başlı başına bir olaydır. Ve ne kadar eğitim alırsanız alın, ne kadar uzman olursanız olun PANİK FRENDE tekeri kilitleyip yeri öpeceğiniz durumlar olur.

    ABS kaygan, yağışlı zeminlerde de hayat kurtarmakla beraber ABS aslında en çok panik frende işe yarar.

    Panik frenden ötürü normal frenli bir motosikleti yatırmış olan bir arkadaşın sonradan aynı marka ve model ABS'li bir motosikleti kullanırken panik frende nasıl güvenli durduğuna dair gerçek hikayeleri dinleyin derim.

    Gerisi boş laf, kimse kusura bakmasın.
    abs li frenle kaza yapanlarında anlatacakları bir sürü anı olabilir. Ki kimse abs kötü bişeydir gereksiz falan demiyo zaten. Nöron tutulması falan derken biraz uslubunuza dikkat edin. Yazılanları tam olarak anlamadınız galiba?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:36 ----------

    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burayı çok seviyorum ya millet kendi kendine kavga ediyo, tavır koyuyo falan :D özetle
    *Abs yokken teker kilitlenirse düşülür diye bir kaide yok.
    *Abs devreye girdiğinde o şekilde frenlemeye devam ederseniz, özellikle eski abs sistemlerinde fren mesafesi gözle görülür derecede uzar.
    *abs sürücü iyi fren yapabilse dahi ıslak ve kötü, kaygan asfaltta ani frenlerde kurtarıcı olabilir
    * abs si olmayan motosikletlerde insanlar bam güm yere düşmüyor, fren çalışın.
    Aynen bunu anlatıyoruz. Abs bir güvenlik önlemidir ama abs yoksa ölürsünüz diye bir şey yok.

  4. #24
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    basi dogru ama yuk transfer kisminda hata var dostum, abs olsun olmasin tum frenajda yuk transferi kullanmak gerekir bu sekilde abs az devreye girer, kaygan zeminde abs hayat kurtarir.
    yanlış anlaşılma olmuş sanırım ağırlık transfersiz durun demek istemedim. tabiki de ağırlık transferi ile durmak gerekir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------

    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burayı çok seviyorum ya millet kendi kendine kavga ediyo, tavır koyuyo falan :D özetle
    *Abs yokken teker kilitlenirse düşülür diye bir kaide yok.
    *Abs devreye girdiğinde o şekilde frenlemeye devam ederseniz, özellikle eski abs sistemlerinde fren mesafesi gözle görülür derecede uzar.
    *abs sürücü iyi fren yapabilse dahi ıslak ve kötü, kaygan asfaltta ani frenlerde kurtarıcı olabilir
    * abs si olmayan motosikletlerde insanlar bam güm yere düşmüyor, fren çalışın.
    aga şunları anlatmaktan gına geldi. ve şu yazdığını burdaki adam şöyle anlıyor;
    1-teker kitlenirse düşmezsin öyle mi?
    2-absli motor uzun sürede mi durur yani?
    3-abs kuru asfaltta gereksiz mi yani?
    4-ben fren yapmayı biliyorum sen kimsin?
    aga adamlar direkt bunu anlıyor ben anlam veremiyorum ya..
    her abs başlığında bu sefer karışmicam diyorum dayanamıyorum.

    velhasıl;
    ben de diyorum ki "abs devreye girdiği zaman fren mesafesi uzar" adam bana "absli motorun fren mesafesi uzundur mu diyosun?" diyip böyle tepeden tepeden bakıyor ya deliricem.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:03 ----------

    Alıntı serkani adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hâlâ ve inadına ABS'li motosiklet daha uzun mesafede durur diyen anlamadığım nöron tutulması yorumlar okuyoruz.

    Arkadaşlar iki aynı motosiklet, birinde ABS var, diğerinde yok. Frenleri kilitlemediğiniz sürece ikisi aynı mesafede durur. Nokta.
    Frenler kilitlenir ise ABS durur, diğeri yeri öper. Yine nokta.


    Elin henüz 8 yaşında ozel pistlerde motosiklet kullanmaya başlamış, sürüş tekniklerini ve frenlemeyi adam akıllı öğrenirken bilmem kaç motosikleti pert ede ede uzmanlaşmış sürücüsü ile yapılmış frenleme testleri bence ÇÖP.

    Burada kimse o testlerdeki gibi uzman derecede motosiklet kullanamaz. Feren eğitimi başlı başına bir olaydır. Ve ne kadar eğitim alırsanız alın, ne kadar uzman olursanız olun PANİK FRENDE tekeri kilitleyip yeri öpeceğiniz durumlar olur.

    ABS kaygan, yağışlı zeminlerde de hayat kurtarmakla beraber ABS aslında en çok panik frende işe yarar.

    Panik frenden ötürü normal frenli bir motosikleti yatırmış olan bir arkadaşın sonradan aynı marka ve model ABS'li bir motosikleti kullanırken panik frende nasıl güvenli durduğuna dair gerçek hikayeleri dinleyin derim.

    Gerisi boş laf, kimse kusura bakmasın.
    1- nöron aşırı yüklenirse tutulur
    2-kitlenme durumunda batuhan ın dediği gibi öyle yeri hemencecik öpmezsin biraz teknik araştırın öğrenin
    3-iki absli motor aynı anda fren yapıyor birisi tekniğine uygun yaparken diğeri garç diye freni çekiyor kaymaya başlıyor ikiside duruyor düşmüyor fakat garç diye freni çeken acemi korkak abimiz atıyorum 10 metrede dururken diğer abimiz 9.5 metrede duruyor. o 50 cm aslında çok değerli bir mesafe
    4-panik fren diye bişey yoktur acemi sürücü vardır
    5-kaygan yağışlı yolda kuru asfalt sıcak lastik varmış gibi sürerseniz abs hayatınızı kurtarır
    boş laf çok kusura bakmasın kimse
    bilginozi ve BatuhanK bunu beğendiler.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  5. #25
    fatek95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2013
    Şehir
    Denizli
    Her ABS mevzusu geçtiğinde bu kavgaları görmekten bıktım diyebilirim Çoğu kişinin söylenenleri tam anlamıyla okumadığını ve anlamadığını düşünüyorum. Finallerim geçsin bu konu için uğraşıp işin bilimsel açıklamasını yapacağım(Mühendislik okuyanlar bilir Serway.Beichner Fizik1 kitabında bu ABS olayı geçiyor.). Tabi yine kavgalar son bulmayacaktır ama en azından elimden geleni yapacağım

  6. #26
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    bu konu burda bitmedi.. görüşücez daha
    ÇOK YAKINDA

    ahaha :D (şaka olsun diye söyledim)
    bilginozi bunu beğendi.

  7. #27
    ozanghost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Motosikleti
    KTM 390 Duke
    Duke 390'da da bulunan Bosch ABS'sine göz atmanızı öneririm. Güzel istatistikler ve teknik veriler mevcut.

    BOSCH ABS broşürü

    Bosch bu konularda en iyi markalardan birisidir.

  8. #28
    anılbel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2010
    Şehir
    İzmir - Kuşadası
    Motosikleti
    Wolf 125/ VSTAR
    ABS insanın kendine yakışanı giymesidir .Umarım ihtiyaç duyacağım bir duruma düşmem.

  9. #29
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Alıntı ozanghost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Duke 390'da da bulunan Bosch ABS'sine göz atmanızı öneririm. Güzel istatistikler ve teknik veriler mevcut.

    BOSCH ABS broşürü

    Bosch bu konularda en iyi markalardan birisidir.
    Galiba ben bu yuzden körü körüne ABS yi savunuyorum

  10. #30
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı ozanghost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bosch demişki ABS varsa 100 ile giderken 9 metre önce durursun...konu kilit

    bu arada motosikletin 30 metrede durduğunu yazan bir arkadaşımız vardı,

    burada abs li motor 49,5 metrede duruyor ki testi yapan sürücü bizden çok çok daha üstündür..
    abs siz motor ise 9 metre sonra 58,5 mt de durabilmiş..

  11. #31
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    yeni nesillerini bilemem ama tekrar tekrar yazayım, hafifçe ufak taşların olduğu güzel asfaltlı bir alanda fren çalışıyorduk. Son mesajda dl650 görünce aklıma geldi Absli dl 650 fren yaptığında herkes şaşırdı, üstündekini fren yapamıyor sandık. Ve bizden biri gidip fren denedi ve sonuç yine aynı, motor düşük süratlere dahi inse akmaya devam ediyordu.
    Aynı şartlar altında Asya gy200- Er5 -cbf 150 daha erken duruyordu. Şimdi sıkıntı dl650 de m, üstündeki abs teknolojisinde mi yoksa ikisi birden mi? yoksa bu tür zeminlerde absnin kafası mı karışıyor

  12. #32
    important22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2011
    Şehir
    Edirne
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni nesillerini bilemem ama tekrar tekrar yazayım, hafifçe ufak taşların olduğu güzel asfaltlı bir alanda fren çalışıyorduk. Son mesajda dl650 görünce aklıma geldi Absli dl 650 fren yaptığında herkes şaşırdı, üstündekini fren yapamıyor sandık. Ve bizden biri gidip fren denedi ve sonuç yine aynı, motor düşük süratlere dahi inse akmaya devam ediyordu.
    Aynı şartlar altında Asya gy200- Er5 -cbf 150 daha erken duruyordu. Şimdi sıkıntı dl650 de m, üstündeki abs teknolojisinde mi yoksa ikisi birden mi? yoksa bu tür zeminlerde absnin kafası mı karışıyor
    Sorun dl650'deki abs teknolojisinde.

    | 500px.com/Arranger | Youtube.com/channel/UCpMYGwzlf5cTevF5uVbXWeg/videos | Flickr.com/photos/132925453@N03 |

  13. #33
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni nesillerini bilemem ama tekrar tekrar yazayım, hafifçe ufak taşların olduğu güzel asfaltlı bir alanda fren çalışıyorduk. Son mesajda dl650 görünce aklıma geldi Absli dl 650 fren yaptığında herkes şaşırdı, üstündekini fren yapamıyor sandık. Ve bizden biri gidip fren denedi ve sonuç yine aynı, motor düşük süratlere dahi inse akmaya devam ediyordu.
    Aynı şartlar altında Asya gy200- Er5 -cbf 150 daha erken duruyordu. Şimdi sıkıntı dl650 de m, üstündeki abs teknolojisinde mi yoksa ikisi birden mi? yoksa bu tür zeminlerde absnin kafası mı karışıyor
    Malesef öyle. Fakat sorun abs de değil dl 650 de. Duke 390 ın abs sine bayılmıştım.

    Motorumun en sevmediğim yeri frenleri.

    Benden önceki sahibi birşeyler yaparak biraz daha iyi hale getirsede hala durmuyor alet.

    Abs yi sokmasanda kötü. Abs li halide kötü.Her türlü kötü yani. Durmuyor,gidiyor alet.

    Ama motosiklet hayatımda 1 kere donup kaldım. O olaydada vstromun abs si kurtardı beni sağolsun.

    Ama bu dl lin frenleri yüzünden acayip defansif sürmeyi öğrendim. O yönden iyi oldu
    BatuhanK bunu beğendi.

  14. #34
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı burakofly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o hızda sert fren yapamazsın ki abs ani freni engelleyen bir sistem zaten
    Herkes kendi acisindan baktigi icin benim derdim de yuksek hizlardaki frenlemede bana yarari zarari ne olurdu.

  15. #35
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bosch demişki ABS varsa 100 ile giderken 9 metre önce durursun...konu kilit

    bu arada motosikletin 30 metrede durduğunu yazan bir arkadaşımız vardı,

    burada abs li motor 49,5 metrede duruyor ki testi yapan sürücü bizden çok çok daha üstündür..
    abs siz motor ise 9 metre sonra 58,5 mt de durabilmiş..
    Bildiğim kadarıyla abs ile kombine abs arasında ciddi teknoloji farkı var. Hondanın kombine abs si toplam 5 (1 beyin, 2 valf, 2 motor unitesi) parçadan meydana geliyor ve 10kg ağırlığı var. Bosch normal abs si ise sadece 1 ünite ile tüm işlemi bitiriyor ve kombine değil. Ama abs li 600rr kesinlikle 34-38mt arasında duruyor. 49,5mt çok çok uzun bir mesafe. Videosu var ıslakta 35mt duruyor.

  16. #36
    Oldjack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bildiğim kadarıyla abs ile kombine abs arasında ciddi teknoloji farkı var. Hondanın kombine abs si toplam 5 (1 beyin, 2 valf, 2 motor unitesi) parçadan meydana geliyor ve 10kg ağırlığı var. Bosch normal abs si ise sadece 1 ünite ile tüm işlemi bitiriyor ve kombine değil. Ama abs li 600rr kesinlikle 34-38mt arasında duruyor. 49,5mt çok çok uzun bir mesafe. Videosu var ıslakta 35mt duruyor.
    https://www.youtube.com/watch?v=vYSdzBirTAM
    çalışıyorum şu anda sesi açamıyorum ama 100 le mi gidiyolar bu videoda?

  17. #37
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Doğrudur. 100-0km testi.
    Oldjack bunu beğendi.

  18. #38
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Eski nesil ABS'li sistemleri günümüzdekiler ile bir tutmayalım lütfen eski sistemlerinin fren anında çalışmayıp kilitlendiğini çoğunuz duymuşsunuz'dur.

  19. #39
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni nesillerini bilemem ama tekrar tekrar yazayım, hafifçe ufak taşların olduğu güzel asfaltlı bir alanda fren çalışıyorduk. Son mesajda dl650 görünce aklıma geldi Absli dl 650 fren yaptığında herkes şaşırdı, üstündekini fren yapamıyor sandık. Ve bizden biri gidip fren denedi ve sonuç yine aynı, motor düşük süratlere dahi inse akmaya devam ediyordu.
    Aynı şartlar altında Asya gy200- Er5 -cbf 150 daha erken duruyordu. Şimdi sıkıntı dl650 de m, üstündeki abs teknolojisinde mi yoksa ikisi birden mi? yoksa bu tür zeminlerde absnin kafası mı karışıyor
    Dl nin frenleri gerçekten facia ABS li olan bile kullananlar bile memnun değil
    Bende çok ABS dl aradım piyasası güzel motor güzel mam frenler caçık
    Şimdi ise combine ABS li NC kullanıyorum kolay Kolay ABS devreye girmiyor frenler kombine olduğundan dolayı
    Gerçekten güzel teknoloji ( CBS )
    Bunu şöyle 100+++ hızlarda fenlere sonuna kadar abandığın zaman anlıyorsun ABS devreye girene kadar zaten motor duruyor
    Hiçbir zaman ön fren kullanmaktan korkmadım ama bu sistem fren konusunda beni daha çok ön fren e alıştırdı bazen arkaya hiç basmıyorum köklüyorum ön freni
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  20. #40
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Bu arada bosch abs nin çıkma ünitelerini ebay üzerinden 100usd gibi fiyatlara alıp motosikletinizi abs li hale getirebilirsiniz. Sensörler, ringler kablolarla ortalama 1000TL gibi bir rakama maledebilirsiniz.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)